Prijs breedbandinternet in België hoger dan in buurlanden

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Dat klopt. En waarom zou dit voor een privébedrijf ineens anders zijn als voor een voormalig overheidsbedrijf? Begin niet over belastingbetaler eh, eerder zei ik al dat ik liever heb dat Belgacom als BELGISCH bedrijf profiteert van dat netwerk, dan de aandeelhouders van een buitenlandse grootmacht. Want laten we wel wezen, vergeleken met Tele2 is Belgacom een relatief kleine garnaal. Tele2 heeft heus de mogelijkheden om op grote schaal een eigen netwerk te ontwikkelen. Het zou hen echter veel minder opbrengen, en daarmee ook hun aandeelhouders. Idem overigens voor Mobistar.


Alleen zorg je er zo wel voor dat de consument teveel blijft betalen. Dat een Belgisch bedrijf er beter mag van worden mij niet gelaten, 't is zelfs toe te juichen want die betalen hier belastingen ;). Maar als dat Belgisch bedrijf door gebrek aan concurrentie de consument teveel uit zijn zakken klopt, dan moet de overheid daar iets doen... En daar wringt het schoentje in België, terwijl in andere landen de regulator blijkbaar wel veel efficiënter zijn werk doet.

Ik bekijk dit dus vanuit het perspectief van de consument te dienen dan van de aandeelhouders te dienen. De overheid moet voor zijn burgers zorgen en dit door een vrije markt te voorzien waarin de concurrentie welig kan tieren en bedrijven dwingt te innoveren aan een correcte prijs om de concurrentie voor te blijven. Maar helaas is de overheid hier ook de grootste aandeelhouder van één van de grootste marktspelers. Conflict of interest anyone?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Mr.T,

ik heb nooit gesproken over dat het netwerk gefinancieerd werd met belastingsgeld en ik heb ook nooit het tegengestelde gezegd. Dit klopt nu eenmaal maar dat heeft niets met deze zaak te maken.

En teveel betalen zeg je. ik herhaal nog eens, als je de factor koopkracht bekijkt, is belgacom één van de goedkoopste in europa.
Dus je moet niet enkel prijzen vergelijken. er zijn meerdere factoren die meespelen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Maar als dat Belgisch bedrijf door gebrek aan concurrentie de consument teveel uit zijn zakken klopt, dan moet de overheid daar iets doen... En daar wringt het schoentje in België, terwijl in andere landen de regulator blijkbaar wel veel efficiënter zijn werk doet.


Iedereen zegt dat ja. Prijzen die Belgacom aanrekent zijn echte ropgelegd door het BIPT. Dat je hen iets verwijt ok, maar waarom Belgacom verwijten dat ze de hen opgelegde tarieven gebruiken? Dat gaat er echt niet in.

Ik bekijk dit dus vanuit het perspectief van de consument te dienen dan van de aandeelhouders te dienen. De overheid moet voor zijn burgers zorgen en dit door een vrije markt te voorzien waarin de concurrentie welig kan tieren en bedrijven dwingt te innoveren aan een correcte prijs om de concurrentie voor te blijven. Maar helaas is de overheid hier ook de grootste aandeelhouder van één van de grootste marktspelers. Conflict of interest anyone?


