Telenet , Skynet , and others....

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
ich bin it

Het moet gedaan zijn met dien belachelijke 10GB/maand , Ik heb eens uitgerekend wat je per maand download voor je virusscanner, windows update, andere updates van software... zo kom je direct aan 1Gb , of je wil eens foto's zien op www.dpreview.com direct 20 x 5 MB. In welke tijd leven wij ? waarom worden de belgen altijd slecht voorzien van de technology ? Wij maar belastingen betalen. Er komt steeds meer online tv. dat ze daar maar vlug alles op T3 zetten. :evil:
Gast

Omdat een limietloos abo volledig misbruikt wordt door leechers die honderden Gigabytes/maand downloaden.
De limietloze ADSL2FIT heeft dat weer pijnlijk duidelijk gemaakt.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

en trouwens T3 is een amerikaans protocol en bestaat hier niet
en limieten zijn er om bewuste redenen,
iemand die alleen maar surft, mailt en chat geraakt moeilijk aan 10GB, zelfs als ie af en toe een mp3'tje download

als ge natuurlijk films en al downloadt kan ik je frustratie wel begrijpen, maar weet wel dat het illegaal is en dat je mag blij zijn dat je 10 GB hebt en geen 100MB zoals sommige providers in rusland! En mensen met skynet hebben nog altijd volume packs. als je de prijs van een vp vergelijkt met dat van 5 dvds kom je hiermee goedkoper uit.

En een limietloos abbo van skynet of andere isps die stabiel zijn zal er wel een tijdje niet komen omdat het niet winstgevend is. Waarom zouden ze ook?
80% (als het niet meer is) van de Belgische surfers gebruikt zijn verbinding enkel om te chatten op msn en andere dingen.
En er is dan ook zoiets als de kostprijs van bandbreedte(serverlast) in voor een klein landje als België komt dit duurder uit dan een land als Zweden.
Ik heb eens uitgerekend wat je per maand download voor je virusscanner, windows update, andere updates van software... zo kom je direct aan 1Gb
dit is toch geen grondig argument want 1GB is verschillend van 10GB en ik geloof het al totaal niet, en heb je er gewoon een cijfer opgeplakt want de meeste updates zijn betrekkelijk klein, behalve misschien service packs <200MB
de pispaal <<
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hou eens op met die limieten te verdedigen.
Als niemand limieten heeft gaan deze 'leechers' zich ook verspreiden over de verschillende providers.
Als ik 20km meer naar het noorden zou wonen had ik voor de prijs van skynet, een adsl verbinding zonder limiet. En in nederland zijn ze niet alleen. Daar gaat elke provider mee.
En wat is die zever van 80% komt ermee toe.
Als skynet 500.000 klanten heeft zijn er daar 100.000 van die niet toekomen.
En hoe gaan ze het dan oplossen met de interactieve digitale TV. Misschien een limiet van 24 uur kijken in de maand anders bijbetalen. :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

alfadude schreef:En wat is die zever van 80% komt ermee toe.


Da's inderdaad zever... ik schat zelfs dat 95% of meer er mee toekomt.

alfadude schreef:En hoe gaan ze het dan oplossen met de interactieve digitale TV. Misschien een limiet van 24 uur kijken in de maand anders bijbetalen. :wink:


Digitale TV heeft niets te maken met je internet aansluiting. Het is niet omdat het beide digitaal is en over dezelfde kabel je huis binnen komt dat het van je internet limiet afgaat.

Trouwens wat de initiele poster betreft, stel dat het 1 GB/maand is (wat ik al ten zeerste betwijfel) dan nog heeft hij 9x zoveel om gewoon te surfen, te mailen, te downloaden, ... maar ja, als je illegaal films download kan ik je frustratie begrijpen.
[Nob]

R2 en anderen.

Ik vind die limiet ook te weinig.

Ik kan bvb "legaal" mp3s kopen in rusland (5 euro voor 500 MB)
En legale film download (of streaming) services zijn er ondertussen ook al wel.

