Pagina 1 van 2

> ........router hulp gevraagd ... :oops: ..... <

Geplaatst: 16 feb 2006, 22:07
door franskuh
hallo ik ben franky , men eerste post

ik heb een vraagje

ik heb belgacom adsl go van skynet , een alcatel speedtouch usb 330 van thomson (max 8mb/s)
als ik een verbinding maak , krijg ik een verbinding van 1.1 mb /s , en ik d8 dat dit toch wat sneller moest , hoe kon ik dit oplossen of waar ligt dit aan . ken mensen met dezelde modem en zelfde abonnement en die hebben iet van een 4 mb/s tot zelfs 6 mb/s
ik zou dit liefst ook zo snel willen

wie kan mij helpen ?

Geplaatst: 16 feb 2006, 22:08
door Ken
Als je te ver bent van de centrale dan kan je maar zoveel hé ;)
Bel even naar Belgacom voor een lijntest...

Geplaatst: 16 feb 2006, 22:27
door Patje
Ken schreef:Als je te ver bent van de centrale dan kan je maar zoveel hé ;)
Bel even naar Belgacom voor een lijntest...

080022312
of via dit forum van Belgacom
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ome&p1=178

Good luck! :wink:

replie

Geplaatst: 17 feb 2006, 08:30
door franskuh
dus ik kan niet meer halen als 1.1 mb /s ?
en wat zou er dan gebeuren met een lijntest ?

of zou ik een snellere verbinding kunnen maken met bijvoorbeeld een draadlose adsl verbinding (bv die nieuwe van philips ofzo ?)die dan sneller zou zijn dan zo een thomson speedtouch modem? Want ik lees vaak op die dozen van draadloze routers bv tot 54 mb/s of zelfs meer , maar ben ik er dan wel zeker van dat ie dan een hogere snelheid zou halen ?

Geplaatst: 17 feb 2006, 08:37
door NickG
Die 54mbit slaat op de snelheid van je computer/laptop tot je draadloos access point, niet op de verbinding die dat access point heeft met het internet!

Geplaatst: 17 feb 2006, 10:11
door franskuh
ah ok , ik ga dezeavond bellen naar belgacom, eens zien wat zei zeggen !

Geplaatst: 17 feb 2006, 19:13
door franskuh
ok ze hebben mijn verbindingssnelhheid dus vermeerderd naar 2,2 mb/s, maar nu is internet nog altijd traag :( wat is nu het probleem eigenlijjk , toen ik mijn pc'ke net had was er geen probleem enzo maar sinds een paar maanden ..pc is nogtans zwaar genoeg enzo ...
ik geef een voorbeeld , kunnen jullie eens testen hoelang dit bij jullie duurt ? bij google afbeelding druk eens "lol" in en tel dan eens hoelang het duurt tot dat je alle afbeeldingen ziet (totdat het balkje vanonder vol is ) .Bij mij duurt dit iets van een 14 seconden. En ik heb dan geen ander programma opstaan. vroeger was dit in nog geen 2-3 seconden.

Geplaatst: 17 feb 2006, 19:32
door Patje
franskuh schreef:ok ze hebben mijn verbindingssnelhheid dus vermeerderd naar 2,2 mb/s, maar nu is internet nog altijd traag :( wat is nu het probleem eigenlijjk , toen ik mijn pc'ke net had was er geen probleem enzo maar sinds een paar maanden ..pc is nogtans zwaar genoeg enzo ...

Dat heeft niets te maken of je pc al da niet zwaar genoeg is hoor.
Verwijder eens uw tijdelijke internet bestanden + de offline items uit uw browser... en laat de pc eens scannen met ad-aware of hitmanpro, die scant op spyware enzo, mogelijk heb je spyware op je pc die uw internet verbinding belast en daardoor trager wordt.

pff nog altijd

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:57
door franskuh
kheb alee spyware enzo er van afgehaald met spyware docter, ad aware hitman pro , alle tijdelijke internet bestanden gewist+offline items , maar nu ist nog altijd trager zijn er nog andere mogelijke oorzaken ?

