Voor de grote dommelvoorstanders.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef:Dit zijn leugens. Ok, er zijn soms wat problemen. Maar die heb je overal.
Die problemen kun je proberen samen opgelost te krijgen.


Daar zit momenteel het probleem bij Dommel. Er is een probleem en na het maken van een ticket komt er weken geen reactie. Ga je bellen dan kostte dit tot voor kort handenvol geld. Dit weet je op voorhand maar aler geen reactie komt op mails wat doe je dan? In mijn geval was er een probleem met de mailserver van mijn hosting die regelmatig in de blacklists zat. reactie Dommel; dat gaat vanzelf wel over. 2e probleem: regelmatige outages van de hostingserver: reactie dommel na enkele weken (!!) ja er is een probleem, kijk op onze site naar onze nieuwe hostingformules. 3e probleem, facturatie: geen reactie tot ik belde. Een half uur aan de lijn, helpdesker die 3 keer ging vragen wat hij moest zeggen en geen oplossing. Tja daar sta je dan he.

Feit: Dommel heeft een goed product
Feit: De prijs is naar Belgische normen zeer interessant
Feit: Bij problemen ben je de pineut.
Feit: Het gaat acteruit met Dommel en dat is spijtig.

Ik ben al weg met mijn hosting en op een haar na met ADSL. Niet omdat er problem zijn maar omdat problemen niet opgelost geraken.
[/quote]
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Grap van de dag:

Deze woensdag komt de technieker om raw copper line installeren.
15/08/2008 kreeg ik "deletion warning" dus hoogst wss allang afgesloten.

Wat moet ik nu doen?

En als ze de draad zijn komen leggen de onderaannemers van Belgacom en mijn account is nog niet afgesloten, moet ik dan enkel nog mijn router instellen (volgens de gegevens van de mail) voor ik op het internet kan?

*zucht*
Laatst gewijzigd door Channeman op 25 aug 2008, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Channeman schreef:Grap van de dag:

Deze woensdag komt de technieker om raw copper line installeren.
15/08/2008 kreeg ik "deletion warning" dus hoogst wss allang afgesloten.

Wat moet ik nu doen?

En als ze de draad zijn komen leggen de onderaannemers van Belgacom en mijn account is nog niet afgesloten, moet ik dan enkel nog mijn router instellen (volgens de gegevens van de mail) voor ik op het internet kan?

*zucht*

Je bent dus al afgesloten vooralleer je aangesloten was?
Afbeelding
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Heel goed gezien!
Afgestoten nog voor ik ben aangesloten.

LoL LoL LoL, dit begint echt uit de hand te lopen...
En gefrustreerd zijn of kwaad zijn helpt toch niets want wie trekt zich daar iets van aan aan de overkant :D
Tot noch toe niets goed te vertellen over Dommel, hopelijk kan dat veranderen éénmaal ik ben aangesloten en dat de verbinding stabiel is... Maar wanneer zal dat zijn?


Nog een vraagje terzijde:
Hoeveel kost het nu om een volumeblok bij te kopen als je op smallband zit? Want in de FAQ staat
u kan extra gb datatransfer aankopen aan 0.25 euro/gb excl btw. u zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet
dewelke u hebt ingesteld.

en bij extra-opties
uitbreidingspakket voor extra dataverkeer (2,00 euro/gb)

of slaagt dit op de website?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Channeman schreef:Nog een vraagje terzijde:
Hoeveel kost het nu om een volumeblok bij te kopen als je op smallband zit? Want in de FAQ staat
u kan extra gb datatransfer aankopen aan 0.25 euro/gb excl btw. u zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet
dewelke u hebt ingesteld.

en bij extra-opties
uitbreidingspakket voor extra dataverkeer (2,00 euro/gb)

of slaagt dit op de website?

Heb je "netconnect start" ? Want daar staat inderdaad 2,00 euro/gb
"uitbreidingspakket voor extra dataverkeer (0,30 euro/gb)" is vanaf netconnect lite (0.25 euro/gb excl btw)
...
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

inderdaad netconnect start
*diepe zucht*
Wat een boelletje...

