Gezocht: de waarheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johnos1 schreef:Oeps, nu ben ik weer in de war, zonet zei je toch dat zonder de filter, het signaal niet wordt doorverbonden?
Omdat je mijn antwoorden niet goed leest :-( .

Je eerste vraag was:
"Als ik de modem rechtstreeks aansluit op de NTP-2007 via de blauwe DSL connector binnenin, heb ik dan nog een splitter nodig?
Mijn antwoord was: Ja, omdat zonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen !!!

Je 2de vraag was:
Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of de NTP2007. Hier spreek je dus niet meer over blauwe klemmen, maar over de RJ11 connector op de TF2007 ??
Mijn antwoord was:
  • - als je geen telefonie hebt, kan de de TF2007 weglaten, en je modem aansluiten op de NTP2007.
    - als je wel telefonie hebt, moet je de TF2007 gebruiken, en sluit je de modem aan op de TF2007, en de telefoon op de NTP2007.
Dat is toch niet zo verwarrend???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als de meting foutloos is kan het nog altijd zijn dat de DATA die erover loop slecht is, in dat geval moet een cab expert komen die u aansluit op een ander paar.

Als dat voor andere mensen bij u in de straat ook het geval is dan is de bundel serieus geraakt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het was blijkbaar een klant op een andere bundel, dus waarschijnlijk ligt het probleem niet bij de volledige bundel
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:
johnos1 schreef:Oeps, nu ben ik weer in de war, zonet zei je toch dat zonder de filter, het signaal niet wordt doorverbonden?
Omdat je mijn antwoorden niet goed leest :-( .

Je eerste vraag was:
"Als ik de modem rechtstreeks aansluit op de NTP-2007 via de blauwe DSL connector binnenin, heb ik dan nog een splitter nodig?
Mijn antwoord was: Ja, omdat zonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen !!!

Je 2de vraag was:
Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of de NTP2007. Hier spreek je dus niet meer over blauwe klemmen, maar over de RJ11 connector op de TF2007 ??
Mijn antwoord was:
  • - als je geen telefonie hebt, kan de de TF2007 weglaten, en je modem aansluiten op de NTP2007.
    - als je wel telefonie hebt, moet je de TF2007 gebruiken, en sluit je de modem aan op de TF2007, en de telefoon op de NTP2007.
Dat is toch niet zo verwarrend???
Ahnee, sorry, bij de tweede vraag bedoelde ik dus wel nog de blauwe klemmen, ik dacht dat dat wel voor zich sprak, niet dus, mijn excuses :-)

Alles is 100% duidelijk dan :-)
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

iRockabizzydilly schreef:Ah de "bundels" dan waarschijnlijk. Alle verschillende koperparen in een bundel en die zo inderdaad per straat (hoewel dat lang niet altijd de bovengrondse straten volgt) lopen. Het kan dus zelfs perfect zijn dat een buur op een geheel andere bundel zit als u bijvoorbeeld. Moest er een algemeen probleem zijn op die bundel dan zou er vrees ik wel een veel grotere impact zijn.

Maar aangezien het over adsl gaat tweemaal en tweemaal een OLO, moet het toch iets met hun kaarten zijn, iemand?

Van wat ik uit m'n opleiding opnam:
Lus: Telenet; Coaxkabel in een lus dus een lijn waar meerdere aansluitingen/klanten op verbonden zijn en allemaal samenkomen in een lus/kabel
Bundel: Belgacom; een bundel aparte koperparen, onafhankelijk van elkaar en dragen dus niet allemaal zelfde signaal

't is natuurlijk maar terminologie zij het met een toch belangrijk technisch verschil.
iRockabizzydilly schreef:Het was blijkbaar een klant op een andere bundel, dus waarschijnlijk ligt het probleem niet bij de volledige bundel
Misschien is er sprake van een miscommunicatie?
Ik heb gezien dat in de KVD een hele hoop cijfers stonden (van 100 tot 200 ofzo)... en mijn lusnummer is ook iets in die range denk ik...
Misschien heeft hij dat opgezocht, en niet de bundel, zeker aangezien ik hele tijd "lus" zei?