Geplaatst: 22 feb 2006, 20:12
door flt
doe anders eens een speedtest hier zodat het wat duidelijker wordt hoe laag jouw snelheid wel is :)

Geplaatst: 22 feb 2006, 20:36
door Blue-Sky
@franskuh,
Wat is je operating systeem (Windowsversie)
Als dit WindowsXP is kan je misschien een systeem herstel doen naar een datum voor je die problemen had?

Ook defrag kan je snelheid verbeteren, ingeval er werkelijk geen malware meer op je HD zit.

Stappen: Ga naar Start -> Bureau-Accesoires -> Systeemwerkset -> Schijfdefragmentatie.
Zelf voer ik dat op geregelde tijdstippen uit,... en dat helpt om de PC snel te houden.

Geplaatst: 23 feb 2006, 13:05
door hollebollegijs
franskuh schreef:ok ze hebben mijn verbindingssnelhheid dus vermeerderd naar 2,2 mb/s, maar nu is internet nog altijd traag :( wat is nu het probleem eigenlijjk , toen ik mijn pc'ke net had was er geen probleem enzo maar sinds een paar maanden ..pc is nogtans zwaar genoeg enzo ...
ik geef een voorbeeld , kunnen jullie eens testen hoelang dit bij jullie duurt ? bij google afbeelding druk eens "lol" in en tel dan eens hoelang het duurt tot dat je alle afbeeldingen ziet (totdat het balkje vanonder vol is ) .Bij mij duurt dit iets van een 14 seconden. En ik heb dan geen ander programma opstaan. vroeger was dit in nog geen 2-3 seconden.


2-3 seconden zeg je, is nog veel. bij mij is dit maar een fractie van een seconde.
Welk programma's gebruik je eigenlijk om alle tijdelijke bestanden op te kuisen. ik maak bijvoorbeeld gebruik van ccleaner en free internet eraser enkel voor dit. natuurlijk ook de ad-aware en spybot regelmatig laten draaien en je anti-virus natuurlijk ook.

Re: pff nog altijd

Geplaatst: 15 maa 2006, 13:11
door FlyingDoc
franskuh schreef:kheb alee spyware enzo er van afgehaald met spyware docter, ad aware hitman pro , alle tijdelijke internet bestanden gewist+offline items , maar nu ist nog altijd trager zijn er nog andere mogelijke oorzaken ?


en Franskuh, is het opgelost of niet?

Geplaatst: 05 jul 2006, 17:17
door franskuh
na lange tijd niet meer op mijn post gekeken te hebben zijn er meer en meer problemen gekomen.

- internet is nog altijd traag
- internet valt heel vaak uit ( om de 1-15 minuten :( )

ik ga hier nu eens alles vertellen wat ik weet over mijn computer enzo , met de hoop dat het probleem dan opgelost geraakt.

- Alle virusscanners, spyware , adware , .. -scanners laten lopen , alles verwijderd.

programma's: AVG ,Hitman, spyware doctor, spybot, adaware se personal lavasoft, computer inspector,...


- defragmentatie
- schrijfopruiming
- tijdelijke internetbestanden verwijdert

- internetkabel vervangen door een nieuwe ( die ook een paar meter korter is )

computergegevens:

