Pagina 1 van 1

Relatieve capaciteit?

Geplaatst: 28 jan 2006, 20:35
door Kokki
Dag allemaal,

We hebben hier een skynet go die owv de afstand op 1,1 mbps staat. Afstand volgens skynet is iets meer dan 5 km, volgens edpnet is dit ongeveer 7630 m. :roll:
Ik heb om een lijntest gevraagd, en het antwoord was dat 1,1 het maximum was voor deze lijn.
De relatieve capaciteit zou meer zijn dan 70%, dus meer dan 1Mb zou(momenteel) niet mogelijk zijn.
Wat wil dat nu zeggen die relatieve capaciteit? Ligt dit enkel en alleen aan de lijn (dus Belgacom)?
Ik heb hier al meerdere posts gelezen over Noise Margin. Deze resultaten zijn toch niet zo slecht he.
Kan iemand mij in mensentaal uitleggen wat hier net aan de hand is?

Alvast bedankt
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 384 / 1120

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 49
Noise Margin (dB) up/down = 22 / 19
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Geplaatst: 28 jan 2006, 21:25
door Blue-Sky
Je kunt eens vragen dat ze uw lijn proefwijze op 3.1 zetten, hoger zal wel niet gaan volgens het aantal meter welke je aangeeft.
Dat zou volgens mijn mening kosteloos moeten gebeuren,...? Is toch zo bij Belgacom.

Je neemt telefonisch contact met je provider, dan kun je direct vaststellen of het al dan niet functioneert, indien niet kun je altijd nog terugbellen om ze terug op je actuele snelheid te zetten.

:wink:

Re: Relatieve capaciteit?

Geplaatst: 28 jan 2006, 22:57
door Patje
Kokki schreef:Dag allemaal,

Deze resultaten zijn toch niet zo slecht he.Kan iemand mij in mensentaal uitleggen wat hier net aan de hand is?

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 49
Noise Margin (dB) up/down = 22 / 19
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Wel idd deze resultaten zijn goed met een 1.1mbit lijn, maar moest je op 4 mbit staan zouden deze resultaten niet haalbaar zijn ... daarom hebben ze je dus lager geplaatst

Geplaatst: 29 jan 2006, 12:50
door ZeRoC
misschien zou 2,2mb nog lukken voor uw lijn.
Het enige wat ik kan zeggen, bel naar de helpdesk (0800 22 312)
Zij zullen uw lijn wel meten voor je, zowel low band (gewone lijn) en high band (adsl) en dan zullen ze effectieve afstand tot de centrale kunnen zien en ja eventueel vragen om lijn naar 2,2 of 3,3 te zetten. Je kan het dan voor een dag testen en kijken of die lijn verbreekt ja of neen...
En ja verbreekt hij, bel dan terug en laat die lijn dan iets zakken qua snelheid

Geplaatst: 29 jan 2006, 13:34
door Kokki
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal de helpdesk nog eens gaan lastig vallen. Daar zijn ze tenslotte voor he. :wink:
Ik had idd willen horen dat 2,2 misschien ook zou kunnen :)
Deze lijn stond vroeger op 3,3 en dat was miserie. Van 2,2 was toen precies geen sprake :???:

Geplaatst: 29 jan 2006, 13:38
door ZeRoC
het profiel 2,2mb bestaat idd nog niet lang.
Er zijn nu 4 mogelijkheden: 1,1 ; 2,2 ; 3,3 ; 4mb
Je kan nu gerust bellen naar helpdesk, is daar vandaag toch iemand tot 22u :lol:

Geplaatst: 29 jan 2006, 14:29
door Kokki
Ha, kan je geloven dat ik net een hele tijd heb zitten zoeken naar die openingsuren en ze niet kan vinden. :?
Ben jij toevallig het slachtoffer vandaag? :wink: