Telenet Goldshake?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Hoi,

Binnenkort gaan wij verhuizen en willen we graag digitale TV, internet en telefonie. Onze huidige situatie is als volgt:

- Gewoon distributie (dus geen digitaal).
- Internet van Dommel (35,95 p/m)
- Telefonie van Belgacom (+/- 18,- p/m).

Nu bevalt dit in principe wel, al is Belgacom natuurlijk wel ziek duur voor enkel abonnement zonder dat je gebeld hebt.

In principe wil ik wel overstappen naar Telenet en dan zo'n Goldshake+ abonnement nemen, maar ben bang dat dat limiet irritant gaat worden. Ik download sommige maanden veel en sommige een stuk minder, maar bij Telenet kan je nooit veel downloaden, dus mocht je willen....

Nu verwacht ik wel dat die limieten hier stilletjesaan gaan verdwijnen, want het is natuurlijk niet meer van deze tijd... vooral met al dat HD materiaal wat je zelfs streaming kan zien... zeker ben ik hier niet van, maar het zou een logische stap zijn.

Zat ook al te denken aan een Dommel abonnement voor internet + telefonie, maar dan kan je weer niet gratis bellen in heel Europa, dus dat is ook wel weer jammer. Het zijn moeilijke keuzes...

Wat raden jullie mij aan? Ik heb ook al gedacht aan TV-vlaanderen (satteliet) i.c.m. Dommel, maar dan zit je weer met de aanschaf van die apparatuur en zo'n satteliet op je dak / in de tuin.

Tips zijn zeker welkom!

Gr,

Melvin
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

BGC Internet generation + klassieke telefoonlijn + BGC TV. 29 + 18 + 10 €, met 100 gig limiet.

Anders ook eens kijken op www.xs.be (echter geen packs daar).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:BGC Internet generation + klassieke telefoonlijn + BGC TV. 29 + 18 + 10 €, met 100 gig limiet.

Anders ook eens kijken op http://www.xs.be (echter geen packs daar).

Zonder een pack/shake te nemen zal je nooit goedkoop(er) uitkomen.
Als je bovenstaand voorbeeld combineert met digitale televisie bij Telenet dan kom je op een maandelijkse kost van
Kosten Belgacom: 57 EUR
Analoog kabelabonnement: 13,33 EUR
Huur HD Digicorder: 8 EUR
Totaal: 78, 33 EUR
Je moet nog al je telefoonkosten betalen.

DiamondShake+ + Analoog kabelabonnement (45 GB + nachtsurfen): 72,33 EUR
(Turbo) Shake+ + Analoog kabelabonnement (100 GB + nachtsurfen): 88, 33 EUR

Ik zou beginnen met de voor- en nadelen van digitale televisie op een rijtje te zetten.
Vergelijk BelgacomTV, Telenet en TV-vlaanderen en probeer dan een oplossing voor telefonie en internet te vinden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben misschien nog de decoder van 6 € in bovenstaand voorbeeld vergeten...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mss kan de topic starter niet beschikken over Vdsl en moet hij op een 4Mbps profiel blijven steken met adsl?...
Bij telenet ben je zeker van je snelheid, 20Mbps in de Diamond en 25Mbps in de turbo.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:BGC Internet generation + klassieke telefoonlijn + BGC TV. 29 + 18 + 10 €, met 100 gig limiet.

Anders ook eens kijken op http://www.xs.be (echter geen packs daar).

Ik zou ook kijken voor deze optie. Gewoon kijken op http://www.belgacomtv.be -> => productinfo => beschikbaarheid. Televisie in HD => VDSL2 mogelijk.

Goedkoper dan Telenet met een ruime limiet voor een degelijke snelheid. :)

70,85 euro voor een 12/1 Mbps verbinding met 100 GB

Afbeelding

Als je veel naar vaste lijnen belt, kan je die vaste lijn nog vervangen door een proximus abonnement.
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Bedankt voor de snelle reacties !

Volgens Belgacom is er TV + HD beschikbaar op het adres waar we heen gaan verhuizen, dus VDSL2 is dan ook een optie begrijp ik? Ben alleen bang dat de afstand tot de centrale dan weer verder is en de snelheid dus ook niet erg stabiel kan zijn. Heb nu soms met Dommel wel dat het internet traag aanvoelt (vooral s'avonds).

Eigenlijk zou ik niet zo twijfelen als Telenet gewoon dat limiet liet varen.... een combinatie van verschillende providers komt vaak niet echt voordelig uit qua tarief, dus weet niet of een combinatie echt een optie is. Als je alleen BelgacomTV neemt heb je natuurlijk ook niet echt de mogelijkheid om een 2de TV aan te sluiten door gewoon een kabeltje in de muur te prikken.

Ik zal hier nog wel even goed lezen, wikken en wegen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je aansluitbaar bent op VDSL2, dan ga je die snelheid ook wel halen. Internet en digitale tv in HD bij Belgacom gaan via VDSL2 (afstand tot de ROP en centrale belangrijk), niet meer via ADSL/2+ (afstand tot de centrale).

Een combinatie van the best of both worls komt inderdaad niet goedkoper uit. Bij Belgacom kan je maximaal 2 TV's aansluiten (over een tijdje 3), bij Telenet kan je maximaal 4 TV's aansluiten. Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'om een 2de TV aan te sluiten door gewoon een kabeltje in de muur te prikken'.

Je kan ook een ruckus systeem aankopen bij Belgacom, daarmee kan je je tweede decoder wireless aansluiten (zoals draadloos internet). Bij Telenet heb je dan weer een coaxkabel + een UTP-kabel nodig. Die laatste is om de digibox interactief te maken.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Rode Melvin schreef:Bedankt voor de snelle reacties !

Ben alleen bang dat de afstand tot de centrale dan weer verder is en de snelheid dus ook niet erg stabiel kan zijn. Heb nu soms met Dommel wel dat het internet traag aanvoelt (vooral s'avonds).


Ik zal hier nog wel even goed lezen, wikken en wegen...


Bij VDSL2 heb je eigenlijk de garantie dat je de aangekondigde snelheden effectief haalt. Wat bij adsl(2+) niet het geval is (nooit of te nimmer het geval is geweest).
Bij VDSL2 is de afstand tot de kast maximaal 1kilomter.

Je mag het product van Dommel (ADSL en ADSL2+) niet gaan vergelijken met VDSL2

Bekijk eens de snelheidstesten van VDSL2 hier op het forum, je zal overal minimum 11Mbits zien staan
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”