Al een hele dag geen GSM-verbinding met Mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Tijd om deze operator vaarwel te zeggen. :-(

Nooit eerder meegemaakt dat een GSM-operator een volle dag platlag. En meer nog, we zijn straks nacht, en een mens kan nog niet bellen. Het abo wordt van mijnentwege binnenkort afgesloten! :evil:

Tenzij Mobistar als tegenprestatie 6 maanden abo gratis geeft. :P
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Ben je zeker dat het aan mobistar ligt? Ik heb mobistar en heb vandaag al meerdere keren gebeld met m'n gsm, zowel naar proximus als mobistar nummers en ik heb niks abnormaals gemerkt... Misschien een mast die niet goed werkt ofzo? (Ik heb gebeld in Hasselt)
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik heb ook mobistar ook geen problemen gehad. :eek: :roll:
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Diverse malen gsm aan en uitgeschakeld. En pas nu weer verbinding met het netwerk. Mobistar heeft dus in bepaalde delen van Vlaanderen een volle dag plat gelegen. En nee het ligt niet aan mijn toestel. Ze hebben het deze middag nog gezegd in het VRT-journaal dat een groot deel van Vlaanderen geen gebruik kan maken van GSM via Mobistar wegens panne. Nooit meegemaakt dat een operator een hele dag plat lag.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

In een groot deel van West-Vlaanderen waren er vrijdag problemen om mobiel te bellen en te sms'en via Mobistar. Ook nu zijn de problemen nog niet overal van de baan.
Rond de middag vielen twee centrales stil doordat enkele energiekabels defect waren. De oorzaak is nog niet bekend. Burgemeester van Veurne en Vlaams Volksvertegenwoordiger Jan Verfaillie vindt dat in dergelijke situaties de openbare veiligheid in het gedrang komt. Hij zal daarom een brief schrijven naar de West-Vlaamse gouverneur Paul Breyne en de federale overheidsdienst Binnenlandse zaken. "Verschillende brandweerkorpsen roepen hun brandweerkorpsen niet op via een zakontvanger, maar wel via een sms op hun gsm", zegt Verfaillie. "Als het netwerk plat ligt, kunnen de brandweermannen met andere woorden niet opgeroepen worden." Verfaillie wil dat alle brandweerkorpsen in de toekomst met een zakontvanger werken, maar die zijn wel duur.


Ik heb ook mobistar voor gsm en zag dat ik geen ontvangst had, voor mij geen reden om die operator buiten te wippen.
kan zowel gebeuren bij proximus of base ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Jowel. Alleen valt het nu op omdat jij er last van had ;)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Fustigateur schreef:Tijd om deze operator vaarwel te zeggen. :-(
Ge zult na een tijdje niet veel meer overhouden.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

het valt toch op dat als er een GSM operator plat gaat dit vaak Mobi* is.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

ChelloExtremer schreef:het valt toch op dat als er een GSM operator plat gaat dit vaak Mobi* is.


Voor mij is dit toch de eerste maal dat ik het heb gehoord, en ik had zelf dan nog geeneens een probleem. Trouwens, ik dacht dat Fustigateur al lang weg zou zijn bij Mobistar, maar dat is dan weer andere koek :)
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Thank god dat ik Proximus heb? :P

Neenee, mijn vader heeft mobistar en het netwerk lag er langs deze kanten uit.

Nuja, met Proximus heb ik dat ook hoor, op sommige tijden van de dag. En 't is nu niet alsof we op de boerenbuiten wonen ^^
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Awel ik heb dus al jaren mobistar (zeker meer dan 5 jaar nu) en nog nooit problemen gehad!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Petrikske schreef:
Fustigateur schreef:Tijd om deze operator vaarwel te zeggen. :-(
Ge zult na een tijdje niet veel meer overhouden.

