Pagina 1 van 1

opzeg abonnement

Geplaatst: 28 jan 2006, 16:36
door louiske
Hallo ,
na veel miserie :x , zou ik nu graag mijn abonnement bij tele2allin opzeggen .
Mijn vraag is de volgende : moet ik een opzegvergoeding betalen ??
Want hier is nml. nog geen installateur geweest of ik heb ook nog geen modem ontvangen .
Het enige wat ik ontvangen heb is dat men de aansluiting zou komen doen in de week van 2 januari en dat ik dan geactiveerd zou worden .
Ondertussen had tele2 mijn abonnement al opgezegd bij Belgacom waarvan ik niets afwist en ik alzo zonder telefoon zat .
Belgacom was dan zo vriendelijk om onze lijn te herstellen .
Want als ik naar tele2 bel of e-mail duurt dit uren voor ik iemand aan de lijn krijg en op de koop toe , kunnen ze u dan nog geen antwoord geven
op de gestelde vragen :evil: .
Dank voor jullie reacties .
Louiske.

Geplaatst: 28 jan 2006, 16:49
door mws
Je mag nog van geluk spreken.Bij mij is de tele2box wel al geinstalleerd op 27/12/05 maar sindsdien heb ik al geen telefoon meer.Het werkt gewoonweg niet.Al meer dan 15 keer gebeld maar nog altijd hebben ze geen oplossing.
ik vrees dat opzeggen een probleem zal geven want je moet officieel na +- 8 dagen opzeggen na ontvangst van bevestigingsbrief,anders zit je er voor een jaar aan vast.
Als ik volgendeweek nog steeds geen telefoon heb zal ik ze officieel ingebreke stellen omdat ze hun beloftes niet kunnen waarmaken.Dit zal waarschijnlijk de enige manier zijn om er van af te geraken.
Ik heb wel al een kladcht ingediend bij de ombudsdienst voor telecomunicatie.

veel succes !

Geplaatst: 30 jan 2006, 16:18
door GeertAki
Als je enkel nog maar hun brief hebt ontvangen om te zeggen dat je nog 7 dagen tijd hebt om te annuleren, dan hang je volgens mij in principe niet vast. Je kan altijd claimen dat je a) de brief nooit ontvangen hebt b) voor x weken op verlof was, waardoor je dus niet op de hoogte was van de opzegtermijn en dat er iemand anders dit zonder jouw medeweten voor jou heeft aangevraagd.

Als je al zo lang zonder telefoon zit, dan zou ik geen week meer wachten om ze in gebreke te stellen. Doe dit nu, dan kan je er nog kosteloos vanaf geraken.

Ikzelf heb ze in gebreke gesteld alvorens men de Tele2-box is komen installeren. 't Is te zeggen, ik heb de installateur de deur gewezen toen hij zei dat hij geen username/pwd voor de tele2-box bij had. Dit had men mij wel beloofd.

Ik heb 10 dagen zonder internet gezeten toen ze mijn lijn hebben omgeschakeld van tele2-adsl naar tele2-all-in-adsl. In hun voorwaarden staat dat ze de dienst niet kunnen garanderen aan oorzaken vreemd aan tele2. Dit was in elk geval hun fout, dus voldoende reden om ze in gebreke te stellen en me er kosteloos vantussen te wringen.

De aangetekende brief bevatte een clausule dat alles wat erin vermeld staat binnen de 7 dagen als bindend beschouwd wordt, tenzij ze zich ertegen verzetten. Tot op heden hebben ze dat dus nog niet gedaan en is de lijn nog steeds actief, maar van mij krijgen ze geen cent meer. De aangetekende brief werd verstuurd op 21/12/2005.