Lancering 4 G Mobi*

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Da's dan ook overduidelijk nog 3G technologie...
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly op 01 apr 2014, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Intussen blijkt de claim van 50% sneller netwerk tov de concurrectie gebaseerd te zijn op metingen door Commsquare in februari 2014.
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... star#tab-1
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Tja, speedtesten op een netwerk zonder gebruikers geeft natuurlijk hoge snelheden. Het valt op dat de dekking ook nog redelijk mager is. Ze smukken de kaart op door standaard outdoor dekking te vermelden, maar indoor is het toch nog heel beperkt. De operatoren moeten dringen de 800Mhz in gebruik gaan nemen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat weinig gebruikers argument is nu toch wat grijsgedraaid eerlijk gezegd want er is ook een (klein) technologisch verschil tussen Mobistar 4G en andere.
En indoor dekking is inderdaad mager, maar eigenlijk zijn deze bij de 3 operatoren gewoon erg mager. En zijn de kaarten niet altijd letterlijk te nemen, wel integendeel.

Wat je zegt van 800Mhz is helemaal juist, als ik het goed begrepen heb is Mobistar daar al mee begonnen? Andro555?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Dat weinige gebruikers gaat niet echt op, Mobistar had ook echt het technisch snellere netwerk, ze gebruikten immers meer bandbreedte/spectrum voor LTE dan de rest. Ik zeg had, want Proximus is van 10MHz bandbreedte in de downlink naar 15MHz gegaan, wat de prestaties van hun netwerk on par met Mobistar zou moeten zetten. Maar Base zit nog altijd op 10MHz.

En 800MHz is live in de omgeving van Mechelen en bij mij thuis zover ik weet. Ik haal thuis net een streepje 4G op 800MHz (op het tweede verdiep, gelijkvloers heb ik geen 4G ontvangst), dat op de rand van de buitendekkingskaart van Mobistar. Snelheden zijn tussen de 5 en de 10Mbps down en 2 a 4Mbps up, wat zeer respectabel is. Wel heb ik geen flauw idee waar die mast waar ik mee verbonden ben staat.
Ah en 800MHz dekking in de trein rond mechelen (vooral ten noorden) is subliem, geen gedoe met snel van masten wisselen en bereik dat om de haverklap wegvalt, gewoon continu 2 a 3 balkjes bereik en altijd een snelle ervaring (niet per se 20Mbps+ snelheden maar eerder 10 a 15)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

wat voor mij meer dan voldoende is om bij het surfen terug dat "quick&snappy" gevoel te krijgen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

sirWard schreef:Ik moet zeggen dat ik dit weekend ontdekt heb dat er in het landelijk gebied tussen Ieper en Poperinge 4G is, alsook Ieper, A19, ring Kortrijk en recent ook rond Waregem en De Pinte. Aalst, Ternat, Lokeren. Dat was er op veel plaatsen een 2 tal weken terug volgens mij nog niet.
dat heb ik ook ondervonden... Ze zijn heel goed bezig! Enig minpuntje vind ik de limieten. Aan 4G-snelheid zit 5GB er snel door, en je moet trouwens al een heel duur abonnement nemen om effectief die 5GB te hebben. Jammer!
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
illie
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2009, 21:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ondertussen nog geen 4G in het Leuvense voor mij alleszins.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

4G zou toch moeten lukken in Leuven, enkel omgeving station Leuven is het minder of komt hij traag op gang na het inschakelen.

Het is zo dat de gebieden misschien wat pover zijn, maar de insteek van Mobistar is dat ze gaan voor minimum 50% binnenshuis voor dat ze een stad/gemeente openstellen, wat ik natuurlijk ten volle kan toejuichen. Mobistar is van mening dat je 4G ook binnenshuis volop moet kunnen gebruiken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn er nog mensen die geen 4g ontvangen in 4g gebied? Ik heb reedd contact opgenomen met de klantendienst, en die zei dat ik de apn op iphone.mobistar moest zetten maar dit was bij mij niet de oplossing. Rond het UZ in Gent zou er toch 4G moeten zijn?

