proximus snelheid 100/10? op komst

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Jij kan dat ook :)
Je hebt het zelf al gezegd trouwens.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik kan dat niet op het koperpaar, en elke andere combinatie dan (uitsluitend) Telenet, komt mij slechter en duurder uit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Natuurlijk kan dat niet op het koperpaar, maar niets verplicht je om alles bij dezelfde provider af te nemen.
Als een combinatie duurder is voor u, dan moet je vooral blijven waar je bent. Maar daarom telenet (met een triple of quadruple play) niet beter voor iedereen, er zijn combinaties die wel goedkoper zijn en wel passen in de noden van sommige mensen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Sylvester schreef:Mag ik even ertussen? Ik vind dat hier Telenet (onterecht) altijd in een negatief daglicht gesteld wordt. Is dat dan zo slecht?[Afbeelding Post made via mobile device ]
Neen, helemaal niet. Er zijn meer dan voldoende redenen waarom mensen telenet zouden nemen. Maar jij gedraagt je ook niet als een troll. Daar rekenden we hem hard op af.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

MaT schreef:Als een combinatie duurder is voor u, dan moet je vooral blijven waar je bent. Maar daarom telenet (met een triple of quadruple play) niet beter voor iedereen, er zijn combinaties die wel goedkoper zijn en wel passen in de noden van sommige mensen.
Inderdaad. Daarom dat ik (één van de redenen) bij Telenet ben opgestapt. Ik heb analoog via de kabel gekeken, maar vanaf dat digitale uitzendingen er kwamen, wou ik niet met een gesloten (digi) box opgescheept zitten. Er is toen een filter geplaatst op mijn kabelverbinding om die paar analoge kanalen die er nog waren uit te filteren en ben ik op de schotel overgestapt. Later, toen ik mijn te dure internet/telefonie bij Telenet wou upgraden, was dat niet meer mogelijk. Hun pakketten waren steeds met TV inbegrepen en dat was dus niet opportuun voor mij. Snelheid was niet mijn eerste zorg, dus had ik geen probleem om op raw copper te gaan. Ik kreeg wat ik wou en spaarde tegelijk tientallen euro's per maand uit.

Met mijn linux ontvanger heb ik ook iets meer vrijheid denk ik. Opnames gaan op de harde schijf en kunnen via mijn netwerk eraf gehaald worden om te bewerken, te bewaren op de NAS of door te sturen en ik kies de firmware die ik wil.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Het valt me op dat het hier altijd een welles-nietes spelletje wordt, als er een vergelijking komt tussen Telenet en het koperpaar.

Het hangt inderdaad af van wat je wil, wat kan, en wat je echt nodig hebt.
Kort samengevat : ieder zijn meug. Daar ben ik het dus ook over eens.

Maar ik heb het al eerder gezegd dat ik een probleem heb met het volgende :
Ik woon in een dichtbevolkt gebied, in een hoofdgemeente, waar vroeger (nu weet ik het niet meer) niet ver van onze woning de 'centrale' van de RTT en nadien Belgacom stond.
Nu moet ik vaststellen dat ik met moeite een tweede TV kan kijken, en er blijft van internet dan nog minder over dan smalband in de piekuren van Whoppa. Waarom doen ze er niks aan?

Geef mij dan maar de techniek van Telenet. Geen gemekker over afstanden. Iedereen krijgt ongeveer waarvoor hij betaalt, en kan a volanté TV's aansluiten zonder 1 byte verlies aan internet bandbreedte.
Wij downloaden vrij veel en kijken ook netflix en andere diensten waarvan ik niet eens het bestaan kende. Mijn oudste zoon blijkbaar wel.
Ik denk dat wel één enkele keer op smalband gekomen zijn, door een domme fout. En het internet werkte gewoon door zonder problemen met gamen, netflix en downloaden.
Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat downloads hoofdzakelijk in de daluren gebeuren. Maar ze gaan enorm snel, ook overdag als je even een update van iets binnenhaalt.
Voor ons is Telenet Whoppa dus de beste oplossing.

Ik vind dan ook dat Proximus duidelijk moet stellen dat die 100/10 echt niet voor iedereen is, en zeker niet als je een aantal TV's wil.
Volgens mij is het koperpaar bezig met de laatste bytes uit de last mile te knijpen. Dat is prima, maar ze lopen tegen een plafond aan.

