België is duur internetland

Nieuws omtrent telecom
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

jongens toch.
jullie interpreteren dit verkeerd.
het betreft 'enkel' het adsl gedeelte.

bijvoorbeeld : adsl go met of zonder vaste lijn kost 41,00

m.a.w. je bent niet verplicht om een vaste lijn te hebben voor dit produkt.
neem je een lijn erbij, kost het totale plaatje meer. dan betaal je nog de abonnementsgeld van de lijn er bovenop.

zo simpel is het.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ze bedoelen dat je eigenlijk raw copper gratis krijgt bij Belgacom ADSL (indien gewenst) en dat je er bij andere providers (fors) voor moet betalen...
ooh. shiny.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

hollebollegijs schreef:m.a.w. je bent niet verplicht om een vaste lijn te hebben voor dit produkt.

En bij de alternatieve ADSL-providers wel.

zo simpel is het.
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

En dat kan dus niet, dat is concurrentie vervalsing.
Belgacom trekt zichzelf voor in de kosten voor een aansluiting.
Dat is immoreel en verwerpelijk, vooral omdat Belgacom het net heeft en anderen daarvan gebruik MOETEN maken.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Rogue schreef:
hollebollegijs schreef:m.a.w. je bent niet verplicht om een vaste lijn te hebben voor dit produkt.

En bij de alternatieve ADSL-providers wel.

zo simpel is het.


dat is de keuze van die provider.
niet van belgacom.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

hollebollegijs schreef:dat is de keuze van die provider.
niet van belgacom.

Bij Dommel HomeConnect moet je dat bv niet betalen. (Allé, zit mee in de prijs ingebrepen).
Zo kan je ook bij belgacom redeneren.
(Echter betalen degene die telefonie nemen wel voor hun lijn?Of enkel voor een telefonie-abbonement?)

Het zou eerlijker zijn dat Belgacom een korting van 5 euro zou geven aan degene die ook telefonie hebben.
(Al zouden ze eerder 5 euro meer aanrekenen aan degene zonder telefonie)

Maar dat is een keuze van Belgacom.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

hollebollegijs schreef:
Rogue schreef:
hollebollegijs schreef:m.a.w. je bent niet verplicht om een vaste lijn te hebben voor dit produkt.

En bij de alternatieve ADSL-providers wel.

zo simpel is het.


dat is de keuze van die provider.
niet van belgacom.


Dat is onzin, omdat de provider wel 13 € raw copper moet betalen aan belgacom. En dan komt de discussie weer naar boven van het splitsen van de telecomaanbieder BGC & de ISP BGC(skynet). Dit had al lang moeten gebeuren.

Vrij harde concurrentievervalsing & volgens mij ook koppelverkoop. Of beweert BGC dat zij voor ADSL geen actieve telefoonlijn nodig hebben om te functioneren?
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Nee vriend, zo werkt het niet.
Elke ADSL provider is VERPLICHT het Belgacom telefoon net te gebruiken wat aangaande de laatste meters.
Het kan niet dat Belgacom het gratis geeft voor eigen ADSL en anderen het verplicht.
Het wordt dringend tijd dat ze Belgacom opsplitsen en de laatste meters + centrales in handen geven van een onafhankelijk staatsbedrijf.
En dat daarna voor iedereen gelijke tarieven gelden.

Wat Belgacom nu doet kan niet, da's puur monopolistisch gedrag.
Als iemand dit aankaart bij Europa zal Belgacom/België opnieuw veroordeeld worden, zoals zo vaak is gebeurd.

Over deze actie zal het laatste woord nog niet gesproken zijn, maar 1 ding is zeker, Belgacom zal aan het kortste eind trekken, want dit kan dus niet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

cloink schreef:Ze bedoelen dat je eigenlijk raw copper gratis krijgt bij Belgacom ADSL (indien gewenst) en dat je er bij andere providers (fors) voor moet betalen...
Als je aandringt bij BC zul je ook wel extra mogen betalen.
Zij respecteren de keuze van de klant
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ik blijf het toch raar vinden dat er telkenmale als uitleg wordt gegeven dat je niet kunt vergelijken omdat die markten anders zijn.

Van Groot Britannie tot in Zwitserland is er meer concurrentie en zijn de prijzen een pak lager dan in België.

