ADSL synchronisatie valt ongeveer elk uur weg!
Geplaatst: 07 feb 2006, 10:20
Ik was een blijde Always More gebruiker. Tevens heb ik me op 16 november ingeschreven voor All-in, maar tot dusver is daar nog niets van in huis gekomen, ondanks mijn herhaaldelijk bellen. (Minstens elke week.)
Nu, ik kan wachten, geen probleem. Mijn Always More deed het vooralsnog zoals gewoon. Tot een paar dagen geleden. Mijn lijn ligt altijd open, ik heb een ADSL router, waar een tweetal computers mee verbonden zijn. Nu, om het uur, soms om de twee uur, verliest de modem synchronisatie op de lijn. Ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhelpen: nieuwe telefoonkabel, nieuwe ADSL splitter (zonder ADSL splitter, wat normaal gezien evengoed werkt, aangezien ik geen telefoon heb) en een tweetal nieuwe modems. De resultaten zijn altijd hetzelfde: een uurtje of twee goed, 3 a 4 minuten geen synchronisatie en er dan terug op.
De mensen van Versatel zijn al op de hoogte. Ik heb zondag de eerste keer gebeld, maar de indisch-klinkende "technieker" vroeg meteen of ik al een controle op spyware en virussen had gedaan. Als ze bij mij met zoiets af komen, weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb. Virussen of niet (uiteraard niet), de software op je pc staat niet in voor de ADSL synchronisatie op je adsl router, dewelke ook netjes de verbinding verliest als er geen pc's aan hangen.
Maandag leek het iets beter, tot ik een uurtje of wat aan het everquesten was. Poef, weer gedaan. Weer gebeld. Dit keer kreeg ik Sallah aan de lijn (dewelke zijn achternaam niet wilde zeggen, aangezien er toch maar één Sallah werkte). Deze heeft vanop afstand mijn lijn nagekeken en een "dossier aangemaakt", waarvan hij het nummer aanvankelijk niet wilde vernoemen. Hij wist me tevens te zeggen dat mijn bestelling van All-in op 4/5 gereed stond. Ook hij begon met de vraag of ik mijn Windows wel had bijgewerkt. Na verloop van tijd heeft hij me verteld dat men vanaf nu mijn lijn in de gaten ging houden, en dat ik zeker maar eens terug moest bellen. Op de vraag waarom zij mij niet wilde bellen heb ik geen antwoord gekregen.
Dit was gisteren. Ik zit momenteel dus al een goeie week met een onstabiele lijn, iets wat duidelijk naar boven komt als ik het aantal sessies bekijk in m'n verbruik. Ik ga van 1 a 2 (zelden 2 eigenlijk), naar 8 a 10 per dag, zonder iets aan mijn configuratie te hebben veranderd.
Ik weet dat er weinig is dat jullie hier kunnen doen. Het spel ligt volledig in hun handen en met een beetje pech sleuren ze er Belgacom ook nog bij, want de lijn is tenslotte nog steeds van hen. Mocht er iemand toch een gouden tip hebben, laat het in godsnaam weten, want ik kan geen raids meer aanvatten en m'n guild gaat ervan kapot.
Nu, ik kan wachten, geen probleem. Mijn Always More deed het vooralsnog zoals gewoon. Tot een paar dagen geleden. Mijn lijn ligt altijd open, ik heb een ADSL router, waar een tweetal computers mee verbonden zijn. Nu, om het uur, soms om de twee uur, verliest de modem synchronisatie op de lijn. Ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhelpen: nieuwe telefoonkabel, nieuwe ADSL splitter (zonder ADSL splitter, wat normaal gezien evengoed werkt, aangezien ik geen telefoon heb) en een tweetal nieuwe modems. De resultaten zijn altijd hetzelfde: een uurtje of twee goed, 3 a 4 minuten geen synchronisatie en er dan terug op.
De mensen van Versatel zijn al op de hoogte. Ik heb zondag de eerste keer gebeld, maar de indisch-klinkende "technieker" vroeg meteen of ik al een controle op spyware en virussen had gedaan. Als ze bij mij met zoiets af komen, weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb. Virussen of niet (uiteraard niet), de software op je pc staat niet in voor de ADSL synchronisatie op je adsl router, dewelke ook netjes de verbinding verliest als er geen pc's aan hangen.
Maandag leek het iets beter, tot ik een uurtje of wat aan het everquesten was. Poef, weer gedaan. Weer gebeld. Dit keer kreeg ik Sallah aan de lijn (dewelke zijn achternaam niet wilde zeggen, aangezien er toch maar één Sallah werkte). Deze heeft vanop afstand mijn lijn nagekeken en een "dossier aangemaakt", waarvan hij het nummer aanvankelijk niet wilde vernoemen. Hij wist me tevens te zeggen dat mijn bestelling van All-in op 4/5 gereed stond. Ook hij begon met de vraag of ik mijn Windows wel had bijgewerkt. Na verloop van tijd heeft hij me verteld dat men vanaf nu mijn lijn in de gaten ging houden, en dat ik zeker maar eens terug moest bellen. Op de vraag waarom zij mij niet wilde bellen heb ik geen antwoord gekregen.
Dit was gisteren. Ik zit momenteel dus al een goeie week met een onstabiele lijn, iets wat duidelijk naar boven komt als ik het aantal sessies bekijk in m'n verbruik. Ik ga van 1 a 2 (zelden 2 eigenlijk), naar 8 a 10 per dag, zonder iets aan mijn configuratie te hebben veranderd.
Ik weet dat er weinig is dat jullie hier kunnen doen. Het spel ligt volledig in hun handen en met een beetje pech sleuren ze er Belgacom ook nog bij, want de lijn is tenslotte nog steeds van hen. Mocht er iemand toch een gouden tip hebben, laat het in godsnaam weten, want ik kan geen raids meer aanvatten en m'n guild gaat ervan kapot.