Beide technieken hebben hun beperkingen, dat is een feit.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Zolang je content bent met wat ze je bieden, of het nu TN of TX of wie weet ik veel is, speelt toch geen rol.
Ik ben nu bij PX en ben heel content en als ik ooit eens denk of vaststel voor mijn eigen, dat het beter is bij TN of nog een ander provider, dan verander ik gewoon.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Zolang je tevreden bent van Telenet, moet je Proximus niet onnodig proberen afbreken en omgekeerd idem dito.
Dergelijke commentaren waarbij de een de ander probeert af te breken, zijn gewoon belachelijk.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Kenw00t schreef:Hoe zeker ben je dat jij op die kast bent aangesloten? Niet alle kabels zijn op de meest logische manier aangelegd, helaas. Een onprettige erfenis van iets dat decennia terug zonder veel nadenken werd beslist. Proximus kan niet overal tegelijk de straten opengooien om die situatie recht te zetten. Ze doen wat ze kunnen, en dat zijn eerst de wijken waar men het meeste resultaat kan boeken. Denk aan bevolkingsdichtheid, aantal potentiële nieuwe klanten, ...
Decennia terug waren dat wel de juiste beslissing ....
1 - Er was enkel PSTN, Telex en afstandslijnen al de rest bestond nog niet .... van wat we nu wel kennen !
2 - Iedereen in België had daar recht op .... zelfs die in het midden van een groot bos of een god vergeten gat !
3 - Het was een staatsdienst die moest werken zoals het werd voorgeschreven door de kabinetten van de RTT, wat niet altijd bevorderend was ....
Met andere woorden, er was door de RTT wel goed toen over nagedacht en er zat toen wel een logica in ....
je kan ze daarvoor moeilijk berispen met de nieuwe technologieën van de laatste 10/15 jaar toch ?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dat is waar.

Om nog eens terug te komen op de 100/10 snelheid, helaas kunnen ze dat niet voor iedereen waarmaken.
Ik heb geen cijfers, maar die mag iemand anders geven.
Ik doe een wilde gok : de helft van de klanten haalt dit niet ???

In principe zou men dus de klanten een 'profiel' moeten/kunnen aanrekenen, en niet het maximum profiel dat maar de helft van de klanten krijgt.
Of is dat nu veranderd? Dan vergis ik me.
Akkoord, Telenet heeft een gedeeld medium en zullen klanten 'soms' hun beloofde snelheid niet halen als het druk is op die node. Ik moet toegeven dat ik geen cijfers hieromtrent heb. Maar is het niet zo dat ook Proximus een gedeeld medium is op node/ROP gebied?
Als je TV kijkt, wordt er al van de bandbreedte afgeknabbeld, en toch moet je volledig betalen. Dat zint me eigenlijk niet. Je kan je verschuilen achter de uitleg dat je die volledige bandbreedte nooit nodig hebt. Maar is dat niet een beetje diefstal? Of is er tegenwoordig een gereserveerde bandbreedte voor TV?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

So?

en wat dan nog: je bent tevreden van telenet, blijf erbij waarom ben je gepikeerd op proximus?

download voor mij is perfect bij Px (heb 70/10) alleen de upload mag nog wat hoger.

En ik schrijf niets negatiefs over telenet want ik zit niet bij telenet.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Begrijp me niet verkeerd. Ook bij Telenet is niet alles koek en ei.
Ik ben niet gepikeerd, maar het mag toch gezegd worden? Ik vind het gewoon een beetje raar.
Als ik op mijn wagen een snelheidsverlies naar 90km per uur zou krijgen bij het inschakelen van de lichten, zou ik hetzelfde gevoel hebben. Ik zou graag tegen 120 km per over de snelweg willen rijden.
Toegegeven : tegen 90 per uur geraak je er ook, en vaak met minder verbruik.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Bssoft schreef:Decennia terug waren dat wel de juiste beslissing ....
1 - Er was enkel PSTN, Telex en afstandslijnen al de rest bestond nog niet .... van wat we nu wel kennen !
2 - Iedereen in België had daar recht op .... zelfs die in het midden van een groot bos of een god vergeten gat !
3 - Het was een staatsdienst die moest werken zoals het werd voorgeschreven door de kabinetten van de RTT, wat niet altijd bevorderend was ....
Met andere woorden, er was door de RTT wel goed toen over nagedacht en er zat toen wel een logica in ....
je kan ze daarvoor moeilijk berispen met de nieuwe technologieën van de laatste 10/15 jaar toch ?
Inderdaad, ik ben met ADSL opgegroeid en ken de hele voorgeschiedenis van het netwerk niet. Misschien moet iemand dit eens uitschrijven? :-)
Vooral naar puntjes 1 en 3 ben ik benieuwd.