Dat zijn verdomd veel diverse markten, met diverse concurrentie en ook verschillen (economisch, cultureel,...) onderling. En toch zijn er zoveel raakvlakken op vlak van concurrentie, lagere prijzen en betere specificaties.

Het is net of wanneer je de Belgische grens passeert er heel andere wetten gelden en ik heb nog altijd geen sluiten argument gehad waarom het enkel maar in België klaarblijkelijk niet anders kan.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Silence schreef:Het is net of wanneer je de Belgische grens passeert er heel andere wetten gelden en ik heb nog altijd geen sluiten argument gehad waarom het enkel maar in België klaarblijkelijk niet anders kan.


Blijkbaar zijn er niet genoeg mensen die protesteren tegen Belgacom.
En van de regering moet je ook al niets verwachten, want die zijn niet eens bezig met regeren maar enkel met ruzie maken.

Markten zijn niet anders, wat is er anders aan?

Het enige probleem is dat de regering niets doet en de "waakhonden" zoals Bipt nog veel minder.
Heb je al eens gekeken waar het Bipt uit bestaat? De raad zijn enkel Rechten-gestudeerden, nu vraag ik je.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Goendi schreef:
3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.


Bij Belgacom zullen ze allesinds wel op de hoogte zijn van fenomeen Zambo, die her en der aan Belgacom bashing doet. En nu genoeg, het zijn niemands zaken wie waar wanneer en hoe op een forum post.


Mensen als Charlotte (Telenet) en de tandem T2M, i320 (Tele2) hebben een duidelijke functieomschrijving en mandaat gekregen van hun werkgever. Staan ook effectief tendienste van de consument (hun klanten).
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Zambo schreef:
Goendi schreef:
3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.


Bij Belgacom zullen ze allesinds wel op de hoogte zijn van fenomeen Zambo, die her en der aan Belgacom bashing doet. En nu genoeg, het zijn niemands zaken wie waar wanneer en hoe op een forum post.


Mensen als Charlotte (Telenet) en de tandem T2M, i320 (Tele2) hebben een duidelijke functieomschrijving en mandaat gekregen van hun werkgever. Staan ook effectief tendienste van de consument (hun klanten).
Die kunnen dan de klachten en andere activiteiten melden,
waardoor de werkgevers op gepaste wijze :???: kunnen reageren
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Maar wat heeft dat te maken met de prijsstelling van de duopolisten en bovenop de schandalige gratis raw-copper voor Skynet?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Dat hangt af van het antwoord,van hem,aan wie je deze vraag stelt.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

De prijs is vooral schandalig.

Je neemt beter een discovery-line van 6.85 dan een raw-copper.

Dat lijkt mij het doel lijkt mij hiervan redelijk duidelijk:
> Liever dat mensen nog een factuur van Belgacom krijgen dan dat sommige geen factuur van Belgacom krijgen en vooral de alternatieve providers meer afhankelijk maken. En geld innen!

Je betaalt dan soms 13 euro voor uw koperdraad, en als je pech hebt is deze van slechte kwaliteit. (En daar zit je dan met uw 13 euro).

Het zou al een aardige verbetering zijn als raw copper 5 euro kostte, dan zullen waarschijnlijk meer alternatieve providers dat in hun abo steken. (zoals Dommel HomeConnect)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

driesve schreef:De prijs is vooral schandalig.

Je neemt beter een discovery-line van 6.85 dan een raw-copper.

Dat lijkt mij het doel lijkt mij hiervan redelijk duidelijk:
> Liever dat mensen nog een factuur van Belgacom krijgen dan dat sommige geen factuur van Belgacom krijgen en vooral de alternatieve providers meer afhankelijk maken. En geld innen!

Je betaalt dan soms 13 euro voor uw koperdraad, en als je pech hebt is deze van slechte kwaliteit. (En daar zit je dan met uw 13 euro).

Het zou al een aardige verbetering zijn als raw copper 5 euro kostte, dan zullen waarschijnlijk meer alternatieve providers dat in hun abo steken. (zoals Dommel HomeConnect)


Klopt maar het is nog erger!
Belgacom geeft nieuwe Skynet klanten nu GRATIS raw-copper!!!
Geen telefoonlijn meer nodig zeggen ze.
Terwijl voor elk andere provider je wel een RC of Discolijn moet betalen.