Trek zelf maar je conclusies.

greetz,

Nob
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Maar bij Skynet (ea) kan toch bijgekocht worden?
Dus praten we niet meer over limieten maar over kosten.
Ik ben een voorstander van : "de gebruiker betaalt" maar de GB prijs zou best wat vriendelijker kunnen.
Je houdt dan toch de functie van kosten als "rem".
Laatst gewijzigd door Limburg op 19 jun 2004, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[Nob] schreef:Ik kan bvb "legaal" mp3s kopen in rusland (5 euro voor 500 MB)


Lol ja... legaal in Rusland.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

idd rs legaal IN Rusland, deze zijn helaas niet legaal hier... . Ken de service ook nob :).
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Digitale TV heeft niets te maken met je internet aansluiting. Het is niet omdat het beide digitaal is en over dezelfde kabel je huis binnen komt dat het van je internet limiet afgaat.


Als ik hier sommige mensen hoor verkondigen dat het glasvezelnetwerk in België te zwak is, waardoor men hier een oplossing zoals in zweden niet kan aanbieden. Dan denk ik even verder. Als je digitale TV wil aanbieden heb je minimum 300kByte/s nodig om kwaliteit te kunnen geven. Dat kan dan toch ook nooit door die glasvezels.
BTW: Ik weet dat er voor de reguliere TV zenders geen probleem is omdat dat signaal maar een keer moet doorgegeven worden en dan kan iedereen er vanaf tappen. Ik heb het wel over, ik bestel een film en kan hem direct bekijken.

Er heeft hier ook nog niemand een uitleg gegeven waarom het in Nederland wel kan zonder limiet en hier niet.
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Vooreerst zijn er al een aantal providers die stilaan de markt onder druk zullen zetten, zoals Versatel. Voor een zeer schappelijke prijs heb je daar onbeperkte traffiek, weliswaar beperkt de downloadsnelheid zich tot zo'n 50 KB/sec.

Het is nu wachten op een provider die voor zo'n 50 euro een onbeperkte traffiek aanbiedt met 1 Mbit downloadsnelheid, een formule die denk ik vrij veel succes zou hebben en economisch ook haalbaar moet zijn.

Maar 10GB/maand is inderdaad niet meer van deze tijd... deze limiet zal ondertussen toch wel al 5 jaar ofzo bestaan en in die periode is bandbreedte véél goedkoper geworden voor providers. Sommige providers zouden beter een rekenmachine geven bij een nieuwe aansluiting dan een webcam of een draadloze muis :wink:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Persoonlijk ben ik vanaf volgende maand online via versatel.
Maar inderdaad. Als er een provider voor 50€ 1mbit/s aanbied zal ik daar wel langs gaan.
Ik hoop dat het dan ook versatel is dan moet ik niet wachten tot mijn jaar voorbij is.
[Nob]

Lol ja... legaal in Rusland.


Ja idd dat staat nog niet vast. (maar als ik bvb een CD koop in .ru, dan kan ik die hier aan de grens in de vuilbak smijten? -> zelfde principe)

En dan nog, dan koop ik ze in SPanje, welke wel legaal is in Europa (bvb voor een bepaald bedrag een hele nacht legelaal downloaden ;) )

En je zat weer op 1 bepaald puntje te vitten.

Nu nog commentaar?

greetz,

Nob
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

10 Gb is te weinig ze zoude het gewoon al een beetje moete
optrekke naar 15 of 20 Gb zou veel schappelijker zijn.

De 1.5 Gb upload limiet bij telenet trekt helemaal op nix.
Als je met servers werkt en je wil uploade dan ben je er zo
over en het is dan nog traag ook enkel over de download
snelheid ben ik te vreden.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Wright schreef:De 1.5 Gb upload limiet bij telenet trekt helemaal op nix.
Als je met servers werkt en je wil uploade dan ben je er zo
over en het is dan nog traag ook enkel over de download
snelheid ben ik te vreden.


