Hallo,
Ik wil nog even reageren op de onduidelijkheid die er was/is over het al dan niet gratis ongelimiteerd downloaden na het betalen van 5 euro extra.
Mijn vrouw werkt in een call center dat werkt voor Tele 2. Omdat ik ook zéér benieuwd was over hun all in formule heb ik haar gevraagd om eens te informeren bij de dienst die de telefoons over adsl behandelen.
De medewerkers aan de telefoon waren er zeker van dat het 1 euro/Gb kost als je over je limiet zit, zonder maximum. Mijn vrouw heeft dan een print screen getoond van de Tele 2 site waarop duidelijk stond dat het 1 euro/Gb is met een maximum van 5 euro, daarna gratis. Ze vielen daar uit de lucht
Daarna is mijn vrouw dan gaan navragen bij de Business Manager (die zou het echt toch moeten weten) en die bevestigde wel dat, wat op de Tele 2 site, staat juist is. Dus het is wel degelijk 1 euro/Gb tot een maximum van 5 euro en daarna gratis.
Bij deze werden ook de call desk agents geïnformeerd, want die hebben blijkbaar verkeerde info doorgekregen. Maar ik kan vermoeden dat dit wel in meerdere bedrijven zich voordoet wanneer er een nieuw produkt wordt gelanceerd.
Zelf denk ik er nu ook over om over te schakelen naar Tele 2 All In, maar zit nog tot augustus vast aan mijn Skynet contract . Hopelijk is er in augustus ook nog een promotieactie zoals gratis installatie...
Tele2 - All-in - Deel 2
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
http://www.tele2.be/nl/tele2-all-in/frame/tarifs.html stuur ze dan eens naar hun eigen site. het is dus 5 euro aangezien je een 4mbit abonnemt neemt wat men juist met die 512 bedoelt weet ik ook niet.
eerlijk gezegd vind ik het een beetje verwarrend, ze moeten toch eens wat duidelijker zijn over hun produkt, snap niet dat providers het altijd zo ingewikkeld maken.. het is toch zo dat als een klant achteraf pas ondervind wat het allemaal is dat men zich bedrogen voelt en dat geeft de provider alleen maar een slechte naam. Idem met telenet, volume 10gig is zoveel mp3's indruk creëren dat het heel veel is .. eens men ondervindt dat dit niet zo is, voelt men zich toch bedrogen, dan kan men zich toch beter focussen op andere sterke punten.
bv snelheid als ik het goed herinner is telenet toch sneller dan belgacom en het is overal beschikbaar, en afstand naar centrale maakt ook niks uit als ik het goed voor heb, maar deze zaken halen ze niet aan.
eerlijk gezegd vind ik het een beetje verwarrend, ze moeten toch eens wat duidelijker zijn over hun produkt, snap niet dat providers het altijd zo ingewikkeld maken.. het is toch zo dat als een klant achteraf pas ondervind wat het allemaal is dat men zich bedrogen voelt en dat geeft de provider alleen maar een slechte naam. Idem met telenet, volume 10gig is zoveel mp3's indruk creëren dat het heel veel is .. eens men ondervindt dat dit niet zo is, voelt men zich toch bedrogen, dan kan men zich toch beter focussen op andere sterke punten.
bv snelheid als ik het goed herinner is telenet toch sneller dan belgacom en het is overal beschikbaar, en afstand naar centrale maakt ook niks uit als ik het goed voor heb, maar deze zaken halen ze niet aan.
Die 512 wil gewoon zeggen dat je een goedkoper abbo neemt (29,95 euro) en dan surft aan 512 Kbps
Snelheid ontvangen 512 Kbps met download 250 MB € 29,90
Extra volume (boven 250 MB) € 0,05 per MB tot maximum € 10, nadien gratis
Snelheid ontvangen 512 Kbps met download 250 MB € 29,90
Extra volume (boven 250 MB) € 0,05 per MB tot maximum € 10, nadien gratis
meon schreef:Na weken van speculaties komt Versatel vandaag na hun 'light'-abonnementen op de proppen met een volwassen ADSL-product dat zich kan meten met de standaard-abonnementen van andere Providers. Onder de naam "TELE2 All In" brengt Versatel een abonnementsvorm uit, vergelijkbaar met Scarlet One.
Voor maandelijks € 39,9 euro krijg je een 4 mbit snelle downloadverbinding en 256 kbit upload.
