EDPnet --> Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Wie kan me overtuigen om naar Dommel te gaan. Wat zijn eigenlijk de echte voordelen?

Momenteel heb ik een 6Mbps bij EDPnet & ben iem die hoge download volume heeft.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ik zou gaan voor :
-Nieuwsgroepen
-Hoge limiet / goedkoop (0.4 euro per gb) tot max 100 GB dan 1 euro / GB
-Mediumband
-Unlimited upload
-Stabiel (bij mij toch)

Binnekort nachtsurfen telt voor 60% van 1 uur s'nachts tot 1 uur s'middags.

Dat is mijn persoonlijke ervaring/mening

Nu moet ik zeggen dat EDPnet zeker niet slecht is, wel hogere snelheid natuurlijk.

Ik zou zowel Dommel als EDPnet aanraden. Keuze is aan jou.
Snelheid : EDPnet
Volume : Dommel
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

En wat betreft de prijs voor het abo? EDpnet is iets goedkoper.

Bij edpnet is het 0.25€/gb na 20gb.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Radix schreef:En wat betreft de prijs voor het abo? EDpnet is iets goedkoper.

Bij edpnet is het 0.25€/gb na 20gb.

Ja maar slechts tot 60gig geloof ik + je upload zit daar ook bij. Bij Dommel telt je upload totaal niet mee, Pure download.

Netconnect bij dommel: 50 gig pure download , met boostpackage (6euro meer/maand maar 448kbit up ipv 256) 60gig.
En vanaf 15/03/07 60% nachttarief van 1u tot 13u. Das dus 12 uur, een halve dag dat je download maar voor 60% meetelt.

rekensommetje:
EDPnet:
20gig voor 27euro(?) + 40*0.25= 60gig voor 37 euro/maand, up en down

Dommel:
50gig voor 32 euro = pure download
Met boostpackage: 32 + 6 = 38 euro voor 60gig pure download
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Oké er zijn voordelen bij Dommel qua prijs. Hoe is de stabiliteit van het netwerk (regio antwerpen), de centrale ligt op 2km op mn lijn.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Radix schreef:Oké er zijn voordelen bij Dommel qua prijs. Hoe is de stabiliteit van het netwerk (regio antwerpen), de centrale ligt op 2km op mn lijn.

Ik denk hetzelfde/beter dan EDPnet. Ben zelf nog maar een maand bij Dommel.

Enkel zondag probs gehad. Door een kortsluiting viel 2/3de van hun servers uit, maar snel opgelost + snel bericht erover op hun nieuwspage, en diezelfde namiddag ging het veel trager, door een DDOS attack.
Maar de snelheid waarmee ze ingrijpen en erover berichten is zeer goed.

Ik heb der allenszins vertrouwen in. Snelheden zijn even goed als ik had bij BGC hier, en zit 3.8km van de centrale.
Kan nu gen speedtest doen, want ik zit op mediumband tot vrijdag lol. Zalig hoor, Ik download tegen 50-60kbyte, upload tegen 20kbyte constant, en kan vlotjes irc'en en surfen :D
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Voordelen:
Dommel: "Medium band", upload wordt niet meegerekend
EDPnet: Sneller dan Dommel (6Mbps/640Kbps)

Nadelen:
Dommel: Trager dan EDPnet (4Mbps/256Kbps)
EDPnet: Duurder dan Dommel bij een verbruik hoger dan 32GB

Nachtsurfen:
EDPnet: 50% tussen 02u en 08u
Dommel: 60% tussen 01u en 13u

Dus volgens mij heeft EDPnet maar 1 voordeel tegenover Dommel en Dommel toch zeker 3 tegenover EDPnet.
Ik wacht enkel nog af wie het beste ADSL2+ aanbod brengt zodat ik later geen spijt heb van mijn keuze.