Windows: Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 2
Internet Explorer: 6.0.2900.2180
Memory (RAM): 1024 MB
CPU Info: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz
CPU Speed: 2923,6 MHz
Sound card: Realtek HD Audio rear output
Display Adapters: NVIDIA GeForce 7600 GT | NetMeeting driver | RDPDD Chained DD
Screen Resolution: 1152 X 864 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC - Pakketplanner-minipoort
CD / DVD Drives: D: HL-DT-STDVDRRW GWA-4161B
:
COM Ports: COM4 | COM1 | COM2
LPT Ports: LPT1
Mouse: 16 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 141,2GB
Hard Disks - Free: C: 93,8GB
USB Controllers: 5 host controllers.
Firewire (1394): 1 host controllers.
PCMCIA (Laptops): Not Installed
Manufacturer: Award Software International, Inc.
Product Make: GA-8I915PM
:
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: AT/AT COMPATIBLE | 11/25/05 | GBT - 42302e31
Time Zone: Romance (standaardtijd)
Battery: No Battery
Motherboard: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL GA-8I915PM
Modem: Smart Link 56K Modem #2

logfile van hijackthis

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:18:12, on 5/07/2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0F2.EXE
C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe
C:\Program Files\Alcatel\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Shareaza\Shareaza.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\Program Files\Common Files\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\FRANKY~1.SN4\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.437\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.belgacom.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer aangeboden door Belgacom Skynet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Need2Find Bar BHO - {4D1C4E81-A32A-416b-BCDB-33B3EF3617D3} - C:\Program Files\Need2Find\bar\1.bin\ND2FNBAR.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1001\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\nl-be\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\nl-be\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [Snelkoppeling naar eigenschappenvenster voor High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tgcmd] "C:\Program Files\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus Photo R300 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0F2.EXE /P30 "EPSON Stylus Photo R300 Series" /O6 "USB001" /M "Stylus Photo R300"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] "C:\Program Files\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpeedTouch USB Diagnostics] "C:\Program Files\Alcatel\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe" /icon
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Shareaza] "C:\Program Files\Shareaza\Shareaza.exe" -tray
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Startup: Office Opstarten.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Startup: Registration .LNK = C:\Program Files\Ubisoft\Demo\Blazing Angels Squadrons of WWII Demo\RegistrationReminder.exe
O4 - Startup: Registration Brothers In Arms.LNK = D:\Support\Register\RegistrationReminder.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.belgacom.net
O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - http://launch.gamespyarcade.com/softwar ... launch.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{34E61AE4-C69E-4000-AE0F-D6B04DC6FCC9}: NameServer = 195.238.2.22 195.238.2.21
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{34E61AE4-C69E-4000-AE0F-D6B04DC6FCC9}: NameServer = 195.238.2.22 195.238.2.21
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Program Files\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

internet gegevens:

-belgacom adsl go abonnee

-alcatel speedtouch usb 330 thomson modem
( up to 8 mbps downstream and up to 800 kbps upstream )

-speedtest:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2810 kbit/s or 351 kbyte/s
- Upload speed : 269 kbit/s or 34 kbyte/s
Wed Jul 5 2006 at 17:08:17 UTC+0200
(dit is wel het snelste dak heb gehaald , was bij 3.3 mb /s )
kan ook veel trager zijn dus, wak ook es heb gehad : iet van een
-downstream : 1000kbit/s or ..?
-upstream : ..? or 19kbyte/s

mogelijk nog oorzaken kunne zijn ?

-overhitting van mijn modem na een tijd ( internet valt meestal regelmatig uit na tijdje , modem voelt dan echt heel warm aan)?
(alhoewel belgacom dit niet denkt ) maar wel :op de lijn .

-probleem ligt op de lijn van belgacom?

-virus of dergelijke dat dit veroorzaakt ?

...

dat zal het wel zo een beetje zijn zeker ?
mocht er nog wat info ontbreken , vraag ma dan

alvast bedankt om me van mijn lijden te verlossen :p

franskuh.

Geplaatst: 05 jul 2006, 17:35
door Sub Zero
Je PC zelf ziet er deftig uit. Dit zal niet de oorzaak van je problemen zijn.

Ik maak mij eerder zorgen over die modem. Die thomsons zijn nogthans goeie modems, maar aangezien ze je eerst op 1.1 gezet hadden en je nu op 3.3 staat vrees ik dat je meer wil dan je lijn aankan. Kan je eventueel weer een downgrade aanvragen naar 2.2Mbit? Bel nog eens voor een lijntest en vraag naar je afstand tot de centrale en de noise margin. Ik denk dat hier eerder de problemen zullen zitten.

