Duimpjes

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maakt dat nu echt zoveel uit ? Mij interesseert het helemaal niet of iemand veel +jes of veel -etjes heeft.
Laat ze weg onder de Nick, en behoud ze bij de postings, iedereen tevrede.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik zie de duimpjes anders. Ik zie het eerder als een manier om het gedrag van een poster te beoordelen. Als iemand op een deftige onderbouwde manier iets post dan mag ik het daar volledig oneens mee zijn maar dan is dat een + waard. Omgekeerd kan iemand die 100% gelijk heeft een - verdienen door zijn gedrag (denk aan "belgastom, telenet enz...).
Zonder namen te noemen, als iemand bij de minste posting met kritiek op een bepaalde ISP steevast post dat hij nooit die problemen heeft en dus de poster van leugens beschuldigd dan gaan de negatieve duimpjes vlug optellen.
Prima systeem en het zou op usenet ook moeten kunnen geïmplementeerd worden. Gemodereerde fora zijn meestal vriendelijk dan ongemodereerde :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Maak jullie vooral geen zorgen over de tonnen negatieve duimpjes die koekie nu aan het uitdelen is. Die worden binnenkort weer weggehaald.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

koekie is een koekie van eigen deeg aan het uitdelen en zal nog wel een koekie van eigen deeg terugkrijgen :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ofwel zit zijn koekendoos reeds echt boordevol ... :lol:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Net als op tweakers.net, een uitstekende methode om trolls en allerhande weg te houden/filteren.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Misschien moeten we gewoon enkel de Negatieve duimpjes houden, 99% procent van de Positieve duimpjes krijg je als je een (en dus off-topic) reactie geeft op een forumtroll bericht ;-)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als ik zie dat normale posts een negatief duimpje krijgen, dan vraag ik mij toch af welke idioot dat gedaan heeft. Er zijn zelfs mensen die er blijkbaar een persoonlijke kruistocht van maken om elke post van mij negatief te beoordelen.

Zet ergens in het profiel wie positieve en negatieve duimpjes zet en het spel zal al heel wat eerlijker verloper en mensen zullen minder snel geneigd zijn om zich kinderachtig te gedragen aangezien de anonimiteit wegvalt en dus ook de drempel verhoogt om er duim te geven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Jullie zouden m'n rapportagetools eens moeten zien, zo schoooon, al zeg ik het zelf :)
Voortschrijdend inzicht natuurlijk, actie en reactie. Je probeert situaties te anticiperen (er zit bijvoorbeeld al een anti-flood in verwerkt), maar misbruik en onverwachte reacties proberen we op basis van feedback bij te sturen...

't is immers USERbase eh ;)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De abuse duimpjes van onze vrienden koekie en muziekbos laten we nu nog even staan, om de rapportering tools in de admin te testen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

meon schreef:Jullie zouden m'n rapportagetools eens moeten zien, zo schoooon, al zeg ik het zelf :)
Voortschrijdend inzicht natuurlijk, actie en reactie. Je probeert situaties te anticiperen (er zit bijvoorbeeld al een anti-flood in verwerkt), maar misbruik en onverwachte reacties proberen we op basis van feedback bij te sturen...

't is immers USERbase eh ;)



Ja, en met die kinderachtigheden houden jullie zich bezig. Proficiat.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het is eens iets anders dan domeinen kapen he.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Iemand noemde Tweakers als voorbeeld hoe een modsysteem positief kan werken.
Als ik op Tweakers weggemodde posts zie is het eerste wat ik doe de rode knop aanraken om alles zichtbaar te maken.
Meestal zie ik dan postings waarvan ik niet begrijp waarop die weggemod zijn, soms zijn het zelfs waardevolle bijdragen die de wegmodders kennelijk niet begrepen.
Ik bepaal zelf wel wat ik al of niet wil lezen en zie het voordeel niet van dit soort systemen zonder transparantie.
Als het dan toch moet zal op z'n minst duidelijk moeten zijn wie mod op welke postings.
Zo vindt ik het voorstel van Trojan prima
Trojan schreef:..Zet ergens in het profiel wie positieve en negatieve duimpjes zet en het spel zal al heel wat eerlijker verloper en mensen zullen minder snel geneigd zijn om zich kinderachtig te gedragen aangezien de anonimiteit wegvalt en dus ook de drempel verhoogt om er duim te geven.

