Pagina 1 van 1

Tele2 contact-informatie

Geplaatst: 12 jan 2006, 09:53
door GeertAki
Aangezien de meerderheid van de mensen op dit forum regelmatig contact moet opnemen met tele2, heb ik even de tijd genomen om hier de normale wegen en de 'alternatieven' op een rijtje te zetten.

Als je telefonisch met hen contact opneemt, vraag dan altijd wie je aan de lijn hebt. Doe dit ook telkens je doorverwezen wordt. Noteer deze gegevens, die zal je later nodig hebben als je ze via aangetekende brief in gebreke stelt om zo kosteloos te kunnen opzeggen. :-)

Via email
Je kan het formulier invullen op de website, maar dan sturen ze je een standaard mailtje terug met daarin een valse belofte om je mail binnen de vijf dagen te beantwoorden. Je eigen bericht staat niet vermeld in die mail, dus je kan drie weken later onmogelijk nog weten wat je wanneer verstuurd hebt.

Het is dus beter om te emailen naar het adres [email protected].
Dat is het adres vanwaar ze die bevestigingsmails versturen en mail die je naar daar stuurt, krijg je niet terug wegens 'undeliverable'.

Blijkbaar bestaan deze emailadressen ook:

Telefonisch (duur nummer)
    Helpdesk & klantendienst: (070) 22 44 64
    Dezelfde dienst tegen zonaal tarief: (078) 15 44 64
    Fax van de klantendienst: (070) 22 55 05


Telefonisch (gratis nummer voor leden van testaankoop)
Je kan dit nummer ook gebruiken als je geen lid bent van testaankoop. Aan mij hebben ze toch niets gevraagd en als ze iets vragen, dan zeg je gewoon dat je wel lid bent van testaankoop, dan gaan ze je sneller en vriendelijker helpen, aangezien ze bang zijn dat je klacht indient bij testaankoop.
    Helpdesk & klantendienst: (0800) 321 30

Telefonische nummers Versatel
Blijkt dat de helpdeskers van tele2 (070,078 enz) niet de bevoegdheid hebben om op de modem in te loggen. Als je naar de 078 belt voor een setup-change aan modem moeten zij dat doorsturen en duurt dat meestal lang. Voor dat soort zaken kan je dus beter naar de helpdesk van Versatel bellen. Om poorten te laten openzetten, wifi af te laten zetten, ... heb je dus de technische helpdesk nodig:
    Technische helpdesk: (02) 60 80 100
    Administratieve helpdesk: (02) 60 80 300


Per post
Dit is het normale adres van tele2:
    TELE2 België N.V.
    Postbus 3
    1140 Brussel 14

En dit is het adres waar je uw (aangetekende) opzeggingsbrief naar moet sturen (staat in art. 2.3 van hun algemene voorwaarden). Volgens hun algemene voorwaarden moet dit niet aangetekend gebeuren, maar ik kan je aanraden om dit wel te doen. Op de website van de post (http://www.post.be) kan je dan nagaan wanneer je zending werd afgeleverd.

    tele2
    Koningin Astridlaan 166
    1780 Wemmel

Het is misschien handig dat één of andere moderator hier een sticky van maakt?

Edit: adressen toegevoegd die in de post van The Conquer vermeld werden. Bedankt!
Edit2: De gegevens die door FST werden vermeld heb ik toegevoegd aan deze post. Ook Bedankt!

Re: Tele2 contact-informatie

Geplaatst: 12 jan 2006, 10:02
door meon
GeertAki schreef:Het is misschien handig dat één of andere moderator hier een sticky van maakt?

Dat is bij deze gebeurd.
Nuttige info lijkt me. Bedankt :)

Geplaatst: 12 jan 2006, 11:04
door The Conquer
Dan kan ik hier nog bij vermelden dat je ook kan bellen aan zonaal tarief naar 078/15.44.64. Dit is dezelfde lijn als het 070 nummer maar dan goedkoper.
Ik had ook al hun formulier op de website ingevuld en kreeg een bevestigingsmail van [email protected] tevens weet ik dat de mailadressen [email protected] en [email protected] ook bestaan. Maar ja, als ze al niet reageren op het formulier, waarom zouden ze dan reageren op de andere adressen?

Geplaatst: 12 jan 2006, 11:11
door dietervanb
Mijn advies : vul het formulier online in en stuur op alle gekende adressen een mail met hetzelfde onderwerp.
Zo heb je niet alleen aan ontvangstbewijs, maar kan je ook bewijzen dat je de kacht gemeld hebt.
Altijd handig als je later iets wil bewijzen of klacht indienen.

Geplaatst: 12 jan 2006, 11:19
door GeertAki
@The Conquer: Bedankt voor de nieuwe informatie, ik heb het toegevoegd aan de bovenste post, zodat de lezers niet alle commentaren moeten gaan lezen...

Geplaatst: 12 jan 2006, 13:13
door The Conquer
Graag gedaan, daarvoor bestaat dit forum toch?

Ondertussen kan ik zeggen dat ik reeds een antwoord gekregen heb van [email protected] , het leek me wel een soort standaard antwoord, dus heb ik er maar onmiddelijk op gereplyed.

Wordt vervolgd...

Geplaatst: 13 jan 2006, 12:28
door sgt
hartelijk bedankt GeertAki en The Conquer voor deze post.
ik heb juist gebeld naar het 078 nr dat jullie hebben gepost en ik ben nog nooit zo goed geholpen als daar.
Eindelijk ben ik van tele2 af.
Moest ik toch een faktuur krijgen dan moest ik gewoon effe terug bellen en dan ging hij me verder helpen.
Bij de 3de keer opzeggen is het nu eindelijk gelukt.

Hopelijk kan ik dit hoofdstuk nu eindelijk afsluiten.

Geplaatst: 19 jan 2006, 15:34
door FST
Nog ff een toevoeging:

Voor poorten open te laten zetten, wifi afzette of andere dingen op je modem kun je beter bellen naar 02/60 80 100.

Dit is de technische helpdesk van versatel (voor de administratieve helpdesk: 02/60 80 300, maar dno waar je het beste naar belt voor administr.) en blijkt dat de helpdeskers van tele2 zelf (070,078 enz) niet de bevoegdheid hebben om op de modem in te loggen. (ene van 078 heeft mij dat gezegd)

Als je naar de 078 belt om een setup-change aan modem moeten zij dat doorsturen en duurt dat meestal lang (zoals bij mij ongeveer 2 weken).

Geplaatst: 02 feb 2006, 10:54
door dietervanb
Gebruik VOIPBUSTER.
Voor 1 cent per minuut bel je ook naar 070-nummers.

Geplaatst: 15 feb 2006, 23:15
door Ninjai
verkeerde thread....

Geplaatst: 15 feb 2006, 23:19
door skindred
Wrong topic

Geplaatst: 15 feb 2006, 23:23
door meon
Deze sticky dient om contactgegevens te verzamelen, niet om snelheids- en/of andere problemen te melden!

Geplaatst: 23 feb 2006, 11:12
door henke54
hier is nog een nummer : 026080600

gratis?

Geplaatst: 18 maa 2006, 19:21
door ferti
henke54 schreef:hier is nog een nummer : 026080600


meen ergens gelezen te hebben dat dit een gratis nummer zou zijn..kan dit met een 02 prefix? waarom dan geen 0800? (verschijnt alleszinds niet op m'n billviewer..maar mss nog niet up to date..)

Geplaatst: 28 maa 2006, 22:01
door dietervanb
Dit is een Versatel nummer. En bellen naar andere Versatelnummers is gratis.
Om te weten naar wie je belt (Telenet, Versatel of Belgacom)
dacht ik dat je een website kon raadplegen (www.1290.be), maar die schijnt niet meer te werken.

Als je de tarieven bekijkt vind ik het wel kras dat ik goedkoper naar de USA kan bellen dan naar een buur met een telenetnummer.

Geplaatst: 31 maa 2006, 15:36
door Krusty
Die nummers zijn belachelijk lang wachten! Rot Op!

Geplaatst: 03 apr 2006, 13:34
door Krusty
Testaankoop nummer is niet juist! Is enkel voor mensen die abbonnee zijn van Testaankoop en Tele2 willen laten aansluiten! Met vragen kan je hierop niet terecht als je al aangesloten bent!

Geplaatst: 08 apr 2006, 21:01
door FST
Mischien wat laat om nog te zeggen maar het zou ook handig zijn als de "openingsuren" van de helpdesk-telefoonnummers er bij staan! :)

"Bel 0800 / 16 026
(ma.- za. 8u-22u)"

Ik denk dat dit voor al hun telnum's geldt...

(en mischien ook wanneer er het minste gebeld wordt, als daar genoeg info van is tenminste, bv smorgens van 11 tot 14u hebben ze tegen mij al eens gezegd)

grtz

Geplaatst: 07 mei 2006, 14:03
door dietervanb
Problemen met facturatie en/of terugbetalingen ?
Bel rechtstreeks met die dienst 02/6103314 i.p.v. de klantendienst die niets doet .....

contacts

Geplaatst: 03 okt 2006, 14:21
door Aaivieke
Nu bij mijn weten is het intern niet toegestaan om telefoonnummers door te geven tja

Die mensen krijgen nu telefoons over problemen waar hun dienst niet eens verantwoordelijk voor is....

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:53
door sensei
02 60 80 600 is klantendienst + keuze technische dienst

0800 16 0 26 is de promolijn

02 60 80 300 is voor facturatie en 02 61 033 14 is in wemmel voor bedrijven.

Geplaatst: 07 okt 2007, 12:23
door caterpillar
wel, die laatste lijken me toch beknopt en juist.

Technische helpdesk: open van 8 - 22u op weekdagen en zaterdag
op zondag van 10-18u30

mailen kan naar adressen die in 1e post staan, alleen krijg je idd meteen een autoreply van 'dit wordt binnen 5 dagen beantwoord'. MAar in werkelijkheid hangt het af van hoe druk het is op de maildesk. Kan dezelfde dag nog verwerkt worden als je geluk hebt, meestal duurt het langer.

En ze bellen nogal eens op als ze moeten, dus liefst een telefoonnummer in de mail zetten waarop je bereikbaar bent (heb de indruk dat de helpdesk overal de schuld van krijgt, maar in werkelijkheid zijn er mensen die af en toe ook wel eens hun best doen om klanten te helpen terwijl de klanten zelf niet altijd even bereidwillig zijn :P )