De overheid dient er dus ook voor te zorgen dat er ten allen tijde voor ELKE burger die mogelijkheden zijn. Privé bedrijven hebben geen sociale tarieven. Ze dienen geen publieke dienstverlening in stand te houden. Consument, allemaal goed en wel, maar de consument is niet de enige partij en niet noodzakelijk de primaire. Het klopt dat de overheid een vrije markt moet voorzien, maar daar tegenover staat dat er voor gezorgd moet worden dat deze vrije markt niet nadelig is voor zwakke minderheden. En dat laatste, dat is de primaire taak van de overheid. Pas dan volgt de gewone consument die over een veel grotere koopkracht beschikt dan de minderheden in de maatschappij. Overigens is het een terechte vraag of er een conflict of intrest is, maar het afwegen van een marktsituatie is een politieke zaak. Als de regulator in gebreke blijft, weet ik niet wie verantwoordelijk is, maar ik kan u verzekeren dat het niet Belgacom is die instaat voor hoe de regulator te werk gaat. En dat laatste, daar gaat het mij om. Duopolie tot op zekere hoogte, akkoord, maar continu de zwarte piet en kritiek omwille hiervan vind ik in grote mate getuigen van egoïsme vanwege de consument. Pas op, persoonlijk zou ik mss wel willen dat die zaken ook veranderen, maar om telkemale te roepen dat de oorzaak hiervoor bij een duopolist of whatever ligt, daar ben ik net iets té nuchter voor om me daar in te betrekken.

Kortweg: we begrijpen elkaar, en ik kan me zeker vinden in uw laatste post. Ben al blij dat er iemand is met het nodige verstand die niet blindelings de naam Belgacom uitroept als het op dergelijke zaken aankomt. Sommigen lijken hier een sport van te maken, zonder dat ze evenwel beschikken over de concrete kennis van de marksituatie.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Privé bedrijven hebben geen sociale tarieven. Ze dienen geen publieke dienstverlening in stand te houden. Consument, allemaal goed en wel, maar de consument is niet de enige partij en niet noodzakelijk de primaire. Het klopt dat de overheid een vrije markt moet voorzien, maar daar tegenover staat dat er voor gezorgd moet worden dat deze vrije markt niet nadelig is voor zwakke minderheden. En dat laatste, dat is de primaire taak van de overheid. Pas dan volgt de gewone consument die over een veel grotere koopkracht beschikt dan de minderheden in de maatschappij.


Daar is al voor gezorgd hoor. Bijvoorbeeld de sociale tarieven bij Telenet, bij Scarlet en beter nog: de wet die het allemaal regelt ;).

Dus nu de overheid dat heeft voorzien, wordt het tijd om aan de aanbod zijde eens te gaan rommelen en de markt echt open te gooien zodat wij - de klanten - er beter van worden.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef:Uzzi, beleefdheid siert een mens. Aangezien je liever sneert, zal ik je navenant van antwoord dienen. hollebollegijs heeft nooit gezegd dat er iets groots op til staat, alleen dat Belgacom dingen gaat proberen. Geen idee hoe jij dat opvat, maar Belgacom die dingen probeert, wil niet noodzakelijk zeggen dat deze zaken betrekking hebben op OLO's. Als je dat dan toch associeert, en achteraf door je eigen veronderstellingen teleurgesteld bent, kun je misschien best je frustratie op jezelf koelen ipv correcte beleefde mensen hier grof te behandelen. Hollebollegijs werkt bij Belgacom, dat is een groot verschil tov hollebollegijs IS Belgacom. En op je vraag: hollebollegijs had aangekondigd dat Belgacom dus dingen ging proberen, we zijn maart (eerste kwartaal) en er zijn al verscheidene zaken gelanceerd. Ja Belgacom zaken ja. Belgacom is een bedrijf, uiteraard trachten ze hun eigen gamma zo goed mogelijk op hun klantenpotentieel af te stemmen!


Ik heb nog eens even nagezocht wat Hollebollegijs zei en een van zijn uitspraken betreffende de wijziging was : binnen een paar weken... en voor iedereen.... Dan kan je hopelijk mijn vraag wel begrijpen of dit de 'grote' verandering was die BGC aankondigde. Ik spring eerlijk gezegd geen gat in de lucht, aangezien ik zie niet in hoe deze wijziging iedereen gaat helpen. Deze wijziging is immers enkel geldig voor Belgacom (het vroegere Skynet) ADSL verbindingen. Hoe gaat de rest hiervan kunnen profiteren ???