bij telenet is het verboden om zelf servers te draaien op apparatuur die aangesloten is op het telenet-netwerk. Tenzij je natuurlijk bedoelt dat je bestanden moet uploaden naar een server die op een ander netwerk staat aangesloten, maar dan vraag ik me af wat voor grote bestanden jij wel niet moet uploaden? (tenzij je voor je hobby filmpjes van je tuin maakt en deze met iedereen wilt delen? ;-) )
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

eventjes eerlijk zijn he mensen,

diegenen die over de 10 gig per maand willen gaan kunnen gerust bijbetalen. Legaal aan 10 Gig komen kán, daar twijfel ik helemaal niet aan. Waar het schoentje wél klemt is dat velen hun Internetverbinding gebruiken om hun collectie mp3's en videos kostenloos willen aanvullen.

Tegen €1 per gigabyte kunde toch al wel een paar cdkes of ne film dowloaden, da's goedkoper dan eender waar.
Het probleem is dat alles maar moet kunnen en dat ierdereen steeds meer wilt en liefst zo goedkoop mogelijk
maar,...

Als ge iets wilt moet ge ervoor betalen,... niet meer dan logisch

greetz,
vroenk
Light in the absence of eyes illuminates nothing
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

[Nob] schreef:
Lol ja... legaal in Rusland.


Ja idd dat staat nog niet vast. (maar als ik bvb een CD koop in .ru, dan kan ik die hier aan de grens in de vuilbak smijten? -> zelfde principe)

En dan nog, dan koop ik ze in SPanje, welke wel legaal is in Europa (bvb voor een bepaald bedrag een hele nacht legelaal downloaden ;) )

En je zat weer op 1 bepaald puntje te vitten.

Nu nog commentaar?

greetz,

Nob


Ja, nog commentaar :)

-> er bestaan limieten over het aantal cd's / drank sigaretten dat je mag meenemen vanuit het buitenland. bv 1-2 sloffen sigaetteen, 5 cd's, etc...

Hoe men dat moet controleren das een ander zaak he nob. Ik ge hier niet goed noch afkeuren als je iets illegaals doet, en ook niet uitwijden over het feit dat ik ook sommige regels nogal hypocriet vind. Feit is gewoon dat er met het internet nogal wat dingen in een grijze zone zitten en andere totaal ni kunnen gecontroleerd worden op het moment etc. :).
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

ipv van het light abonnement zouden ze beter een abonnement uitgeven voor de zware gebruikers. 10GB is inderdaad belachelijk laag ten opzichte van de rest van de wereld, ik wil gerust 25 euro per maand meer betalen voor een limit van bv 100gigs.
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

De eerlijkste manier volgens mij is deze toegepast door Tiscali: ga je over je limiet dan betaal je per extra MB, omgerekend kost het je 4,5 euro dacht ik voor 5 GB extra. Op het begin van de maand wordt de teller weer op nul gezet.

Voordelen:
- geen geknoei met aankoop/stopzeting van extra blokken
- geen geknoei met stijgende meters als je achteraf de blokken afschaft
- de blokken zijn voldoende klein (1 MB) zodat een eerlijkere tarifering echt niet kan: je betaalt gewoon wat je verbruikt
- geen geknoei met smalband
- geen beperking van het extra aantal MB/GB
- het extra volume gebruik je hoe je zelf wil (upload of download)
- download je een maand veel dan kan dat en betaal je bij, download je een maand weinig dan heb je geen extra kosten

Veel providers kunnen hier nog héél veel van leren...
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Geloof me Legaal geraak je snel aan je 10 GB download maar eens een Telenet demo ;) en zet je streaming radio maar aan en download maar wat progies etc.............

10GB is niet meer van deze tijd en dat hebben ze geweten bij Skynet want het eerst wat ik zij dat ze hun limiet maar eens moesten upgraden toen ze een enquete deden ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

brooklyn schreef:ik wil gerust 25 euro per maand meer betalen voor een limit van bv 100gigs.


Je wilt het waarschijnlijk gratis ook wel :lol:

Dacht dat de meeste ISPs rekenen aan 1 euro/GB... da's dus 90 euro erbij (en zou je bij de meeste rond de 130 euro/maand komen) voor 100 GB dus, en geen 25 euro (65 euro) waar jij van droomt.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

mm2 schreef:De eerlijkste manier volgens mij is deze toegepast door Tiscali: ga je over je limiet dan betaal je per extra MB, omgerekend kost het je 4,5 euro dacht ik voor 5 GB extra. Op het begin van de maand wordt de teller weer op nul gezet.

Voordelen:
- geen geknoei met aankoop/stopzeting van extra blokken
- geen geknoei met stijgende meters als je achteraf de blokken afschaft
- de blokken zijn voldoende klein (1 MB) zodat een eerlijkere tarifering echt niet kan: je betaalt gewoon wat je verbruikt
- geen geknoei met smalband
- geen beperking van het extra aantal MB/GB
- het extra volume gebruik je hoe je zelf wil (upload of download)
- download je een maand veel dan kan dat en betaal je bij, download je een maand weinig dan heb je geen extra kosten

Veel providers kunnen hier nog héél veel van leren...


dit vind ik niet de eerlijkste, ik vind dat als ik op smallband zit, ik dan de keuze krijg van: wmallband maar niet meer betalen; ofwel breedband mits meerprijs
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
brooklyn schreef:ik wil gerust 25 euro per maand meer betalen voor een limit van bv 100gigs.


Je wilt het waarschijnlijk gratis ook wel :lol:

Dacht dat de meeste ISPs rekenen aan 1 euro/GB... da's dus 90 euro erbij (en zou je bij de meeste rond de 130 euro/maand komen) voor 100 GB dus, en geen 25 euro (65 euro) waar jij van droomt.


Bandbreedte is echt wel goedkoper dan 1 euro per GB. 15 cent zou al veel meer in de richting komen... Maar dan moeten een aantal providers hun netwerk wel flink upgraden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Bandbreedte is echt wel goedkoper dan 1 euro per GB. 15 cent zou al veel meer in de richting komen... Maar dan moeten een aantal providers hun netwerk wel flink upgraden


En het is net dat, dat ervoor zorgt dat de prijs 1 euro is... en niet 15 cent.
Gast

Wat vinden jullie hiervan?

Supersnel ADSL - haal het maximum uit uw verbinding!

TIJDELIJKE PROMOTIE: indien u voor 31 juli een abonnement voor 12 of 24 maanden op EuComfort neemt, betaalt u resp. de eerste 6 of 12 maanden slechts € 29,95

u surft supersnel (tot 60x sneller dan via een klassieke dial-up-verbinding)

EuComfort kost tijdelijk slechts € 29,95 (incl. BTW) per maand (normale prijs: € 35), zonder bijkomende kosten

u gebruikt uw internettoegang wanneer en zoveel u wilt

in de prijs zit een maandelijks datavolume van 15 GB (gigabytes) vervat, ruim voldoende voor de zwaarste surfer.

Indien u op een bepaald moment toch meer zou willen verbruiken (bv. voor het downloaden van films en andere zware bestanden), kan u heel goedkoop uw volume uitbreiden: per bijkomende gigabyte betaalt u dan slechts € 0,5!

uw telefoonlijn blijft vrij terwijl u surft

Specificaties EuComfort

Downloadsnelheid: 3,3 Mbps (megabits per seconde )
Uploadsnelheid: 384 Kbps (kilobits per seconde)
Transfervolume: 15 GB (gigabytes) per maand
Mailboxen: 5
Mailboxgrootte: 50 MB (megabytes)
Aliassen per mailbox: 3
Webruimte: 50 MB
Maandelijks abonnement: € 35

http://www.euphony.be/NL/main.htm

Waar blijft Skynet?!
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

Daarnet wilde ik ook redelijk pissed reageren op de limieten

Maar toen ik uitrekende hoeveel ik "LEGAAL" traffikeerde, (beetje Herman De Croo's :wink: ) dus surven, online gaming, xbox life, streaming movies (waar ik voor betaalt heb :lol: ) dan kom ik aan zo een 200 mb per dag... en dat is nog ééns een kleine 140 mb onder wat ik eigelijk zou moeten downloaden om aan de volle 10 giga te komen.

Ik weet het...het is irritant...en ik zit dees maand al heel vroeg aan mijne limiet (stomme xdcc :wink: ) maar...als we het by the rules spelen...dan is 10 giga..voldoende
Gast

legaal legaal
Ik betaal 40euro per maand voor mn verbinding en daar doe ik persoonlijk mee wat ik wil.
Dat van het 10gb volume is gewoon een lucreatief handeltje waar alle providers aan meedoen om nog meer geld uit de mensen te slaan.
Het is een echte schande.
In geen enkel ander land in europa bestaat dit.
Hoelang blijft het nog duren dat wij ons voor de gek laten houden?
In Nederland zijn ze al jaren geleden begonne met een alternatief netwerk om zich nietmeer voor de gek te laten houden door kpn.
Maja in BE kan het nogaltijd dat Belgacom en Telenet de volledige monopolie blijven behouden.
Scarlet probeert wel maar er zijn te weinig investeerders en ze blijven afhankelijk van Belgacom centrales enz.

Ik ken NL'ers met 1mbit upstream verbinding voor 60€ in de maand zonder limiet die lachen me uit als ik afkom dat ik op smallband zit omdat ik over de 1.5gb zit per maand terwijl die manne 20gb per week upstreame.
Als ik dan in BE ga zoeken achter een 1mbit verbinding blijkt zoiets alleen mogelijk tegen een prijs van +400euro per maand.
Grappig.
Gast

Over legaal...
Laatst is nog uitgekomen dat de Muziek Industrie cijfers vervalst had om aan te duiden dat zij zogezegd heel erg veel schade zouden lijden aan het illegaal downloaden van muziek via kazaa enz.
Bleek gewoon dat ze meer verdient hadden dan ooit te voren.

Justin Timberlake heeft afgelope jaar meer dan 45miljoen dollar verdient...
Ik zoiets verdient mijn hele dorp nog niet per jaar.
Verdienen ze niet al genoeg zou ik zo zeggen?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Anonymous schreef:Over legaal...
Laatst is nog uitgekomen dat de Muziek Industrie cijfers vervalst had om aan te duiden dat zij zogezegd heel erg veel schade zouden lijden aan het illegaal downloaden van muziek via kazaa enz.
Bleek gewoon dat ze meer verdient hadden dan ooit te voren.

Justin Timberlake heeft afgelope jaar meer dan 45miljoen dollar verdient...
Ik zoiets verdient mijn hele dorp nog niet per jaar.
Verdienen ze niet al genoeg zou ik zo zeggen?


Juist, die sterren die verdienen al genoeg en dan willen ze nog meer, net zoals de hele muziekindustrie.

Vroeger had je programma's van 50 MB en als je nu een demo download dan heb je al vlug 500 MB, dus ik vind dat ze die limieten ook maar omhoog moeten trekken.
Gast

misschien een petitie doen om de limiet omhoog te doen?
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

De muziekindustrtie is mijn ogen een gelegaliseerde maffia. Onredelijke prijzen, dat is het minste dat je van cdds/dvds/etc. kan zeggen. Bij dvds valt het nog mee, maar cds zijn toch buiten proportie overprijsd.

legaal legaal
Ik betaal 40euro per maand voor mn verbinding en daar doe ik persoonlijk mee wat ik wil.
Dat van het 10gb volume is gewoon een lucreatief handeltje waar alle providers aan meedoen om nog meer geld uit de mensen te slaan.
Het is een echte schande.


Gast, wie je ook mag zijn, daar heb je dik gelijk in. Het is schandalig hoe het monopolie hier speelt en hoe limieten absoluut op niks trekken. 10 GB is van de vorige eeuw. In Nederland heb je idd voor 60 euro een ultra abo dat über is tegenover het aanbod hier. Trouwens, de volgende keer dat ze de limieten verhogen, met hoeveel zal dit dan zijn? 5 GB? Wtf, leven wij hier in de middeleeuwen of zo :p.

Limieten van 50 GB, dat zou ik maar normaal vinden, leg mij eens uit hoe een land als nederland met dan nog een versnipperd aanbod aan providers zo'n goedkope abo's kan inrichten? De kostprijs van de traffic kan dus niet als reden worden aangeroepen, deze zal in Nl niet veel verschillen van die in Belgie.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gast

daar heeft trouwens niemand geen zaken mee met wat je doet met je verbinding. als ik zin heb om de avonturen van mijn zoontje te filmen en door te sturen naar mijn tante in Australië, doe ik niets illegaals, maar kom dan wel niet toe met die 1,5GB upload limiet van Telenet.

op vlak van internet zitten wij nog steeds in de middeleeuwen!
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Anonymous schreef:daar heeft trouwens niemand geen zaken mee met wat je doet met je verbinding. als ik zin heb om de avonturen van mijn zoontje te filmen en door te sturen naar mijn tante in Australië, doe ik niets illegaals, maar kom dan wel niet toe met die 1,5GB upload limiet van Telenet.

op vlak van internet zitten wij nog steeds in de middeleeuwen!


als je denkt dat het beter kan, kan jij dan verklaren waarom al de kleine providers die beter proberen te bieden toch geen massa's klanten trekken en goed blijven draaien?

en het is niet omdat er iets legaal is waarbij je limiet een tekortkoming is, dat die limiet verkeerd is en weg moet he!
Je zal altijd wel iets vinden waarvoor je een snellere verbinding nodig hebt zonder limiet dat legaal is ...
Gast

omdat die bijna geen reklame maken voor hun produkten. de enige commercials die je op tv ziet zijn van telenet en belgacom...
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Reclame kan een kleine factor zijn.

De belangrijkste factor is volgens mij toch de technische.
Ongelimiteerd internet met zeer hoge bandbreedtes is niet zo gemakkelijk haalbaar, en is vrij duur.
Het lijkt wel of iedereen dit tegenwoordig "alledaagse" technologie vind.
Maar dat is het niet.

Een provider die op dit moment ongelimiteerd internet aanbied komt vroeg of laat toch in de problemen, tenzij deze het aantal klanten op een bepaalde manier kan beperken.


Over de limieten.
Als ze worden verhoogd naar 50 GB, dan zul je na een tijdje wel weer klachten horen van mensen die het te weinig vinden.
Verhoog je ze naar 100 GB, dan zul je na een tijdje ook weer horen dat het te weinig is.
Een limiet is altijd te laag (of te hoog).
Gast

Gast, wie je ook mag zijn, daar heb je dik gelijk in..


Hehe thx this witte voor de vrienden :wink: spijtig genoeg ben ik mn login verlore binnekort eens een nieuwe aanmaken.

tbscope schreef:Reclame kan een kleine factor zijn.

De belangrijkste factor is volgens mij toch de technische.
Ongelimiteerd internet met zeer hoge bandbreedtes is niet zo gemakkelijk haalbaar, en is vrij duur.
Het lijkt wel of iedereen dit tegenwoordig "alledaagse" technologie vind.
Maar dat is het niet.

Een provider die op dit moment ongelimiteerd internet aanbied komt vroeg of laat toch in de problemen, tenzij deze het aantal klanten op een bepaalde manier kan beperken.


Als de lijnen dit niet aankunnen kunnen ze beter terug overstappen op rooksignalen.
Er is wel iets van dat het materiaal in de centrales sterk verouderd is en dit is de schuld van Belgacom die al jaren niks investeerd in de hardware hiervan.
Vandaar ook de 3.3mbit (over het hele land gezien is dat het maximale wa ze kunnen aanbieden, er zullen zeker plaatsen zijn waar het sneller kan maar ook zeker plaatsen zijn waar het niet sneller gaat).

Download trafiek kost niks voor alle duidelijkheid.
This alleen upstream dat geld kost.
Download kost alleen serverbakke en stroom.

Conclusies de providers in BE willen gewoon alleen maar zo snel mogelijk winst maken met zo weinig mogelijk te investeren in apperatuur (waarsch ook het probleem van a2f).
Het zijn slechte tijden je merkt het ook bij de providers (weinig investeringen enz.)




Over de limieten.
Als ze worden verhoogd naar 50 GB, dan zul je na een tijdje wel weer klachten horen van mensen die het te weinig vinden.
Verhoog je ze naar 100 GB, dan zul je na een tijdje ook weer horen dat het te weinig is.
Een limiet is altijd te laag (of te hoog).


Dat is dikke zever.
50 of 100gb kan je niet op 1 dag downloaden 10gb wel :wink:
Het gaat er gewoon om dat je een iets of wat vrijere limiet hebt een soort FUP(Fair use Policy).
Als het echt de spuigaten uitloopt moete ze je een waarschuwing geven.

Tot zo ver mijn bijdrage aan deze topic.
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Anonymous schreef:Er is wel iets van dat het materiaal in de centrales sterk verouderd is en dit is de schuld van Belgacom die al jaren niks investeerd in de hardware hiervan.
Vandaar ook de 3.3mbit (over het hele land gezien is dat het maximale wa ze kunnen aanbieden, er zullen zeker plaatsen zijn waar het sneller kan maar ook zeker plaatsen zijn waar het niet sneller gaat).


Tja, ik zou niet durven zeggen dat ze niet investeren.
Stel, je bent bezig met een enorme inverstering om vdsl binnen een jaar of twee, drie, aan te bieden... hiervoor moet je overal glasvezel leggen, nieuwe hardware installeren enz... Dit kost enorm veel geld.
Zou je dan voor de volgende (maximum) twee, drie jaar ook nog eens een enorme inverstering daar boven op doen om de huidige installatie te verbeteren?

Voor ons klanten zou dat fantastisch zijn, maar ik kan begrijpen dat zelfs Belgacom daar niet genoeg financiële middelen voor heeft.
Ze kijken nu meer naar de lange toekomst (vdsl) dan naar de korte toekomst (updaten adsl) als adsl binnen een redelijk korte tijd toch zal vervangen worden.

Download trafiek kost niks voor alle duidelijkheid.
This alleen upstream dat geld kost.
Download kost alleen serverbakke en stroom.


Dat moet je mij toch eens een keertje in detail uitleggen, want dit is maar een vage statement.
Ik dacht altijd dat internet service providers ook moeten betalen voor gebruikte bandbreedte.

Conclusies de providers in BE willen gewoon alleen maar zo snel mogelijk winst maken met zo weinig mogelijk te investeren in apperatuur (waarsch ook het probleem van a2f).
Het zijn slechte tijden je merkt het ook bij de providers (weinig investeringen enz.)


Ik ben er erg van overtuigd dat het probleem met a2f een technisch probleem is. Ze hebben hun klanten aantal, en het aantal "zware" downloaders, enorm onderschat. Als je honderden mensen hebt die constant tegen 3, 4 of soms zelfs tegen 8 mbit/s zitten te downloaden, dan krijg je zowieso problemen met de huidige technologie.


50 of 100gb kan je niet op 1 dag downloaden 10gb wel :wink:
ok, twee dagen dan? :)

Het gaat er gewoon om dat je een iets of wat vrijere limiet hebt een soort FUP(Fair use Policy).
Als het echt de spuigaten uitloopt moete ze je een waarschuwing geven.


Wat noem jij uit de spuigaten lopen?
Gast

tbscope schreef:
Anonymous schreef:Er is wel iets van dat het materiaal in de centrales sterk verouderd is en dit is de schuld van Belgacom die al jaren niks investeerd in de hardware hiervan.
Vandaar ook de 3.3mbit (over het hele land gezien is dat het maximale wa ze kunnen aanbieden, er zullen zeker plaatsen zijn waar het sneller kan maar ook zeker plaatsen zijn waar het niet sneller gaat).


Tja, ik zou niet durven zeggen dat ze niet investeren.
Stel, je bent bezig met een enorme inverstering om vdsl binnen een jaar of twee, drie, aan te bieden... hiervoor moet je overal glasvezel leggen, nieuwe hardware installeren enz... Dit kost enorm veel geld.
Zou je dan voor de volgende (maximum) twee, drie jaar ook nog eens een enorme inverstering daar boven op doen om de huidige installatie te verbeteren?

Voor ons klanten zou dat fantastisch zijn, maar ik kan begrijpen dat zelfs Belgacom daar niet genoeg financiële middelen voor heeft.
Ze kijken nu meer naar de lange toekomst (vdsl) dan naar de korte toekomst (updaten adsl) als adsl binnen een redelijk korte tijd toch zal vervangen worden.

Download trafiek kost niks voor alle duidelijkheid.
This alleen upstream dat geld kost.
Download kost alleen serverbakke en stroom.


Dat moet je mij toch eens een keertje in detail uitleggen, want dit is maar een vage statement.
Ik dacht altijd dat internet service providers ook moeten betalen voor gebruikte bandbreedte.

Conclusies de providers in BE willen gewoon alleen maar zo snel mogelijk winst maken met zo weinig mogelijk te investeren in apperatuur (waarsch ook het probleem van a2f).
Het zijn slechte tijden je merkt het ook bij de providers (weinig investeringen enz.)


Ik ben er erg van overtuigd dat het probleem met a2f een technisch probleem is. Ze hebben hun klanten aantal, en het aantal "zware" downloaders, enorm onderschat. Als je honderden mensen hebt die constant tegen 3, 4 of soms zelfs tegen 8 mbit/s zitten te downloaden, dan krijg je zowieso problemen met de huidige technologie.


50 of 100gb kan je niet op 1 dag downloaden 10gb wel :wink:
ok, twee dagen dan? :)

Het gaat er gewoon om dat je een iets of wat vrijere limiet hebt een soort FUP(Fair use Policy).
Als het echt de spuigaten uitloopt moete ze je een waarschuwing geven.


Wat noem jij uit de spuigaten lopen?


1. hoi stefan
2. Mijn bijdrage aan dit topic

Zoals al genoeg gezegd is, 10GB IS genoeg als je 100% legaal bezig bent. Het enige punt dat werd gegeven is dat bvb demo's vaak al 500MB wegen, en je je seksavonturen met een vriend wilt delen... euh ik bedoel je avonturen van je zoontje met je tante in australia :P

"De spuigaten uitlopen" ...
Ten eerste is een FTPtje opzetten volgens mij toch een beetje teveel gevraagd :)
En tjah, als ze zien dat je 2 films per dag leeched... (wat in dat geval ook realistisch zal zijn TBH)

I say volg nederland.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Download trafiek kost niks voor alle duidelijkheid.
This alleen upstream dat geld kost.
Download kost alleen serverbakke en stroom.


En die servers (routers en switchen) om dergelijke hoeveelheid aan GB/s te verwerken die kosten waarschijnlijk ook niets ? Trouwens als je provider het dan nog binnen zou krijgen is het nog altijd niet bij jou, dan heb je nog gans het achterliggend netwerk (en dat kost waarschijnlijk ook niets).

Ik hoop dat jullie ooit zelfstandige worden, en jullie klanten dezelfde hebzucht aan de dag leggen, en vol onbegrip zijn over de investeringen als sommige pubers hier.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

r2504 schreef:Ik hoop dat jullie ooit zelfstandige worden, en jullie klanten dezelfde hebzucht aan de dag leggen, en vol onbegrip zijn over de investeringen als sommige pubers hier.


Jij denkt ook dat je veel bent, schandalig dat ge zo iets durft te zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”