Tik/Pub start aktie tegen de Datalimieten !

Nieuws omtrent telecom

Op welke provider of systeem zit je nu en wat verkies je?

Telenet - een hogere snelheid
25
3%
Telenet - een hogere / geen limiet
154
21%
ADSL - een hogere snelheid
178
24%
ADSL - een hogere / geen limiet
274
37%
VDSL/ADSL2+ - een hogere snelheid
30
4%
VDSL/ADSL2+ - een hogere / geen limiet
68
9%
Kabel andere - een hogere snelheid
2
0%
Kabel andere - een hogere / geen limiet
15
2%
 
Totaal aantal stemmen: 746
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Grappig hoor.

"Je kan altijd wel een provider vinden in het buitenland die het beter doet."

Ehr... wijs mij één provider aan in het buitenland die hetzelfde is of slechtere voorwaarden geeft voor die prijs. Eéntje is genoeg hoor. En neem je tijd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

xenne schreef:als van't meneer Jan Margot afhangt alvast niet
http://youtube.com/watch?v=-Dgrp87QZD8
Ik kreeg gewoon enorm de kriebels bij het beluisteren. "Wij hebben andere diensten, gelijk liedjes". f***!
Argh, tijd om bgc baaibaai te zeggen, al vind ik de service nog zo goed. Ik heb nog nooit een liedje van iTunes gekocht (wat ben ik met een liedje dat ik enkel kan spelen in een mediaspeler die ik niet wil gebruiken), heb nog nooit foto's laten afdrukken (ik leef digitaal zeg maar), ...
't is gewoon lots of bull.
Zullen we die uitspraken eens omdraaien?
"95% van onze klanten maakt geen gebruik van die extra diensten die we aanbieden, maar toch blijven we dat gebruiken om onze hogere prijzen te verantwoorden".
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Inderdaad. En zolang ze die limieten handhaven zal dat 6% getalletje ook niet groeien omdat de meeste gebruikers zich gecriminaliseerd voelen als ze erover zitten. En dat heeft de doorsnee belg gewoon niet graag.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heb het aan mijn ouders laten horen.
Ze waren bijzonder gelukkig met het feit dat wij als doorsnee gezin (pa - arbeider, ma - huisvrouw, zus - student, ik - IT'er) tot een marginale groep behoren.

Ik ben content, ik hoef mijn ouders niet meer te overtuigen om van provider te veranderen. Daar is Belgacom zélf mee bezig. Doe nog effe voort, en we zijn weg :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zelfs mijn vrouw (voor iemand die compleet vreemd is aan gans de problematiek van limieten) kwam vandaag vragen of we niet konden overstappen want dat ze veel negatieve reclame hoorde over Telenet de laaste tijd.

Nu kom ik meestal maar aan een 3GB per maand... en nu zit ik over de 11 GB (drie nieuwe PC's met Vista, plus een heleboel software voor het werk) en heb ik nog enkele dagen te gaan wat dus kantje boortje zal zijn.

Dan vraag je je dus echt af wie de idioot is... voor deze enkele keer zou je dan meteen blokjes moeten gaan bijkopen :evil: Ook al ben ik zeer tevreden over Telenet als product op zich... moest ik geen dikke 4 km van de centrale wonen dan vlogen ze hierbij meteen de deur uit !
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

meon schreef:
xenne schreef:als van't meneer Jan Margot afhangt alvast niet
http://youtube.com/watch?v=-Dgrp87QZD8
Ik kreeg gewoon enorm de kriebels bij het beluisteren. "Wij hebben andere diensten, gelijk liedjes". f***!


En dan nog onwaarheden zeggen, antispam en antivirus krijg je bij de aangehaalde nederlandse provider ook.
Daar bovenop krijg je mcafee vergelijkbaar met het BETALENDE norton online van belgacom GRATIS en dat is niet iets nieuws, geen actie maar al jaren zo.
Om er nog even aan toe te voegen dat XS4ALL netzoals Belgacom hier beweerd te zijn een provider is met SERVICE.

