Facturatie extra volume (MAX6DYN)!?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

rds schreef:Waar ik mij ook aan stoor is dat de meter de procent verbruikt uitrekent aan de hand van 60GB. Ik ben van het princiepe dat ik geen enkele eurocent meer wil betalen. Ik zal nooit boven de 20GB gaan. Ofwel download ik het de maand nadien, ofwel gewoon niet. Niet alleen moet ik naar 2 meters kijken, ook wilt de procent dus niks zeggen.

En je zou moeten kunnen instellen dat je op smalband geraakt vanaf 20GB. Ik wil niet financiëel ervoor opdraaien dat een lompe ouder per ongeluk zijn kazaa heel de nacht heeft laten openstaan. (en voor de legale mensen: bv. internet radio streaming vergeet af te zetten)

als je ouders dat doen moet je je toch geen zorgen maken
dan moete ze er zelf voor opdraaien (= meer betalen) voor hun eige fouten

moest je het nu zelf doen (wat ik mijzelf niet zie doen) DAT zou erger zijn imo :P (vooral omdat ik tege zo'n soort fouten van mezelf niet tegen kan :oops: )
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb ze eens gemaild en gefeliciteerd met 'een nog ergere constructie dan de glijdende Telemeter'. Nu wel hopen dat ze me nog op een hogere limiet willen zetten :lol:
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

is er eigenlijk al een reactie geweest van edpnet-crew? ik bedoel vinden ze da normaal dat het zo ingewikkeld is? gaat het binnenkort veranderen of/?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:is er eigenlijk al een reactie geweest van edpnet-crew? ik bedoel vinden ze da normaal dat het zo ingewikkeld is? gaat het binnenkort veranderen of/?

er is niet direct een reactie precies he, dus zulle ze het normaal vinden volgens mij :?
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik sta ineens terug op 0% maar wel met 60GB download vanaf 01/06. Raakt er maar aan uit hoor :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Mette schreef:
LoSeR schreef:is er eigenlijk al een reactie geweest van edpnet-crew? ik bedoel vinden ze da normaal dat het zo ingewikkeld is? gaat het binnenkort veranderen of/?

er is niet direct een reactie precies he, dus zulle ze het normaal vinden volgens mij :?


We bekijken de mogelijkheden maar op dit ogenblik is er nog geen datum bepaald voor een eventuele aanpassing. Maar we zijn ons er wel degelijk bewust dat het makkelijker kan (voor onze klanten). Spijtig genoeg zijn dit soort aanpassingen echter niet zonder risico. Maar we zullen blijven proberen de beste provider van België te zijn :P
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

EDPnet schreef:
Mette schreef:
LoSeR schreef:is er eigenlijk al een reactie geweest van edpnet-crew? ik bedoel vinden ze da normaal dat het zo ingewikkeld is? gaat het binnenkort veranderen of/?

er is niet direct een reactie precies he, dus zulle ze het normaal vinden volgens mij :?


We bekijken de mogelijkheden maar op dit ogenblik is er nog geen datum bepaald voor een eventuele aanpassing. Maar we zijn ons er wel degelijk bewust dat het makkelijker kan (voor onze klanten). Spijtig genoeg zijn dit soort aanpassingen echter niet zonder risico. Maar we zullen blijven proberen de beste provider van België te zijn :P

Het is toch al een geruststelling dat het bekeken wordt.
Ik kan me idd voorstellen dat het veranderen van zo'n systeem bepaalde risico's met zich meebrengt (het verliezen van de huidig opgeslage limiet en de migratie van het ene systeem in het andere).
Nu ja, alleszins bedankt om het (kleine) probleem toch te bekijken :)
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Is het veranderd ofzo?

E.g.: if your subscription was originally started on July 21, your consumption will be counted from 21st day of each month on, until the 20th day of the following month. If you have downloaded too much and wind up on narrowband around the 10th, you will need to wait until the 21st to be able to use your full speed again.
Afbeelding
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

ctgilles schreef:Is het veranderd ofzo?
ik neem aan dat ge citeerd van http://www.edpnet.com/cms.aspx?S=Helpce ... eson_usage

en, het lijkt me dat dit niet veranderd is... dit geeft de situatie aan wat betreft het inperken van uw traffiek tot (bvb) 60 GB/factuurmaand, alvorens ge op smalband wordt gezet.

Daarnaast (zoals ook op die pagina geschreven), kijken ze naar uw verbruik per kalendermaand, om u per volgende factuur aan te rekenen wat boven de (bvb, in geval van Max6Dyn) 20GB valt.

