Pagina 1 van 4

Normale snelheid terug

Geplaatst: 17 jan 2006, 22:44
door avatara
Even een kort vraagje wanneer men snelheid weer stabiel en snel werkt, ... mIRC disconneted men download veel te veel ...

:cry:

Geplaatst: 17 jan 2006, 22:58
door Ken
Herformuleer eens je vraag.

Geplaatst: 18 jan 2006, 16:38
door Robbe
en is da door het wegvallen van uw verbinding, of zijn da problemen met de irc server waarmee ge verbonden zijt, of netsplits, ... ?

Geplaatst: 18 jan 2006, 23:26
door avatara
Wanneer ik aan het downloaden ben via mIRC, beginnen men snelheden na enkele minuten en na hoge pieken van 100kb/sec plots te zakken naar 0 kb/sec.

Er is helemaal geen sprake van netsplits. De server waar ik afhaal is helemaal te betrouwen. Waarom ik dat weet: met men scarlet had ik nooit problemen mee.

Geplaatst: 18 jan 2006, 23:52
door dooly
Zelfde probleem hier al gedurende 1,5 week, nl bij elke download via welke manier dan ook = full speed (+/- 300) en dan na 1 à 2 minuten een drop tot 0, timeout en je kan opnieuw beginnen of resumen indien mogelijk.

Al 2x antwoord gehad van de helpdesk (Jonas) dat het niet aan de QoS kan liggen volgens hun techniekers, alles er OK uit ziet en een verdere oorzaak niet gekend is ... case/ticket closed = problem stays = daar sta je dan! En er zijn nog mensen die dit probleem hebben.

PS: voor die laatste 1,5 week nooit problemen gehad in de 7 maanden dat ik klant ben ondertussen

Geplaatst: 19 jan 2006, 09:31
door zertox
Installeer even ethereal ofzo, sluit alles af en start dan een download. .. Daarna stuur je die log door..

Geplaatst: 19 jan 2006, 11:49
door rsca
Yep ik heb hetzelfde voor. Eest fullspeed en dan na 2 minuten zakt ie naar 0 KB's.

Geplaatst: 19 jan 2006, 16:50
door UB_removed1963
dooly schreef:Zelfde probleem hier al gedurende 1,5 week, nl bij elke download via welke manier dan ook = full speed (+/- 300) en dan na 1 à 2 minuten een drop tot 0, timeout en je kan opnieuw beginnen of resumen indien mogelijk.

Al 2x antwoord gehad van de helpdesk (Jonas) dat het niet aan de QoS kan liggen volgens hun techniekers, alles er OK uit ziet en een verdere oorzaak niet gekend is ... case/ticket closed = problem stays = daar sta je dan! En er zijn nog mensen die dit probleem hebben.

PS: voor die laatste 1,5 week nooit problemen gehad in de 7 maanden dat ik klant ben ondertussen


Ik heb net hetzelfde probleem hier.
Jonas is ernaar aan het kijken, maar tot op heden nog geen oplossing.

Geplaatst: 19 jan 2006, 17:23
door BBB
Zo Jan 08, 2006 13:33
BBB schreef:ik download tegen +/- 100, 140 kB/s en dan valt de snelheid ineens weg tot 0, dan na enkele tientallen seconden kan ik terug proberen en dan gaat het weer, maar ik moet die download altijd manueel terug opzetten, wat redelijk lastig is)


Ik heb identiek hetzelfde probleem, ff full speed, => 0 kB/s paar minuten wachten en nog is proberen! (heb dit 2 weken geleden ook gepost maar onder een ander onderwerp)

Geplaatst: 19 jan 2006, 22:33
door netdata
zoals reeds gesuggereerd probeer eens te sniffen he

post de logging van die download hier...

Geplaatst: 20 jan 2006, 06:59
door Braincel
Denk dat er meer dat probleem hebben,bij mij gebeurd het soms ook maar niet constant.
Positieve is dat er vanacht een switch komt naar een ander rack.
En ik ondervind in het algemeen niet zo veel problemen meer.