En op de be.providers nieuwsgroep is ondertussen al de eerste klacht geregistreerd (in the "Tele2 & ADSL thread"):
"Eén goede raad: blijf bij TELE2 weg:
- enooooorm traag
- slechte mailbox config
- trage helpdesk
Morgen aangetekende brief dat ze hunne brol mogen houden!"
-Eric-
viking1 schreef:En op de be.providers nieuwsgroep is ondertussen al de eerste klacht geregistreerd (in the "Tele2 & ADSL thread"):
Bedoelt ge hiermee een officiële klacht of gewoon iemand die komt klagen op een nieuwsgroep?
Ik ben enorm geïnteresseerd in de nieuwe formule van Tele2, en 'k wacht de reacties af die op dit forum te horen zijn voordat ik overschakel.
'k Heb hier al veel overhaaste meningen zien verkondigd worden, daarmee dus da 'k toch een beetje blijf afwachten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
viking1 schreef:En op de be.providers nieuwsgroep is ondertussen al de eerste klacht geregistreerd (in the "Tele2 & ADSL thread"):
"Eén goede raad: blijf bij TELE2 weg:
- enooooorm traag
- slechte mailbox config
- trage helpdesk
Morgen aangetekende brief dat ze hunne brol mogen houden!"
dat zijn waarschijnlijk telenet/bgc mensen
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik hoop het , want 'k heb geen zin om elke week aan de helpdesk te hangen om te horend dat er geen structureel probleem is
Er zijn nog geen statistieken beschikbaar voor de gewone TELE2 surfers zeker?
Er zijn nog geen statistieken beschikbaar voor de gewone TELE2 surfers zeker?
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
davan schreef:Hallo,
Ik wil nog even reageren op de onduidelijkheid die er was/is over het al dan niet gratis ongelimiteerd downloaden na het betalen van 5 euro extra.
Mijn vrouw werkt in een call center dat werkt voor Tele 2. [...]
Ik werk zelf (als bijverdienste na mijn uren) voor een Call Center, dat verschillende klanten heeft. Ik heb het geluk als "dedicated agent" te kunnen werken voor één klant, maar de collega's van de "ACD Pool" behandelen oproepen van 20-25 klanten. Dan kan je denk ik best begrijpen dat er af en toe onvolledige of foutieve info wordt gegeven aan de klanten...
Zelfs voor die éne specifieke klant waarvoor ik werk, is het niet altijd even duidelijk wàt er nu écht bedoeld wordt. Voor het bedrijf in kwestie zijn wij een "aanhangsel", dat nu eenmaal ook moet worden geïnformeerd. Helaas gebeurt dit soms op een gebrekkige manier, of helemaal niet. Zo heb ik eens van een klant moeten vernemen dat er een nieuw toestel werd gelanceerd... zit je daar effe mooi voor aap!
Dit maar om even aan te tonen dat gesprekken naar firma's meer en meer verlopen via "gespecialiseerde" Call Centers, waar, zeker in het begin, de communicatie niet altijd optimaal verloopt. Het wordt al helemaal te gek wanneer er call agents zitten die helemaal niks afkennen van de materie...
Ik ben zelf ook uitermate geïnteresseerd in dit TELE2-aanbod, maar de ervaring op het vlak gebiedt mij om (voorlopig althans) even nog de kat uit de boom te kijken...
Ik wacht nog een goede maand...als Belgacom dan nog koppig doet met de limieten gaat Wouter tele2 eens contacteren en Belgacom zeggen dat ze dankzij hun achterlijke reacties alweer een klant kwijt zijn.
Grtz Wouter
Grtz Wouter
Ik heb Tele2 all-in al besteld, eind vorige week. De voorwaarden passen zeer goed bij wat ik nodig heb. Ik bel nauwelijks, en heb matig ADSL verbruik (~2 GB /m)
MAAR, vandaag lees ik de klein letterkes van het Tele2 All-in contract. Tot mijn shock lees ik :
Dit is toch wel ONGUNSTIG!? Telkens verlengen met een vol jaar... vooropzeg 2 maand. Bij verbreking, 100% resterende periode te betalen.
Vergelijk dit met bv Tele2 ADSL contract : 1 jaar initieel, daarna opzegbaar met 1 maand vooropzeg. Bij verbreking 50% van resterende periode te betalen.
Wat een aanslag op mijn vertrouwen in Tele2 als klantvriendelijk Belgacom alternatief.
