teleneter met 900kbps upload

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Ex0dus

uhm, ik zag zojuist een telenetter met 900kbps upload.
je kan gaan zien in de db, is dit een uncapte modem of wat is het?...
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

wss iemand vanop belnet of 1 of ander bedrijf die voor zen plezier telenet als isp nam ipv other ;)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat Stevos gelijk heeft. Je zou nog kunnen denken dat het iemand is uit een docsis 2.0 testgebeid, maar die mannen hun upload wordt gecapped op 128kbit. Dus het zal vanop een hogeschool/unief of zoiets zijn en gewoon telenet gekozen als provider.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nee, niet iemand die gewoon telenet gekozen heeft, maar iemand met een speciale telenet lijn neem ik aan (want alles wat in de last 40 staat is ook echt getest door een gebruiker van die provider).
NuKeM
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

vanop school (belnet) heb ik ook eens skynet als provider geselecteerd zenne :P
StrOntj3

Wel, ik moet eerlijk toegeven, ik heb nog een van de eerste modems van Telenet en haal simpel 700kb/s download en tot 100 kb/s upload. Waarschijnlijk zal je mijn speedtest van gisteren avond nog gezien hebben. Ik heb ook geen speciaal abbo. Ik ben over het algemeen tevreden over Telenet alleen die limieten steken me wel serieus tegen. Maar ja wat doe je eraan ?! :roll:

voor screen van een testje : Klikkerdeklik
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Maar htf haal jij zo'n upload snelheden, normaal zijn die gecapped in die config file die je modem van de telenet tftpd krijgt ? Die modem is uncapped anders kan dit onmogelijk denk ik :)

Greetz
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ik ben jaloers!!!!!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, dus geen fout van onze speedtest.

Alhoewel, blijft strange. Haal je die snelheid ook bij het uploaden naar een ftp? (wordt geimplementeerd in volgende speedtest).

Heb jij je modem geuncapped? Want normaal gezien haal je niet zo'n snelheden.. tis normaal maar 128/192Kbps en jij haalt zo'n +- 100Kbyte/s, is toch groot verschil. Of zijn de TN-goden je goed gezind? :)

Geen oud bedrijfsabo ofzo?? Bizar.

/me ook wel beetje jaloers :)
I love it when a plan comes together!
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

ik ken ook zo iemand die aan 100k kan... zijn heel weinig mensen die dit kunnen maar ze zijn er wel.... oude modem of iets verkeerd ingesteld aan de kant van telenet, doenno....

er zijn er enkelen die dit hebben in elk geval, maja wat ben je ermee als je maar 1,5gig kan up'n ;)
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

da kan goed zijn, met oude telenet modems heb je dit, vb de oude toshiba modems, daar zyn der veel fouten mee, sommige tellen niet op de telemeter en van die dingen... jammergenoeg moeten we die niet meer plaatsen en zijn het allemaal docsissen

Greetz
Gimic
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

in de regio Hove zitten sommige mensen momenteel op hogere upload
zijn testen voor die eurodocsys
Hove zou een kopstation zijn van Telenet
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

gimic schreef:da kan goed zijn, met oude telenet modems heb je dit, vb de oude toshiba modems, daar zyn der veel fouten mee, sommige tellen niet op de telemeter en van die dingen... jammergenoeg moeten we die niet meer plaatsen en zijn het allemaal docsissen

Greetz
Gimic

Nu gaat iedereen zo'n modem proberen bemachtigen, ik zou zeggen eens op de rommelmarkten gaan rond kijken.
Wat de upload snelheid betreft heb je een gaming pack ?? want ik heb horen zeggen dat de upload snelheid daar wel echt goed is.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

gamefreak977 schreef:
gimic schreef:da kan goed zijn, met oude telenet modems heb je dit, vb de oude toshiba modems, daar zyn der veel fouten mee, sommige tellen niet op de telemeter en van die dingen... jammergenoeg moeten we die niet meer plaatsen en zijn het allemaal docsissen

Greetz
Gimic

Nu gaat iedereen zo'n modem proberen bemachtigen, ik zou zeggen eens op de rommelmarkten gaan rond kijken.
Wat de upload snelheid betreft heb je een gaming pack ?? want ik heb horen zeggen dat de upload snelheid daar wel echt goed is.


FYI je kan niet 'zomaar' op een rommelmarkt een modem kopen hoor, die moet door TN geactiveerd worden op de node waar je wordt aangesloten. En ik heb ook zo'n oude modem en geen extravagante upload.
Str0ntj3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2003, 08:06

Wel ik ben erachter gekomen, er zit een bug in mijn Telenet Modem (Motorolla Wave -de zwarte-) waar door dus geen capping kan worden opgestoken.

Maar Sssstttt tegen telenet e :roll:
:twisted:

BTW: niet alle oude modems hebben deze bug...
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Str0ntj3 schreef:Wel ik ben erachter gekomen, er zit een bug in mijn Telenet Modem (Motorolla Wave -de zwarte-) waar door dus geen capping kan worden opgestoken.

Maar Sssstttt tegen telenet e :roll:
:twisted:

BTW: niet alle oude modems hebben deze bug...