Geplaatst: 21 jan 2006, 09:29
door Vampier
hier zelfde probleem ook al 2 keer een ticket aangemaakt maar ze kunnen niks vinden maar probleem is er nog steeds

Geplaatst: 22 jan 2006, 13:40
door rsca
Hopelijk wordt dit gefixt want na een paar minuten krijg ik een timeout (van 300 kB's naar 0kB's).

Geplaatst: 24 jan 2006, 14:18
door avatara
van ethereal heb ik geen kaas gegeten, hopelijk kan iemand met hetzelfde probleem zijn log sturen :cry:

ondertss weet da admins van realdsl dat het probleem nog steeds voordoet :evil:

Geplaatst: 24 jan 2006, 19:52
door UB_removed1963
Ik heb reeds een log gestuurd maar tot op heden nog geen oplossing voor zover ik weet.

Geplaatst: 24 jan 2006, 20:49
door zertox
enkel ftp blijkbaar?

Geplaatst: 25 jan 2006, 07:09
door rsca
Bij mij toch. Andere dingen gebruik ik niet.

Geplaatst: 25 jan 2006, 09:21
door UB_removed1963
jwouters schreef:enkel ftp blijkbaar?


idd enkel ftp. http downloads blijken zonder problemen te verlopen.

Geplaatst: 27 jan 2006, 18:35
door rsca
wanneer gaan ze dit is eindelijk fixen?
vrij frustrerend :-(

Geplaatst: 27 jan 2006, 19:29
door khsw
Ik zit hier al een ganse avond beperkt tot rond de 64kB/s... Onafhankelijk van protocol en poort... :cry:

Geplaatst: 30 jan 2006, 22:11
door soul
Probleem nog altijd niet opgelost, hier hetzelfde ftp speed gaat op en neer en dan naar 0kb/s, uploaden geen probleem :-(

Geplaatst: 30 jan 2006, 23:24
door Hypoliet
FTP-en doe ik niet, usenetten wel en dat wordt nog altijd gecapped.
Maar de rest werkt goed en ik heb nooit last gehad van lage snelheden of disconnects... buiten cap op poort 119 dus.

Geplaatst: 31 jan 2006, 09:05
door UB_removed1963
Als ze niet snel met een oplossing komen dan trek ik wel mijn conclusies in Mei. Dit is niet om een reactie uit te lokken, maar als je professioneel dit nodig hebt is dit erg frustrerend en onwerkzaam..zeker als er na weken nog steeds geen oplossing is.

Geplaatst: 31 jan 2006, 10:29
door BungaMan
Tja, als je je internet verbinding professioneel gebruikt kan je misschien een professioneel abbonnement nemen? Dan heb je meer service en meer garantie op een deftige lijn.

Geplaatst: 31 jan 2006, 11:03
door netdata
BungaMan schreef:Tja, als je je internet verbinding professioneel gebruikt kan je misschien een professioneel abbonnement nemen? Dan heb je meer service en meer garantie op een deftige lijn.


Dit is niet altijd even makkelijk hoor.
Ik gebruik mijn realdsl ook professioneel.
En als ik kan kiezen tussen 53€/maand of 150€/maand dan weet ik wel wat te kiezen als kleine zelfstandige hoor...

Geplaatst: 31 jan 2006, 11:13
door UB_removed1963
BungaMan schreef:Tja, als je je internet verbinding professioneel gebruikt kan je misschien een professioneel abbonnement nemen? Dan heb je meer service en meer garantie op een deftige lijn.


Vergeet niet dat het hier niet om één dag gaat of zo he..dit probleem is al weken aan de gang en er wordt met geen woord over gerept door RealDSL buiten het feit dan dat ze geen oplossing hebben... en dan mogen ze zeggen wat ze willen maar het toeval wilt dat dit probleem ongeveer tegelijkertijd met de invoering van hun QoS is ontstaan.(een verkeerd geconfigureerde QoS kan hier ook de oorzaak van zijn!)