Is er enige relatie tussen de aansluitingen/nummeringen in de KVD en de nummers van de bundels?
iRockabizzydilly schreef:Maar aangezien het over adsl gaat tweemaal en tweemaal een OLO, moet het toch iets met hun kaarten zijn, iemand?
Is het dan niet raar dat de sync vanop de KVD wel werkt?
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

Ik heb trouwens om 19:59 naar BGC gebeld om dit door te geven, heb ik ook weer mijn fair share gedaan.

Ze gingen vlug eens kijken of er al iets van storing gemeld was en mij vlug terugbellen, we zullen onzen adem maar niet inhouden zeker...

Wat een feestje voor een dinsdag :beerchug:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johnos1 schreef: Ahnee, sorry, bij de tweede vraag bedoelde ik dus wel nog de blauwe klemmen, ik dacht dat dat wel voor zich sprak, niet dus, mijn excuses :-)
Ok, mijn excuses, vraag niet goed begrepen :-( .
Op jouw vraag: "Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of op (de blauwe klemmen van) de NTP2007.
Is het antwoord: Inderdaad, het maakt niets uit ... :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: Ok, mijn excuses, vraag niet goed begrepen :-( .
Op jouw vraag: "Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of op (de blauwe klemmen van) de NTP2007.
Is het antwoord: Inderdaad, het maakt niets uit ... :).
Thanks, het is nu wel een speciale manier van aansluiten (modem op blauwe klemmen met splitter ingeplugd)... ik hou het zoals het is.

En je hebt 110% gelijk: het maakt allemaal niets uit, zolang Belgacom de kabel niet fixt! :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:
johnos1 schreef: Ik heb ook een vraagje over de NTP-2007.
Als ik de modem rechtstreeks aansluit op de NTP-2007 via de blauwe DSL connector binnenin, heb ik dan nog een splitter nodig?
Ja, toch wel!
Zonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, wordt het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen.
Je moet dan ook de kabel die naar de telefoontoestellen gaat, aansluiten op de groene klemmen van de NTP2007.
Verder mogen er dan géén ADSL splitters meer gebruikt worden.
Ik dacht dat hij bedoelde of hij dan nog zo een extra kop er tussen moest steken. De NTP-2007 doet dat toch allemaal?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MClaeys schreef:Ik dacht dat hij bedoelde of hij dan nog zo een extra kop er tussen moest steken. De NTP-2007 "doet" dat toch allemaal?
Dat is inderdaad wat hij bedoelde, maar jouw antwoord was fout. De NTP "doet" niets. Daar zit alleen een schakelaartje in.
De "extra kop" is de filter (TF2007), die het VDSL2 signaal en het telefoon signaal van mekaar splitst, en terugbrengt naar de NTP, waar het dan terecht komt op de groene en blauwe klemmen.

Zonder de TF2007, is er een intern schakelaartje dat het inkomend signaal direct naar de telefoonuitgangen van de NTP doorgeeft.
Met de TF2007 gaat dit schakelaartje open, en komt het gefilterd telefoonsignaal uit de TF2007.
De blauwe klemmen krijgen dus geen enkel signaal, als de TF2007 er niet op steekt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mijn fout, ik zag de NTP-2007 als 1 geheel en dus met de filter.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

voor wat dienen die dipswitchen eigenlijk op de TF en op de NTP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De blauwe klemmen krijgen dus geen enkel signaal, als de TF2007 er niet op steekt.
wel raar eigenlijk ik zou juist gedacht hebben van wel want de LPF komt tussen Line-IN en TF-OUT te staan
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Een schema van de printplaat van de NTP2007 , heeft die iemand ? Dan wordt het allemaal duidelijk :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:voor wat dienen die dipswitchen eigenlijk op de TF en op de NTP
Hiermee kan je VDSL en telefonie volledig van mekaar scheiden. Dit wordt gebruikt voor VoIP.