Goendi schreef:Nog een algemene noot: ik vind dat het hier een gewoonte wordt om te sneren als het op Belgacom of Telenet aankomt. Cru gezegd: als je de huidige maatschappij niet ziet zitten, neem dan totaal geen internet? Akkoord dat je niet akkoord bent, maar er is een verschil tussen elke keer blaffen en een constructieve dialoog. Geloof me, je bereikt veel meer met dat tweede. moesten de mensen van Tik op Telenet staan blazen zoals sommigen dat hier telkenmale opnieuw doen, men zou niets bereiken. Khoop dat sommigen hier dringend eens een lesje uit leren, en meer specifiek hun manier van feedback geven bijschaven. UB zal niet veel ISP staf leden overhouden als ze telkens afgeblaft worden!

Man, man ... wie is er hier gefrustreerd. Gij of ik ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Uzzi, als je jou reactie naleest moet je niet bij mij komen zeggen dat je niet op je teen getrapt bent. De manier waarop je je ontgoocheling kenbaar maakt is ronduit onbeleefd. Als je dat niet eens kunt erkennen, ben je bovendien nog enorm kleinzielig.

Dus nu de overheid dat heeft voorzien, wordt het tijd om aan de aanbod zijde eens te gaan rommelen en de markt echt open te gooien zodat wij - de klanten - er beter van worden.


Tuurlijk! Uiteraard zelfs :) Daar ga ik volledig mee akkoord!

En wat die wet betreft, dat stuk wist ik, maar het zegt niet alles... Nu ja, het is uiteraard goed dat die wet er is!
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:als je rekening houdt met de factor "koopkracht" in ons land, is belgie één van de goedkoopste landen, atlhans volgens een professor van de universiteit gent. heeft in knack gestaan.

trouwens, je moet belgacom en telenet geen verwijten maken. het is het BIPT die alles controleert en moet goedkeuren.

Het BIPT dat voor meer dan de helft op ex-RTT werknemers draait?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik heb nooit gezegd dat de wijzigingen voor iedereen van toepassing zouden zijn. ik kan enkel spreken over belgacom natuurlijk
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Goendi schreef:
Maar als dat Belgisch bedrijf door gebrek aan concurrentie de consument teveel uit zijn zakken klopt, dan moet de overheid daar iets doen... En daar wringt het schoentje in België, terwijl in andere landen de regulator blijkbaar wel veel efficiënter zijn werk doet.


Iedereen zegt dat ja. Prijzen die Belgacom aanrekent zijn echte ropgelegd door het BIPT. Dat je hen iets verwijt ok, maar waarom Belgacom verwijten dat ze de hen opgelegde tarieven gebruiken? Dat gaat er echt niet in.


Opgelegd door het BIPT, maar Belgacom heeft daar geen probleem mee. Moest men willen concureren zou men de prijs gelijk gehouden hebben, want volgens mij heeft het BIPT geen index aanpassing gevraagd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

En jij vindt vermoedelijk dat men geen index aanpassingen door mag voeren omdat men al duurder af is bij Belgacom? Overigens, ik heb nooit beweert dat Belgacom het daar moeilijk mee heeft. Ik doelde overigens in eerste instantie op de prijsafspraken omtrent broba ed.

Het BIPT dat voor meer dan de helft op ex-RTT werknemers draait?


Als je hiermee tracht te insinueren dat ze Belgacom voorttrekken, dan zit je mis. Mochten ze Telenet dezelfde verplichtingen opleggen, dan zou je nog die insinuatie kunnen staven. Vind het wederom een heel gemakkelijk cliché.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Goendi schreef:En jij vind vermoedelijk dat men geen index aanpassingen door mag voeren omdat men al duurder af is bij Belgacom? Overigens, ik heb nooit beweerd dat Belgacom het daar moeilijk mee heeft. Ik doelde overigens in eerste instantie op de prijsafspraken omtrent broba ed.