Straks loopt em rond met een walkie talkie :P hehe
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Patje schreef:Straks loopt em rond met een walkie talkie :P hehe

Zonder batterijen, ahja.... die zijn immers te snel leeg die snertdingen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Een dag en een half later bevestigt Mobistar dat <a href="http://www.hln.be/hln/nl/958/Multimedia/article/detail/263812/2008/05/03/Problemen-met-netwerk-Mobistar-opgelost.dhtml" target="_blank">de problemen</a> quasi opgelost zijn.

Goe bezig! :oops:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Fustigateur schreef:Een dag en een half later bevestigt Mobistar dat <a href="http://www.hln.be/hln/nl/958/Multimedia/article/detail/263812/2008/05/03/Problemen-met-netwerk-Mobistar-opgelost.dhtml" target="_blank">de problemen</a> quasi opgelost zijn.
Ja ze kunnen moeilijk het nieuws dezelfden dag in de krant nog zetten éh. Op hun site evenmin want den webmasters van dienst zijn niet altijd aanwezig éh. Mierenneuker.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Euh ... mag ik vragen aan de mods om bovenstaande poster te berispen? Mierenneuker, en dergelijke horen niet thuis op een gemodereerd forum. Ga ergens anders om de mensen te verwijten. :!:
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Wat is er mis met de uitdrukking "mierenneuker"? Het is toch zo dat jij dit geval probeert op te blazen terwijl Mobistar al een communiqué verspreidt heeft dat er problemen waren en dat ze opgelost zijn. Als je door die uitval hinder hebt ondervonden kan je bij de administratieve dienst eens je licht opsteken voor een schadevergoeding neem ik aan. En daarmee is de case volgens mij toch echt wel closed :wink:
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Ok, als jij vindt dat er niets mis is met "mierenneuker" dan stel ik je wat lessen Nederlands voor. "verspreid heeft" is met een d en niet met dt.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Juist ja... Vergissingen en fouten begaan is nu eenmaal menselijk. Een uitdrukking toepassen op wat jij hier verklaart counteren met een taalfout is pas écht mierenneuken.. of zal ik het mooier zeggen: "spijkers op laag water zoeken". :wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ljd schreef:Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.


goede opmerking ljd!
het is erg de dag van vandaag met sommigen.

trouwens, problemen mobistar zijn intussen opgelost.
dus misschien best slotje erop.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:
ljd schreef:Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.


goede opmerking ljd!
het is erg de dag van vandaag met sommigen.

trouwens, problemen mobistar zijn intussen opgelost.
dus misschien best slotje erop.
Als je ziet dat de brandweer gebruik maakt van GSM's bij Mobistar, dan is het idd een ramp ;)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef:
ljd schreef:Wow een dagje zonder gsm , ramp ramp, tegenwoording kunnen de mensen echt niet meer zonder gsm , computer, tv.


goede opmerking ljd!
het is erg de dag van vandaag met sommigen.

trouwens, problemen mobistar zijn intussen opgelost.
dus misschien best slotje erop.
Als je ziet dat de brandweer gebruik maakt van GSM's bij Mobistar, dan is het idd een ramp ;)


ze zullen wel een backup hebben zeker.
kan men dit bijna niet anders voorstellen
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

hollebollegijs schreef:
ze zullen wel een backup hebben zeker.
kan men dit bijna niet anders voorstellen


Blijkbaar niet.
Ze zouden aan een andere oplossing werken, maar die zou veel duurder zijn..vraag me niet hoe 't heet.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ik stel voor dat Fustigateur even zijn eigen ISP en eigen GSM operator opstart. Dan moet de rest van userbase en de usenet lezers tenminste zijn belachelijke posts niet meer lezen.
Blijkbaar kan hij alles toch beter en heeft hij met elke ISP (en elke andere diensten leverancier) problemen.

Pannes kunnen altijd voorkomen en zijn soms moeilijk te verhelpen. Dan mag je nog zoveel situaties voorzien, murphy loert altijd ergens om de hoek.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Een dikke 10 jaar terug was er geen GSM
Toen gingen ze waarschijnlijk massaal dood :oops:

Je kan overdrijven en overdrijven hé.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

10 jaar geleden gebruikten diverse diensten andere apparatuur.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Radio, zelfs CB funk over het algemeen zelf beter als in de radio procedure, tijdens WO II.
Toen moest men nog "words twice" en "readback en " I say again" gebruiken.