En hoe ben je hierachter gekomen?
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Zou er mij iemand kunnen zeggen of ADSL ook een soort capping gebruikt? Naar mijn logica zou dat niet zo moeten zijn, maar ik kan het hier altijd maar eens vragen he.
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

capt niet op modem ;)
je isp zorgt voor de smallband rommel :p
de lijn gedaan door bcom (in geval je bij skynet,tiscali,...) zit
Str0ntj3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2003, 08:06

airzimmy schreef:En hoe ben je hierachter gekomen?


op pandora user base ebbe ze het mij gezegt, ter zijn der nog zo in omloop. de modems van voor 1999 ebben der bijna allemaal van.

waarom peisda da telenet al die modems aant vernieuwen is :roll:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Bah, ik kan moeilijk geloven dat nen ietwat handige harry de capping er niet af kan halen. Handige Harry gevraagd? :)
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

The_Borg schreef:Zou er mij iemand kunnen zeggen of ADSL ook een soort capping gebruikt? Naar mijn logica zou dat niet zo moeten zijn, maar ik kan het hier altijd maar eens vragen he.


Het antwoord is resoluut JA :) Ik heb het voorgehad (heb ik eerder al eens gepost)

Ik zat toen gecapped op 30KB/s download. Provider EDPNET heeft toen alle testen uitgevoerd en zelfs binnen het eigen netwerk haalde ik niet meer dan dat.

Belgacom heeft dan op vraag van EDPNET de situatie rechtgezet.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Dat bedoel ik dus niet he, ik heb het specifiek over een kabelmodem. Die worden gecapped zodat je geen fenomenale snelheden haalt wanneer je bv alleen in je straat bent aangesloten (op dus een voorziening voor een hele straat). Om mijn vraag dus te specifiëren: Kan je een gecapte kabelmodem uncappen door met een soldeerbout te spelen :)?
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mijn gedacht cappen ze die op software-matig gebied en niet met 1 of ander soldeertrukje.

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bij het opstarten van je TN modem wordt er via TFTP een configuratie profiel ingeladen. Hierin staat de snelheid die de modem zal geven voor up and downstream.

Wil je dit dus verandere dan zal je de modem initialisatie langs de kabelkant (en das geen normaal ethernet verbinding) moeten overrulen. Volgens mij lijkt dit niet mogelijk, al heb ik in het verleden wel links gevonden die beschrijven hoe het kan.
Str0ntj3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2003, 08:06

Kzou ook nie weten hoe dat te doen. :lol:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

*DISCLAIMER: het hacken van je cable modem om je snelheid op te drijven is illegaal: de providers zien dit als "stelen" van hun service. Ik post deze info louter informatief. Als je hackt en gepakt wordt, kom bij mij niet zagen.*

De allereerste hack van een cable modem.
Het wonder van Google.
Step-by-step instructie.
Fibercoax.net - soms wel nuttige info te vinden.

Hou er rekening mee dat

a) je je modem kan vern****n als je het verkeerd aanpakt
b) als je een Telenet modem uncapt (uncapped???) en ze het ontdekken, je d'er levenslang wordt afgesmeten en waarschijnlijk vervolgd wordt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

The_Borg schreef:Zou er mij iemand kunnen zeggen of ADSL ook een soort capping gebruikt? Naar mijn logica zou dat niet zo moeten zijn, maar ik kan het hier altijd maar eens vragen he.


Synchsnelheid wordt ingesteld op de DSLAM, lijn per lijn, maw: daar kan jij niet aan. Wat betreft smallband snelheid, die wordt gewoon ingesteld door de ISP. Dus niet op dslam niveau.

In je modem is er dus niks aanwezig waar je mee zou kunnen foefelen :). Das ook één van de redenen waarom dat adsl modems meestal eigendom van de klant zijn en kabelmodems eigendom zijn van de leverancier..van internet. ;-)
I love it when a plan comes together!
Str0ntj3
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2003, 08:06

Deej_1977 schreef:*DISCLAIMER: het hacken van je cable modem om je snelheid op te drijven is illegaal: de providers zien dit als "stelen" van hun service. Ik post deze info louter informatief. Als je hackt en gepakt wordt, kom bij mij niet zagen.*


mm telenet moet zijn eigen aanklagen voor mijn modem dan :twisted:
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

Als er ook zo'n guide is voor hoe omzeil ik dowload/upload limieten van telenet moet ik het ook zeker weten.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

voor adsl te uncappen trek je gewoon uit op een nachtelijk bezoekje naar de belgacomcentrale in je buurt ;) en uncappen maar :p

maar uncappen is naja kina illegaal is net hetzelfde als klooien met je brommer zodat ie 120 rijdt terwijl ie maar 25 mag :)
het best is dus dat je erafblijft want je wilt toch niet verbannen worden van het internet?? ik niet ;)

ach ja die limieten he!! moet je maar bij skynet gaan daar kan je volumepacks kopen van 5Gb, zoveel je er wil!
zit al aan een goede 25 gygabyte terwijl ik enkel thuis ben in het weekend en woensdagnamiddag! Als je dan hoort van mensen uit finland of dichterbij, Nederland dat ze geen limieten hebben ben ik wel stikjaloers!
en de shitty gecapte uploadsnelheid van 128Kbit (nota: niet het zelfde als 128 Kbytes...jammer) want as I told before wil ik graag beginnen met een internetradiootje of iets dergelijks en dat gaat natuurlijk niet met een lame snelheid en een limiet :(

BGC zou gewoon een heavy duty abo op de markt moeten brengen voor 10 Eurootjes meer ofzo! dat zou pas leuk zijn, is het niet!
de pispaal <<
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Mr cide ===> a2f ? ===> adsl2fit.be
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”