Heb een bericht gestuurd naar Tele2, via hun contact form op de website, om commentaar te geven bij deze ongunstige contractvoorwaarden... let's see. Anderen mogen dit ook doen... druk zetten
PS: mijn eerste post hier... pissed off and fired up
MAAR, vandaag lees ik de klein letterkes van het Tele2 All-in contract. Tot mijn shock lees ik :
2.2. [...] Op het einde van het eerste jaar, wordt het contract telkens stilzwijgend voor de duur van één jaar verlengd, tenzij het ten minste twee maanden vóór het verstrijken van de oorspronkelijke of verlengde periode per aangetekende brief wordt beëindigd.
2.3. De klant kan het contract beëindigen vóór het verstrijken van de oorspronkelijke of verlengde duur van het contract mits betaling van een verbrekingsvergoeding gelijk aan het maandelijkse abonnementsgeld tot aan de normale vervaldatum van het contract. De opzegging dient per brief te worden gestuurd aan TELE2, Koningin Astridlaan 166, 1780 Wemmel.
Dit is toch wel ONGUNSTIG!? Telkens verlengen met een vol jaar... vooropzeg 2 maand. Bij verbreking, 100% resterende periode te betalen.
Vergelijk dit met bv Tele2 ADSL contract : 1 jaar initieel, daarna opzegbaar met 1 maand vooropzeg. Bij verbreking 50% van resterende periode te betalen.
Wat een aanslag op mijn vertrouwen in Tele2 als klantvriendelijk Belgacom alternatief.
Heb een bericht gestuurd naar Tele2, via hun contact form op de website, om commentaar te geven bij deze ongunstige contractvoorwaarden... let's see. Anderen mogen dit ook doen... druk zetten
PS: mijn eerste post hier... pissed off and fired up
mja, da was bij versatel ook zo ze, het kan inderdaad wel irritant zijn als je het wilt opzeggen op bepaalde momenten..
Maar ik bekijk het zo: ik bestel, ik hang een jaar vast. een jaar is ni zo lang en goed de begindatum onthouden en dan 2 maanden voor dat dat jaar om is opzeggen he (als je weg wil)
Ik heb daar ni zo'n probleem mee, sinds dat de ISP zich aan hetzelfde contract moet houden dat je in het begin getekend hebt.
Als je wilt opzeggen door een reden die aan de ISP zelf ligt (langduring geen internet/tel, langd. slechte verbinding, contractsveranderingen, prijsver., etc) kun je normaal opzeggen (na klacht enz, als ze het probleem niet verhelpen) omdat de ISP zich niet nageleefd heeft aan het contract...
correct me if i'm wrong...
Maar ik bekijk het zo: ik bestel, ik hang een jaar vast. een jaar is ni zo lang en goed de begindatum onthouden en dan 2 maanden voor dat dat jaar om is opzeggen he (als je weg wil)
Ik heb daar ni zo'n probleem mee, sinds dat de ISP zich aan hetzelfde contract moet houden dat je in het begin getekend hebt.
Als je wilt opzeggen door een reden die aan de ISP zelf ligt (langduring geen internet/tel, langd. slechte verbinding, contractsveranderingen, prijsver., etc) kun je normaal opzeggen (na klacht enz, als ze het probleem niet verhelpen) omdat de ISP zich niet nageleefd heeft aan het contract...
correct me if i'm wrong...
jdulst schreef:filipi schreef:terug gebeld en ze blijven het niet snappen daar aan de telefoon
ze zeggen: allé jong, dan kunt ge keiveel downen
ik: wel ja, das juist het toffe
zij: nee, dat kan niet hoor
OOIT AL ZOIETS STRAFS GEHOORD
ZE KENNEN HUN EIGEN PRODUKT NIET
inderdaad de grootste verwarring, op de site staat BOVEN DE 10 GB, 1 EURO PER GB TOT MAX 5 EURO, NADIEN GRATIS, ik gebeld met de klantendienst van versatel, zij zeggen: BOVEN DE 10GB, 1 EURO PER GB ZONDER MAX, dit wil zeggen 50GB BOVEN DE TOEGESTANE 10 = 50EURO EXTRA (dat maakt all-in veel, maar dan ook veel minder interessant), AFWACHTEN MAAR, GRZ
ps: always more abonnement blijft , maar met de huidige snelheid, wordt niet geupgraded naar de hogere downloadsnelheid, maar je kan wel direct overstappen naar de all in formule ongeacht contractduur, grz
ongelooflijk ongelooflijk hoe alles hier in belgisch internetland dubbelzinnig blijft...een flat rate abonnement moet hier massa's geld kosten...als ik zie wat die hollanders er kunnen doorjagen komen de tranen in mijn ogen.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik kanheel formeel zijn : je betaalt 5 euro extra en daarmee uit.