Nadeel, men wist bijna binnen de minuut je stand plaats coördinaten, met behulp van de goniometer.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Fustigateur schreef:Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.


Uiteraard wel.
En dan lees ik met veel blijdschap de post eronder waarin gezegd wordt dat er 10 jaar geleden geen GSM was.

Het probleem is dat de meesten internet en een GSM als vanzelfsprekend vinden. Dit is ook zo, maar je moet niet vergeten dat alles eens in stuk kan gaan. Dus je GSM operator kan ook eens down gaan. Dan mag je als operator nog zoveel voorzieningen treffen en nog zoveel testen uitvoeren, je kan onmogelijk alles voorkomen.
Kijk maar naar de verschillende datacentra die de voorbije jaren zonder stroom gezeten hebben. En die hadden allemaal meerdere UPS'en, generators en andere voorzieningen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Fustigateur schreef:Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.


je opmerking trekt op niks. als je niks beter kan zeggen, zwijg dan.
(maar ja, dit zijn we intussen wel gewend van je)

techniek kan het "altijd" laten afweten, hoe goed het ook mag zijn!

En wat als de ambulance of mug in panne valt. Dit kan eveneens gebeuren.
Wat ga je dan zeggen?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dit is toch wel al de tweede keer in België dat een gsmnetwerk in grote delen van het land plat gaat voor een langere duur. Toevallig telkens bij Mobistar.

Indien een gsm netwerk plat gaat kan je echter wel de hulpdiensten verwittigen via het netwerk van de concurrenten.

Zo'n sms systeem voor brandweer zou ook moeten weten dat die smsjes niet kunnen afgeleverd worden en ze dus andere manieren zulllen moeten gebruiken om de personen te contacteren. In mijn regio gebruiken ze echter nog altijd een soort biepers om de mensen op te roepen. Communicatie met de ziekenwagens ed gebeurt via het astrid-netwerk.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Fustigateur schreef:Mr T., je maakt je er handig van af. Er al eens bij stilgestaan dat het uitvallen van een GSM-operator diverse levens kan kosten? Nee dus.


Volgens mij is dat nog altijd de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker en niet de provider. In het verhaal van de brandweer, men moet dan maar voor duo-sim GSM's zorgen, of voor een alternatief communicatiemiddel. Als de providers verantwoordelijk moeten zijn voor een bepaalde uptime van het netwerk en daarvoor ook nog eens aansprakelijk voor gesteld kunnen worden bij schade/ongevallen/doden, dan ga jij binnenkort geen GSM abbo meer kunnen betalen denk ik.

In de tijden van VOIP, WiFi & Internet booming zijn er volgens mij communicatiemiddelen met hopen om ervoor te zorgen dat een GSM uitval geen levensbedreigende situatie meer mag zijn.

Of zijn we allemaal vergeten dat 20 jaar geleden de gewone burger het woord GSM nog niet eens kende ? Wat gebeurde er toen dan om de brandweer te contacteren ? Tiens, tiens, ....

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Och komaan, men mag echt niet overdrijven... hoeveel keer ligt een gsm-netwerk er uit in België? Echt niet vaak he :s
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

In de vmw gebruiken we sms om alarmen tot bij de wachtdienst te brengen,

vroeger hadden we semadigit wat nog betaalbaar was, het enige alternatief betaalbaar alternatief was toen, sms. Astrid was toen veel te duur.
Nu zaterdag lag provincie west-vlaanderen plat, gaf dit ook serieuze gevolgen voor de ons, verschillende wachdiensten niet beschikbaar met alle gevolgen van dien.

Ik ga toch ook het voorstel doen voor een duogsm. backup sim kaart van een andere provider.

Zijn er nog andere alternatieven waar ik niet direct aangedacht heb?
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Rooksignalen? Tam tam?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”