Vreemd genoeg zijn de mensen over XS4ALL een stuk meer te spreken.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

cloink schreef:Van de in totaal 150 stemmen zijn er 111 voor een hogere/geen limiet. 'Nuff said?
Grafiek Poll: alleen hogere snelheid gewenst hier...
Bijlagen
aantal_stem.jpg
(227.16 KiB) 1057 keer gedownload
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Bij de senioren wisten ze nog van niets :roll:

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 50#1851750
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 19 dec 2007, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

ceurrrix schreef:Bij de senioren wisten nog van niets :roll:
Ja, de senioren hadden het kunnen weten...

Maar misschien hebben ze ook genoeg met ca. 20 % op het grafiekje ?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
cloink schreef:Van de in totaal 150 stemmen zijn er 111 voor een hogere/geen limiet. 'Nuff said?
Grafiek Poll: alleen hogere snelheid gewenst hier...

Ik had het hier niet over 1 specifiek geval, maar over een algemene trend. Ik denk dat we duidelijk kunnen concluderen dat gebruikers van userbase vooral een hogere/geen datalimiet willen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

150 miezerige stemmen ... hoeveel % van een klantenbestand zou dat zijn? 0,00001?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

mja maar als ze een enquete doen, en ze vragen dit aan 100 mensen, zeggen ze ook altijd: 80% is voor hogere limiet enz...
dus buh, het aantal gestemden zou er hier ook niet bij moeten vind ik, gewoon procenten..
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

selder schreef:150 miezerige stemmen ... hoeveel % van een klantenbestand zou dat zijn? 0,00001?

Marktonderzoek en statistiek zijn grappige dingen. En hoewel het aantal stemmen hier best relevant kan worden genoemd, kan de doelgroep dat inderdaad niet...

Maar goed, we kunnen wel stellen dat bij de doelgroep "userbasers" de nood duidelijk hoger is richting limieten.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Laat ons wel eerlijk zijn,van de snelheid zijn de meeste tevreden,daar zijn keuzes genoeg.

Dus is het niet meer dan normaal dat de meeste nu voor de limieten gaan :eek:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

cloink schreef:Maar goed, we kunnen wel stellen dat bij de doelgroep "userbasers" de nood duidelijk hoger is richting limieten.
Ja, dat is inderdaad de trend in die poll, bij het image ging het dan ook enkel over wat ik gestemd had...(rode markering)

Nu, als het resultaten zal afwerpen was jullie intense inzet niet voor niets...
Succes toegewenst.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

ceurrrix schreef:Bij de senioren wisten ze nog van niets :roll:

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 50#1851750
Is daar ondertussen al verwijderd :?:

Ze zullen niets mogen weten,zeker ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Ik wil absoluut geen afbreuk doen maar het grootste probleem dat ik heb met acties zoals deze is dat het gedoemd is om in dovemans oren te vallen. Telenet en Belgacom weten zelf verdomd goed dat het volume niet toereikend is. Daarom hebben ze ook hun commerciële interresante volumepacks. Je weet wel omdat ze uit die marginalen nog meer geld kunnen kloppen.

Het protesteren om meer download limiet schiet zijn doel voorbij en is gemakkelijk te counteren. Mensen zoals Margot doen er alles aan om het veel downloaden te criminaliseren en zelfs nu te marginaliseren. Ze spuien de puurste FUD dat veel meer traffiek zal leiden tot hogere prijzen en mindere diensten. Omdat in andere westerse landen dit ook tot zoiets heeft geleid (sic) Het dreigen met hogere prijzen is natuurlijk heel slim gezien de dalende koopkracht.

Een petitie om meer concurrentie of een krachtdadiger BIPT zou ik mij meer achter kunnen zetten. Gecombineerd met een informatieve campagne. Meer concurrentie zal sowieso leiden tot hogere limieten en zelf lagere prijzen. En dat laatste is iets waar zelf de "niet 6%" zich in zal kunnen vinden... .

Voor mij part verzamel je die handtekeningen en ga je er mee naar Viviane Reding van de Europese commisie. Bedrijven zoals Belgacom zijn toch al heel lang een doorn in het oog van de Europese commisie (zie hun laatste voorstellen wat niet echt goed nieuws is voor Belgacom).

