Een goede middag allen.
Half oktober 2011 ben ik overgeschakeld naar Mobile Vikings en heb ik Proximus vaarwel geboden. Volgens MV moest ik geen verdere acties ondernemen bij Proximus, alles ging automatisch worden overgezet en afgesloten worden. Het enige waar ik rekening moest mee houden was een boete bij het beëindigen van mijn contract.
December was ik al 100% volledig overgeschakeld, echter kreeg ik in januari nog een factuur van Proximus van 25 EUR "Reactivatiekost". Fine by me, ik nam aan dat het hier over de boete ging, dus heb ik deze maar betaald in de hoop dat dat het laatste was.
Februari, maart, april, mei, juni, allen gingen voorbij gepaard met de maandelijkse 25 EUR "reactivatiekost". Ik maakte al een aantal maand geen gebruik van de diensten van Proximus, dus deze heb ik dan ook niet betaald.
Na het dreigement dat mijn telefoonnummer afgesloten ging worden kon ik niks anders denken dan "good riddance", eindelijk er van af, sluit maar af, kreeg ik vorige week nog een mooie aanmaning met nog meer mooie dreigementen ivm gerechtelijke stappen. En dat allemaal voor iets wat ik niet meer gebruik sinds 7 maand hiervoor!
Ondertussen heb ik een brief terug gestuurd naar dat dreigbureautje die Proximus heeft ingezet met de melding dat ik daar al maanden geen klant meer ben, gepaard met de bijlages die aantonen dat ik geen stappen moest ondernemen bij het overschakelen naar de nieuwe provider.
Ook heb ik contact opgenomen met Mobile Vikings om te vragen in hoeverre de overschakeling gebeurd was indertijd.
Wat zijn die reactivatiekosten precies? Ben ik hier effectief verplicht nog meer mijn portemonnee leeg te maken voor Proximus terwijl dat de reden was dat ik daar ben weg gegaan?
Merci!
Proximus facturen blijven komen na overschakeling
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Texke,
Bij een omschakeling naar een andere provider dient u inderdaad zelf geen stappen te ondernemen,dat doet de door u uit gekozen provider. Na de omschakeling ontvangt u enkel nog een laatste slotfactuur waarin kosten kunnen zitten voor het verbreken van het contract en dergelijke.
Het is niet correct al u 7 maanden na de omschakeling nog steeds facturen krijgt.
Als u mij uw oproepnummer kan bezorgen,eventueel via een privé bericht, dan wil ik deze hele zaak voor u bekijken en tot een oplossing komen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Bij een omschakeling naar een andere provider dient u inderdaad zelf geen stappen te ondernemen,dat doet de door u uit gekozen provider. Na de omschakeling ontvangt u enkel nog een laatste slotfactuur waarin kosten kunnen zitten voor het verbreken van het contract en dergelijke.
Het is niet correct al u 7 maanden na de omschakeling nog steeds facturen krijgt.
Als u mij uw oproepnummer kan bezorgen,eventueel via een privé bericht, dan wil ik deze hele zaak voor u bekijken en tot een oplossing komen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
hallo,
ik heb net hetzelfde probleem met proximus momenteel! ben al sinds eind vorig jaar overgeschakeld, maar krijg nog steeds facturen van 25€ voor een reactivatiekost. ik heb al 5x geprobeerd om naar de klantendienst te bellen, zonder gevolg, er wordt gewoon niet opgenomen. zo scheppen ze wel geld met een betalend nummer! zou eva van belgacom mij eens kunnen contacteren aub? of iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
groetjes,
Evi
ik heb net hetzelfde probleem met proximus momenteel! ben al sinds eind vorig jaar overgeschakeld, maar krijg nog steeds facturen van 25€ voor een reactivatiekost. ik heb al 5x geprobeerd om naar de klantendienst te bellen, zonder gevolg, er wordt gewoon niet opgenomen. zo scheppen ze wel geld met een betalend nummer! zou eva van belgacom mij eens kunnen contacteren aub? of iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
groetjes,
Evi
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
@Eviken: je kan ook altijd de klantendienst (6000) bellen met de gsm van iemand in je omgeving die Proximus is, dan is het gratis. Het 078-15 6000 nummer is ook niet duur (cfr gewone vaste lijn), dus echt veel verdienen doen ze er niet aan hoor. Je kan Eva van BGC contacteren via de gegevens die op haar profiel staan in deze draad.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ter info voor Eviken:
In mijn geval was het omdat mijn abo was stopgezet na overschakeling, maar was terug geactiveerd omdat ik een rekening NA het stopzetten heb betaald.
Is er bij u ook zoiets gebeurd?
In mijn geval was het omdat mijn abo was stopgezet na overschakeling, maar was terug geactiveerd omdat ik een rekening NA het stopzetten heb betaald.
Is er bij u ook zoiets gebeurd?