Telecomwet

Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

UPDATE 4/9:
http://klantenservice.telenet.be/content/ik-ben-mobile-klant-bij-een-andere-operator-en-wil-overstappen-naar-king-of-kong-wat-nu
hier staat een mooi overzichtje :')




oorspronkelijke startpost schreef:Om alle info over de nieuwe telecomwet in 1 topic te verzamelen:
...
Heeft er iemand een idee wat de stappen nog zijn na de goedkeuring in de Kamercommissie? En kan iemand de details al vinden?

PROXIMUS / BELGACOM:
* vanaf 1 juli: nieuw contract = geen minimum contractuur
* bestaande klanten: 12 maanden hetzelfde contract hebben => geen minimum contractduur bij nieuw contract (zoals productwijziging)

TELENET:
* vanaf 1 oktober: sowieso geen verbrekingsvergoeding
* bestaande klanten: idem
* uitzondering: opties (6 maand opzegtermijn) en gratis gsm's (restwaarde)

BASE:
* simpel... geen contractduur: voor iedereen (nieuw-oud) & al sinds een tijdje

MOBISTAR:
* voor nieuwe klanten: onbepaalde duur mogelijk, 20% korting bij 12maandencontract
* bestaande klanten: blijft bepaalde duur, geen bevrijding zoals bij de andere operatoren

OVH.fr:
* geen contracduur meer


De teksten op de website van de Kamer:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... cument.cfm
(wetnummer 2143)
Laatst gewijzigd door LPS op 04 sep 2012, 11:49, 9 keer totaal gewijzigd.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
jempie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

Ik denk :
1; goedkeuring in de Kamer
2; goedkeuring in de Senaat
3; onderteken van wetsvoorstel door de Koning
4; publicatie in Staatsblad.

En dan zijn we er.
Don't shoot me if I'm wrong.

jempie
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

is dit niet enkel voor nieuwe contracten die afgesloten worden na datum van publicatie in het Staatsblad. Bestaande contracten komen dus niet in aanmerking en blijven aan de duur die ontertekend werd?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jempie schreef:4; publicatie in Staatsblad.

En dan zijn we er.


Is het dan ook nog eens niet zoveel dagen wachten ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee de dag van publicatie is de dag van kracht.
Maar de regering kan wel beslissen met terugwerkende kracht
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Zamba schreef:is dit niet enkel voor nieuwe contracten die afgesloten worden na datum van publicatie in het Staatsblad. Bestaande contracten komen dus niet in aanmerking en blijven aan de duur die ontertekend werd?

In het origineel wetsvoorstel was het zeker ook de bedoeling bestaande contracten daarin mee te nemen. Net daardoor ook gaat het allemaal zo traag vooruit.
De telco's vroegen uitzonderingen daarop (vb voor bestaande contracten dan geen zes maand maar negen ...)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Publicatiedatum =/= inwerkingtreding

Indien geen inwerkingtreding staat vermeld dan moet je geloof ik tien dagen tellen na de dag van publicatie. Denk zelf dat dit een monokamerale wet is die geen goedkeuring door de Senaat vereist.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En wat voor bedrijven?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

OK, ze is dus goedgekeurd.

Een overzichtje van wat de reacties van de operatoren. Indien jullie aanvullingen hebben, laat maar weten, dan pas ik het aan.

EDIT: ik zet het in de startpost.
Laatst gewijzigd door LPS op 22 jun 2012, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Geen contractduur bij OVH. http://www.ovh.fr/telephonie/
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Voor bij Mobistar: kan een bestaande klant met contractduur overschakelen naar zo'n nieuwe abo zonder contractduur? Ze zijn voorlopig de enige mobiele operator die geen persbericht uitstuurden en onderduidelijk blijven precies.

Op de website bieden ze vreemd genoeg nog altijd de mogelijkheid aan om een 12-maandencontract aan te gaan in ruil voor een 'levenslange' korting van 20%.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

M'n zus is van Mobistar My15 naar Dolfijn 15 gegaan en daarna naar Proximus Generation Connect gezet. Tot nu toe enkel een "spijtig dat je weg bent"-brief gehad en een laatste (normale) factuur... Normaal zou haar contract pas in november 2012 vervallen.
Gebruikersavatar
MobistarWebcare
Official
Official
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2012, 09:12

LPS schreef:
oorspronkelijke startpost schreef:Om alle info over de nieuwe telecomwet in 1 topic te verzamelen:
...
Heeft er iemand een idee wat de stappen nog zijn na de goedkeuring in de Kamercommissie? En kan iemand de details al vinden?