Ga van eerste keer naar het hoogste orgaan. Belgacom en Telenet hebben geen schrik van de consument. Het zijn monopolies dus ze doen wat ze willen. Maar van voorstellen om Telco's te splitten daar zijn ze voor de dood voor.

Trouwens wat zou nelie kroes vinden van het gebundel van producten ? Zijn bedrijven zoals Trend micro, f-prot, kasparsky,... niet benadeeld t.o.v Norton ? Welke buitenlandse ISP's zouden graag wel toetreden tot de Belgische markt maar worden tegen gehouden door de truken van Belgacom en/of Telenet,... . Think out of the box, steun vind je soms in de meest logische... 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Silence schreef:En dat laatste is iets waar zelf de "niet 6%" zich in zal kunnen vinden... .


Het is en blijft inderdaad een feit dat de mensen die niet toekomen een minderheid is (over percentages ga ik me niet uitspreken)... maar een dure prijs is voor iedereen een feit. Op zich zal de Dag van de Download dan ook veel mensen gewoon koud laten... en dat is spijtig nu men toch de media aandacht heeft.

Langs de andere kant... moest BGC of TN toch overstag gaan door de negatieve media aandacht die men hierdoor krijgt, dan is een verhoging van de limieten de meest interessantste optie voor hen... op die manier verliest men slechts inkomst van de blokjeskopers... in tegenstelling tot bij de prijsproblematiek waar men iedereen een goedkopere prijs zou moeten geven.
LucStroobant
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jan 2007, 12:45
Contacteer:

r2504 schreef:Het is en blijft inderdaad een feit dat de mensen die niet toekomen een minderheid is (over percentages ga ik me niet uitspreken)... maar een dure prijs is voor iedereen een feit. Op zich zal de Dag van de Download dan ook veel mensen gewoon koud laten... en dat is spijtig nu men toch de media aandacht heeft.

Het aspect "waar voor je geld" krijgen is duidelijk opgenomen bij de doelstellingen van dag van de download, maar inderdaad, de media focussen daar niet op (de providers proberen trouwens die boodschap te doen vergeten door continu over een "marginaal groepje grootverbruikers" te spreken).
Dat is echter het grootste probleem van dergelijke acties: ofwel leg je de boodschap simpel op een mediagenieke manier uit en kom je in de media ofwel maak je er iets van als "dag voor goedkoper internet" maar de kans dat je daarmee in de media komt is al een pak kleiner. We hebben alvast een nieuw artikel gepubliceerd dat er nog eens de nadruk op legt dat ook de "kleine" gebruiker meer moet krijgen:
http://www.tik.be/ook_de_kleine_gebruik ... verhouding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Even wat cijfers over dit "marginaal" groepje grootverbruikers.

6% van 850.000 Telenetabonnees = 50.000
5% van 1.200.000 Belgacomabonnees = 60.000
Totaal: 110.000

Dit zijn 110.000 marginale aansluitingen. Iedere aansluiting betekent een gezin van een alleenstaande tot een gezin met kinderen. Rekening houdend met de gemiddelde gezinsgrootte (bron: FOD Economie), vertegenwoordigen die 110.000 marginalen een kwart miljoen internetgebruikers, dat is het aantal inwoners van de stad Gent.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het aantal gebruikers op zich is niet belangrijk... wel wie de rekening uiteindelijk moet betalen. Hoe vaak lees je hier en op TIK niet dat de persoon wel wil overstappen, maar zijn ouders het niet willen ?

Het ligt dus helemaal anders als zoon of dochter komen "zagen" dat het niet genoeg is, ten opzicht van dat ze hun ouders (en het publiek in het algemeen) erop kunnen wijzen dat BGC en TN héél duur zijn voor wat ze bieden.

Maar voorlopig doen jullie (en de pers in het algemeen) een mooie job om het in de media te houden... al blijf ik erbij dat een nieuwe petitie gevaarlijk is... 60.000 is namelijk het doel dat je onrechtstreeks zelf hebt genomen.
LucStroobant
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jan 2007, 12:45
Contacteer:

r2504 schreef:Maar voorlopig doen jullie (en de pers in het algemeen) een mooie job om het in de media te houden... al blijf ik erbij dat een nieuwe petitie gevaarlijk is... 60.000 is namelijk het doel dat je onrechtstreeks zelf hebt genomen.