Je lijn valt weg eens de noise margin onder de 5-6 dB valt. Alles hangt af van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van je telefoonlijn/binnenbekabeling.

Geplaatst: 05 jul 2006, 17:37
door Patje
franskuh schreef:na lange tijd niet meer op mijn post gekeken te hebben zijn er meer en meer problemen gekomen.

- internet is nog altijd traag
- internet valt heel vaak uit ( om de 1-15 minuten :( )


-speedtest:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2810 kbit/s or 351 kbyte/s
- Upload speed : 269 kbit/s or 34 kbyte/s
Wed Jul 5 2006 at 17:08:17 UTC+0200

franskuh.

aan de speedtest te zien valt die snelheid nogal mee, denk dat je op een 3.3 profiel staat.
Laat es een lijntest doen via het BC forum , zo kunnen ze meer zien wat er aan de hand is met je lijn
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ome&p1=178
en vermeld er je login (vb fa 321654)
btw wat is je noise margin en line attenuation van je modem

Geplaatst: 05 jul 2006, 17:50
door killer
hoogstwaarschijnlijk slechte lijn of ver van de centrale, in combinatie met een te hoog profiel, wat voor onderbrekingen zogt (wegvallen synchro)

Geplaatst: 05 jul 2006, 18:13
door Blue-Sky
franskuh schreef:-overhitting van mijn modem na een tijd ( internet valt meestal regelmatig uit na tijdje , modem voelt dan echt heel warm aan)?
Waar is je modem geplaatst, eventueel bovenop je PC die ook al warmte afgeeft?
Indien mogelijk op een plat vlak zetten en niet ingesloten, zodat er voldoende lucht aan kan.
Of aan Belgacom vragen je op 2,2 te zetten. (best eerst een lijntest aanvragen)
Zoals ook
patje schreef:Laat es een lijntest doen via het BC forum , zo kunnen ze meer zien wat er aan de hand is met je lijn

Je kunt eventueel eens de vraag stellen aan ZeRoC (Belgacom medewerker) hier te vinden op het forum UB. (als hij niet met verlof is)

Greetz

Geplaatst: 05 jul 2006, 21:27
door franskuh
heb zojuist een lijntest aangevraagd , eens zien wat het oplevert.
ook heb ik gevraagd hoever ik van de centrale woon.
ik ben eigenlijk al die problemen meer als moe , zou het niet beter zijn mocht ik overschakelen naar een goede draadloze router , of levert dat mij alleen maar meer problemen op ? en wat voor een raden jullie mij dan wel aan ?

Geplaatst: 05 jul 2006, 22:14
door Sub Zero
't Goh, die speedtouch 330 (dat zijn die groene manta's he?) zijn best wel stabiel hoor. Je kan altijd eens iemand zoeken met een Speedtouch 510 of 530 of zo een phillips ofzo. Dit zijn ethernetmodems. Er is een kleine kans dat zij de synch beter zullen behouden, maar ik durf er geen geld op in te zetten.
Maar zomaar wisselen naar een draadloze router zal je niet direct verbetering opleveren denk ik. Gewoon testen met de modem van een kennis (als je er kan aan geraken) is het beste wat je kan doen.

Geplaatst: 05 jul 2006, 22:47
door Vieten
Al eens getest met een andere (ethernet-) modem.
't Heeft de laatste tijd wel enkele keren geonweerd, dus mogelijk heeft je modem een tik gehad.
Als je zo'n draadloze philips kan vastkrijgen om eens te testen kan je daarin kijken welke snelheid je haalt.

Geplaatst: 05 jul 2006, 22:54
door franskuh
tja dus de deze is het : http://www.atlasgentech.co.nz/thomson/pics/330.jpg
dus ik moet een ethernetmodem of een router testen en zien of het dan beter is ? ok ik zal eens rondneuzen.