PROXIMUS / BELGACOM:
* vanaf 1 juli: nieuw contract = geen minimum contractuur
* bestaande klanten: 12 maanden hetzelfde contract hebben => geen minimum contractduur bij nieuw contract (zoals productwijziging)

TELENET:
* vanaf 1 oktober: sowieso geen verbrekingsvergoeding
* bestaande klanten: idem
* uitzondering: opties (6 maand opzegtermijn) en gratis gsm's (restwaarde)

BASE:
* simpel... geen contractduur: voor iedereen (nieuw-oud) & al sinds een tijdje

MOBISTAR:
* voor nieuwe klanten: geen contractduur mogelijk (tenzij 20% korting 'levenslang' gewenst = 12maandencontract)
* bestaande klanten: onduidelijkheid

OVH.fr:
* geen contracduur meer


De teksten op de website van de Kamer:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... cument.cfm
(wetnummer 2143)



Hallo iedereen !

Omdat er blijkbaar nog onduidelijkheid is over het contract van bestaande klanten bij Mobistar, zetten wij dit even op een rijtje:

Bestaande klanten die gekozen hebben voor een tarief zonder vaste contractduur of reeds een contract van onbepaalde duur hebben, kunnen dit ook bij ons gratis opzeggen.

Voor bestaande klanten die gekozen hebben voor een vaste duur om zo van extra voordelen te kunnen genieten (bv. een korting op het abonnement van 50% gedurende 12 of 18 maanden, gratis smsjes, 40 uur gratis beltijd naar Mobistar nummers, enz..) blijft de overeengekomen contractduur van toepassing.

Voor een gepersonaliseerde dienstverlening op basis van je eigen contract, kan je best contact opnemen met onze klantendienst:
http://www.mobistar.be/info/contactus/index.html

Groeten,

Het Mobistar Webcare Team
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dus mobistar is de enige die zijn klanten in de tang houdt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Nee, die tang is om de ketting van de "Basta Neveneffecten" container te krijgen. :wink:
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

proximusboyke schreef:dus mobistar is de enige die zijn klanten in de tang houdt.
True, pff. Ik snap niet waarom ze niet volgen en vanaf juli of desnoods oktober de andere operatoren volgen. Van de andere operatoren zullen er dus klanten zijn die willen overstappen, dus daar profiteren ze van, maar zelf houden ze bestaande klanten met bepaalde duurcontracten vast. Sympathiek, veelzeggend imo.

Ik heb het alvast aangepast in de beginpost.
Laatst gewijzigd door LPS op 26 jun 2012, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geef ze nog wat tijd, ze zullen ook nog wel bijdraaien voor 1 october (laat ons hopen :-D )
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

meon schreef:M'n zus is van Mobistar My15 naar Dolfijn 15 gegaan en daarna naar Proximus Generation Connect gezet. Tot nu toe enkel een "spijtig dat je weg bent"-brief gehad en een laatste (normale) factuur... Normaal zou haar contract pas in november 2012 vervallen.

Ik ken nochtans genoeg mensen die van mij 15 naar dolfijn 15 gegaan zijn en hun contractduur behouden.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je My15 contract voorbij is en je gaat over op een Dolfijn 15 zonder contractduur, mag je ook altijd weg.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 mar 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Als je My15 contract voorbij is en je gaat over op een Dolfijn 15 zonder contractduur, mag je ook altijd weg.
Uiteraard, maar het ging hier dus over mensen die nu nog een bestaande contract hebben die niet voorbij is en volgens Meon werd deze contractvrij door over te stappen naar Dolfijn 15.
Dit is echter niet altijd het geval (ik heb mijn contractduur behouden).
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb een update gedaan aan het startbericht, Telenet heeft op zijn site immers een goed overzichtje gezet:
viewtopic.php?f=58&t=34384&p=437115#p437115
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bij mobistar kunnen klanten weg op 01/10/2012 als ze al 6 maand klant zijn.
Is me zo bevestigd door de klantendienst
Heb het paar keer laten cheken door mensen die bij mobistar klant zijn te doen bellen, en werd altijd dezelfde info gegeven
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Voor bedrijven dus niet :'-(

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Openstelling van de Telenet-kabel mag doorgaan, zegt rechtbank - Bedrijven - Nieuws - Trends.be

Telenet vangt dus bot, en op 9 oktober valt de uitspraak in een gelijkaardige 'vertragingsprocedure' van de franstalige kabelbedrijven. Maar de andere ISPs hadden eigenlijk al rekening gehouden met een uitspraak begin 2013 dus of zij vroeger gebruik gaan maken van de openstelling van kabel en telefoonlijn, valt nog af te wachten.
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Hoi iedereen,

Nadat ik totaal geen zicht meer had op wat de nieuwe telecomwet nu precies gaat losmaken én ik door Mobistar van het kastje naar de muur ben gestuurd, heb ik dan maar direct met Johan Vandelanotte contact opgenomen met de vraag wat er nu precies verandert vanaf 1 oktober. Hij verzekerde mij dat de nieuwe telecomwet OOK van toepassing is op klanten die nog een lopend contract hebben (wel langer dan 6 maanden).

Toen belde ik naar Mobistar met de vraag wat er precies verandert en zij zeiden mij eerst dat er niets verandert voor de lopende contracten. Wanneer ik sprak over de bewuste mail, werd het heel stil waarnaar niemand bij mobistar (dixit) wist hoe het juist in mekaar zat. Ik moest nog maar eens terugbellen begin oktober.