Het zou zelfs verder moeten gaan, je zou desgewenst door aanklikken in pop-up zichtbaar moeten maken wie op een bepaalde post positief of negatief gemod heeft. (en niet alleen aan de userbasecrew die dat ongetwijfeld al kan zien)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

vBulletin > *
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

koekie schreef:
meon schreef:Jullie zouden m'n rapportagetools eens moeten zien, zo schoooon, al zeg ik het zelf :)
Voortschrijdend inzicht natuurlijk, actie en reactie. Je probeert situaties te anticiperen (er zit bijvoorbeeld al een anti-flood in verwerkt), maar misbruik en onverwachte reacties proberen we op basis van feedback bij te sturen...

't is immers USERbase eh ;)



Ja, en met die kinderachtigheden houden jullie zich bezig. Proficiat.


Tja... dan denk ik dat jij toch de dupe bent geworden van een systeem waar onder andere jij voor gezorgd hebt dat het er is doorgekomen :roll:
Al geef ik wel toe dat je in een vicieuze cirkel bent geraakt.
Denk je dat het aan ons ligt? registreer dan je 101'ste nieuwe account en we zullen zien wel zien of het werkelijk zo is
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@koekie: Mogelijk was je beter niet met dit toppic begonnen, je had toen nog maar de helft negatieve duimpjes :lol:
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

I don't care. De meeste mensen zijn vazallen. Ja-knikkers.

Daar doe ik niet aan me. Tuurlijk krijg je dan duimpjes omlaag. Alsof dat mij ook maar enigszins iets uitmaakt.

Toont enkel de frustratie in de maatschappij aan. Iemand die z'n nek uitsteekt, moet er aan.

Dat is de mentaliteit in VL. Klein burgerlijkheid.

Ik blijf er bij, duimpjes zijn kinderachtig. Als ik zie op welke berichten ik een negatief duimpje kreeg voor ik deze topic startte was dit totaal onverantwoord.

Nu ja, als userbase met die duimpjes wat kinderachtig wil doen, wie ben ik om dat hen te verbieden.

Dat mag niet hé. :nono:

Heb je dat belerende vingertje gezien? De juf heeft het gezegd.

Awel, dat is zo een beetje de weerspiegeling van dit forum met die duimpjes.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Koekie ...
Als jij je hier niet thuis voelt in dit kinderachtig, kleinburgelijk Forum, dan kan je hier best helemaal wegblijven. Het bespaart zowel jezelf als de medegebruikers veel frustraties.
We kunnen jou niet verbieden om hier alle soorten onzin uit te kramen, maar de meesten zien jou hier blijkbaar liever niet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

koekie schreef:I don't care. De meeste mensen zijn vazallen. Ja-knikkers.

Daar doe ik niet aan me. Tuurlijk krijg je dan duimpjes omlaag. Alsof dat mij ook maar enigszins iets uitmaakt.

Wel raar, je zegt dat het je niks uitmaakt, maar toch start je er een klaagtopic over. :roll:
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

ik weet alweer waarom "Koekie" in mijn vijandenlijst staat :lol:
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zou een beperking van het aantal duimpoints helpen?

Dat iemand bijvoorbeeld 1 negatieve duim per dag mag zetten (of een aantal dat in relatie staat met de anciënniteit). Of dat een negatieve duim enkel kan gezet worden door een persoon met positieve karma?

EDIT :: misschien is het ook beter als er af en toe een tabula rasa gedaan wordt want mensen kunnen hun gedrag ook aanpassen als ze op de vingers getikt worden.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik denk infeite dat er geen probleem is met het systeem zoals het momenteel loopt.

Er is maar 1 persoon die daar momenteel issue's over maakt, en dat natuurlijk net de persoon wiens posts vrij snel verdwijnen omdat het merendeel van de mensen van mening is dat het onzin is.

Moet daarvoor het hele systeem aangepast ? unlikely.
Mag er door de crew eens gekeken wat er beter/anders kan ? offcourse.

my 2 cents :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Buiten het (proberen) misbruik te vermijden (waar we aan werken), moeten we waarschijnlijk ook nog iets beter communiceren over de bedoeling van de karma.
- de duimpjes zijn er niet een post af te keuren waarmee je inhoudelijk niet akkoord bent: iedereen is vrij zijn mening te geven, liefst zo objectief mogelijk, met goede argumenten of onderbouw, persoonlijke ervaringen enz.
- de duimpjes zijn er wel om de community in staat te stellen om te helpen modereren, zoals:
* duimpje omlaag voor off-topic, provider bashing, ongepast woordgebruik, onzinnige/kwetsende berichten ...
* duimpje omhoog voor een post met goede argumenten, met goede tips, waardevolle bijdragen ...