Allesbehalve intuitief en logisch, zoals ze zelf ook toegeven. De tekst op de URL hierboven kon ook wel wat logischer gestructureerd worden...
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

ik dacht dat daar nog andere tekst stond en die is nu missing.

maar eerst staat er dat het wel slide en dan weer niet en dan wordt er niks meer over gezegd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zou het mogelijk zijn om de ISP monitor aan te passen zodat deze bij het begin van elke maand naar het verbruik kijkt, dit als nulpunt neemt en dan het verdere verbruik bijtelt tot het einde van de maand?
Er zal dan wel rekening mee moeten gehouden worden dat de edpnet teller ergens in de loop van de maand zal gereset worden.
Of de ISP monitor laten werken via de 'historiek' ipv de 'netwerktrafiek', maar dan zouden de mensen van Edpnet wel de script hiervoor ter beschikking moeten stellen.

Mja, als de mensen van ISP monitor zich hiermee willen bezighouden natuurlijk
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het zou al gemakkelijker zijn als EDPnet een kleine aanpassing zou doen aan de historiek window, namelijk een rij erbij zetten met het totaal van up- en download.
Nu moeten we dat telkens zelf gaan samen tellen om te weten wat het totaal van de maand is.

Kleine moeite voor EDPnet (denk ik), maar grote hulp voor de klanten. :-)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

fred_be9300 schreef:De tekst op de URL hierboven kon ook wel wat logischer gestructureerd worden...

http://usage.edpnet.be
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

EDPnet schreef:http://usage.edpnet.be

Dus die 100GB limiet die ik zie staan moet erdoor voor eind juni juist?
... Maar tegelijk wordt ze wel op het factuur van 19/06-19/07 gezet?
... Dus dan ga ik van 01/07 tot 19/07 op de meter over de 100GB, maar dat mag want in juli zit ik weer op een nieuwe 60GB
... Die eigenlijk dan weer pas vanaf 19/07 wordt gefactureerd

:eek:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Iemand met een uitleg? Ik zit ondertussen ook al over mijn 100GB voor de kalendermaand en nog steeds geen smallband...

Download Upload
06/2006 97679,87 MB 5639,03 MB
05/2006 5321,10 MB 195,71 MB


Your network traffic

Download 45239 MB
Upload 2539 MB
Total 47778 MB
Allowed 102400 MB
Used traffic 46%
Afbeelding
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

ctgilles schreef:Iemand met een uitleg? Ik zit ondertussen ook al over mijn 100GB voor de kalendermaand en nog steeds geen smallband...


Ik weet niet wat voor abo ge hebt, maar ik heb bv Max6Dyn. Dat geeft me:

- een volumeforfait van 20 GB, per kalendermaand (mei, juni, ...). Wat ik per kalendermaand gebruik boven 20 GB, moet ik bijbetalen (wordt in rekening gebracht bij een volgende factuur). De telling per kalendermaand wordt u getoond onder de link "historiek" in de trafiekteller.

- standaard een breedbandlimiet van 60 GB per factuurperiode, die loopt bij mij van de 4e van de maand tot de 3e van de volgende maand (en bij u blijkbaar van de 19e tot de 18e daarna). Als ik de breedbandlimiet overschrijd, krijg ik voor de rest van de factuurperiode een smalband snelheid. De telling volgens deze wijze, wordt u getoond onder de hoofding "Uw netwerktrafiek" in de "ADSL verbruik" pagina, en tevens onder "details sinds reset" link.


Wat gij dus toont met uw cijfers, is dat ge in de loop van de maand juni wel boven de 100GB zijt (nl al 97.6 GB up en 5.6 GB down = 103.2 GB total), en dat zal u dus aangerekend worden op een volgende factuur (als ge bv een Max6Dyn hebt, betaalt ge voor 83.2 GB boven het volumeforfait van 20GB). Anderzijds zijt ge in de lopende factuurperiode nog maar aan 47.7 GB trafiek gekomen, en is er dus geen reden om u al op smalband te zetten.

Dus
- trafiek per factuurperiode -> smalband indien boven breedbandlimiet
- trafiek per kalendermaand -> bijbetalen indien boven volumeforfait


@EDPnet : En ik blijf erbij dat dat binnen de "ADSL trafiek" mini-applicatie, en bij de tekst van usage.edpnet.be, beter kan uitgelegd worden. 'k wil u wel een draftje schrijven als ge mijn volgende factuur laat vallen ;)
soul
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:07

Ik snap de volumemeter ook maar gedeeltelijk

Mischien zou het beter zijn moest de volumemeter gesplits zijn in, 1 voor de 20gb per kalandermaand en 1 voor de 60gb per factuurperiode.

zo zou je makkelijk kunnen weten of je moet bijbetalen en hoeveel
of zie ik het verkeerd?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Volume wordt vanaf nu wel gefactuureerd aan de hand van de volume meter die maandelijks wordt gereset (op facturatie datum dus).