Ik doel eerder op het feit dat mensen een ROP/centrale weten staan dicht bij hun huis en dan automatisch denken dat ze daarop aangesloten zijn. In veel gevallen is dit zo, maar in sommige niet. Ik ben zelf aangesloten op een ROP die iets verder staat dan een andere ROP, maar ze staan wel in verschillende richtingen. Joost mag weten waarom. Soms zitten er ook nog natuurlijke barrières tussen, zoals rivieren of kanalen, zelfs in de kernen. Iemand langs de ene kant haalt de topsnelheid, en het huis aan de overkant zit met de gebakken peren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Sylvester schreef:Het valt me op dat het hier altijd een welles-nietes spelletje wordt, als er een vergelijking komt tussen Telenet en het koperpaar.
Een goede discussie werkt op argument en tegen-argument, goed onderbouwd. Ik vind het boeiend om anderen hun gedacht te lezen en een goed verhaal te brengen of te horen. Zoals hier al is gezegd hangt de keuze van telecomoperator van verschillende factoren af die voor ieder van ons misschien anders is, gelukkig maar. Zolang men denkt waar voor zijn geld te krijgen is er niks mis.

Ik ben beide grote operatoren gepasseerd en telkens waren er gegronde redenen voor mij om over te stappen. Wie weet kom ik er misschien nog wel eens terug als hun voorwaarden mij weten te overtuigen. Of als de kabel wordt open gesteld biedt dat misschien weer ander perspectieven.
Sylvester schreef:Volgens mij is het koperpaar bezig met de laatste bytes uit de last mile te knijpen. Dat is prima, maar ze lopen tegen een plafond aan.
Dat werd ook gezegd van ISDN, daarna van ADSL en zijn varianten. VDSL bracht de centrale dan weer iets dichter bij de gebruiker. De laatste byte is nog niet uit die koperdraad gewrongen. Het is kwestie van de interferentie eruit te krijgen en met vectoring gaan we al in de goede richting. Volgende stap G.fast in de richting van gigabit snelheden? Wie weet.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Zelfde verhaal hier eigenlijk qua afstand ROP. Ik kan de ROP zien als ik vanuit m'n slaapkamer naar buiten kijk (lees : <50m) , echter zit ik toch in een zone 2, omdat de lijn toch een paar rare kronkels maakt en eerst de hele straat afgaat alvorens om te keren en naar ons te gaan (volgens de laatste techniekers die zijn langsgeweest).

Alsnog haal ik 50/10 zonder vectoring atm (niettegenstaande m'n TBF falen van vorige week) en zal het met vectoring ook nog wel te doen zijn.
"De helft van de klanten zullen het niet hebben" is inderdaad dus wel heel erg overschoten.

Waar je wel last van gaat krijgen is als je aangesloten bent op een centrale voor zover die er nog zijn, die lijnen gaan niet zo snel vectoring enabled worden.
Maar alsnog zijn er tegenwoordig genoeg sites waar je kan zien en voorspellen hoeveel je zou kunnen krijgen op je adres dat dat ook niet meer zo'n gokspel is imo.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Met de helft sloeg hij volgens mij op de 100/10 en daar heeft hij geen ongelijk in denk ik, ik denk dat dat percentage nog hoger ligt zelfs. Ik gok ongeveer 40% die 70/10 kan krijgen of hoger, dan nog eens een 30% die tussen de 30/6 en 50/6 zit en de rest lager. De situatie verbetert, maar de overstap naar glas mag wel eens gaan komen :).
Sylvester schreef:Ik ben niet gepikeerd, maar het mag toch gezegd worden? Ik vind het gewoon een beetje raar.
Tuurlijk mag dat gezegd worden, maar de gebruiker waar zo hevig op tegenin gegaan werd is nu eenmaal een troll die af en toe wat komt stoken op het koperforum. Het feit dat ik zijn username nergens vermeld en ik toch het volgende bericht krijg zegt genoeg zou ik zo zeggen:
zondag 23 augustus 2015 14:25
*username removed*
Re: proximus snelheid 100/10? op komst
Berichtdoor MClaeys op 23 aug 2015, 11:32