datum down up conn prijs
04-12-2005 3807.72MB 1802.32 MB 2 € 0
05-12-2005 3546.48MB 2940.3 MB 3 € 0
06-12-2005 4600.41MB 2340.54 MB 6 € 1.67
07-12-2005 1757.38MB 1594.55 MB 1 € 1.72
08-12-2005 2367.6 MB 1759.73 MB 6 € 1.61
09-12-2005 1935.65MB 1479.44 MB 2 € 0
10-12-2005 670.29 MB 391.1 MB 3 € 0
SInds 4 december overgezet op ALL-IN.
datum down up conn prijs
04-12-2005 3807.72MB 1802.32 MB 2 € 0
05-12-2005 3546.48MB 2940.3 MB 3 € 0
06-12-2005 4600.41MB 2340.54 MB 6 € 1.67
07-12-2005 1757.38MB 1594.55 MB 1 € 1.72
08-12-2005 2367.6 MB 1759.73 MB 6 € 1.61
09-12-2005 1935.65MB 1479.44 MB 2 € 0
10-12-2005 670.29 MB 391.1 MB 3 € 0
SInds 4 december overgezet op ALL-IN.
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
dietervanb schreef:Ik kanheel formeel zijn : je betaalt 5 euro extra en daarmee uit.
datum down up conn prijs
04-12-2005 3807.72MB 1802.32 MB 2 € 0
05-12-2005 3546.48MB 2940.3 MB 3 € 0
06-12-2005 4600.41MB 2340.54 MB 6 € 1.67
07-12-2005 1757.38MB 1594.55 MB 1 € 1.72
08-12-2005 2367.6 MB 1759.73 MB 6 € 1.61
09-12-2005 1935.65MB 1479.44 MB 2 € 0
10-12-2005 670.29 MB 391.1 MB 3 € 0
SInds 4 december overgezet op ALL-IN.
van dit gedoe snap'k anders helemaal niks.
Sorry, is misschien wat onduidelijk door de copy/paste.
Je moet het zo lezen :
eerste de datum, dan het aantal MB dat ik die dag gedownload heb, vervolgens het aantal dat ik die dat geupload heb, en tenslotte het aantal connecties. op de laatste plaats de prijs.
Wat ik wou aantonen is dat je kan zien dat vanaf 4 december de eerste 10 gig "gratis" zijn, vervolgens wordt er 5 euro aangerekend voor de volgende 5 gig, en dan niets meer. (vanaf 9 dec 0 euro voor extra verbruik)
Je moet het zo lezen :
eerste de datum, dan het aantal MB dat ik die dag gedownload heb, vervolgens het aantal dat ik die dat geupload heb, en tenslotte het aantal connecties. op de laatste plaats de prijs.
Wat ik wou aantonen is dat je kan zien dat vanaf 4 december de eerste 10 gig "gratis" zijn, vervolgens wordt er 5 euro aangerekend voor de volgende 5 gig, en dan niets meer. (vanaf 9 dec 0 euro voor extra verbruik)
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Anonymous schreef:Sorry, is misschien wat onduidelijk door de copy/paste.
Je moet het zo lezen :
eerste de datum, dan het aantal MB dat ik die dag gedownload heb, vervolgens het aantal dat ik die dat geupload heb, en tenslotte het aantal connecties. op de laatste plaats de prijs.
Wat ik wou aantonen is dat je kan zien dat vanaf 4 december de eerste 10 gig "gratis" zijn, vervolgens wordt er 5 euro aangerekend voor de volgende 5 gig, en dan niets meer. (vanaf 9 dec 0 euro voor extra verbruik)
right! Was best duidelijk nu ge't zegt eigenlijk..
ziet er goed uit.een kennis van mij zou "all in" deze week geinstalleerd krijgen.ga hem eens een bezoekje brengen.
Hoi
[Momenteel kent Versatel een promotie-actie waarbij de installatiekosten en activatie gratis zijn en je kan de draadloze "TELE2 Box" tegen een verminderd tarief krijgen.]