Je kan moeilijk iets dat op op 14 dagen loopt vergelijken met een petitie die 7-8 maand heeft open gestaan. Ten andere, het is specifiek dag van de download geworden om dat het niet de bedoeling is om te gaan "concurreren" met geendatalimiet. Deze actie is net op gezet om zichtbaarheid te halen. Het zou dan niet interessant zijn als je zegt "dag van de download - 30 april 2008". Tegen die tijd is iedereen het al vergeten, terwijl we nu twee weken veel intensiever actie kunnen voeren.

Rand: zijn er statistieken van het verloop van het aantal ondertekeningen van geendatalimiet (per dag/week - vergelijking eerste weken vs tegen het einde etc)? Misschien interessant om eens te bekijken, wie weet kunnen we er iets uit leren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

LucStroobant schreef:Je kan moeilijk iets dat op op 14 dagen loopt vergelijken met een petitie die 7-8 maand heeft open gestaan.


Dat weten jij en ik... maar zowel BGC als TN zitten nu al niet verlegen voor een stevige leugen, laat staan hoe zij jullie beperkte ondersteuning gaan misbruiken !
LucStroobant
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jan 2007, 12:45
Contacteer:

r2504 schreef:
LucStroobant schreef:Je kan moeilijk iets dat op op 14 dagen loopt vergelijken met een petitie die 7-8 maand heeft open gestaan.

Dat weten jij en ik... maar zowel BGC als TN zitten nu al niet verlegen voor een stevige leugen, laat staan hoe zij jullie beperkte ondersteuning gaan misbruiken !

Zelfs als je honderdduizend ondertekenaars zou hebben zouden ze zeggen "dat is 5% van onze klanten". Dat ze daar niet wakker van liggen is al uitgebreid bewezen. Media halen en bij uitbreiding mensen die overstappen is mi nog altijd het sterkste wapen. Wat niet wil zeggen dat wat kritische massa aan ondertekenaars niet nodig is en dat MEER ondertekenaars altijd beter is, maar 20-30% ondertekeningen halen op een miljoen klanten is zonder reclame-budget kwasi onmogelijk, zelfs als je veel tijd hebt.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Maar voorlopig doen jullie (en de pers in het algemeen) een mooie job om het in de media te houden... al blijf ik erbij dat een nieuwe petitie gevaarlijk is... 60.000 is namelijk het doel dat je onrechtstreeks zelf hebt genomen.

60.075 bedoel je waarschijnlijk. ;-)

Ik ben al content met "6% van de marginalen". Niet het aantal telt, wel de zichtbaarheid.

EDIT: wat Luc schreef.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

hoi

IK ben net dit forum gejoined omdat ik ook al een tijdje ontevreden ben over de werkwijze van de isps in dit land.

Wat mij betreft zijn er 4 problemen :

1) internet is te duur in vergelijking met andere landen
2) de datalimiet moet weg als ze kunnen garanderen dat er hierdoor geen problemen op het netwerk gaan ontstaan of anders een limiet van 100 GB standaard en wil je meer , moet je extra betalen
3) een groot deel van de breedbandgebruikers krijgt niet de snelheid die de providers beloven. Dit probleem is al even groot als de datalimiet. Wanneer gaan ze daar eens iets aan doen ???? Ik heb nu al zowat 7 jaar internet en ze kunnen mij nog steeds niets meer dan 1,1 mbps geven. Wat voor een crappy service is dat ....... . Ik vind dat dit probleem ook wat meer aandacht moet krijgen en dat ze belgacom moeten verplichten om de nodige kabels te leggen zodat IEDEREEN 6 mbps of meer kan krijgen en niet enkel diegenen die net naast de telefooncentrale wonen.
4) het verplicht openstellen van het telenet kabelnetwerk voor concurrenten net zoals belgacom moet doen.

Deze klachten zijn er nu al jaren en er wordt NIKS aan gedaan. Het enige dat nu een beetje aan het veranderen is, is de datalimiet die stilaan wat omhoog gaat.