Liever hier dan op Tweakers... Vanaf hij daar u username kent heb je het genoegen pm's te krijgen over elk bericht waar Proximus, Telenet en sinds kort zelfs Netflix in komt. Uiteraard met verwijzingen naar Userbase...

Gelieve mij openlijk niet te betrekken op userbase.Zo niet zal het je beste dag niet wezen.
Iedereen heeft zo zijn reden voor koper te gaan of Telenet. De reden waarom ik zelf niet voor Telenet ga is de prijs en sommige keuzes die men maakt (maar waar ze wel in aan het verbeteren zijn), waar ik momenteel woon (en waar ik in toekomst ga wonen) heb ik het geluk in de groep te vallen die tot het 100/10 profiel kan gaan. Normaal ging het zelfs Scarlet worden zoals hier thuis, maar sinds One verdwenen is en ze een cap gezet hebben op snelheid van Trio toch maar weer Proximus (vriendin gaat dan ook met gsm overstappen dus dat geeft wat korting). Snelheid is voor mij toch van enig belang, met 50 zou ik ook tevreden zijn (toch met een degelijke upload ook), maar zoals sommigen het nog moeten doen met 20 of minder dan zou het voor mij ook zonder twijfel Telenet worden. Het is maar hoe je het bekijkt en wat je wensen zijn. Dat er mensen zijn die het ene fanatiek afkraken en het andere ophemelen, dat heb je nu eenmaal overal (kijk maar naar PC en console gamers, XBOX vs PS, Apple vs Android). Zolang er genoeg zijn die met argumenten komen en een degelijke discussie kunnen voeren lijkt er mij niks aan de hand. Met bovenstaande troll is dit echter niet mogelijk.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Sylvester schreef:Het valt me op dat het hier altijd een welles-nietes spelletje wordt, als er een vergelijking komt tussen Telenet en het koperpaar.
Dat is niet verwonderlijk. Als je hier komt vertellen dat je braafjes jouw internetgebruik aanpast aan de Telenet-daluren en je een overschrijding van een datalimiet als een domme fout beschouwt dan bewijst dat toch dat je compleet onder de sloef van je provider ligt. Daarna zeg je ook nog eens dat dit de beste oplossing is.

Vanuit zo'n ingesteldheid kritiek leveren op een provider die bovenstaande nadelen niet heeft, is toch hypocriet? En als dan blijkt dat de helft van je argumenten gebaseerd is op gebrekkige kennis en misvattingen dan wordt het inderdaad al snel een eindeloos gepingpong.

Ik hoop nog altijd dat iedereen oud en wijs genoeg is om voor zichzelf uit te maken of men tevreden is met de minimumsnelheid die http://proximus.be/internetsnelheid afficheert.

Het is trouwens een misverstand dat Whoppa goedkoper is dan Telenet digitale tv voor 24,70 euro/maand te combineren met Scarlet VDSL2 voor 35 euro/maand en telefonie van OVH voor 1,19 euro/maand. Zo zie je maar hoe sommigen hier gebrainwasht zijn door de marketing van de twee duopolisten.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

De vraag is met hun 100/10, zitten ze niet een beetje op hun limiet.
En proberen ze dingen uit op scarlet, om te kijken hoe de mensen erop reageren om dan eventueel bij hen toe te passen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Sinister schreef:Indien je genoeg betaalt en dus geen internet start abonnement hebt wat gecapped wordt op 50 /4