Iemand die uitkomt voor zijn mening, met goede argumenten ... verdient dus niet noodzakelijk een slechte beoordeling !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nog even Eternum citeren omdat ik zijn idee wel genegen ben:
eternum schreef:...
In dat opzicht zou het misschien een idee zijn om een soort van "relatieve forum score" weer te geven in plaats van de absolute score. Zeker voor de negatieve duimpjes. Psychologisch werkt zulke "relatieve forum score" allicht anders ...
...
Betreffende de positieve duimpjes lijkt me een absolute score misschien wel meer aangewezen.
Het zou misschien motiverend kunnen werken.

Volgens mij moeten we inderdaad relatief gaan werken (bv. duimpjes resetten en alles afwegen met het aantal nieuwe posts sinds die reset).
Op basis daarvan kunnen we dan een score lanceren en/of een waarderingslabel uitdelen aan bv. de top 20 meest geapprecieerde posters.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Bestaan die duimpjes al lang ? De eerste keer dat ik die zie staan :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

philippe_d schreef:Buiten het (proberen) misbruik te vermijden (waar we aan werken), moeten we waarschijnlijk ook nog iets beter communiceren over de bedoeling van de karma.
- de duimpjes zijn er niet een post af te keuren waarmee je inhoudelijk niet akkoord bent: iedereen is vrij zijn mening te geven, liefst zo objectief mogelijk, met goede argumenten of onderbouw, persoonlijke ervaringen enz.
- de duimpjes zijn er wel om de community in staat te stellen om te helpen modereren, zoals:
* duimpje omlaag voor off-topic, provider bashing, ongepast woordgebruik, onzinnige/kwetsende berichten ...
* duimpje omhoog voor een post met goede argumenten, met goede tips, waardevolle bijdragen ...

Iemand die uitkomt voor zijn mening, met goede argumenten ... verdient dus niet noodzakelijk een slechte beoordeling !


Het probleem is 'wat zijn goede argumenten' , uiteraard die, die het meest overeenkomen met je eigen mening... maar daar dienen de duimpjes niet voor, toch ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

I.p.v. "vind ik leuk", er misschien "vind ik nuttig" van maken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

philippe_d schreef:Koekie ...
Als jij je hier niet thuis voelt in dit kinderachtig, kleinburgelijk Forum, dan kan je hier best helemaal wegblijven. Het bespaart zowel jezelf als de medegebruikers veel frustraties.
We kunnen jou niet verbieden om hier alle soorten onzin uit te kramen, maar de meesten zien jou hier blijkbaar liever niet.



Het stoort me weinig dat kinderachtig gedoe. Ik heb zoiets van, so be it. Maar de constatatie is er echter wel. En vind dat jammer. Userbase is een heel leuk forum, maar waarom moet sinds kort het niveau omlaag gehaald worden met duimpjes die kinderen van 12 jaar leuk vinden. Iemand refereert hier naar Tweakers. Dat is inderdaad een mooie vergelijking. 80% van wat op het forum van tweakers zit hebben nog hun pamper aan. Wil Userbase zich tot dat niveau verlagen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik betwijfel dat de invoering van karma beoordelingen ervoor gaat zorgen dat ons doelpubliek opeens gemiddeld met tien jaar gaat verjongen. De karma beoordelingen hebben hun nut al bewezen, maar we weten ook dat ze niet perfect zijn. Daarom vragen we ook input van de users, waarvoor dank.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

philippe_d schreef:Buiten het (proberen) misbruik te vermijden (waar we aan werken), moeten we waarschijnlijk ook nog iets beter communiceren over de bedoeling van de karma.
- de duimpjes zijn er niet een post af te keuren waarmee je inhoudelijk niet akkoord bent: iedereen is vrij zijn mening te geven, liefst zo objectief mogelijk, met goede argumenten of onderbouw, persoonlijke ervaringen enz.
- de duimpjes zijn er wel om de community in staat te stellen om te helpen modereren, zoals:
* duimpje omlaag voor off-topic, provider bashing, ongepast woordgebruik, onzinnige/kwetsende berichten ...
* duimpje omhoog voor een post met goede argumenten, met goede tips, waardevolle bijdragen ...

Iemand die uitkomt voor zijn mening, met goede argumenten ... verdient dus niet noodzakelijk een slechte beoordeling !