En zoals prodata al schreef, als je kan kiezen tussen +-50€ of 150€ dan weet ik het ook wel hoor.. het enigste dat ik vraag is een correct werkende verbinding, al de rest zorg ik zelf wel voor.

Geplaatst: 26 feb 2006, 17:46
door rsca
Heeft er nog iemand problemen met timeouts tijdens het downloaden??
bv bij ftp's ??

Geplaatst: 26 feb 2006, 22:33
door proz
vooral veel disconnects bij FTP op gelijk welke poort -

Geplaatst: 27 feb 2006, 18:13
door UB_removed1963
Yep, hetzelfde probleem hier met ftp sessies...en dit is nu al 2 maand aan de gang, heb Jonas hier vandaag nog over gemailed..maar volgens hem kon hun netwerk-hoofd het probleem niet reproduceren!

Geplaatst: 04 maa 2006, 01:36
door Hypoliet
Hiernet werkte het internet een 5min niet (PAP-authentificatie kreeg time-out). En nu het opnieuw werkt, merk ik dat het surfen veel sneller gaat, dus specifiek het reageren en het laden van een webpagina. Een DNS-server onderhoud of vervanging?

In ieder geval lijkt het me positief dat ze er mee bezig zijn. Verder moet ik zeggen dat ik tot nu geen verbindingsproblemen heb gehad en altijd mooie up- en downsnelheden buiten dan de cap op poort 119.

Geplaatst: 04 maa 2006, 02:07
door flakey
Hier ook 5 min geen internet, vreemd...

Geplaatst: 04 maa 2006, 03:32
door rapweg
sprintlink als nieuwe transitprovider?

Geplaatst: 07 maa 2006, 10:55
door rsca
btw bij mij zijn de timeouts voorbij
ze hebben blijkbaar het probleem verholpen tijdens het weekend

Geplaatst: 07 maa 2006, 15:07
door flakey
Ja en gisteren haalde ik een hele tijd een snelheid van ong 150 kbits :-(
en dat is al een hele tijd geleden, daarna was terug alles normaal.
Als 't zo zit hadden ze die QoS voor mij mogen laten staan.

Hopelijk is die lage snelheid tijdelijk. Heeft er iemand btw enig idee wat er nu juist veranderd is?

Geplaatst: 07 maa 2006, 19:51
door cyberbug
hier is alles de de reset (of whatever gister de dns / en het verkijgen van ip probleem veroorzaakte) alles perfect.

men snelheden zijn zoals ervoor 312kb, degelijke pings en geen disconnects.

na de reset is usenet ook terug op full speed. dus momenteel loopt alles hier voor het eerst perfect :)

Geplaatst: 07 maa 2006, 21:55
door flakey
Awel da's straf, ik had vroeger nooit snelheidsproblemen! Is het ieder om beurt ne keer afzien of wa?

Is er hier nog iemand van zone 016 met snelheidsproblemen?

edit 07/03: Snelheid is terug normaal en stabiel :-D

Geplaatst: 07 maa 2006, 22:09
door khsw
Zone 09:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 120 kbit/s or 15 kbyte/s
- Upload speed : 368 kbit/s or 46 kbyte/s
Tue Mar 7 2006 at 22:08:24 UTC+0100

Geplaatst: 07 maa 2006, 22:13
door fr3d0
ook zone 09

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2628 kbit/s or 329 kbyte/s
- Upload speed : 241 kbit/s or 30 kbyte/s
Tue Mar 7 2006 at 22:14:07 UTC+0100

Geplaatst: 07 maa 2006, 22:37
door Limburg
Zone 011: perfect SDSL:

- Download speed : 53 kbit/s or 7 kbyte/s
- Upload speed : 53 kbit/s or 7 kbyte/s
Tue Mar 7 2006 at 21:43:48 UTC+0100

Geplaatst: 08 maa 2006, 00:17
door poohbeer
ik moet trouwens melden dat'k de laatste tijd met adslbox slechte resultaten heb gehaald.
Adslbox gaf steeds minder dan ik enkele secondes voor én na die test met m'n newsserver haalde.