Ik wou dat ik die snelheden kreeg

Aktueel 11 a 15 Mbps upload 982 Kbps !!!!!!!!! :cry:
kan iemand mij tips/aanwijzingen geven hoe ik dit kan laten verhogen , Dit zijn Datas van het begin van Internet
en Schilde lijkt me nu niet echt op het einde van de wereld te liggen
Iemand die relaties heeft om dit te kunnen laten aanpassen ? Heb al verschillende malen hier voor gebeld..........tevergeefs :bang:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De eerste stap is nagaan welke snelheden Proximus levert op jouw adres: http://proximus.be/internetsnelheid
Als die test aangeeft dat 15 Mbps het maximum is, dan is er niets aan te doen.
sdschuit2
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2014, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Inderdaad, Bosberg Galmaarden bijvoorbeeld wordt "bediend" vanuit centrum Denderwindeke... daar halen ze met moeite 2 mbps. En de concurrent Telenet is daar niet veel beter want ze hebben er vaak te maken met storingen... enigste optie voor wie deftig internet wil is dan satelliet. Er zijn verschillende aanbieders, alles hangt af van wat jij wil uitgeven en er zijn dus nog alternatieven :banana:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Wireless belgie of zelf een wireless link leggen naar ergens waar wel goede VDSL snelheden gehaald worden. Het zal niet de meest 'plug and play' opstelling zijn, maar als je er wat handig in bent, er LoS is en er iemand willig is omdat te doen dan heb je een waardig alternatief.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Om terug even on topic te gaan: wanneer vectoring (en dus 100/10) mogelijk is op jouw adres, staat dit dan ook op http://www.proximus.be/internetsnelheid ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ja, sinds enkele maanden geeft http://www.proximus.be/internetsnelheid correcte info over vectoring-snelheden inclusief DLM.
Kies bij de test wel steeds voor Internet Maxi want er wordt ook rekening gehouden met de snelheid-caps op de goedkopere abonnementen.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Ik heb zojuist de test gedaan en dit is het resultaat:

Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

In realiteit heb ik met edpnet 65Mbps Down en 9.5Mbps Up.

Dus het klopt niet helemaal, dit omdat het geen directe meting is maar een veronderstelling volgens meet gegevens uit hun database.
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Proximus staat wel bekend om hun conservatieve aanpak van de snelheidsmeter. Ze zullen het eerder te laag zetten dan te hoog ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vaako69 schreef:Ik heb zojuist de test gedaan en dit is het resultaat:

Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload
In realiteit heb ik met edpnet 65Mbps Down en 9.5Mbps Up.

Dus het klopt niet helemaal?
Wat klopt er dan niet?
Het 64/5.6 resultaat houdt rekening met de upload cap (maxi).
Je werkelijke snelheid bij EDPNet (65/9.5) heeft een grotere upload, gezien er geen cap is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Ik was niet op de hoogte dat Proximus een cap heeft van 6Mbps.
Bedankt voor de opheldering.
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selec ... 1434243692

Hier kan je een test doen met de specificaties van Intense.
De cap daarop is 8 Mbps.

Piekuren tussen 19u en 23u:
Max.: 95,7 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
Min.: 45,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23u en 19u:
Max: 95,7 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
Min.: 45,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Mijn resultaat is trouwens niet helemaal correct. Provisioningprofiel is 50/6 dus de minimale upload is te laag in de test.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Bij de boven vermelde link van jantje81 krijg ik deze resultaten:

Max.: 64,0 Mbps download - 7,5 Mbps upload;
Min.: 27,9 Mbps download - 5,7 Mbps upload.

eerst was het:

Max.: 63,7 Mbps download - 5,6 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Bij alle dezelfde resultaten:
Piekuren tussen 19u en 23u zoals Buiten piekuren tussen 23u en 19u
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Met andere woorden een 70/10 lijnsync
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

raf1 schreef: Dat is niet verwonderlijk. Als je hier komt vertellen dat je braafjes jouw internetgebruik aanpast aan de Telenet-daluren en je een overschrijding van een datalimiet als een domme fout beschouwt dan bewijst dat toch dat je compleet onder de sloef van je provider ligt. Daarna zeg je ook nog eens dat dit de beste oplossing is.

Vanuit zo'n ingesteldheid kritiek leveren op een provider die bovenstaande nadelen niet heeft, is toch hypocriet? En als dan blijkt dat de helft van je argumenten gebaseerd is op gebrekkige kennis en misvattingen dan wordt het inderdaad al snel een eindeloos gepingpong.

Ik hoop nog altijd dat iedereen oud en wijs genoeg is om voor zichzelf uit te maken of men tevreden is met de minimumsnelheid die http://proximus.be/internetsnelheid afficheert.