EDIT:
Bij EDPnet kan je op 1 dag (als je de volle snelheid haalt) 51GB downloaden waarvan 44,7GB geteld wordt ofwel 12,5% winst dankzij nachtsurfen. Bij Dommel is dat 33,8GB/dag waarvan 27GB geteld wordt, dus 20% winst dankzij nachtsurfen.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

ZMD schreef:Voordelen:


Dus volgens mij heeft EDPnet maar 1 voordeel tegenover Dommel en Dommel toch zeker 3 tegenover EDPnet.


En dat is? 6 Mbps ?
Hoeveel mensen kunnen dit krijgen bij edpnet denk ge?

Ik denk dat voor de meeste max 4 mbps bij edpnet is.

Ik heb 5 jaar easynet gehad @ 4 mbps.
Toen ik naar edpnet ging had ik maar 3 mbps.
Met veel moeite toch 4 mbps gekregen. (bende noobs in mijn ogen want alles werkt prima @ 4 mpbs)


Dus qua snelheid is edpnet = dommel bij de grote massa.

dommel zit wel op turboline die naar het schijnt veel beter is
--> easynet, belgacom zitten er ook op
Ik zou dit ook als een licht voordeel beschouwen.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bij EDPnet haal ik de volle 6mbps wel zonder problemen. Dus bij dommel is de max slechts 4Mbps... :?
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb bij EDPnet toch maar 3.3 MBps en zit te veraf voor 6 (4 zou misschien wel kunnen, maar dat maakt voor mij het verschil niet) ...

Wat mij betreft zou ik willen overschakelen omdat je bij EDPnet maar 10Gb Usenet-access krijgt, bij Dommel is dit toch 50Gb (of vergis ik mij) ?
Meer heb ik per maand niet nodig, dus daarmee spaar ik dan de kost van een extra payserver uit, daar voel ik wel wat voor ...
(10Gb Usenet is toch wat te krap soms)

Maar ik ben altijd tevreden geweest van EDPnet, is Dommel even betrouwbaar en reactief (bij problemen)?
Ook moet ik dan mijn vriendin nog maar eens overtuigen om dan weeral van e-mailadres te veranderen, dit zouden we natuurlijk kunnen oplossen door een provider-onafh adres te nemen (gmail ofzo) ...

Die ADSL2+ daar wordt nu al meer dan een jaar over geleuterd, komt dat nog dit jaar of is het weeral voor volgend jaar, weet er eigenlijk iemand überhaupt hoe dat zit (en zal dat dan voor iedereen beschikbaar zijn, of eerst weer alleen de steden) enz ...
Want ik wil inderdaad niet net voor een jaar vast zitten en dan zien dat er eigenlijk wat beters op komst was ... alhoewel dat zal wel altijd duurder zijn waarschijnlijk (zeker in het begin), dus misschien toch maar eens de vriendin trachten te overtuigen ...
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dave schreef:Ook moet ik dan mijn vriendin nog maar eens overtuigen om dan weeral van e-mailadres te veranderen, dit zouden we natuurlijk kunnen oplossen door een provider-onafh adres te nemen (gmail ofzo) ...

Is inderdaad een miserie dat je dan weer iedereen moet op de hoogte brengen dat je e-mail veranderd is. Dit was waarschijnlijk de hoofdreden dat ik zo lang bij Scarlet gebleven ben. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan, en idd maar onmiddellijk een gmail account genomen, dan kan ik 'ISP-hoppen' zoveel ik wil (allee, ieder jaar een keer in 't slechtste geval).
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Dave schreef:Wat mij betreft zou ik willen overschakelen omdat je bij EDPnet maar 10Gb Usenet-access krijgt, bij Dommel is dit toch 50Gb (of vergis ik mij) ?
Meer heb ik per maand niet nodig, dus daarmee spaar ik dan de kost van een extra payserver uit, daar voel ik wel wat voor ...
(10Gb Usenet is toch wat te krap soms)

Ik geloof dat je zolang van de newsserver (ggiganews) kan downloaden als je op breedband zit.
Dus by netconnect is dat 50gig. Ik geloof (niet zeker hoor moet je eig aan een intensieve usenet gebruiker bij Dommel vragen) dat indien je ervoor kiest om na je 50gig op breedband te blijven, en dus 40cent/gig na 50gig en/of 1euro/gig na 100gig tot 200gig max, dat je ook van de newsserver kan blijven gebruikmaken.
Maw dat de newsserver steeds toegankelijk is zolang je niet op mediumband zit (btw die is echt zaaaaaalig :D ).