Geplaatst: 05 jul 2006, 23:10
door Sub Zero
Die ethernetmodems zijn meestal modem+router. Dus dat maakt weinig uit. Je moet gewoon eens kijken of je lijn er stabieler door is :)

Geplaatst: 06 jul 2006, 01:49
door killer
speedtouch 330 is een prima modem en levert je gewoon goede waarden op, ergens zit gewoon een fout en deze moet je gewoon zoeken/laten zoeken, tuurlijk heb je mogelijk kosten als de fout in je binneninstallatie gevonden wordt, maar anders ga je gewoon blijven aankloten.

Geplaatst: 06 jul 2006, 10:40
door ZeRoC
Blue-Sky schreef:
franskuh schreef:-overhitting van mijn modem na een tijd ( internet valt meestal regelmatig uit na tijdje , modem voelt dan echt heel warm aan)?
Waar is je modem geplaatst, eventueel bovenop je PC die ook al warmte afgeeft?
Indien mogelijk op een plat vlak zetten en niet ingesloten, zodat er voldoende lucht aan kan.
Of aan Belgacom vragen je op 2,2 te zetten. (best eerst een lijntest aanvragen)
Zoals ook
patje schreef:Laat es een lijntest doen via het BC forum , zo kunnen ze meer zien wat er aan de hand is met je lijn

Je kunt eventueel eens de vraag stellen aan ZeRoC (Belgacom medewerker) hier te vinden op het forum UB. (als hij niet met verlof is)

Greetz


ben nog niet in verlof :-D
heb al PM gestuurd naar franskuh

Geplaatst: 06 jul 2006, 16:48
door genksta
ik heb die groene platte modem vroeger gehad en vond ze maar brol. haalde soms maar 50kb/s en dan weer 200kb/s. nu ik zo een speedtouch 510 heb gezet zit ik toch meestal aan 350kb/s op een 3.3mbit profiel

Geplaatst: 08 jul 2006, 08:52
door franskuh
ok ZeRoC heeft mij nu op een 2.2 profiel gezet en nu is het niet meer uitgevallen. Fel bedankt ZeRoC !
Heb je nog een berichtje gestuurd over nu nog een andere vraag :p
kzal ze hier ook maar posten , misschien weten mensen dit ook wel

ik was al lang aan het denken om die modem weg te doen , niet omdat internet zoveel uitviel , maar omdat ik eigenlijk ook een accespoint nodig heb voor mijn psp. Nu heb ik een product op het oog ( http://www.usr-emea.com/products/p-wire ... s&loc=bene ),ik kon ook voor zo'n usb dongle gaan , maar dan moet de pc altijd aanstaan. maar nu is mijn vraag wat ik het beste kon doen, een ethernet-kabel leggen van de modem tot aan mijn pc , of werken met die usb-adapter? de afstand is ongeveer 10 meter van de router tot aan men pc. En het gaat door een muur dan. (misschien ook al een reden waarom dat internet zo onstabiel was , door de lengte van het isdn kabeltje , een 11 meter namelijk ?) ,maar ja , wat is het beste , de ethernet kabel of de usb-adapter?

Geplaatst: 08 jul 2006, 09:37
door Patje
franskuh schreef:ok ZeRoC heeft mij nu op een 2.2 profiel gezet en nu is het niet meer uitgevallen. Fel bedankt ZeRoC !
Heb je nog een berichtje gestuurd over nu nog een andere vraag :p
kzal ze hier ook maar posten , misschien weten mensen dit ook wel

maar nu is mijn vraag wat ik het beste kon doen, een ethernet-kabel leggen van de modem tot aan mijn pc , of werken met die usb-adapter? de afstand is ongeveer 10 meter van de router tot aan men pc. En het gaat door een muur dan. (misschien ook al een reden waarom dat internet zo onstabiel was , door de lengte van het isdn kabeltje , een 11 meter namelijk ?) ,maar ja , wat is het beste , de ethernet kabel of de usb-adapter?