Je vertelt gigantische onzin want in mijn eerste post in deze topic heb ik bewezen dat ik negatieve duimpjes kreeg terwijl daar hoegenaamd GEEN reden voor was. Nu ik heb bewezen dat het systeem niet werkt en de duimpjes zonder meer kinderachtig zijn (niveau 12 jaar) krijg ik de hele lading met negatieve duimpjes over mij. Uiteraard trek ik me dat niet aan. 't Zou er nog aan ontbreken, want heb privé wel belangrijker zaken te doen. Het is misschien ook omdat ik als ondernemer al zo lang in het zakenleven zit dat ik uit ervaring meteen zie hoe het moet en niet moet. Je zou moeten blij zijn met het advies van een succesvol iemand in plaats van steeds je onderwijzend vingertje op te steken.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Jouw mening is de enige die telt? Omdat jij vindt dat er geen reden is voor die negatieve duimpjes, is dat ineens wet? De arrogante ondertoon van zo goed als al je posts is al reden genoeg om je negatieve karma te geven. Wat dus wil zeggen dat het karmasysteem goed zijn werk doet. Houden zo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Jouw karma staat momenteel op 0 duimpjes omhoog en 1 duimpje omlaag. Dat is een karma van 100% negatief.

Jij hebt volgens de redenering achter de duimpjes totaal geen recht van spreken. :nono:

Lacheuh. :angel:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ach koekie,

Dat er al eens een duimpje onterecht "verdient" wordt, lijkt me onvermijdelijk. Foutjes zijn inherent aan ieder systeem.
Niets of niemand is feilloos. En dat geldt voor iedereen, ook voor jou. Denk ik toch. Tenzij ik verkeerd ben. :wink:

De duimpjes zijn louter een indicatie van het gevoel dat forumleden hebben over de gehele lijn.
Niets meer en ook niets minder.

Het enige dat jij tot op heden "bewezen" hebt, is dat het systeem in zijn huidige vorm fraudegevoelig is.
Maar kijk, er zijn voldoende statistische methodes om de "outliers" eruit te filteren.
Je weet wel: An outlying observation, or outlier, is one that appears to deviate markedly from other members of the sample in which it occurs.
En dat principe kan gevoerd worden op twee fronten:
  • voor die leden die een opmerkelijk afwijkend stemgedrag hebben (te kwistig met duimpjes, verhouding negatief/positief uitgedeelde duimpjes, etc.): deze zijn niet representatief voor de groep.
  • voor die leden van de groep die een opmerkelijk afwijkend sociaal gedrag vertonen: deze worden er door de andere leden uitgefilterd. Zij het in de positieve zin, zij het in de negatieve zin.
Nu zouden er ook ook exemplaren kunnen zijn die een opmerkelijk afwijkend stemgedrag en een opmerkelijk afwijkend sociaal gedrag hebben ....

Of het een kinderachtig systeem is of niet laat ik in het midden.
Men zegt wel eens: "Waarheid komt uit de kindermond" ....
Of dit laatste ook geldig is voor zelfverklaarde succesvolle ondernemers moet ieder voor zich maar uitmaken. :angel:
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 op 08 mei 2011, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Ik pleit voor een slotje op heel deze onzinnige topic.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koekie schreef: Je vertelt gigantische onzin want in mijn eerste post in deze topic heb ik bewezen dat ik negatieve duimpjes kreeg terwijl daar hoegenaamd GEEN reden voor was. Nu ik heb bewezen dat het systeem niet werkt en de duimpjes zonder meer kinderachtig zijn ....
... Je zou moeten blij zijn met het advies van een succesvol iemand in plaats van steeds je onderwijzend vingertje op te steken.

Koekie
*) de negatieve duimpjes bewijzen niet dat het systeem kinderachtig is, of niet werkt ... maar dat het inderdaad nog in de kinderschoenen staat, mag dat niet ? Gebruikers moeten er ook nog leren mee omgaan.
*) we staan altijd open voor advies, of het nu van een succesvol iemand komt of niet .... zolang het maar opbouwend is. Afbreken kan iedereen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Electribe schreef:Jouw mening is de enige die telt? Omdat jij vindt dat er geen reden is voor die negatieve duimpjes, is dat ineens wet? De arrogante ondertoon van zo goed als al je posts is al reden genoeg om je negatieve karma te geven. Wat dus wil zeggen dat het karmasysteem goed zijn werk doet. Houden zo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Wie be.radio, be.tv e.d. volgt zal al gemerkt hebben dat het niet alleen hier is dat mensen met meerdere nicks negatief beoordeeld worden. Het systeem werkt en daarom wordt er zo heftig op gereageerd al er veel negatieve duimpjes gegeven worden bij bepaalde personen.
Op usenet zit Koe(kie) in mijn killfilter of hij zich nu beroept op zijn vrijheid van spreken of niet, ik heb de vrijheid om niet te lezen/luisteren en om op ongepaste postings duimpjes te geven :twisted:

Een normaal mens zou zich bij veel negatieve feedback afvragen hoe het beter kan, maar ja... :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

eternum schreef:Ach koekie,

Dat er al eens een duimpje onterecht "verdient" wordt, lijkt me onvermijdelijk. Foutjes zijn inherent aan ieder systeem.
Niets of niemand is feilloos. En dat geldt voor iedereen, ook voor jou. Denk ik toch. Tenzij ik verkeerd ben. :wink:

De duimpjes zijn louter een indicatie van het gevoel dat forumleden hebben over de gehele lijn.
Niets meer en ook niets minder.

Het enige dat jij tot op heden "bewezen" hebt, is dat het systeem in zijn huidige vorm fraudegevoelig is.
Maar kijk, er zijn voldoende statistische methodes om de "outliers" eruit te filteren.
Je weet wel: An outlying observation, or outlier, is one that appears to deviate markedly from other members of the sample in which it occurs.
En dat principe kan gevoerd worden op twee fronten:
  • voor die leden die een opmerkelijk afwijkend stemgedrag hebben (te kwistig met duimpjes, verhouding negatief/positief uitgedeelde duimpjes, etc.): deze zijn niet representatief voor de groep.
  • voor die leden van de groep die een opmerkelijk afwijkend sociaal gedrag vertonen: deze worden er door de andere leden uitgefilterd. Zij het in de positieve zin, zij het in de negatieve zin.
Nu zouden er ook ook exemplaren kunnen zijn die een opmerkelijk afwijkend stemgedrag en een opmerkelijk afwijkend sociaal gedrag hebben ....

Of het een kinderachtig systeem is of niet laat ik in het midden.
Men zegt wel eens: "Waarheid komt uit de kindermond" ....
Of dit laatste ook geldig is voor zelfverklaarde succesvolle ondernemers moet ieder voor zich maar uitmaken. :angel:


Als we de redenering achter de duimpjes doortrekken, worden enkel nog mainstream politieke partijen toegelaten. Noch mossel noch vis partijen.

Ik kom er nu pas achter dat Userbase een tsjeven forum aan het worden is. :P
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Wat heeft politiek hiermee te maken? :roll:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

koekie schreef:Als we de redenering achter de duimpjes doortrekken, worden enkel nog mainstream politieke partijen toegelaten. Noch mossel noch vis partijen.

Er zijn inderdaad diverse redeneringen.
Zinvolle en zinloze.
Rechtlijnige en kromme.
On-topic en off-topic.
Om er maar een paar te noemen. :mrgreen:

koekie schreef: Nu ik heb bewezen dat het systeem niet werkt en de duimpjes zonder meer kinderachtig zijn (niveau 12 jaar) krijg ik de hele lading met negatieve duimpjes over mij. Uiteraard trek ik me dat niet aan. 't Zou er nog aan ontbreken, want heb privé wel belangrijker zaken te doen.

Sure. Natuurlijk. Dat is heel duidelijk. :wink:

Maar goed.
Vroeger zou men zeggen: "God moet tenslotte van alles en iedereen zijn getal hebben."
En daarmee dat er diverse redeneringen zijn, diverse mensen, etc.
Denk ik. :think:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Misschien nog een idee...

Als de karma verhouding van iemand onder % procent negatief zakt, die persoon automatisch toevoegen aan de "foe list" bij alle forumleden, maar de persoon in kwestie daar zelf geen melding van geven, en het ook zichtbaar laten bij niet ingelogde users. (bijvoorbeeld als je 140 negatieve karmas hebt tov nauwelijks 10 positieve ofzo...)

Op die manier haal je de ergernissen over die 1 persoon weg bij de forumusers, terwijl hij er zelf zo goed als niet kan achterkomen, behalve door een dubbel (of triple of quadruple) account aan te maken.

Het zou komaf maken met de posts van een bepaalde ondernemer, en van die andere troll in ieder geval, en op die manier krijg je gelijk community moderating erbij :-)

(hey - wedden dat ik hier weer een negatief duimpje voor krijg van hem als dank ? *zwaai* 8) )
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”