Staan alle klokken op de Speedtouch modems verkeerd ?

Plaats reactie
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Sinds dag 1 staat mijn klok op de Speedtouch en ik denk zelfs de maand verkeerd.

Bij elke Caller-ID ondersteunde telefoonoproep is het UUR en de MAAND verkeerd.

Ben ik de enige ?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Kijk misschien eens in de handleiding of je de klok niet zelf kan instellen. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

SimplePPC schreef:Sinds dag 1 staat mijn klok op de Speedtouch en ik denk zelfs de maand verkeerd.

Bij elke Caller-ID ondersteunde telefoonoproep is het UUR en de MAAND verkeerd.

Ben ik de enige ?


Datum staat hier wel juist.
Uur staat nog op winteruur.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Bij mij staat de datum/tijd juist, zie de instellingen hieronder:


Time Configuration

Auto-configuration: aangevinkt
Timezone: UTC+1 (Brussels,...)
Summer Time: aangevinkt
Time Server 1: ntp1.versatel.net
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Bij mij is het ook mis. Toen ik een nieuwe draadloze telefoon kocht met datum en tijdsaanduiding stond in de handleiding van de telefoon dat de door mij ingestelde tijd zou gewijzigd worden door mijn telefoonoperator. Ik keek dus raar op toen de datum en tijd verkeerd ingesteld werd na een telefoontje. Via een PM naar een van de Tele2 medewerkers die op dit forum regelmatig passeren heb ik dit toen gemeld. Het antwoordt was dat dit aan de firmware van de Speedtouch modem lag en dat dit reeds aan Tompson gemeld was. Dus het is wachten op een upgrade van de firmware
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Wat voor een draadloze telefoon is dit ? Zit de datum/tijd niet vast in het toestel zelf ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Cocoon 951. In de manuel staat dat je de tijd en datum zelf kan instellen maar dat hij wordt overschreven door de telefoonmaatschappij bij een externe oproep
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

wat TanknaT zegt klopt inderdaad.

PS: meeste toestellen die de mogelijkheid hebben om datum en uur weer te geven gaan dit effectief uit de modem halen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Begrijp het niet goed. Is dit dan een IP of WiFi telefoon, of gewoon met een PSTN aansluiting(RJ11). Vind dit nergens terug.
Hoe weet die telefoon dat je via VoIp belt dan ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Die telefoon hoeft niets te weten op zich, want je zit gewoon op een RJ11 connector. Het zijn de signalen op die RJ11 connector die de gegevens voor tijd/datum ook doorsturen.

Op zich het telefonische (voip) gedeelte bevindt zich dan weer in de modem, want je maakt gebruik van VOIP technologie.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

lacer schreef:Hoe weet die telefoon dat je via VoIp belt dan ?


Ok, dit was eigenlijk een stomme vraag van mij, natuurlijk hoeft de telefoon dit niet te weten, het belt via VoIp dat in de router zit :oops:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

't was maandag :)
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

TanknaT schreef:Bij mij is het ook mis. Toen ik een nieuwe draadloze telefoon kocht met datum en tijdsaanduiding stond in de handleiding van de telefoon dat de door mij ingestelde tijd zou gewijzigd worden door mijn telefoonoperator. Ik keek dus raar op toen de datum en tijd verkeerd ingesteld werd na een telefoontje. Via een PM naar een van de Tele2 medewerkers die op dit forum regelmatig passeren heb ik dit toen gemeld. Het antwoordt was dat dit aan de firmware van de Speedtouch modem lag en dat dit reeds aan Tompson gemeld was. Dus het is wachten op een upgrade van de firmware


En moet dat 3 maanden duren om zo een kleine fix uit te brengen, das we gemakkelijk. Ik betaal 100% voor Caller-ID terwijl die NIET naar behoren werkt.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

is niet fout van tele2 maar van thomson daar hé
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Ik heb de Speedtouch 716 van Tele2 niet van Thomson gekocht, das net zoals zeggen ik koop een auto in een garage, hij is kapot, de dealer zegt sorry maar de automaker moet dit repareren maar dat kan gemakkelijk 6 maand duren.

Het zou me niet verwonderen indien het op de 706 speedtouch wel goed werkt.

Dat zou dan zeggen dat de allereersten die Tele2 bestelden, een nadeel ipv een voordeel hebben.

En hoe moeilijk is het om tegen speedtouch te zeggen, hela bende luieriken fix die firmware en geef eens support voor een modem die iets ouder is dan 3 weken.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

1) dit is op zowel 716 als 706
2) jij hebt een tele2box gekocht, maar tele2 is geen verdeler van speedtouch/thomson
3) het is niet moeilijk om dat te zeggen, maar na het zeggen stopt het ook...

PS: als jij een D-Link koopt bij de carrefour bvb, denk jij dan dat zij die gaan maken als er een probleem mee is? Neen, die gaat ook richting D-link zelf.
Zelfde met al de rest bvb, dat noemt dan de RMA...
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Welja, ik kocht een Tele2box die plotseling aan Speedtouch/Thomson wordt als ie niet goed werkt. Ik neem aan dat Tele2 duizenden stuks al gekocht heeft, dus ze kunnen wel wat pressie uitoefenen.