Het is trouwens een misverstand dat Whoppa goedkoper is dan Telenet digitale tv voor 24,70 euro/maand te combineren met Scarlet VDSL2 voor 35 euro/maand en telefonie van OVH voor 1,19 euro/maand. Zo zie je maar hoe sommigen hier gebrainwasht zijn door de marketing van de twee duopolisten.
sorry dat ik er nog even tussen moet, maar ik heb niet alle tijd van de wereld om elk forum op de voet te volgen en a-la-minute te reageren.

Ik ga mijn niet bezondigen aan het welles-nietes spelletje. Ik wil je wél erop wijzen dat je mijn woorden niet moet verdraaien. Ik heb die dingen niet verteld zoals jij ze vertelt. Wees aub objectief. Lees het nog maar eens goed door.
't Is maar een tip, je komt er veel verder mee in een gesprek of discussie. Het komt de maturiteit ten goede.

Wat Scarlet betreft :
Ik zou volgens jou Scarlet VDSL2 voor 35 euro kunnen nemen. Volgens mij is dat 3O Mbps maximum, en ik haal niet eens 20 Mbps.
Dit vind ik wel een probleem : betalen voor iets dat je niet krijgt, en het stelt qua specificaties niet eens iets voor. Veel te traag.
Dan zie ik dit nog bij de voorwaarden staan : 'Vanaf 1/09/2015 behoudt Scarlet zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een downloadvolume van 300 GB per maand is bereikt.'
Ook bij Proximus zie ik bij de kleine lettertjes een limiet staan bij de zogenaamde limietloze internet abonnementen.
Nee dank u, dan hoeft het voor mij niet meer. Dit past niet in ons kader. Ik had al laten merken (eventueel in andere topics) dat vooral de snelheid en een goede prijs/kwaliteit belangrijk is.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet geschikt is voor een ander.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

De snelheid van Scarlet VDSL2 is 70/8 maximum (dat is een feit, ook al staat inderdaad anders op de site). En er staat niet op de site dat ze iedereen vanaf 300 GB op lage snelheid zullen zetten, maar dat ze de mogelijkheid hebben. Dus we moeten nog zien wat daarvan komt want niet alles wat op de site staat is dus waar. :-)

Het is mogelijk dat op jouw adres maar 30 Mbps mogelijk is of was en dan kan dat een goeie reden zijn om voor Telenet te gaan, dat was het voor mij twee jaar geleden ook. Maar als dan blijkt dat door netwerkinvesteringen in VDSL2 plots veel meer mogelijk is moet je dat ook opnieuw durven overwegen.

Er heeft nog niemand voordeel gedaan aan te lang bij dezelfde aanbieder te blijven. Maar zoals gezegd, het alternatief moet uiteraard wel voldoen aan je wensen.

Afbeelding
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Tot nu toe doe ik nog steeds voordeel, vooral in de vorm van snelheid en TV. De prijs is voor mij ondergeschikt (2de plaats) maar heb niet te klagen als ik prijs/kwaliteit vergelijk.
Ik heb net nog eens gecheckt, het is maar 20 Mbps wat ik zou krijgen.
Dit neemt niet weg dat ik constant het gebeuren in de gaten hou. Van zodra ik een betere prijs/kwaliteit bij het koperpaar heb, zal ik het niet nalaten om over te stappen. Ik zou maar gek zijn hé.
Nogmaals, ik hou niet van
- die dingen zoals onbekende snelheid
- niet weten wat je NIET krijgt waarvoor je uiteindelijk wél betaalt
- sites die niet aangeven wat ze wel kunnen en wel aangeven wat ze misschien niet zullen doen
- niet weten of ze je wél of niet gaan limiteren op 300 GB.
Neem het van me aan. Als het zo op de site staat dat het van september zo is, dan zullen ze er zeker iets mee doen. Is het nu niet, dan gaat het zeker in de toekomst zijn.
Dit heeft gewoon te maken met het feit dat het ganse internet eigenlijk steunt (en kreunt) op een kostprijs per bandbreedte, m.a.w. een prijs per MB.