de lengte van de ethernet kabel van pc naar modem speelt geen rol, die mag zelfs 50m zijn, daarmee is praktisch geen data verlies meegemoeid.
de kabel tussen wandcontact doos en router houd men best zo kort mogelijk omdat het een dun telefoon kabeltje is en daar zit meer verlies op. (maw plaats uw router zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt vd telefoon/contactdoos)
Met de draadloze usb adapter heb je weeral kans dat je geen goeie ontvangst hebt tussen de pc en accespoint
Grtn :wink:

Geplaatst: 08 jul 2006, 09:42
door Blue-Sky
Hallo franskuh,
Een hele tijd geleden had ik een probleem met een Eicon USB modem, ook regelmatig sync uitval.
Heb deze dan afgedankt en een nieuwe aangeschaft, sindsdien geen uitval meer.
lees hier meer in deze thread


Bij mij thuis heb ik dat zo opgelost met een Ethernet kabel
(tussen router en splitter is die Ethernet kabel kabel ca. 1,5 meter)

Die andere afgeschermde kabel naar overgave punt BGC welke je ziet op de tekening is hier ca 12 meter.

Promotie destijds, je kan eens informeren hoe dat nu actueel zit.

Ik haal hier probleemloos 3,3 MB nooit syncuitval.

4 MB haal ik ook maar met af en toe sync-uitval daar iets te ver van de centrale.
(dus sinds oktober 2005 besloten op 3,3 te blijven werken)

Geplaatst: 08 jul 2006, 12:38
door franskuh
ok reuze bedankt hier allemaal , ga dezemiddag die ene van us robotic halen , en dan post ik hier dezeavond even een berichtje om te zeggen of alles gaat of niet enzo ..

Geplaatst: 08 jul 2006, 20:33
door franskuh
pff , heb em mooi aangesloten adsl lampje brandt , en ethernetkabel steekt in. Als ik dan op die verbinding klik, verbindt ie niet , kwe er heel weinig vanaf dus graag wat hulp. als ik op eigenschappen van die verbinding druk (WAN on router ofzoiet ) en dan instellingen , krijg ik altijd de melding , dat ik de host computer moet configureren zodat deze computer verbinding kan maken via het netwerk of zoiet , maar dit is de computer die toch rechtstreeks is verbonden met de router. dus hoe moet ik nu in godsnaam in de hostcomputer iets configureren , heb ik dan die ethernet kabel verkeerd aangesloten ? de lan verbinding is nogtans actief ? en oh ja , zelfs al doe ik het met die usb adapter , kan ik ook het netwerk niet configureren ?

Geplaatst: 08 jul 2006, 20:35
door franskuh
oh ja als ik men firewall instellingen wil veranderen ? dan zegt ie dat ik het niet kan wegens een onbekend probleem?

Geplaatst: 08 jul 2006, 21:46
door crapiecorn
us robotics maakt meestal gebruik van een 192.168 range. Wat ik gedaan heb voor men us te configuren is gewoon even tijdelijk een vast ip gezet op de pc waarmee je je router wilt configureren. bv 192.168.1.2 (subnet 255.255.255.0) en dan gewoon inloggen op de router (192.168.1.1)(admin:admin). Vpi/Vci voor skynet is 8/38

Geplaatst: 08 jul 2006, 22:20
door CueBoy
crapiecorn schreef:Vpi/Vci voor skynet is 8/38


Een typo, denk ik : vpi/vci voor Skynet is toch 8/35 ?