Wat ik zou voorstellen is dat er niemand nog zijn rekening betaald tot dat al deze dingen opgelost worden. Dan zouden ze snel in actie komen lijkt me.
De 2de beste oplossing en meer realistisch in dit land is dat we gewoon allemaal naar diegene gaan die het meeste biedt tegen de laagste prijs en dan zullen anderen snel volgen en zullen we een opwaartse trend hebben. Te veel mensen zijn nog steeds belgacom en telenet klant. Beiden geven de slechtste service die je maar kan vinden in dit land en dat zegt heel veel over hen. ZE hebben nochtans de diepste zakken en zouden dus eigenlijk het beste moeten kunnen aanbieden.

Zo een dag van de download gaat imo niet veel veranderen, maar goed het is beter dan niks zeker ?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

tooslow schreef:Wat ik zou voorstellen is dat er niemand nog zijn rekening betaald tot dat al deze dingen opgelost worden. Dan zouden ze snel in actie komen lijkt me.


De dag dat op 100 abonees die niet betaald hebben er 50 de deurwaarder krijgt is het al om zeep, betaalstakingen brengen niks op want de problemen die je er mee krijgt zijn niet van de poes aangezien je "moet" betalen voor een dienst die geleverd word.

Greetz
Weetgraag

PS: ik deel je mening en antwoord enkel op het voorstel tot niet betalen en de gevolgen daarvan
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

tooslow schreef:..


Nee hoor, er is maar een probleem.
Ze nemen hun klanten niet serieus.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Er is maar oplossing, dat is gewoon Telenet of BGC opzeggen. Je kan ze enkel raken in hun portefueille , dat is de beste manier om te tonen dat je niet akkoord bent
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Weetgraag schreef:
tooslow schreef:Wat ik zou voorstellen is dat er niemand nog zijn rekening betaald tot dat al deze dingen opgelost worden. Dan zouden ze snel in actie komen lijkt me.


De dag dat op 100 abonees die niet betaald hebben er 50 de deurwaarder krijgt is het al om zeep, betaalstakingen brengen niks op want de problemen die je er mee krijgt zijn niet van de poes aangezien je "moet" betalen voor een dienst die geleverd word.

Greetz
Weetgraag

PS: ik deel je mening en antwoord enkel op het voorstel tot niet betalen en de gevolgen daarvan
1.Mag ik er op wijzen,dat men steeds vraagt om te betalen voor iets dat nog moet geleverd worden.

Ik verduidelijk met een straf voorbeeld,:

Stel dat er morgen een serieuze kink in de kabel komt en zowel BC als TN zouden hun leveringen van internet niet meer kunnen uitvoeren.

Straffer ze zouden moeten vervangen worden door andere leveranciers.
Dat zou wel een tijd in beslag nemen.

Wat dan word vergeten is het feit dat de abonnees op voorhand hebben moeten betalen voor iets dat ze niet meer gaan zien

Iedere internet abonnee betaald op voorhand wat hij nog moet gaan krijgen.
In de handel of andere branches betaald men pas als de diensten of artikelen worden geleverd of zijn geleverd
In dit geval zijn allen die op voorhand hebben betaald,alles kwijt.
2.Als er een paar 100 000 hun factuur niet zouden betalen,tot er een serieus voorstel op tafel ligt, waar gaan ze dan genoeg deurwaarders vinden om dit te regelen.
Verspreid over 20 werkdagen en de veronderstelling dat het er 100 000 of een veelvoud daarvan zijn die moeten bezocht worden ,zijn dat er 5 000 of een veelvoud daarvan per dag.
Dag na dag na dag en wat met hun ander werk ?
Ik wens ze veel pret en moed toe.
ps,:Die deurwaarders kunnen ze ook maar beginnen inschakelen +/- 1,5 maand na vervaldatum van de factuur.

Voor dat men abonnee zonder internet zet duurt ook meer dan een maand.

Als een ludieke aktie geen baat brengt,zou een harde aktie onder die vorm mogen overwogen worden.

Wie weet ? ?