Instellingen in gsm (S4) staan ook correct zover ik weet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Het is mij wel al opgevallen dat ik niet snel op 4G schakel bij het binnenkomen van 4G gebied. UZ Gent heeft 4G, heb daar al rondgereden met Sensorly aan. Maar bvb bij binnenrijden van Gent op E17 heb je daar 9/10 geen 4G. Bij buitenrijden wel.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

sirWard schreef:Het is mij wel al opgevallen dat ik niet snel op 4G schakel bij het binnenkomen van 4G gebied. UZ Gent heeft 4G, heb daar al rondgereden met Sensorly aan. Maar bvb bij binnenrijden van Gent op E17 heb je daar 9/10 geen 4G. Bij buitenrijden wel.
In leuven is dat net hetzelfde, bij het aanvinken van 4G schakelt hij traag over van 3G naar 4G.
Eens 4G is mijn verbinding wel zeer stabiel, min 2/5 ontvangst, wat nog zeer werkbaar is op een iPad.


Probeer eens iew.be, kan zowel op iPhone als iPad gebruikt worden, met iphone.mobistar lukt het natuurlijk ook.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Klopt. Eenmaal 4G behoud ik het ook mooi (binnenshuis overal 1/4 maar wel nog steeds sneller dan mijn VDSL ) tot de grenzen zoals op het kaartje van M* aangegeven. Ik had de indruk dat dat bij Px sneller ging (maar daarbij had ik binnenshuis dan weer geen ontvangst).
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren naar Kortrijk geweest waar ik zeker dekking moest hebben met 4G en gsm schakelde ook niet hoger dan H+ :bang: . Ticket aangemaakt bij de klantendienst in de hoop dat dit iets uithaalt. Heb op mijn S4 de verschillende modi geprobeerd waaronder GSM/WCDMA/LTE etc, niets helpt. Ook mworld.be / iPhone.mobistar geven geen verschil. :?
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Yargo schreef:Gisteren naar Kortrijk geweest waar ik zeker dekking moest hebben met 4G en gsm schakelde ook niet hoger dan H+ :bang: . Ticket aangemaakt bij de klantendienst in de hoop dat dit iets uithaalt. Heb op mijn S4 de verschillende modi geprobeerd waaronder GSM/WCDMA/LTE etc, niets helpt. Ook mworld.be / iPhone.mobistar geven geen verschil. :?
Misschien even wachten, helpt bij mij toch. Met de schakelaar spelen en de 4G forceren helpt soms ook.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Weet niet als de map van Mobistar hier al gepost is maar bij deze: http://apps.mobistar.be/gis/coverage.html
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

mijn vrouw heeft internet on mobile en er kwam ook geen 4G.
Telefonisch via de helpdesk : een simcard swap doen in mobistar winkel.
In winkel toonde de verkoper mij een mail dat Internet on mobile pas 4G zou hebben vanaf 09/04
Swap was dus niet nodig.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

hardyscript schreef:mijn vrouw heeft internet on mobile en er kwam ook geen 4G.
Telefonisch via de helpdesk : een simcard swap doen in mobistar winkel.
In winkel toonde de verkoper mij een mail dat Internet on mobile pas 4G zou hebben vanaf 09/04
Swap was dus niet nodig.
En werkt 4G nu met die sim swap wel al? Bij zowel Facebook helpdesk als telefonisch hebben ze gewoon gezegd dat alle parameters voor 4G goed staan bij mij?

EDIT: oops, verkeerd gelezen. Dus ze hebben gewoon gezegd dat uw vrouw moet wachten tot 9 april?
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

@ yargo

Vanaf 9 april zal 4G actief gezet worden op Internet on mobile
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en na 8 april geeft internet on mobile 3Gb ipv 2Gb data! :-D
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... ile/update
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

wied schreef:en na 8 april geeft internet on mobile 3Gb ipv 2Gb data! :-D
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... ile/update
Als je de belprijs per minuut bekijkt gaat die extra hoeveelheid data wel nodig zijn om via VOIP te bellen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

mijn vrouw zweert bij 400 belminuten voor 10,00 € van medionmobile. Nu kan ik eindelijk voor 3Gb data kiezen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Jordy1990 schreef:
wied schreef:en na 8 april geeft internet on mobile 3Gb ipv 2Gb data! :-D
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... ile/update
Als je de belprijs per minuut bekijkt gaat die extra hoeveelheid data wel nodig zijn om via VOIP te bellen.
Ik heb ook eens VOIP uitgeprobeerd. Ik heb 10 euro krediet gekocht bij Freevoipdeal en daarmee aan de slag gegaan. Veel apps werken gewoon niet. Hij belt wel aan de andere kant maar ik krijg geen toon/niets te horen. Dan bij ik bij Zoiper uitgekomen wat wel werkt, maar zowel ik als de andere persoon horen een echo en zijn niet goed te verstaan. Dit was dan nog over Wifi. Iemand een tip wat er verkeerd kan gegaan zijn?