Stel, je hebt Internet zonder vaste lijn, en telefonie via VoIP (Scarlet, Dommel, EDPnet, i-Talk)
  • - De inkomende lijn komt op de zwarte klemmen.
    - De modem wordt aangesloten op de TF2007.
    - De telefoonuitgang van de BBox2 wordt verbonden met één van de RJ-11 connectors op de NTP.
    - Met de DIP switches in de juiste stand, wordt het telefoonsignaal van de BBox2 (= VoIP) doorverbonden met de NTP (in plaats van het gefilterde signaal van de vaste lijn). Je kan dus telefoontoestellen aansluiten:
    • * op de 2de RJ11 connector van de NTP,
      * of op de groene klemmen van de NTP (naar de andere telefoons in huis).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bedankt voor je uitleg Philippe, moeten beide dipswitchen zowel op de TF als op de NTP daarvoor omgezet worden !
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

MIsschien eens handig om de NTP2007 en TF2007 hier eens volledig uit de doeken te doen in 1 post/sticky?
Gelukkig & gezond 2022!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:Bedankt voor je uitleg Philippe, moeten beide dipswitchen zowel op de TF als op de NTP daarvoor omgezet worden !
Met een goede ohm meter eens uittesten :-D
Ernie schreef:MIsschien eens handig om de NTP2007 en TF2007 hier eens volledig uit de doeken te doen in 1 post/sticky?
Ik heb die eens uit elkaar gehaald (paar jaar terug) en een schemaatje gemaakt (banen op de printplaat gevolgd).
Schemaatje heb ik niet meer, maar wel nog in het hoofd hoe het ding werkt :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Philippe, ik dacht dat het nuttig kon zijn alle aansluitingen, evt dipswitches en aansluitingsscenario's in 1 (start)post/sticky te hebben want er verschijnen wel geregeld vragen hieromtrent en nu staat alles verspreid.
bv dat van de blauwe klemmen staat hoger en ik zie nu ook dat er een oranje klem is.
Gelukkig & gezond 2022!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dat is de grond (E) waar de afscherming van de kabel op aangesloten wordt maar dit wordt bij mijn weten nergens aangesloten
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Philippe volgens mij is de dipswitch van de NTP om de R/C kring in en uit te schakelen
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

Ernie schreef:MIsschien eens handig om de NTP2007 en TF2007 hier eens volledig uit de doeken te doen in 1 post/sticky?
Ik ben wel voorstander, er kunnen over nog veel meer dingen stickies gemaakt worden lijkt mij, ik wil er gerust een paar helpen maken.
Hier heb je alvast wat info over NTP2007 en TF2007 en nog veel meer andere dingen, installatie pdfs en afbeeldingen: http://bgctv.skynetblogs.be/#installaties

Is er verder nog iemand die de antwoorden weet op de vragen in deze post aub?

Ik heb vandaag nog eens naar Belgacom gebeld... en blijkbaar weten ze nu nog altijd niet dat er een algemene storing is op mijn KVD, ondanks dat ik hen dit gisteren gemeld heb.
Vrijdagochtend komt er alweer een technieker van BGC.

Wat een maffia praktijken toch allemaal... alsof ze nu niet perfect kunnen zien dat er al tal van interventies gebeurt zijn op die KVD en in mijn buurt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:Philippe volgens mij is de dipswitch van de NTP om de R/C kring in en uit te schakelen
Dat is mogelijk ... ik had het over de switches op de TF2007 :).
ik zal eens wat "reverse engineering" proberen :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Aangaande de lussen of de local loops op de verspreidingskabels heeft de goeie oude Vuurvos destijds al genoeg informatie gegeven. Zie deze post. Op een KVD komen er één of meerdere voedingskabels toe vanuit de LEX en vertrekken er één of meer versprijdingskabels. Deze laatste zijn de Local Loops ofte locale lussen.
Afbeelding Afbeelding
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

gbmed schreef:Aangaande de lussen of de local loops op de verspreidingskabels heeft de goeie oude Vuurvos destijds al genoeg informatie gegeven. Zie deze post. Op een KVD komen er één of meerdere voedingskabels toe vanuit de LEX en vertrekken er één of meer versprijdingskabels. Deze laatste zijn de Local Loops ofte locale lussen.
Bundels in een lus dus :-)

Hoe testen ze die lussen? Kunnen ze ook op overspraak en zo testen?
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

johnos1 schreef:Vrijdagochtend komt er alweer een technieker van BGC.
Allright guys, klaar voor het volgende hoofdstuk? Hier gaat ie...