Voel mij nog eens zwaar aan mijn testikels genomen...
En ook geen happy hour voor netconnect start dus?

Tegen hoeveel kun je trouwens nog gaan als je op smallband zit?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Channeman wat ben je weer aan het zeveren man.
Je hebt tenslotte toch zelf voor een netconnect start abbo gekozen waarom zit je dan te zeuren over de happy hours die je niet hebt in deze formule.
Leer eerst is lezen voor dat je ergens iets koopt of ondertekend.
Wat dacht je ,lekker goedkoop abbo met alles erop en eraan. :lol:
Dommel is Sinterklaas niet he Channeman.
Je bent idd zwaar heel zwaar met je testikels genomen maar daar heb je zelf 200% schuld aan. :roll:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Tja, als het op de site goed vermeld staat, dan kan je moeilijk dommel daarvoor aansprakelijk stellen hé. :wink:
Afbeelding
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

ketter schreef:Channeman wat ben je weer aan het zeveren man.
Je hebt tenslotte toch zelf voor een netconnect start abbo gekozen waarom zit je dan te zeuren over de happy hours die je niet hebt in deze formule.
Leer eerst is lezen voor dat je ergens iets koopt of ondertekend.
Wat dacht je ,lekker goedkoop abbo met alles erop en eraan. :lol:
Dommel is Sinterklaas niet he Channeman.
Je bent idd zwaar heel zwaar met je testikels genomen maar daar heb je zelf 200% schuld aan. :roll:


Man man man, heb je alles hiervoor misschien gelezen?
Stond er op de site misschien ook dat ik 2 maand moet wachten voor ze het komen installeren?

Weet je, je hebt gelijk dat ik het beter moest lezen maar ik had gewoon enkele dingen verward, inderdaad mijn eigen fout van de happy hour maar dat is ook maar een terzijde.
Dat er op de ene plaats 2EUR/gb staat en ik ga op dezelfde pagina kijken naar faq en daar staat 0.25 EUR/gb dan moeten ze de faq gewoon genuanceerder maken door bv: een sterretje bijzetten *minimumtarief of nog gemakkelijker een tabelletje maken. Want ik durf ervoor wedden als ik hiermee naar de dienst van economische zaken stap, dat ik mijn gelijk krijg.

Maar moet je dat op zoeen onbeschoft, neerkijkend toontje brengen terwijl jijzelf ignorant bent?
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

OH YEAH, ik heb eindelijk Dommel internet!
Eerste maand bestaat wel maar uit 13dagen en betaal daar de volle pot voor *zucht*
Klote administratie.

Mijn conclusie is: Dommel werkt op zich wel goed, zolang er niets verkeerds gaat.
Maar dat is zo met elke isp natuurlijk.
Helpdesk is erbarmelijk en administratie is ook maar matig (volledig geautomatiseerd).
Ik ben wel al tevreden dat het niet teveel lijdt aan kinderziektes zoals uitvallen of traagheid.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Channeman schreef:OH YEAH, ik heb eindelijk Dommel internet!
Eerste maand bestaat wel maar uit 13dagen en betaal daar de volle pot voor *zucht*
Klote administratie.

Mijn conclusie is: Dommel werkt op zich wel goed, zolang er niets verkeerds gaat.
Maar dat is zo met elke isp natuurlijk.
Helpdesk is erbarmelijk en administratie is ook maar matig (volledig geautomatiseerd).
Ik ben wel al tevreden dat het niet teveel lijdt aan kinderziektes zoals uitvallen of traagheid.


bellen en vragen dat ze uw 1ste facturatie dag verzetten..
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Ah goed om te weten dat ik er toch iets aan kan doen,

btw kan er iemand vertellen tegen hoeveel je surft als je op smallband zit?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

1024 kbps download en 448 kbps upload max.
Als je op mediumband zit, heb je laagste prioriteit op het netwerk, dus uw ping kan nogal groot zijn.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Channeman schreef:btw kan er iemand vertellen tegen hoeveel je surft als je op smallband zit?