Een wat ruw en opgeblazen niet uitgewerkt voorstel in die zin,bestaat al,:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 003#191003
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ceurrrix schreef:Mag ik er op wijzen,dat men steeds vraagt om te betalen voor iets dat nog moet geleverd worden.

In de handel of andere branches betaald men pas als de diensten of artikelen worden geleverd of zijn geleverd


Net daarom is het trouwens een pure schande dat je 7 euro moet betalen wanneer je iets te laat bent met je betaling.
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

rds schreef:kan niet iedereen een ping -t venster laten openstaan heel de dag, naar de telenet website? Verbruikt veel minder limiet en naai je ze even hard mee als je met genoeg bent. Of naar hun dns servers


Ik denk niet dat het toegestaan is een Ddos actie te promoten.... dat is, in tegenstelling tot het gewoon gebruik van je verbinding, illegaal. ;)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Nog een voorbeeldje van hoe het kan,:

http://forums.zita.be/showthread.php?t=137715 8)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

op die zita forums zijn ze echt dom , zeker die moderator. Let op je limiet die. Wtf je doet toch wat je wilt.

Expansys is duur btw :-D
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ze hebben daar op het Zita inderdaad een overijverige mod die alles wat negatief is over Telenet censureert. Die man verwacht respect, maar toont zelf niet het minste respect voor al degenen die zijn mening niet delen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

ljd schreef:Expansys is duur btw :-D
Niet altijd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mordboy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 dec 2007, 05:19
Locatie: Belgium - Haasdonk
Contacteer:

denk dat gewoon iedereen bij Telenet en Belgacom moet proberen over te stappen naar de betere ADSL providers zodat Telenet ziet dat ze klanten aan het verliezen zijn dat werkt het beste denk ik.
Als ze teveel klanten verliezen maken ze minder winst en winst is net het enige belangrijkste bij Telenet.
Enige probleem is dat er teveel schik hebben om te veranderen omdat in het algemeen de verbinding en service bij Telenet zeer goed is en gemakkelijker, tis juist de prijs en het standaard volume dat schandalig is.
Tis gewoon de kwestie om er voor te gaan en wat geluk te hebben dat je de juiste keuze in provider hebt gemaakt en dat alles wat mee zit.
Afbeelding
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Gisteren heb ik iets gezien waarvoor ik al vreesde. Op een ander privé forum (niet hoofdzakelijk technisch ingestelde mensen maar gewone surfers) was er ook een topic over dagvandedownload.

Wel de meesten liggen daar niet van wakker of zitten ook in de veronderstelling dat het enkel maar gaat over meer"illigale zaken" te kunnen downloaden, etc.

Echter toen ik hen uitleg verschafte over de hoge prijzen, de belgacom historie (vdsl, raw copper maar dan gesimplificeerd) kreeg ik ze wel opeens mee.

Je kunt het hen ook niet kwalijk nemen ze zien dagvandedownload en ze denken dat het gaat over downloaden 8) Hopelijk is het iets waarmee ze toch rekening houden bij de volgende actie.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ADSL - hogere snelheid
. . . Dommel Netconnect abbo, need I say more? :lol:
Vooral een hogere up is steeds welkom.
Als ik bij een andere provider had gezeten was de keuze waarschijnlijk op meer limiet gevallen.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Mordboy schreef:denk dat gewoon iedereen bij Telenet en Belgacom moet proberen over te stappen naar de betere ADSL providers zodat Telenet ziet dat ze klanten aan het verliezen zijn dat werkt het beste denk ik.

Het probleem is dat vooral de "grootverbruikers" en experten overstappen en juist die klanten zien Telenet en Belgacom liever vertrekken dan komen. Zij willen vooral het "gewone volk" als klant, gebruikers die bang zijn om te reclameren en honkvast zijn. Ik heb op het werk al meerdere collega's proberen te overtuigen om een andere ISP zoals Dommel te kiezen, maar ze blijven liever bij een grote ISP, hoewel ze weten dat ze er teveel voor betalen.

Ik ben 2,5 jaar geleden overgestapt naar ADSL (niet Belgacom) en hoewel ik sinds 1998 klant was bij Telenet hebben ze me niet eens gevraagd waarom ik het abo annuleerde.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”