Het BIPT dat voor meer dan de helft op ex-RTT werknemers draait?


Als je hiermee tracht te insinueren dat ze Belgacom voorttrekken, dan zit je mis. Mochten ze Telenet dezelfde verplichtingen opleggen, dan zou je nog die insinuatie kunnen staven. Vind het wederom een heel gemakkelijk cliché.


daar bovenop was het 3 jaar geleden dat belgacom nog een indexaanpassing had doorgevoerd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:ik heb nooit gezegd dat de wijzigingen voor iedereen van toepassing zouden zijn. ik kan enkel spreken over belgacom natuurlijk



hollebollegijs schreef:
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:wacht nog eventjes - er is verandering op komst....op korte termijn zelfs....

1 maand? 6 maanden? of langer?

Overal? Of in de grote steden eerst?


binnen een paar weken... en voor iedereen...


Het zijn uw woorden, niet de mijne
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef:Uzzi, als je jou reactie naleest moet je niet bij mij komen zeggen dat je niet op je teen getrapt bent. De manier waarop je je ontgoocheling kenbaar maakt is ronduit onbeleefd. Als je dat niet eens kunt erkennen, ben je bovendien nog enorm kleinzielig.


We hebben blijkbaar geen recht meer op een eigen mening of het recht op een eigen manier om de zaken te zeggen die we willen zeggen. Ik zie niet in op welke manier ik Hollebollegijs zou beledigd hebben. Ik constateer alleen maar dat het weer een maatregel op z'n Belgacoms is .... much ado about nothing. Dat Holebollegijs niet verantwoordelijk is voor deze beslissingen is logisch ... dat heb ik nooit ook maar ergens beweerd.

@Goendi
Blijkbaar ben jij meer geïnteresseerd om op de man te spelen .... jammer
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:ik heb nooit gesproken over dat het netwerk gefinancieerd werd met belastingsgeld en ik heb ook nooit het tegengestelde gezegd. Dit klopt nu eenmaal maar dat heeft niets met deze zaak te maken.


Eigenlijk zeg je dus, leuk voor BGC, brute pech voor de rest (blijkbaar een algemene stelling bij BGC ?). Wat mij betreft heeft het dus maar alles met de zaak te maken, staatsbedrijven die kunnen profiteren hebben van hun monopolie (en dan spreek ik nog niet van het kunstmatig monopolie dat nu in stand gehouden wordt) stellen daar in andere landen ook iets voor in de plaats (al hebben de politiekers in Belgie teveel boter op hun hoofd om dat hier ook af te dwingen).

hollebollegijs schreef:En teveel betalen zeg je. ik herhaal nog eens, als je de factor koopkracht bekijkt, is belgacom één van de goedkoopste in europa.


Kom, kom... ik weet over welke "studie" je het hebt, maar ik wil de concrete cijfers nog wel eens zien, of ga je beweren dat onze koopkracht zo massaal hoger ligt als in bv. Nederland ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:wacht nog eventjes - er is verandering op komst....op korte termijn zelfs....

binnen een paar weken... en voor iedereen...


Bedoel je dat BGC verplicht is geworden de eis te laten vallen dat je bij hun een telefoonabonnement moet nemen ook al gebruikt je de dienst absoluut niet en wil je enkel ADSL bij een andere provider ?

Mooi... maar het is toch dik tegen BGC z'n goesting !
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mooi... maar het is toch dik tegen BGC z'n goesting !


Ah, dus concreet is het niet voldoende dat dat gebeurd, nu wordt er ook al gezaagd dat ze het niet leuk vinden? Ik had van U een iets intelligentere opmerking verwacht r2504.

We hebben blijkbaar geen recht meer op een eigen mening of het recht op een eigen manier om de zaken te zeggen die we willen zeggen.