Geplaatst: 08 jul 2006, 22:23
door franskuh
en waar doe je dat je pc zo configureren ? heb dat wel zien staan ergens , maar weet niet waar dat ik dat moet doen , zo ingewikkeld allemaal :|

Geplaatst: 08 jul 2006, 22:46
door crapiecorn
CueBoy schreef:
crapiecorn schreef:Vpi/Vci voor skynet is 8/38


Een typo, denk ik : vpi/vci voor Skynet is toch 8/35 ?


idd.


Netwerkkaart een vast ip geven doe je bij "view network connections" , eigenschappen van je nic opvragen (rechts klikken/eigenschappen) > tcp/ip > eigenschappen > kiezen voor vast etc... normaal gezien is er bij die router toch zo een configuratie cd waar je gewoon je settings moet ingeven en volgende klikken.

Geplaatst: 08 jul 2006, 23:32
door franskuh
ok heb zo via de die configuratie via dat ip adress alles ingesteld , maar wel met de ouwe verbinding , ik heb men usb adapter nu wel kunnen verbinden met men router , maar als ik men router aansluit , weet ik niet wat ik moet doen ? hoe kan je daar nou verbinding mee maken? met men oude modem lukt het , maar met de router nu , heb zo 5 lampjes op men router staan ,
-power : aan
-adsl: aan , als ik het isdn-kabletje erin steek.
-iternet ( wereldbolleke ):uit ( deze moet dus ook aan denk ik)
- en dan zo een symbooltje van lan ( flikkert als ik men ethernet kabel aansluit )
als ik verbinding wil maken , moet ik dan naar verbinding maken gaan en dan verbinding selecteren , en wat dan ?
anders voeg me toe op [email protected] , kan echt hulp gebruiken :oops:

Geplaatst: 09 jul 2006, 01:31
door crapiecorn
Begint een beetje op een familie feest te lijken, je geeft een hand en ze nemen een arm.

Eigenlijk is dat toch niet zo moeilijk ? Een router dient er juist voor om de verbinding te behouden. Je moet dus niet iedere keer opnieuw een verbinding maken. Als je die configuratie uitgevoerd hebt moet je vaste pc normaal een dhcp lease krijgen van router. Je moet eens wat proberen, opzoeken,...

Geplaatst: 09 jul 2006, 10:59
door franskuh
ok zal het hier maar eens uitgebreid probreren uit te leggen

- ik heb dus die bekabeling geinstalleerd , alles ok
- ik zie dus in mijn netwerkverbindingen dat mijn lanverinding verbonden is en dat er een wan connection is op usr9110 (dus op mijn router ) , die maakt dus constant verbinding , en verbreekt ook telkens. klik ik daar op eigenschappen en dan op instellingen , dan krijg ik een error dat de computer waarop een verbinding kan worden gedeeld niet zodanig is geconfigureerd dat ik met deze computer in het netwerk kan. maar aangezien dit de hostcomputer is , moet dat toch niet ?
- ik denk dus dat mijn computer denkt dat hij te gast is bij een netwerk terwijl hij eigenlijk de hostcomputer zelf is , en daarom kan ik dus geen verbinding maken , met het internet.

korte schets

wandkast - isdn kabel - router -ethernetkabel - pc (op de Network Adapter: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC ) Zeg nu niet dat dit verkeerd is , want dan ga ik helemaal uit de bol :lol: :eek:

waar moet nu die ethernet kabel eigenlijk in , want volgens mij steek ik hem denk ik in het verkeerde
in dit ?
Afbeelding
of in dit ?
Afbeelding
ik heb em nu in dat laatste steken , volgens mij moet die gewoon in zo eentje gelijk de eerste ? niet , daar zal de fout wel zitten ,dan moet ik gewoon dat nog kopen of wat , of is er toch een manier waarmee ik toch met de onderste online kan ?

Geplaatst: 09 jul 2006, 13:58
door crapiecorn
De 2de is gewoon een onboard ethernetkaart, dat mag geen verschil geven. je moet een proberen surfen naar http://192.168.1.1 (kan anders zijn, je moet een zien wat je default gateway is)

normaal moet je zoiets krijgen