Dat staat toch mooi op hun website bij hun producten vermeld ?!
Bv. bij netconnect : tot 1024/448 kbit/sec na 100 gb download

/edit : damn, ben 2e
If you can't beat them, confuse them.
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D
Dan moet je overschakelen naar een hoger pakket als je meer wil downloaden. Je kan niet verwachten dat je voor 17,94 EUR in de maand 100 GB kan downloaden he.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D


Nope, dial-up via analoge modem blijft steken op max. 56kbit/s. Met één ISDN B kanaal haal je 64kbit/s.
Channeman
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:04

Lord Utopia schreef:
Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D
Dan moet je overschakelen naar een hoger pakket als je meer wil downloaden. Je kan niet verwachten dat je voor 17,94 EUR in de maand 100 GB kan downloaden he.

Ik betaal eigenlijk 31.25 EUR en ik heb maar 5gig nodig hoor, is toch maar voor op kot. Thuis is er nog Telenet waar ik 20gig kan opdoen :D

WoW, op een recordtijd binnen geraakt op hun facturatiedienst, maar 1,5 minuut moeten wachten EN ze waren nog eens kei behulpzaam ook.

Hebben gezegd dat het normaal gezien automatisch gebeurd maar zullen het voor de zekerheid toch maar manueel doen en vroegen op het einde of dat er nog iets anders was!
Dat verhoogt wel mijn aanzien terug een beetje...
Good job Dommel :P
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D


ik weet het wel, kijk maar hieronder :-)

actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 152.17 gb. this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic. it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line nor the 22.07 gb uploadtraffic. therefor the real traffic that was transferred was 465.21 gb. (this data is provided for informational purposes only)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cumme schreef:
Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D


ik weet het wel, kijk maar hieronder :-)

actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 152.17 gb. this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic. it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line nor the 22.07 gb uploadtraffic. therefor the real traffic that was transferred was 465.21 gb. (this data is provided for informational purposes only)

dit toont imo dat er iets mis is met deze meter.
Moest je ALTIJD tijden happy hours downloaden
zou je 300 GB gedowned hebben en 44 geupload. Samen 344
344*1.1=378 Hoe komen ze tot 465?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

liger schreef:
cumme schreef:
Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D


ik weet het wel, kijk maar hieronder :-)

actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 152.17 gb. this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic. it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line nor the 22.07 gb uploadtraffic. therefor the real traffic that was transferred was 465.21 gb. (this data is provided for informational purposes only)

dit toont imo dat er iets mis is met deze meter.
Moest je ALTIJD tijden happy hours downloaden
zou je 300 GB gedowned hebben en 44 geupload. Samen 344
344*1.1=378 Hoe komen ze tot 465?

euhm omdat er maar +-150GB wordt weergegeven, de mediumband wordt er niet bijgeteld.

zelf geen ervaring mee:kom vaak toe met 50GB.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

liger schreef:
cumme schreef:
Channeman schreef:Ik wou dat ik 100gig kon downloaden!
(Eigenlijk zou ik zelfs niet weten wat ik met 100gb zou moeten doen)

Maar ik heb wel maar een "netconnect start" en daar zie ik het juist staan bij diversen: 64/64 kbit/sec na 5 gb download
dat is dus 8kb/sec?
Dat is juist trager dan een dial-up modem right? :D


ik weet het wel, kijk maar hieronder :-)

actual traffic info: over the past accountingperiod counted traffic is 152.17 gb. this number does not reflect mediumbandtraffic and actual happyhours traffic. it also does not show the 10% atm-overhead on the actual transfer of your line nor the 22.07 gb uploadtraffic. therefor the real traffic that was transferred was 465.21 gb. (this data is provided for informational purposes only)

dit toont imo dat er iets mis is met deze meter.
Moest je ALTIJD tijden happy hours downloaden
zou je 300 GB gedowned hebben en 44 geupload. Samen 344
344*1.1=378 Hoe komen ze tot 465?


Omdat ik niet altijd download tijdens happy hours. De meter klopt wel. Na de 150 Gb stopt de meter. Dan ga ik over op mediumband zo gezegd en telt de meter niet verder, het staat er hierboven. De totale meter ter info blijft wel lekker verder tellen. Die upload telt ook juist, niet 44 maar 22, maar upload telt nooit mee, die heb je altijd unlimited.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”