Je reactie was onbeleefd op de manier waarop je het bracht, punt. Ik gaf je mijn mening, tuurlijk mag jij de jouwe hebben, vervolgens vind ik jou een onbeschofterik en jij mij een tiran. Lijkt me eerlijk?

@Goendi
Blijkbaar ben jij meer geïnteresseerd om op de man te spelen .... jammer


En dit is zever eh... Ik zeg dat de manier waarop je je post geeft onbeleefd is, en ben voldoende op de materie ingegaan in andere posts. Wordt volwassen jongen.

En terzijde, die aanpassingen zijn ook voor iedereen. iedereen kan bij Belgacom van die aanpassingen genieten. Goed je moet er voor bij Belgacom zijn, en dan? Voor gratis upstream moet je bij Dommel zijn. Mocht Dommel dit aankondigen als "groot nieuws", dan zie ik nog steeds niemand van EDPnet teleurgesteld en onbeschoft reageren omdat hij niet bij de "gelukkigen" is. Ik zie nog steeds niet wat hollebollegijs verkeerd zei. Enige wat mij opvalt is dat men hem al te graag aanpakt over de strategie van zijn werkgever, het falen van het BIPT en niet op de steeds beleefde en correcte manier van informatie geven die hij er op nahoudt. Ik vind dat inderdaad hoogst bedenkelijk, goed wetende dat de enige reden dat dit zo gaat is dat hij bij Belgacom werkt.

Als jullie zaken willen aangepast zien, stap dan in de politiek? Doé iets? Maar hier zo iemand aanvallen enkel omdat hij bij Belgacom werkt, en logischerwijze de politiek van zijn werkgever verdedigt en verkoopt, dat vind ik buiten bekrompen ook enorm kleinzielig. Als diegenen die hier zo doen, dezelfde zijn als diegenen die niet bij Belgacom zijn, dan zou ik vlotjes de naam van dit forum veranderen. Laat het dan niet userbase heten, maar olobase of zo. Begin het echt spuugzat te worden dat je hier geen discussie over de inhoud kunt voeren maar enkel vlegen van misnoegde enkelingen moet verwerken die hun zin niet krijgen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef:Je reactie was onbeleefd op de manier waarop je het bracht, punt. Ik gaf je mijn mening, tuurlijk mag jij de jouwe hebben, vervolgens vind ik jou een onbeschofterik en jij mij een tiran. Lijkt me eerlijk?

Ik heb Hollebollegijs nog niet horen zeggen dat hij zich door mij onterecht behandeld voelt. Blijkbaar heb jij er meer last van ... tja moraalridders moeten er nu eenmaal zijn ... de plaag van deze tijd.

Ik zeg dat de manier waarop je je post geeft onbeleefd is, en ben voldoende op de materie ingegaan in andere posts. Wordt volwassen jongen.

Het spijt me, maar ik troost me niet de moeite om de bladzijden aan geraaskal tegen alles en iedereen te lezen. In de stukken die tot hiertoe aan mij gericht zijn, heb ik nog niets on-topic gelezen, alleen maar een hoop verwijten aan mijn adres.

Maar hier zo iemand aanvallen enkel omdat hij bij Belgacom werkt, en logischerwijze de politiek van zijn werkgever verdedigt en verkoopt, dat vind ik buiten bekrompen ook enorm kleinzielig. Als diegenen die hier zo doen, dezelfde zijn als diegenen die niet bij Belgacom zijn, dan zou ik vlotjes de naam van dit forum veranderen. Laat het dan niet userbase heten, maar olobase of zo. Begin het echt spuugzat te worden dat je hier geen discussie over de inhoud kunt voeren maar enkel vlegen van misnoegde enkelingen moet verwerken die hun zin niet krijgen.