Vandaag is er alweer een technicus van BGC langsgekomen, en deze keer was het een goeie...

We hebben op de KVD mijn sync getest, en daar heb ik een sync van 6Mbit!
Momenteel heb ik thuis een sync van 1Mbit of zelfs nog minder en vol met fouten, voor de storing was dat 3 tot 4Mbit.

Het staat dus officieel vast, het ligt aan mijn kabel naar de KVD!
Hij heeft het probleem doorgegeven aan de lassers en cab experts!

Wat een opluchting, eindelijk erkent BGC officieel het probleem.
Nu maar wachten hé, hetgeen wel een tijdje kan duren, zo werd mij verteld.

En daarmee is het weekend goed begonnen, à votre santé :beerchug:
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Dus achteraf bekeken had je mss. toch gelijk om eerst jouw lijn in orde te krijgen voor evt. VDSL opties te bekijken (en betere prijs/kwaliteit te krijgen of zelfs geld te besparen). Als het probleem idd. tussen KVD- intro zit, zou dat VDSL ook wel eens kunnen beïnvloeden...

Vraag voor de experts: als de lassers nu een perfect paar tss. kvd-intro zouden afwerken, wanneer worden de gedocumenteerde lijnwaarden in de DARE database aangepast?? Want met wat (veel) geluk komt TS mss. nu in aanmerking voor 17a?? Zwaar op de feiten vooruit lopend natuurlijk...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Blij om te horen dat er progressie is, ook al is het een moeizame aangelegenheid geweest !
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

Hier zijn we alweer met een volgende update...

Vandaag zijn er weer mensen langs geweest... was zelf niet thuis spijtig genoeg.
Het waren twee camionettes blijkbaar, het grof geschut.

Alleen spijtig dat er niets veranderd is, nog steeds niet opgelost.

Wat ze exact gedaan hebben weet ik niet, ik denk enkel testen uitgevoerd en besloten dat het niet aan de kabel ligt... zucht.

Als ik achteraf naar de BGC-helpdesk belde, zei men mij dat het probleem in de KVD zelf zou zitten.

Hiervoor moest men blijkbaar alweer een andere dienst inschakelen, donderdag komt er opnieuw iemand...
En elke keer moet er maar iemand thuis zijn...

Wat kan er mis zijn in die KVD zelf? Als we daar nog een goede sync krijgen?

Ik begrijp het niet...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bijvoorbeeld contacten die wat roestig zijn om maar iets te noemen. Of de jumper (kabel die voeding en verspreiding verbind) die slecht is...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johnos1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 jul 2013, 20:06
Bedankt: 2 keer

Update 9000:

De persoon die het probleem in de KVD moest oplossen heeft besloten dat het toch aan de kabel ligt... :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Ze gaan opnieuw lassers sturen, men ging nog laten weten wanneer...

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
:eek: :oops: :oops: :oops: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :oops: :oops: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek:
:eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek:
:eek: :oops: :oops: :oops: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek:
:eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :oops: :oops: :eek: :eek: :eek:
:eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek:
:eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :eek: :eek: :oops: :oops: :oops: :oops: :eek: :eek: :oops: :eek: :eek: :eek: :oops: :eek:
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
SaXoKe
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2013, 20:46
Bedankt: 1 keer

is het intussen opgelost?
op welke positie op de KVD is er gemeten? Op de Voeding (inkomend in KVD) of op de verspreiding (uitgaand in de KVD)

het kan zijn dat er geen fout in de kabel zit (dus geen fout waarmee de kabel in contact ligt met de grond, of met zijn eigen draden, of met andere draden) Maar dat de paren elkaar onderling storen. Cab experts moeten da normaal op kunnen lossen (behalve als in de kabel alle paren gebruikt zouden zijn)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”