http://klantenservice.telenet.be/content/ik-ben-mobile-klant-bij-een-andere-operator-en-wil-overstappen-naar-king-of-kong-wat-nu
hier staat een mooi overzichtje :')
oorspronkelijke startpost schreef:Om alle info over de nieuwe telecomwet in 1 topic te verzamelen:
...
Heeft er iemand een idee wat de stappen nog zijn na de goedkeuring in de Kamercommissie? En kan iemand de details al vinden?
PROXIMUS / BELGACOM:
* vanaf 1 juli: nieuw contract = geen minimum contractuur
* bestaande klanten: 12 maanden hetzelfde contract hebben => geen minimum contractduur bij nieuw contract (zoals productwijziging)
TELENET:
* vanaf 1 oktober: sowieso geen verbrekingsvergoeding
* bestaande klanten: idem
* uitzondering: opties (6 maand opzegtermijn) en gratis gsm's (restwaarde)
BASE:
* simpel... geen contractduur: voor iedereen (nieuw-oud) & al sinds een tijdje
MOBISTAR:
* voor nieuwe klanten: onbepaalde duur mogelijk, 20% korting bij 12maandencontract
* bestaande klanten: blijft bepaalde duur, geen bevrijding zoals bij de andere operatoren
OVH.fr:
* geen contracduur meer
De teksten op de website van de Kamer:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... cument.cfm
(wetnummer 2143)