Maar goed, het is zoals Raf schreef : iedereen zal wel oud en wijs genoeg zijn om te weten wat hij wil. In elk geval geldt voor mij het eerste (oud). :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Daar is de bandbreedte-mythe weer, het geliefkoosde non-argument van Telenetters die onder het juk van hun Telemeter leven.
Als providers kreunen onder de kosten van bandbreedte, dan zouden alle Nederlandse providers reeds lang failliet zijn.
En om een voorbeeld te geven van hoe goedkoop bandbreedte wordt bijgecreëerd, Proximus creëert 150 procent extra bandbreedte op hun backbone-netwerk door enkele lijnkaarten in bestaande glasvezelrouters te vervangen. http://www.proximus.com/nl/news/speed-1 ... ce-fiction

De realiteit is dat datalimieten slechts één doel dienen: upselling
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ook bij de boven vermelde link van jantje81 krijg ik deze resultaten te zien:

Code: Selecteer alles

Piekuren tussen 19u en 23u:
    Max.: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
    Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23u en 19u:
    Max: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
    Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.
Mooi :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

lacer schreef:Ook bij de boven vermelde link van jantje81 krijg ik deze resultaten te zien:

Code: Selecteer alles

Piekuren tussen 19u en 23u:
    Max.: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
    Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23u en 19u:
    Max: 91,9 Mbps download - 7,6 Mbps upload;
    Min.: 61,8 Mbps download - 5,7 Mbps upload.
Mooi :-D
Woon jij neven de ROP ? :lol:
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Eens de test gedaan op 10 adressen waar ik gewoond heb, familie heb wonen of gewerkt heb. Blijkt dat er maar 1 adres is waar er nog geen vectoring actief is en dat op een 30/6 min, 70/6 max profiel staat. Al de rest staat standaard op minimum 70/6 en 100/6 max.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

raf1 schreef:Daar is de bandbreedte-mythe weer, het geliefkoosde non-argument van Telenetters die onder het juk van hun Telemeter leven.
Ik heb het gevoel dat jij onder het juk van de Telenetter leeft...

Maar goed, 100/10 op komst... voor sommigen...
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

GuntherDW schreef:Zelfde verhaal hier eigenlijk qua afstand ROP. Ik kan de ROP zien als ik vanuit m'n slaapkamer naar buiten kijk (lees : <50m) , echter zit ik toch in een zone 2, omdat de lijn toch een paar rare kronkels maakt en eerst de hele straat afgaat alvorens om te keren en naar ons te gaan (volgens de laatste techniekers die zijn langsgeweest).
Even Off Topic:
hier een heeeeel simpel voorbeeldje hoe er vroeger werd gelast bij de RTT.
Hopelijk verstaat men nu dat er sommige kort tegen een KVD wonen en andere ver van een KVD zelfs al staat zijn huis er rechtover !
KVD_Borne (10)  Lus voorbeeld 4 paar.jpg
Heb het zoals ik zij simpel gehouden .... dus lees goed het is een VOORBEELD !!!!
Er is een lus van 4 paar in de straat ....
Een paar blauw, een paar oranje, een paar rood en een paar groen (kleuren zijn lukraak genomen !)
De afstanden zijn ook lukraak genomen ....

Op het einde van de lus is (aan het laatste huis rechtover de KVD):
1 - paar blauw gelast op paar oranje
2 - paar rood gelast op paar groen

Het eerste huis rechts van de KVD heeft een paar die maar 20 meter doet in dit voorbeeld (blauw) ....
Stel dat hij toen een tweede lijn bestelde:
dan werd die lijn gestuurd in de KVD over een ander paar (oranje) ging tot het einde van de lus en kwam dan terug via blauw en
zo het huis binnen, waar zit het verschil in dit voorbeeld = de afstand is 100 meter in dit voorbeeld !
Die 20 meter en 100 meter mag je veranderen natuurlijk in VB: 200 m - 500m - 700m - 1Km - 1,650 Km enz... !

Het laatste huis heeft ook een lijn, dat word over groen gestuurd en via rood komt het binnen in het huis ....
En dan kan je hebben volgens de afstand .... stel dat het 700 meter is dan zal hij geen 100/10 hebben zoals zijn gebuur er juist rechtover !

Vroeger werd er niet gekeken naar afstanden daar xDSL niet bestond !

Nu word er anders gelast, de paren worden zo kort mogelijk genomen en geen omwegen meer !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”