Dave schreef:Maar ik ben altijd tevreden geweest van EDPnet, is Dommel even betrouwbaar en reactief (bij problemen)?
Ook moet ik dan mijn vriendin nog maar eens overtuigen om dan weeral van e-mailadres te veranderen, dit zouden we natuurlijk kunnen oplossen door een provider-onafh adres te nemen (gmail ofzo) ...

Heb ik ook gedaan met mijn overstap van Skynet naar Dommel, met het oog op de toekomst heb ik me maar een Gmail adres genomen zodat ik onafhankelijk ben van de ISP(s).
Ik geloof dat Dommel op zijn minst even betrouwbaar is als EDPnet hoor , en hun helpdesk en klant vriendelijkheid is super. Meestal krijg je zeer snel antwoord en erg vriendelijk. Zondag waren er twee problemen, kortsluiting die 2-3de van de servers plat legde en een DDOS attack die het netwerk vertraagde. Beiden zijn zeer snel opgelost, en zeer snel bericht aan de klanten (niet per email maar in je user account bij nieuws en, updates).

Dave schreef:Die ADSL2+ daar wordt nu al meer dan een jaar over geleuterd, komt dat nog dit jaar of is het weeral voor volgend jaar, weet er eigenlijk iemand überhaupt hoe dat zit (en zal dat dan voor iedereen beschikbaar zijn, of eerst weer alleen de steden) enz ...
Want ik wil inderdaad niet net voor een jaar vast zitten en dan zien dat er eigenlijk wat beters op komst was ... alhoewel dat zal wel altijd duurder zijn waarschijnlijk (zeker in het begin), dus misschien toch maar eens de vriendin trachten te overtuigen ...

Mja dat is een sprong in het diepe bij iedere ISP hier he. Het kan zijn dat ADSL2+ idd uitgerold word dit jaar, maar voor hetzelfde geld is het pas volgend jaar of later, maar dan had je beter nu overgestapt.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Op het werk is er ook sprake van dat er in de toekomst mogelijk een tussenkomst zou komen voor breedband-verbinding thuis ... hopelijk komt die er ... voor het geval men dan ook de ISP zou opleggen, ga ik dus voorlopig toch maar bij EDPnet blijven, we zullen dan wel zien wat de toekomst brengt ...
Om mijn chronisch gebrek aan Usenet-access wat aan te vullen, heb ik mij voorlopig dan maar via http://www.pfcorner.nl/ een extra access van een jaar aangeschaft, voor 25€ voor een jaar, kunt ge eigenlijk moeilijk slecht af zijn ... ik denk dat ik daarmee wel toekom, een echte "heavy user" ben ik niet, maar als je al eens iets groots binnenhaalt, wil je niet een maand moeten wachten tot je weer kan inloggen hé!
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Dave schreef:Op het werk is er ook sprake van dat er in de toekomst mogelijk een tussenkomst zou komen voor breedband-verbinding thuis ... hopelijk komt die er ... voor het geval men dan ook de ISP zou opleggen, ga ik dus voorlopig toch maar bij EDPnet blijven, we zullen dan wel zien wat de toekomst brengt ...


Let maar op dat ze die tussenkomst niet verplichten bij een ISP. Bedrijven hebben geen schrik om die tussenkomst enkel uit te betalen als men bij Skynet neemt ( waarschijnlijk krijgen ze dan een korting van Skynet of zo ).
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Arqentus schreef:
Dave schreef:Op het werk is er ook sprake van dat er in de toekomst mogelijk een tussenkomst zou komen voor breedband-verbinding thuis ... hopelijk komt die er ... voor het geval men dan ook de ISP zou opleggen, ga ik dus voorlopig toch maar bij EDPnet blijven, we zullen dan wel zien wat de toekomst brengt ...


