GPRS by mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik kijk misschien scheel op die site van mobistar, maar als ik een zoekopdracht doe krijg ik:
Zoekresultaten:
GPRS (0 Gevonden resultaten)
Als ik het goed heb kan je bij Proximus met een prepaid-kaart gewoon GPRS'en, kan dit ook met Mobistar (en welke zijn dan de instellingen?)
Orange World is geen probleem, dat werkt, maar ik zou graag eens Opera Mini gebruiken ipv de ingebouwde browser ... (of Live Messenger, of een IRC-client, of ...)
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

Geen Internet toegang voor Tempo klanten. Enkel wappen via de apn : mworld.be
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Voor Opera Mini heb je een Internetprofiel nodig van Mobistar daar is de APN internet.be ipv mworld.be.

Je kan als je wilt zelfs een proxy instellen daarvoor (212.65.63.143 op mijn K750i, poort 8080).

flamenca
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

flamenca schreef:Voor Opera Mini heb je een Internetprofiel nodig van Mobistar daar is de APN internet.be ipv mworld.be.

Je kan als je wilt zelfs een proxy instellen daarvoor (212.65.63.143 op mijn K750i, poort 8080).

flamenca


Alles wat je hierboven beschrijft is 100 % correct, maar je bent naar alle waarschijnlijkheid een postpaid gebruiker met een maandelijks abo. De vraag was de instelling voor een pre-paid abo.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zijn er plannen om die opties open ook open te stellen in die richting? Gezien het als maar multimediaal worden van het mobiele platform zou dat namelijk denk ik geen slecht idee zijn. Pionieer nog eens zoals het als eerste open stellen van SMS voor prepaid ;)
(maaaanden gratis smsjes gestuurd gehad voor dat dat bekend werd :))

... al heeft Proximus het reeds ...

D'er zijn precies nogal wat mobistar-werknemers op het forum actief merk ik :) Ook met ADSL by mobistar-kennis?
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

Wat de toekomst brengt is alles mogelijk ... om extra revenue te genereren. Anderzijds is het niet onlogisch om een onderscheid te maken tussen pre-paid en post-paid klanten. wat wens je te weten aangaande ADSL by Mobistar ?
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Geen mobistarmedewerker, enkel Content Provider ;) Voor ons belangrijk om de juiste instellingen te hebben...

flamenca
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

wype schreef:Wat de toekomst brengt is alles mogelijk ... om extra revenue te genereren. Anderzijds is het niet onlogisch om een onderscheid te maken tussen pre-paid en post-paid klanten. wat wens je te weten aangaande ADSL by Mobistar ?
Op m'n 2e GSM heb ik wel een abonnement (van 't bedrijf), vandaar da'k amper kosten maak op m'n privé-gsm, maar ik ga op eerstgenoemde niet zitten fun-surfen, zo netjes ben ik wel :).
Ik vraag me dan af waar het verschil in ligt tussen 'vrije' gprs en Orange World. Beiden maken toch gebruik van dezelfde technologie? Uiteindelijk is het toch de datatraffiek dat wordt afgerekend... (of ik mis iets in 'the bigger picture').

Ik had niet meteen een concrete vraag, maar het is interessant om te weten dat er mensen aanwezig zijn die ook op die vragen een antwoord zouden kunnen formuleren :)

//edit: ah ja wyme, ge zou uw website-mensen kunnen melden dat de site niet meer werkt in IE7 (zie m'n post op http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12379 ). Ik heb me laten vertellen dat een zekere Nico Smets voor verantwoordelijk zou kunnen zijn ( http://www.creativeskills.be/user/studio54/ )
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

meon schreef:
wype schreef:Wat de toekomst brengt is alles mogelijk ... om extra revenue te genereren. Anderzijds is het niet onlogisch om een onderscheid te maken tussen pre-paid en post-paid klanten. wat wens je te weten aangaande ADSL by Mobistar ?
Op m'n 2e GSM heb ik wel een abonnement (van 't bedrijf), vandaar da'k amper kosten maak op m'n privé-gsm, maar ik ga op eerstgenoemde niet zitten fun-surfen, zo netjes ben ik wel :).
Ik vraag me dan af waar het verschil in ligt tussen 'vrije' gprs en Orange World. Beiden maken toch gebruik van dezelfde technologie? Uiteindelijk is het toch de datatraffiek dat wordt afgerekend... (of ik mis iets in 'the bigger picture').

Volledig gelijk, maar datatraffiek is niet alles, je hebt ook content (ringtones, games, chat, etc ...). Vanuit marketing oogpunt bied men 'Vrije' GPRS aan voor postpaid en niet voor prepaid, omdat men dan beter een afrekening kan maken van verbruikt volume

Ik had niet meteen een concrete vraag, maar het is interessant om te weten dat er mensen aanwezig zijn die ook op die vragen een antwoord zouden kunnen formuleren :)

//edit: ah ja wyme, ge zou uw website-mensen kunnen melden dat de site niet meer werkt in IE7 (zie m'n post op http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12379 ). Ik heb me laten vertellen dat een zekere Nico Smets voor verantwoordelijk zou kunnen zijn ( http://www.creativeskills.be/user/studio54/ )
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Mss ideetje om nieuwe packs aan te bieden met GPRS traffic???

Jullie doen toch al zo'n dingen voor SMS en MMS? OF geeft dat problemen bij de billing (W-HA?)?

flamenca
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk dat bedrijven als dat waar flamenca werkt (de content providers)alleen maar staat te springen voor dergelijke initiatieven :)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”