2,5" hardeschijfe in de auto

Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Beste,

Ik heb een Parrot MKI9200 carkit/multimedia player gekocht. Deze is voorzien van een usb aansluting/ipod en een "jack aansluting".

Ik had nu gedacht om op die USB aasnluiting een externe 2.5" harde schijf aan te sluiten zodat ik altijd overal mijn volledige muziek
collectie mee heb in de auto.

Iemand die ervaring heeft hoe je zo'n 2.5" laptopje draaiende krijgt in een auto? Welke voeding, aansluiting,...

Groeten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar...

USB gaat enkel lukken indien de SATA/IDE interface zich ook voordoet als effectief een USB-stick, en ik betwijfel of dat bij dergelijke interfaces (kan je trouwens massaal vinden) ook zo is. Ik veronderstel dat het voor het toestel een HDD blijft en dan vrees ik ervoor dat het zal werken.

iPod... tja... nog een groter probleem vrees ik.

Jack... da's dan weer gewoon audio, dus dan moet je interface eigenlijk de data (MP3's) ook nog omzetten en heb je helemaal geen controle vanaf je Parrot. Ook niet echt een haalbare oplossing denk ik.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Google eens op "carputer".
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

r2504 schreef:Ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar...

USB gaat enkel lukken indien de SATA/IDE interface zich ook voordoet als effectief een USB-stick, en ik betwijfel of dat bij dergelijke interfaces (kan je trouwens massaal vinden) ook zo is. Ik veronderstel dat het voor het toestel een HDD blijft en dan vrees ik ervoor dat het zal werken.

iPod... tja... nog een groter probleem vrees ik.

Jack... da's dan weer gewoon audio, dus dan moet je interface eigenlijk de data (MP3's) ook nog omzetten en heb je helemaal geen controle vanaf je Parrot. Ook niet echt een haalbare oplossing denk ik.



Usb (stick) werkt out of de box op die Parrot MKI9200 die ik gekocht heb,

Jack aansluiting werkt ook out of the box

Ipod werkt ook out of the box.

Ik vraag mij gewoon af als ik er een USB schijfje aanhang als dit lukt.
Ondertussen ben ik al iets verder gekomen op het forum van Parrot zelf:
A friend of mine bought a Parrot MKi9200, but had trouble getting his 250GB HD up and running with it. I took my 2 external USB harddisks with me, and went to see him to test some things out, here's the report:

So my friend bought a Iomega 250GB 2,5" (sata) harddrive, but we can't get it connected with the MKi9200.
The harddrive is formatted as FAT32, and it receives extra power to run properly, but when we put some MP3's on it, they won't play.
Then I took my 2 harddisks, and we got these results:

30GB 2,5" (pata) HD: formatted as FAT32 + added some MP3's: works perfect
100GB 2,5" (pata) HD: formatted as FAT32 + added some MP3's (100MB): works perfect
same 100GB 2,5", but then fully loaded with 95GB of MP3's: doesn't work!
250GB 2,5" (sata) HD: formatted as FAT32 + added some MP3's to it: doesn't work!

It's really, really strange. My friend only wants a solution to have his 200GB+ of music collection with him on the road.
Can anyone tell me if he has succeeded in playing music from a 200GB+ external USB Harddisk? And if yes, with which brand and type of harddisk exactly?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mmm... blijkbaar lukt het dan toch.... leuk om te weten, als is het duidelijk experimenteren.

Nu die 100 GB vol is vermoedelijk teveel voor de Parrot... ergens moet hij intern een index kunnen aanmaken.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

r2504 schreef:Mmm... blijkbaar lukt het dan toch.... leuk om te weten, als is het duidelijk experimenteren.

Nu die 100 GB vol is vermoedelijk teveel voor de Parrot... ergens moet hij intern een index kunnen aanmaken.


Ik zou 95gb willen erop plaatsen. Nu, ik kan 2 externe maken met met maximaal 40gb schijfjes en dan verwijder ik wel nog 15gb muziek :)

Tzou al tof zijn mocht ik weten als het lukt. Ik stootte daarjuist op dit: http://www.codima.be/product/1639/ac-ry ... 00342.aspx
Daar kan ik dus die externe extra voeding mee geven waarschijnlijk.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Hey,

Ik heb ondertussen de Parrot MKI9200 aangesloten in de auto en dit werkt perfect. Op dit moment hing ik er een 2.5"
harde schijfje aan van 20gb (PATA) en dit lukte ook.

Gisteren avond heb ik dan geprobeerd om een 2.5" 120gb schijf vol te proppen met 58GB muziek en daar faalt hij dus in. Ik vrees dat ik het
experimentje zal moeten stopzetten en dat die Parrot niet overweg kan met zo'n groot aantal gb/muziekbestanden.

Ik probeer vanavond nog eens een partitie aan te maken van 40GB en zal dit vol zetten met muziek. De bedoeling is om te zien tot hoeveel
GB de Parrot eigenlijk mee overweg kan.

Ik ben zeer tevreden van het toestel op zich, maar vind het natuurlijk jammer dat ik toch niet alle muziek in de auto zal kunnen meenenem :)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”