Tx!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

werk al maanden uitsluitend nog met FreeVoipDeal "callback", omwille van een stabiele gesprekskwaliteit! Mijn vrouw daarentegen vindt mijn gedoe met VoIP maar geklungel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

hardyscript schreef:@ yargo

Vanaf 9 april zal 4G actief gezet worden op Internet on mobile
Ik heb zonet eens naar Mobistar gebeld, en daar wisten ze niets van die 9 april. Hij heeft het aan zijn coach gevraagd maar die zei ook dat er al klanten zijn met Internet on Mobile die over 4G surfen dus hij zag niet in waarom het nog niet zou werken :-(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Nieuwe 4G speedtest gedaan in Heverlee (buiten):

Afbeelding
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Deze dateert van zaterdag 5 april, Heverlee - Philipssite (Binnenshuis)

Mobistar
Afbeelding

Proximus
Afbeelding

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

hardyscript schreef:@ yargo

Vanaf 9 april zal 4G actief gezet worden op Internet on mobile
En iemand al kunnen testen of het sinds vandaag dan toch werkt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

gisteren voor het eerst na maanden mijn internet on mobile simkaart opgeladen en was meteen op 4G! Bovendien kreeg ik 5 Gb data ipv de aangekondigde 3 Gb :banana:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hoezo 5GB? Wil dat zeggen dat je meer kan krijgen?
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

wied schreef:gisteren voor het eerst na maanden mijn internet on mobile simkaart opgeladen en was meteen op 4G! Bovendien kreeg ik 5 Gb data ipv de aangekondigde 3 Gb :banana:
Ben benieuwd of mijn 4G plots gaat werken bij mijn volgende herlaadbeurt... Laat het ons hopen :-).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...bizzydilly, ik begrijp dit evenmin. Dacht 3 Gb te krijgen, en in de klantenzone staat nu duidelijk een tegoed van 5 Gb :-D
Misschien zijn ze daar echt blij om mij terug te zien :wink:
Laatst gewijzigd door wied op 09 apr 2014, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Als dat altijd zo zou zijn en voor 15 EUR... keep on dreaming waarschijnlijk :-D
bram1989
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2014, 22:39
Bedankt: 1 keer

Vandaag mijn internet on mobile ook herladen, kreeg mooi de 3GB maar mijn overige data van vorige herlaadbeurt staat nu gewoon opgeteld bij de 3GB, als dit altijd zo zou zijn zou dat super handig zijn :-).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Net opnieuw contact gehad met de klantendienst ivm mijn 4g case. Blijkt nu dat niet iedereen tegelijk op 4g geactiveerd wordt. Dit gaat in groepen en het kan dus nog enkele weken duren voordat je 4g actief is.... Dat mogen ze toch eens vermelden bij hun reclames enzo voor mijn part. Met veel tromgeroffel aankondigen dat het open gezet wordt maar dan als puntje bij paaltje komt moet je nog onbepaalde tijd wachten.
. Manueel inschakelen ging niet ( prehistorische systemen??)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

allemaal erg verward en onduidelijk, lijkt mij! Vorig jaar werd mijn mobi* nummer overgezet naar base/MV, en vorige maand weer terug naar mobi* teneinde internet on mobile te gebruiken met de aangekondigde 3 Gb. Misschien ligt daar wel de verklaring voor mijn ontvangen 5 Gb (verloren zoon die terugkeert).... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Wanneer ik in Kortrijk ben, springt mijn iPhone niet meer op 4G terwijl hij dit als tester wel deed. Heeft sinds het openstellen 3G voorrang gekregen?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kan je nog op 4g
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:kan je nog op 4g
neen nu je 't zegt, ik kan er totaal niet op. en dat noemen ze dan openzetten voor iedereen :S
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Lijkt er op dat Mobistar serieus bezig is met 800MHz zo te zien:

http://www.sensorly.com/map/4G/BE/Belgi ... m|coverage

Het zeer trage verval van signaal (zoals langs de E17), doet er op lijken dat er (veel) 800MHz gebruikt wordt en dat Mobistar nog maar vlak achter Base zit op vlak van LTE dekking.

Er zijn zelfs stukken met LTE dekking die niet op de officiele dekkingskaart staan. (http://www.mobistar.be/nl/hulp/netwerk)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”