Zie zelf: >>Link naar Belgacom ADSL<<

Bovenaan staan de abbo's als je een Telefoonlijn hebt of wenst, onderaan de Abbo's zonder telefoonlijn.
Prijzen zijn 100% gelijk, ergo, Skynet klanten krijgen Raw-copper GRATIS!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat de 'raw copper' prijs een middel is om de abo's v.d. kleine providers minder aantrekkelijk te maken.
Aangezien een Discovery line een 7€kost,zou het maar normaal zijn dat de 'Raw Copper' prijs daar een flink stuk onder ligt(max een 2€).
Het is wel spijtig dat er zo weinig aandacht aan geschonken word,TIK,Testaankoop,de politiek,en anderen zwijgen er over als vermoord.
Het feit dat BC de Raw Copper line gratis aanbied bij een adsl abbo stemt zeker tot nadenken.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

dus je krijgt én fotos of iTunes muziekjes, én anti-virus, én anti-spam, én de fenomenale service (TM ?),én 99,7% dekking ,én internationaal competitieve limietvoorwaarden , én raw copper gratis,én hollebollegijs voor niets!

Een waar mirakel dat ze er nog internet moeten bijleveren om het verkocht te krijgen :!:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

BasMSI schreef:Zie zelf: >>Link naar Belgacom ADSL<<


Link werkt niet (meer) hier.
( http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband )
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Werkt hier prima en ziet er zo uit:
Bijlagen
ScreenShot043.png
(75.79 KiB) 136 keer gedownload
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Blijkbaar is het ook nie zo simpel Belgacom tv in combinatie een alternatieve adsl provider te nemen? Zo verliest bgc toch enkel maal tv klanten aan tv vlaanderen en telenet, of is dit hun bedoeling?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

saffie schreef:Blijkbaar is het ook nie zo simpel Belgacom tv in combinatie een alternatieve adsl provider te nemen? Zo verliest bgc toch enkel maal tv klanten aan tv vlaanderen en telenet, of is dit hun bedoeling?
Nee, hun bedoeling is juist meer ADSL-klanten te krijgen :lol:
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Jawel hoor gaat prima, kijk maar eens mee wat BGC ervan zegt:

>>Link als hij werkt, geef ook een screenshot<<

Wat staat er? Geen probleem, maar we flikkeren je andere ADSL provider buiten.....
Boeven zijn het.
Bijlagen
ScreenShot045.png
(11.3 KiB) 1454 keer gedownload
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Limburg schreef:
BasMSI schreef:Zie zelf: >>Link naar Belgacom ADSL<<


Link werkt niet (meer) hier.
( http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband )
Hier werken alle 2 de links

Wat me direct opvalt, is dat men rap zal moeten zijn want van de meeste producten, zijn de voorwaarden nog 2 dagen geldig
Laatst gewijzigd door margaaas op 29 mei 2008, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Maakt geen bal uit, Belgacom bevoordeeld Skynet over alle andere providers.
Enkel en alleen om die reden zou Belgacom met onmiddellijke ingang uit elkaar gesloopt moeten worden.
Tijdelijk of niet, niets mee te maken, de andere providers gaan hier niet mee kunnen lachen.
Trouwens, er staat nergens dat het tijdelijk is, enkel wat dagen gratis, maar niet dat ze RC moeten gaan betalen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

BasMSI schreef:Jawel hoor gaat prima, kijk maar eens mee wat BGC ervan zegt:

>>Link als hij werkt, geef ook een screenshot<<

Wat staat er? Geen probleem, maar we flikkeren je andere ADSL provider buiten.....
Boeven zijn het.


hmm, dan wordt het tv vlaanderen. Beetje vreemde keuze van bgc ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Ik heb TV Vlaanderen, als je een beetje uitkijkt wat voor apparatuur je koopt, dan wil je nooit meer terug naar kabel of iets anders.
Satelliet bied veel betere kwaliteit en is bovendien goedkoper, enkel heb je geen rode knop.
Maar het aanbod van 1500 zenders kan niemand overtreffen via kabel of ADSL.
Dat niet meer mensen het kiezen begrijp ik niet, want je kijkt naar zenders die je anders nooit te zien krijgt.
Zoals bv Russia Today, Al Jazeera Engels, ProSieben, Sat1, ORF, SW1, je ziet er half de wereld op.
BGC-TV loopt nu te pochen over 80 zendertjes.....lachen....iedereen die Sat heeft lacht je uit over die paar zendertjes:lol:

Echter, NEEM GEEN TV-Vlaanderen set!!!!!
Neem bv een SAB-Explorer, heel mooie en goedkope ontvangers, die een berg meer kunnen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

BasMSI schreef:Ik heb TV Vlaanderen, als je een beetje uitkijkt wat voor apparatuur je koopt, dan wil je nooit meer terug naar kabel of iets anders.
Satelliet bied veel betere kwaliteit en is bovendien goedkoper, enkel heb je geen rode knop.
Maar het aanbod van 1500 zenders kan niemand overtreffen via kabel of ADSL.
Dat niet meer mensen het kiezen begrijp ik niet, want je kijkt naar zenders die je anders nooit te zien krijgt.
Zoals bv Russia Today, Al Jazeera Engels, ProSieben, Sat1, ORF, SW1, je ziet er half de wereld op.
BGC-TV loopt nu te pochen over 80 zendertjes.....lachen....iedereen die Sat heeft lacht je uit over die paar zendertjes:lol:

Echter, NEEM GEEN TV-Vlaanderen set!!!!!
Neem bv een SAB-Explorer, heel mooie en goedkope ontvangers, die een berg meer kunnen.


thx for the tip ;) ff op op SAB-explorer gaan googlen :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

dus als ik het goed begrijp:
- enkel Belgacom kan ADSL leveren zonder Raw Copper of die basis telefoonlijn
- wie Belgacom TV wenst moet een adsl lijn bij Belgacom nemen

Vreemd eigenlijk, ik dacht dat er zowiezo twee twisted pair lijnen naar elk huis aangelegd waren... jeezes 't is nog erger dan ik dacht :?
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Caey schreef:dus als ik het goed begrijp:
- enkel Belgacom kan ADSL leveren zonder Raw Copper of die basis telefoonlijn
- wie Belgacom TV wenst moet een adsl lijn bij Belgacom nemen

Vreemd eigenlijk, ik dacht dat er zowiezo twee twisted pair lijnen naar elk huis aangelegd waren... jeezes 't is nog erger dan ik dacht :?


Voor zover ik kan zien, JA!

1. andere provider MOET Disco of Rawcopper nemen om ADSL te kunnen bieden, Skynet NIET!

2. Ja dat zeggen ze op hun pagina, ze donderen je gewoon van je provider af, maar neen je hoeft geen Belgacom ADSL te nemen, echter Belgacom TV is ook ADSL, dus?

Om heel kort te gaan, Belgacom doet alles wat ze kan om andere providers naar de kloten te krijgen.
En dit doet ze als sinds ze RTT heette, enkel nu iets meer verborgen.
Telenet is niet veel beter hoor.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

BasMSI schreef:
Caey schreef:..

...


Stel er moet een nieuwe lijn bijgelegd worden, bij alternatieven betaal je daar voor, teken je in bij Belgacom betaal je dat vaak niet.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

BasMSI schreef:Ik heb TV Vlaanderen, als je een beetje uitkijkt wat voor apparatuur je koopt, dan wil je nooit meer terug naar kabel of iets anders.
Satelliet bied veel betere kwaliteit en is bovendien goedkoper, enkel heb je geen rode knop.
Maar het aanbod van 1500 zenders kan niemand overtreffen via kabel of ADSL.
Dat niet meer mensen het kiezen begrijp ik niet, want je kijkt naar zenders die je anders nooit te zien krijgt.
Zoals bv Russia Today, Al Jazeera Engels, ProSieben, Sat1, ORF, SW1, je ziet er half de wereld op.
BGC-TV loopt nu te pochen over 80 zendertjes.....lachen....iedereen die Sat heeft lacht je uit over die paar zendertjes:lol:

Echter, NEEM GEEN TV-Vlaanderen set!!!!!
Neem bv een SAB-Explorer, heel mooie en goedkope ontvangers, die een berg meer kunnen.



http://www.sabsatellite.nl/products.php?cat=143 bedoel je deze

ik ga tvvlaanderen inhuishalen maar wel met een hdtvontvanger/recorder
heb je daar ook tips voor? en ik zou ook 3tvs moeten kunnen aansluiten
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

q-tec schreef:
BasMSI schreef:Ik heb TV Vlaanderen, als je een beetje uitkijkt wat voor apparatuur je koopt, dan wil je nooit meer terug naar kabel of iets anders.
Satelliet bied veel betere kwaliteit en is bovendien goedkoper, enkel heb je geen rode knop.
Maar het aanbod van 1500 zenders kan niemand overtreffen via kabel of ADSL.
Dat niet meer mensen het kiezen begrijp ik niet, want je kijkt naar zenders die je anders nooit te zien krijgt.
Zoals bv Russia Today, Al Jazeera Engels, ProSieben, Sat1, ORF, SW1, je ziet er half de wereld op.
BGC-TV loopt nu te pochen over 80 zendertjes.....lachen....iedereen die Sat heeft lacht je uit over die paar zendertjes:lol:

Echter, NEEM GEEN TV-Vlaanderen set!!!!!
Neem bv een SAB-Explorer, heel mooie en goedkope ontvangers, die een berg meer kunnen.



http://www.sabsatellite.nl/products.php?cat=143 bedoel je deze

ik ga tvvlaanderen inhuishalen maar wel met een hdtvontvanger/recorder
heb je daar ook tips voor? en ik zou ook 3tvs moeten kunnen aansluiten


hmm
1 receiver per tv... ik zou persoonlijk de dreambox 800 aanraden.
natas666
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mei 2008, 06:59

icekiller2k6 schreef:
q-tec schreef:
BasMSI schreef:Ik heb TV Vlaanderen, als je een beetje uitkijkt wat voor apparatuur je koopt, dan wil je nooit meer terug naar kabel of iets anders.
Satelliet bied veel betere kwaliteit en is bovendien goedkoper, enkel heb je geen rode knop.
Maar het aanbod van 1500 zenders kan niemand overtreffen via kabel of ADSL.
Dat niet meer mensen het kiezen begrijp ik niet, want je kijkt naar zenders die je anders nooit te zien krijgt.
Zoals bv Russia Today, Al Jazeera Engels, ProSieben, Sat1, ORF, SW1, je ziet er half de wereld op.
BGC-TV loopt nu te pochen over 80 zendertjes.....lachen....iedereen die Sat heeft lacht je uit over die paar zendertjes:lol:

Echter, NEEM GEEN TV-Vlaanderen set!!!!!
Neem bv een SAB-Explorer, heel mooie en goedkope ontvangers, die een berg meer kunnen.



http://www.sabsatellite.nl/products.php?cat=143 bedoel je deze

ik ga tvvlaanderen inhuishalen maar wel met een hdtvontvanger/recorder
heb je daar ook tips voor? en ik zou ook 3tvs moeten kunnen aansluiten


hmm
1 receiver per tv... ik zou persoonlijk de dreambox 800 aanraden.


Indien je beslist over te stappen op TVVlaanderen, wat ik trouwens een juiste beslissing vind, hou er dan wel rekening mee dat je per TV één receiver + dual of quattro LNB op de schotel nodig hebt en officieel dan ook per receiver een smart card van TVVL moet hebben. Er bestaan wel systemen van home sharing van één smartcard over verschillende receivers met één smartcard. Dreambox biedt enorm veel mogelijkheden omdat deze volledig linux gestuurd wordt en ook ethernet aansluiting heeft, dus images met speciale mogelijkheden ivm cardsharing kunnen de dreamboxen en eventueel ook PC met elkaar verbinden.
Veel suc6

http://cardwriter.nl/
http://www.klona.4t.com/guide_du/dbox-howto.htm
http://www.cardserver.org/cardsharing/
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Dreambox is beter, maar kost een hele berg meer.
Dis SAB's kosten iets van 75 euro en kunnen grotendeels hetzelfde.
Qua functies dan.
Vroeger had ik een Nokia 9500, zeer goede ontvanger....wel erg duur...
De SAB's doen zo'n beetje wat de Nokia deed, maar dan veel goedkoper.
(de diode truuk heeft de Sab ook, de kenners weten wat het is)
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Nieuwe promotie van Belgacom : Teken nu in op Belgacom ADSL en ontvang elke maand gratis 1 single van Sandrine Van Handenhoven ! :twisted:
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

:angel: Als men Sandrine Van Handenhoven zelf,eens een dag per maand zou geven ,zou ik eerder verleid kunnen worden er een BC ADSL abonnementje bij te nemen. :P :wink:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Dat kind gaat niet geinteresseerd zijn in jou 'ombudsman en Co' verhalen. :lol:
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Hoeft niet,want ik denk daarbij wel aan interessantere zaken om zo'n meiske bezig te houden. :think:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”