Pagina 1 van 1

Tele2 All-in : VOIP gesprekken inbegrepen in volumelimiet !?

Geplaatst: 03 feb 2006, 21:37
door fred_be9300
In december was er al 's een discussie (ingebakken in een andere thread) rond de vraag of het VOIP telefoon verkeer bij Tele2 All-in zou worden meegeteld in de volumelimiet 10GB.


Er was toen geen conclusie. Uit de documentatie van Tele2 kan ik het niet opmaken.

Maar wat lees ik vandaag op de site van Test aankoop :
Opgelet: Tele2, United Telecom en Coditel maken gebruik van VoIP. De telefoongesprekken maken dus deel uit van het gebruikte maandelijkse volume. Voor wie veel belt, kunnen de hier voorziene volumes onvoldoende zijn, zeker in combinatie met ander internetgebruik.
http://www.test-aankoop.be/map/src/378161.htm

Als dat waar is, gaat Tele2 hier IMHO toch weer uit de bocht met misleidende communicatie.

--fred

Geplaatst: 03 feb 2006, 21:47
door meon
Dat lijkt me sterk. Test Aankoop heeft het (zoals wel vaker) denk ik mis.

Ze moeten perfect in staat zijn om VoIP-verkeer van hunzelf uit het verbruikte volume te filteren.

Geplaatst: 04 feb 2006, 09:44
door kaween
meon schreef:Dat lijkt me sterk. Test Aankoop heeft het (zoals wel vaker) denk ik mis.

Ze moeten perfect in staat zijn om VoIP-verkeer van hunzelf uit het verbruikte volume te filteren.
Volledig mee eens. Feit is dat ik in mijn achterdocht dit in oktober ook aan de helpdesk gevraagd heb (of telefonie deel uit maakt van de verbruikstraffic). Antwoord was "neen, natuurlijk niet, afhankelijk van uw tariefplan en wanneer U belt worden de gesprekken zowiezo apart verrekend op de factuur." En tot nu toe heb ik daar ook geen tegenbewijs van gezien.

Geplaatst: 04 feb 2006, 14:04
door netdata
En als het wel zo moest zijn, dan moete ne vree straffe zijn om uw 10GB op te bellen hoor.

Maar normaal gezien lopen de gesrprekken over een totaal ander netwerk.
Ge zou der zeker kunnen van zijn als ge ergens VLAN tagging ziet in de config van de router.