Hij verdedigt de politiek van zijn werkgever wat uiteraard zijn goed recht is. Dan neem ik aan dat wij toch ook het recht hebben om kritiek hebben op die politiek van zijn werkgever. Hij vertegenwoordigt hier (uit vrije wil) zijn werkgever dus is het aangewezen 'doelwit' (niet letterlijk uiteraard !) van onze kritiek. Ik heb hem evenwel nog nooit iets persoonlijks verweten. Ik ben volwassen genoeg om het onderscheid tussen de 2 te maken.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef:En terzijde, die aanpassingen zijn ook voor iedereen. iedereen kan bij Belgacom van die aanpassingen genieten.


Ik ben klant bij Belgacom voor mijn Discovery lijn, maar heb mijn ADSL verbinding via Edpnet. Ik kan hier niet van profiteren. Uw bewering is dus niet juist.

Trouwens, Hollebollegijs heeft IEDEREEN gezegd, niet iedereen bij Belgacom. Hij heeft zich blijkbaar in dit draadje gecorrigeerd. Maar initieel heeft hij iedereen gezegd en daar heb ik mijn oorspronkelijke uitspraak op gebaseerd.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Goendi schreef:Je reactie was onbeleefd op de manier waarop je het bracht, punt. Ik gaf je mijn mening, tuurlijk mag jij de jouwe hebben, vervolgens vind ik jou een onbeschofterik en jij mij een tiran. Lijkt me eerlijk?
Beste members,
Speel dit a.u.b. niet verder uit op de portal, daar dient de Portal niet voor.

Zoniet stel ik voor dat een moderator dit gezeur afsplitst.
Onder een nieuwe benaming, Z + Z = (Afkorting voor Zeuren en Zagen)


:wink:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben klant bij Belgacom voor mijn Discovery lijn, maar heb mijn ADSL verbinding via Edpnet. Ik kan hier niet van profiteren. Uw bewering is dus niet juist.

Trouwens, Hollebollegijs heeft IEDEREEN gezegd, niet iedereen bij Belgacom. Hij heeft zich blijkbaar in dit draadje gecorrigeerd. Maar initieel heeft hij iedereen gezegd en daar heb ik mijn oorspronkelijke uitspraak op gebaseerd.


Dat heet muggeziften, daar doe ik niet aan mee. Waar jij je oorspronkelijke uitspraak op baseert is je eigen interpretatie van iemands woorden. Het is niet omdat jou verwachtingen niet worden vervuld, dat dit daarom andermans schuld is hoor.

En ja, ik verdedigde hollebollegijs, noem me maar moraalridder, dat stoort me helemaal niet. Ik heb er geen probleem mee om wildvreemden een handje toe te steken als ze onheus behandeld worden. Je kreeg dus een koekje van eigen deeg, weet je direct hoe dat voelt!

Beste members,
Speel dit a.u.b. niet verder uit op de portal, daar dient de Portal dat niet voor.

Zoniet zal een moderator dat afsplitsen, denk ik.


Daar dienen mods inderdaad voor. Misschien mogen ze er dan ook voor zorgen dat mensen die bij ISP's werkzaam zijn met het nodige respect behandeld worden. Het zal het forum enkel ten goede komen! Ik vind al langer dat het hier meer en meer een pispaal is voor allerhande miserie. En het bekomt me slecht dat er hier personen zijn die er genot in scheppen om alles wat met Belgacom te maken heeft per direct af te breken, ook al is dit onterecht. Het zal zeker niet altijd in orde zijn, maar het zal evenmin continu slecht zijn.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef:Dat heet muggeziften, daar doe ik niet aan mee. Waar jij je oorspronkelijke uitspraak op baseert is je eigen interpretatie van iemands woorden. Het is niet omdat jou verwachtingen niet worden vervuld, dat dit daarom andermans schuld is hoor.