Moet de installatie box erbij?
Ik heb juist een draadloze philips router in de macro gekocht.
Dim
[Momenteel kent Versatel een promotie-actie waarbij de installatiekosten en activatie gratis zijn en je kan de draadloze "TELE2 Box" tegen een verminderd tarief krijgen.]
Moet de installatie box erbij?
Ik heb juist een draadloze philips router in de macro gekocht.
Dim
TELE2 ALL IN - SCARLET ONE
Sinds enkele maanden bewerken o.a. Tele2 (Versatel) en Scarlet de Belgische adsl-markt met aantrekkelijke formules, namelijk Tele2 All In en Scarlet One. Wie wil er niet af van zijn Belgacom factuur? Blijkt dat u simpelweg z'on 200 € per jaar kan besparen, mits gebruik makende van een rekenmachientje; eventueel uw gezonde verstand! Belgacom zal er alles aan doen klanten te laten geloven dat zij beter zijn dan de rest, doch mag dit geen argument zijn om forser in de consument zijne portemonnee te zitten!
Hoe meer kapers op de kust, ... Helaas stel ik vast dat er veel te weinig consumentenprogramma's op de Belgische openbare omroepen uitgezonden worden, zoals bij onze noorderburen gebruikelijk, waar wekelijks ettelijke programma's de revue passeren, en zelfs via het internet bekijkbaar worden gesteld. Mocht de heer Mary luisteren,
Sinds enkele maanden bewerken o.a. Tele2 (Versatel) en Scarlet de Belgische adsl-markt met aantrekkelijke formules, namelijk Tele2 All In en Scarlet One. Wie wil er niet af van zijn Belgacom factuur? Blijkt dat u simpelweg z'on 200 € per jaar kan besparen, mits gebruik makende van een rekenmachientje; eventueel uw gezonde verstand! Belgacom zal er alles aan doen klanten te laten geloven dat zij beter zijn dan de rest, doch mag dit geen argument zijn om forser in de consument zijne portemonnee te zitten!
Hoe meer kapers op de kust, ... Helaas stel ik vast dat er veel te weinig consumentenprogramma's op de Belgische openbare omroepen uitgezonden worden, zoals bij onze noorderburen gebruikelijk, waar wekelijks ettelijke programma's de revue passeren, en zelfs via het internet bekijkbaar worden gesteld. Mocht de heer Mary luisteren,
Dit is raar, daarjuist gebeld:
"hallo bent u meneer ***"
- ja.
"ik ben van tele2, wij hebben u aangesloten, is het goed dat we een technieker sturen om uw installatie na te kijken of die naar behoren werkt"
- ah, maar euh die gaat wel redelijk hoor, het is alleen dat ik niet in de modem kan, heb daar geen login van gekregen...
"ah ok, bent u maandag thuis, dan kunt u het aan de technieker mischien vragen..."
- oei maandag ben ik niet beschikbaar en heel die week eigenlijk niet
"oh, dan zal ik een andere keer terug bellen om een nieuwe afspraak te maken"
- ok, goed
Is dit ook bij iemand anders gebeurd ? ik veronderstel dat dit is omdat ik toen de technieker aangesloten had direct klacht gegeven heb imv de snelheid...
Daar bij versatele2 doen ze hun werk wel blijkt het, alleen duurt het heel lang... (bij mij toch )
grtz
PS: is het bij jullie ook dat de meter al 2dagen stilstaat ?
"hallo bent u meneer ***"
- ja.
"ik ben van tele2, wij hebben u aangesloten, is het goed dat we een technieker sturen om uw installatie na te kijken of die naar behoren werkt"
- ah, maar euh die gaat wel redelijk hoor, het is alleen dat ik niet in de modem kan, heb daar geen login van gekregen...
"ah ok, bent u maandag thuis, dan kunt u het aan de technieker mischien vragen..."
- oei maandag ben ik niet beschikbaar en heel die week eigenlijk niet
"oh, dan zal ik een andere keer terug bellen om een nieuwe afspraak te maken"
- ok, goed
Is dit ook bij iemand anders gebeurd ? ik veronderstel dat dit is omdat ik toen de technieker aangesloten had direct klacht gegeven heb imv de snelheid...
Daar bij versatele2 doen ze hun werk wel blijkt het, alleen duurt het heel lang... (bij mij toch )
grtz
PS: is het bij jullie ook dat de meter al 2dagen stilstaat ?