Edit by Weetgraag:
rode fontkleur word enkel door mods gebruikt
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

merci om het te late weten, anders had ik er zowiso veel te laat achter gekomen
ben wel content hiermee eigelijk, nu heeft de meter teminste nut :)

thx EDPnet
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ZMD schreef:Volume wordt vanaf nu wel gefactuureerd aan de hand van de volume meter die maandelijks wordt gereset (op facturatie datum dus).



Edit by Weetgraag:
rode fontkleur word enkel door mods gebruikt


Dit klopt en deze feature wordt vanaf vandaag ingevoerd.
Meer informatie kan u vinden op de startpagina in My EDPnet, EDPnet FAQ/Wiki en op onze website.
internet, fiber & telephony
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ja hallo? nu moet ik ineens bijbetalen omdat ik er plots overzit?
echt een goeie zet :roll:

edit; nog erger, vorige maand heb ik voor niets bijbetaald aangezien er met dit systeem NIET overzat!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

_rEuTeL_ schreef:edit; nog erger, vorige maand heb ik voor niets bijbetaald aangezien er met dit systeem NIET overzat!
Dit systeem telt pas vanaf vandaag.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Een klein verzoekje voor EDPnet: Zou het mogelijk zijn bij de historiek een kolom bij te plaatsen met de totale trafiek (upload + download)?
Zoals het nu is moeten we het zelf telkens nog gaan samen tellen om het totaal te weten te komen. Het zou dus handig zijn als dit er ineens bij staat 8)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ZMD schreef:Dit systeem telt pas vanaf vandaag.

uiteraard, maar zonder enige verwittiging moet ik nu plots bijbetalen terwijl ik in normale omstandigheden niet over mijn limiet zit..
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Nu is het toch niet meer nodig?
Het totaal verbruik van de laatste 30 dagen kan je toch zien.
ISP: Edpnet
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik ben klant sinds 9/10, kan ik dan 20gb downloaden tot 01/11 of ?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:
ZMD schreef:Dit systeem telt pas vanaf vandaag.

uiteraard, maar zonder enige verwittiging moet ik nu plots bijbetalen terwijl ik in normale omstandigheden niet over mijn limiet zit..


akkoord, maar ze moeten het op een bepaalde dag toch invoeren, het zal zowiso altijd een bepaalde dag voor iemand tegevallen omdat iedereen op andere dagen hun abo zijn begonnen.

ok ze hadden het mss moge aankondigen, maar dan nog was het voor veel mensen ambetant geweest

en tja, het is ook wel eenmalig he, imo is het alleszins een zeer goede zet omdat je nu teminste iets bent met de meter (maar ik snap u ook wel ze)

en @ dupondje
neen, je krijgt 20 gig van 9/10 tot 8/11 (vanaf 9/11 begint je volgende maand) voor zover ik het snap (bij scarlet was het alleszins ook zo)

dus je nieuwe maand (waarop je dus 20 gig krijgt) begint elke maand vanaf de dag dat je klant bent (en deze kan je zien bij my edpnet en de meter)
dus bv 9/10 tot 8/11, 9/11 tot 8/12, 9/12 tot 8/01, ...
bgoossen
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006, 13:23
Bedankt: 1 keer

Ik ben toch niet van plan om de traffic van de periode 16/9 tot 30/9 twee maal te betalen. De traffic t.e.m. 30/9 stond op de vorige factuur, dus moet van het nieuwe factuur afgetrokken worden.
Het gaat maar over enkele euro's, maar ook over het princiepe.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

idd, wat ze daarmee gaan doen weet ik ook nog niet echt eigelijk
had ik ook al over zitten nadenken
maar ik denk dat ze ook wel snappen dat ze het niet kunnen maken van mensen dubbel te doen betalen
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik heb net mijn factuur gehad.

Het extra volume wordt aangerekend van 11 September tot 11 Oktober.
Dus niet meer maandelijks.

In September zat ik nog niet aan men 20gb maar in oktober ondertussen wel dus dat extra volume wordt aangerekend.
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Wright schreef:Ik heb net mijn factuur gehad.

Het extra volume wordt aangerekend van 11 September tot 11 Oktober.
Dus niet meer maandelijks.

In September zat ik nog niet aan men 20gb maar in oktober ondertussen wel dus dat extra volume wordt aangerekend.

dat is nog altijd maandelijks he, de maand is gewoon verschoven (btw stond er gistere al dat dit zo was, of eergisteren)
(al is het wel niet logisch dat het niet 11 september tot 10 oktober is vind ik)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”