Alsjeblieft .... dat noem ik pas bekrompen ... Ik denk niet dat er 1000 manieren zijn om het woord 'IEDEREEN' te interpreteren. Maar ja, je wilt je punt maken en verdraait alles zodat het jouw goed uitkomt. Dat in plaats van 100% van de ADSL gebruikers, maar 47% van de ADSL gebruikers (zij die rechtstreeks bij BGC hun ADSL afnemen) kunnen profiteren van deze maatregel, noem ik niet muggeziften.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:
Ik heb gelezen dat belgacom gereageerd heeft, en beweerde dat het extra geld rekenende voor zijn extra's, dat was op de tik website, als dat alles gratis is, zie ik niet in hoe die meer prijs dan gerechtvaardigd is. Als dat de reactie van BGC dan wel was. En als ze inderdaad meer rekenen voor hun extra's is het dan geen koppelverkoop !?


Ofloo heeft ook zo die neiging. Het minste dat het woord Belgacom of Telenet er in voorkomt, volstaat om grootse woorden in de mond te nemen. Of het met de waarheid strookt is een andere zaak, daar houdt Ofloo zich niet mee bezig.
Koppelverkoop is het aanbieden van twee onafhankelijke producten in één product, waardoor derden een concurrentieel nadeel ondervinden. Bij die 'extra's' is dat absoluut NIET van toepassing. Het gaat om bepaalde diensten die hun eigen product een meerwaarde beiden, en die anderen evengoed kunnen ontwikkelen. Dommel gebruikt geen limiet voor upstream, dat is een optie die bij in het product zit. Sommigen bieden extra's aan voor nieuwsgroepen. Geen kat daar zien kraaien van koppelverkoop... Belgacom biedt dus foto's en muziek bvb aan. Dommel en anderen kunnen dit heus evengoed doen. Nu ja, als ik het zo hier lees is er in feite geen kat hier die daar nood aan heeft. Bijgevolg zal wel niemand er nood aan hebben, en wordt er zonder nadenken maar direct kritiek gegeven. Sorry hoor, maar als het op die extra's aankomt, gaat het er enkel om dat het Belgacom is die het aanbiedt. Moest Dommel dat doen, dan stond het forum vol met groupies die een of andere nieuwe halfgod aanbidden.


Ik heb niet beweert of het koppelverkoop was, ik vroeg of het koppelverkoop was !? Goendi heeft de neiging steeds het ergste te denken van mijn antwoorden & vragen, als het aankomt op Belgacom, als ik dit nu zei over dommel zou hij niet eens reageren. Ik heb trouwens zelfs niet beweert dat belgacom dit gezegd heeft ik zei, "als belgacom dit zei, is dat dan niet.."

Wat ik wel spijtig vindt is dat precies alleen Belgacom door het slijk gehaald wordt in dit topic en Telenet weer ontstapt, terwijl dit bedrijf zelfs erger is. Belgacom laat tenminste nog derde op zijn netwerk toe.

EDIT: Die regel van respect kan je misschien ook eens op jezelf toepassen want telkens als ik een post lees van jouw val je iedereen aan en kijk je op iedereen neer en dan ben je verbaast als je iets terug krijgt.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hmm. Kga hier echt geen commentaar meer op geven. Het haalt toch niets uit, sommigen zullen nooit veranderen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef: Je kreeg dus een koekje van eigen deeg, weet je direct hoe dat voelt!
probleumpje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:47

Goendi schreef: Privé bedrijven hebben geen sociale tarieven. Ze dienen geen publieke dienstverlening in stand te houden.


Telenet moet je ook sociaal tarief geven als je er recht op hebt, dat is zo sinds de nieuwe telecomwet.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Telenet moet je ook sociaal tarief geven als je er recht op hebt, dat is zo sinds de nieuwe telecomwet.


Ja dat klopt. Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Bij deze is dat dus rechtgezet.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:En teveel betalen zeg je. ik herhaal nog eens, als je de factor koopkracht bekijkt, is belgacom één van de goedkoopste in europa.


Kom, kom... ik weet over welke "studie" je het hebt, maar ik wil de concrete cijfers nog wel eens zien, of ga je beweren dat onze koopkracht zo massaal hoger ligt als in bv. Nederland ?