Zoniet wacht ik wel geduldig het eind van mijn contract af en gaan dan naar Belgacom of Telenet (terug). Hun limieten zijn nu hoog genoeg of doenbaar te zijn.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Tele 2 treft hier geen schuld hoor !
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

dus omdat een uur fout wordt weergegeven wil jij terug naar telenet?
Gebruikersavatar
balisong
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008, 10:13
Locatie: Heverlee

lijkt me toch wel raar alles bij elkaar... Ok, ik snap het probleem dat het het foute uur weergeeft, maar in mijn mening noemt de functie nog altijd "weergave oproeper" Niet "weergave uur" ofzo...

Trouwens, zijn datum en tijd niet eenvoudig zelf juist te zetten door op de modem in te loggen? Gewoon de maand een maandje te ver zetten, al de rest correct instellen en opgelost.
Laatst gewijzigd door balisong op 29 jun 2008, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

SimplePPC schreef:Ik heb de Speedtouch 716 van Tele2 niet van Thomson gekocht, das net zoals zeggen ik koop een auto in een garage, hij is kapot, de dealer zegt sorry maar de automaker moet dit repareren maar dat kan gemakkelijk 6 maand duren.
.

Grappig voorbeeld, maar zeker met nieuwe auto's gebeurd het vaak dat ze toch echt terug naar Mercedes of Ford moeten.
Bij Telenet zeggen ze, aangesloten achter het modem, dus ga maar lekker dood! of je het nou gekocht hebt bij telenet of bij een ander
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Het gaat hem niet alleen om het uur, maar ook om de maand, hij staat een maand achter.

Dus als ik vandaag telefoon krijg heb ik die gekregen vorige maand volgens de Speedtouch modem.
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Grappig voorbeeld, maar zeker met nieuwe auto's gebeurd het vaak dat ze toch echt terug naar Mercedes of Ford moeten.
Bij Telenet zeggen ze, aangesloten achter het modem, dus ga maar lekker dood! of je het nou gekocht hebt bij telenet of bij een ander[/quote]

Ik weet dat Tele2 het probleem niet zelf kan oplossen, ik vind wil dat als ik bel naar hun helplijn (waarvoor ik ook betaal, dat vind ik niet erg) en hun meld dat het mis is, en ze geven u dan gelijk en ze gaan er aan werken en dat duurt maanden, das niet normaal.

Mischien heeft Thomson al een fix gemaakt voor de generic Speedtouch716 en heeft Tele2 nog niet de moeite gedaan om er naar te kijken.

Indien Tele2 zelf eens een mailtje stuurt om bv te zeggen van sorry het is nog niet opgelost dat is ook tenminste iets.

Maar gewoon bellen en daarna niks terug horen, das echt echt echt flauw.

Indien het probleem enkel met de Speedtouch 716 is mogen ze gerust hem komen omruilen voor een 706.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

706 heeft dit probleem ook en die heeft van thomson uit al een andere firmware versie als de 716.
Het is een bug in hun firmware, en als ze er zelf niet uit halen / krijgen...
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

320i schreef:706 heeft dit probleem ook en die heeft van thomson uit al een andere firmware versie als de 716.
Het is een bug in hun firmware, en als ze er zelf niet uit halen / krijgen...


Moeten ze maar een beter ADSL/VOIP modem leverancier zoeken ?

Probleem is als ze dat doen zullen honderden hun 'slechte modems'willen inruilen.

Mischien kan jij nog eens op de Thomson poort kloppen ?

Wat jij eigenlijk ook eerder zei is dat ik mijn Speedtouch naar Thomson moet opsturen daar hij 'defect'is en ik moet gewoon een werkende vragen ? :)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Misschien een stomme vraag, maar is een tijdsaanduiding bij telefoongesprekken belangrijk ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

lacer schreef:Misschien een stomme vraag, maar is een tijdsaanduiding bij telefoongesprekken belangrijk ?


Voor de ene wel, de andere mischien niet. Als ik bv 3 dagen weg ben geweest en ik had 4 oproepen wil ik weten wanneer en welke dag.

Nu kunnen het er evengoed meer geweest zij aangezien de klok verkeerd staat, ik kan toch niet constant -1 uur of +2 uur of min 30 dagen doen om de juiste datum te weten.

Tele2 bied Caller ID aan en vraagt er geld voor, in dat geval moet het ook werken. En wat de oorzaak ook moge zijn waarom het dat niet doet, das eigenlijk niet mijn probleem.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Op de site van Tele2 staat :

Weergave oproeper - 2,50€/maand
Dankzij Weergave Oproeper ziet u - nog voor u opneemt - het telefoonnummer van de persoon die u belt op het scherm van uw telefoon. Afhankelijk van het telefoontoestel ziet u ook de naam van de oproeper, de datum en het uur van de oproep. De weergave van de naam kan enkel wanneer deze is opgeslagen in uw persoonlijke menu van uw telefoon, net zoals bij een GSM.

Tja, hier staat het wel duidelijk: als je telefoontoestel het ondersteunt, moet je inderdaad ook de datum en uur kunnen zien. En liefst juist...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

SimplePPC schreef:..

(waarvoor ik ook betaal, dat vind ik niet erg) en hun meld dat het mis is, en ze geven u dan gelijk en ze gaan er aan werken en dat duurt maanden, das niet normaal.
[/quote]

Dat klopt, ze kunnen ook gewoon een guide schrijven, zo moeilijk is dat niet.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”