Let maar op dat ze die tussenkomst niet verplichten bij een ISP. Bedrijven hebben geen schrik om die tussenkomst enkel uit te betalen als men bij Skynet neemt ( waarschijnlijk krijgen ze dan een korting van Skynet of zo ).


Mijn ma krijgt ook skynet via het bedrijf, maar we hebben dit bewust niet genomen. Kunnen alleen problemen van komen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Arqentus schreef:
Dave schreef:Op het werk is er ook sprake van dat er in de toekomst mogelijk een tussenkomst zou komen voor breedband-verbinding thuis ... hopelijk komt die er ... voor het geval men dan ook de ISP zou opleggen, ga ik dus voorlopig toch maar bij EDPnet blijven, we zullen dan wel zien wat de toekomst brengt ...


Let maar op dat ze die tussenkomst niet verplichten bij een ISP. Bedrijven hebben geen schrik om die tussenkomst enkel uit te betalen als men bij Skynet neemt ( waarschijnlijk krijgen ze dan een korting van Skynet of zo ).


Kan je bij Dommel ook hoor. Kijk maar eens op hun website onder resellers
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

mn werkgevere betaald mijn adsl singaal bij belgacom. ze hebben een bilan overeenkomst. voor privé gebruik moet ik mn eigen isp kiezen (heb wel een username paswoord voor mn werk via belgacom bilan) kloterij is wel dat je eigelijk verplicht bent om skynet te nemen, kzou graag dommel als privé isp hebben, maar die combineren dat niet met een bilan lijn...bummer
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Kan je - als je een Bilan ADSL connectie hebt - niet gewoon inloggen met een Dommel of eender welke Turboline account? Normaliter moet dat toch kunnen dacht ik.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

ja da kunde, maar je moet dan wel een acount hebben hé ;) ... als mn baas al die adsl signaal betaald, ga ik dommel nie nog eens 30euro betalen. mn point was dan enkel isp acces te krijgen bij hen voor , kzeg maar iets 12 euro of zo/indemaand. maar dat gaat niet

(bij skynet , is het 9.5euro/maand)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

doeternietoe schreef:
ZMD schreef:Voordelen:


Dus volgens mij heeft EDPnet maar 1 voordeel tegenover Dommel en Dommel toch zeker 3 tegenover EDPnet.


En dat is? 6 Mbps ?
Hoeveel mensen kunnen dit krijgen bij edpnet denk ge?

Ik denk dat voor de meeste max 4 mbps bij edpnet is.

Ik heb 5 jaar easynet gehad @ 4 mbps.
Toen ik naar edpnet ging had ik maar 3 mbps.
Met veel moeite toch 4 mbps gekregen. (bende noobs in mijn ogen want alles werkt prima @ 4 mpbs)


Dus qua snelheid is edpnet = dommel bij de grote massa.

dommel zit wel op turboline die naar het schijnt veel beter is
--> easynet, belgacom zitten er ook op
Ik zou dit ook als een licht voordeel beschouwen.

Idd 6Mbps als je die kan krijgen én je betaalt minder als je minder dan 32GB gebruikt (niet iedereen is een grootverbruiker).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Heb daar men mening gezet met volledige opinieuitleg!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13626
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

titanium schreef:Heb daar men mening gezet met volledige opinieuitleg!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13626

Ja maar je info over Dommel is onvolledig en soms foutief !
- over het aantal PC's
- over mediumband
- Dommel Nachttarief vanaf 15/3
- Nieuwe volume meter van Dommel canaf 15/3
..

En het kan best zijn dat ondanks alles jij en mensen met jouw profiel beter af zijn bij EDPnet he, maar dat zijn er maar weinig hoor, je moet immers eerst al dicht genoeg bij de centrale zitten om de 6mbit te krijgen van EDPnet, en dan nog eens een bijna uitsluitend newsserver user zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”