Ja die cijfers wil ik ook wel eens zien hoor. Volgens de GDP/capita van het CIA world factbook klopt daar niet veel van:

België: $31,800 (2006 est.)
Nederland: $31,700 (2006 est.)
Duitsland: $31,400 (2006 est.)
Frankrijk: $30,100 (2006 est.)

Nu, GDP (BNP in het Nederlands) is mischien niet de perfecte indicator voor koopkracht, mar blijft toch een van de primaire koopkracht indicatoren.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Hmm. Kga hier echt geen commentaar meer op geven. Het haalt toch niets uit, sommigen zullen nooit veranderen.


Moet ik dan veranderen !? Waarom moet ik volgens jouw dan zo nodig veranderen omdat ik niet dezelfde mening deel als jouw !?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je mag je mening hebben... Maar om telkens negatief te komen doen in eender welk onderwerp enkel omdat het over Belgacom gaat en jij er niet mee kunt leven, dan stoort me dat wel degelijk ja.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goendi schreef:
Het BIPT dat voor meer dan de helft op ex-RTT werknemers draait?


Als je hiermee tracht te insinueren dat ze Belgacom voorttrekken, dan zit je mis. Mochten ze Telenet dezelfde verplichtingen opleggen, dan zou je nog die insinuatie kunnen staven. Vind het wederom een heel gemakkelijk cliché.

Ik tracht niet te insinueren, ik insinueer gewoon. :x
Het BIPT heeft méér vers bloed nodig.
De overeenkomstige regulerende organisatie in Nederland heeft, in verhouding tot het bevolkingsaantal, 10x zo veel personeel.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik tracht niet te insinueren, ik insinueer gewoon.
Het BIPT heeft méér vers bloed nodig.
De overeenkomstige regulerende organisatie in Nederland heeft, in verhouding tot het bevolkingsaantal, 10x zo veel personeel.


10 x minder personeel dus... En doordat er minder personeel is wordt Belgacom voortgetrokken? Met respect, Telenet heeft een afgesloten netwerk en een bijhorende monopolie in Vlaanderen op kabelinternet. Ik denk dat je hier écht de verkeerde keuze maakt om je op te profileren, ik kan veel meer stellen dat Telenet voortgetrokken wordt aangezien zij helemaal geen enkele vorm van netwerkregulering op hun netwerk hebben, en die theorie kun je echt niet onderuit halen omdat dat simpelweg effectief zo is. DAT zou dus een correcte insinuatie zijn.

Waarmee ik echter wel niet wil zeggen dat je inhoudelijk niet kunt stellen dat het BIPT meer werk mag maken van marktliberalisering, op ALLE gebieden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goendi schreef:ik kan veel meer stellen dat Telenet voortgetrokken wordt aangezien zij helemaal geen enkele vorm van netwerkregulering op hun netwerk hebben, en die theorie kun je echt niet onderuit halen omdat dat simpelweg effectief zo is.


TN is een commercieel bedrijf dat het netwerk heeft gekocht van de vorige eigenaar. BGC is nog steeds een semi staatsbedrijf dat zeker in commerciele zin niets heeft gekocht !

TN heeft in princiepe geen netwerkregulering nodig (al zijn daar naar de toekomst toe ook wel enkele afspraken).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:TN heeft in princiepe geen netwerkregulering nodig (al zijn daar naar de toekomst toe ook wel enkele afspraken).


Over welke afspraken gaat het dan, als ik mag vragen ? Is er ergens meer informatie te vinden over bijvoorbeeld toegang van derden op het kabelnetwerk van Telenet ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Over welke afspraken gaat het dan, als ik mag vragen ? Is er ergens meer informatie te vinden over bijvoorbeeld toegang van derden op het kabelnetwerk van Telenet ?


Goeie vraag... maar het gaat inderdaad over toegang van derden.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”