Ik denk dat we dus wel kunnen stellen dat we ook van mobistar af kunnen geraken... :wink:
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik had voor mijn vriendin begin september een portatie aangevraagd van Mobistar naar Proximus voor 1 oktober. Op 1 oktober (dus niet vroeger, uit veiligheid wsl) heeft Proximus het doorgestuurd naar Mobistar en op 2 oktober hebben ze het uiteindelijk uitgevoerd. Op 3 oktober ontvingen we een brief van Mobistar waarin stond dat ze het spijtig vonden dat ze geen klant meer was. Zo'n brief vind ik wel correct (als soort bevestiging en afscheid), had ik niet verwacht.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Ik kreeg ook hel snel een "spijtig dat je vertrekt, we hopen je snel terug te zien"-brief.
Daarna slaagden ze er echter in om een onterechte afrekening wegens contractbreuk te versturen.

Hou je hart dus best toch nog maar even vast.....helemaal goed bezig zijn ze zeker en vast nog niet.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Oei... Maar het gaat toch ten onrechte zijn, het is ondertussen voldoende gedocumenteerd in de telecomwet plus hun eigen bevestiging via Twitter.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

mobistar heeft bij hun nieuwe aanbieding, bij de algemene voorwaardes dit staan:

je je contract na die 6 maanden kan stopzetten door ons ten minste een maand op voorhand een aangetekend schrijven te sturen. Doe je dat niet, dan wordt je contract na die 6 maanden stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur, maar zonder verbintenis.


dus nog steeds een maand opzeg waar je aan verbonden bent dan.
en "aangetekend schrijven" dacht ik dat tegenwoordig met de nieuwe wet eveneens een email mocht zijn,
maar daar rept mobistar ook niet over?
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Zou dat te maken hebben dat je vooruit betaalt en dus de reeds betaalde komende maand verliest als je pas op 6e maand 1e dag opzegt? Dus best 5e maand en 1 dag om te voorkomen dat je een maand extra betaalt?

Want vanaf 6 maand 1e dag heb je totaal geen verplichting meer, buiten een MNP aan te vragen naar nieuwe operator.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Er is nog altijd een vooropzeg van een maand. Aangetekend schrijven is echter niet meer vereist, kan met elk schriftelijk middel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mijn vraag aan het BIPT over een e.v.t. opzegperiode na 6 maanden kreeg ik volgend antwoord:
zie bijlage.

2.pdf
(31.09 KiB) 73 keer gedownload
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ah zo... toch beweren mobistar (hierboven) en ook Belgacom (zie bijlage) dat er nog steeds een opzegperiode van één maand is. beide dus onwettig bezig
Bijlagen
Knipsel.PNG
(28.71 KiB) Nog niet gedownload
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

@ XENNE
Hallo,
Dus zoals meestal is het niet zo duidelijk voor de klant. In de meeste berichtgeving die ik lees over de nieuwe telecomwet vindt je hierover trouwens ook geen sluitende regel.
Ik denk dat het voor vele telecomklanten toch een belangrijk punt is, als je een contract opzegt dat je weet wanneer het exact stopgezet wordt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zowel Mobistar en Belgacom (zie vorige posts) spreken over één maand opzeg, maar er is geen enkele melding van een verbrekingsvergoeding of boete als je die opzeg niet respecteert.
Volgens mij willen ze gewoon de nodige tijd om alles administratief te verwerken.

Als ze een verbrekingsvergoeding of boete zouden eisen voor het niet respecteren van die 1 maand opzeg, dan pas zouden ze onwettig bezig zijn :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

je moet dan wel nog een maand langer uw abo betalen natuurlijk, dus een maand langer kosten.... Terwijl je in principe meteen stop zou moeten kunnen zetten...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

1.pdf
(16.78 KiB) 26 keer gedownload
Nog een kleine aanvulling, in de wettekst staat volgende "zo spoedig als technisch mogelijk is".
Er kan dus verschil zijn als je een mobiel abonn., een vaste lijn of internet abonn. opzegt?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Maar er staat ook heel duidelijk in jouw tekst:
Het contract wordt beëindigd op het moment gekozen door de abonnee, zelfs onmiddellijk.

Dat de operator dan zo spoedig mogelijk afsluit is evident, maar de beëindiging van het contract kan zelfs onmiddellijk.
Graag zullen de operatoren dit niet lezen, maar toch. Ze zullen er zich aan moeten houden. :judge:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

blijkbaar zijn ze dat niet van plan op het eerst zicht.... en 't zullen maar enkelingen zijn die naar de ombudsman zullen trekken denk ik
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is een verschil tussen het einde van het contract (= tot wanneer je betaalt) - dat kan onmiddellijk - het het moment van fysisch afsluiten (= zo spoedig als technisch mogelijk is)

Als de provider zoveel tijd nodig heeft om je effectief af te sluiten, dan heb je gedurende die tijd in principe de dienst gratis ?

Zo begrijp ik deze tekst :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”