Tele2 contact-informatie
Geplaatst: 12 jan 2006, 09:53
Aangezien de meerderheid van de mensen op dit forum regelmatig contact moet opnemen met tele2, heb ik even de tijd genomen om hier de normale wegen en de 'alternatieven' op een rijtje te zetten.
Als je telefonisch met hen contact opneemt, vraag dan altijd wie je aan de lijn hebt. Doe dit ook telkens je doorverwezen wordt. Noteer deze gegevens, die zal je later nodig hebben als je ze via aangetekende brief in gebreke stelt om zo kosteloos te kunnen opzeggen.
Via email
Je kan het formulier invullen op de website, maar dan sturen ze je een standaard mailtje terug met daarin een valse belofte om je mail binnen de vijf dagen te beantwoorden. Je eigen bericht staat niet vermeld in die mail, dus je kan drie weken later onmogelijk nog weten wat je wanneer verstuurd hebt.
Het is dus beter om te emailen naar het adres [email protected].
Dat is het adres vanwaar ze die bevestigingsmails versturen en mail die je naar daar stuurt, krijg je niet terug wegens 'undeliverable'.
Blijkbaar bestaan deze emailadressen ook:
Telefonisch (duur nummer)
Telefonisch (gratis nummer voor leden van testaankoop)
Je kan dit nummer ook gebruiken als je geen lid bent van testaankoop. Aan mij hebben ze toch niets gevraagd en als ze iets vragen, dan zeg je gewoon dat je wel lid bent van testaankoop, dan gaan ze je sneller en vriendelijker helpen, aangezien ze bang zijn dat je klacht indient bij testaankoop.
Telefonische nummers Versatel
Blijkt dat de helpdeskers van tele2 (070,078 enz) niet de bevoegdheid hebben om op de modem in te loggen. Als je naar de 078 belt voor een setup-change aan modem moeten zij dat doorsturen en duurt dat meestal lang. Voor dat soort zaken kan je dus beter naar de helpdesk van Versatel bellen. Om poorten te laten openzetten, wifi af te laten zetten, ... heb je dus de technische helpdesk nodig:
Per post
Dit is het normale adres van tele2:
En dit is het adres waar je uw (aangetekende) opzeggingsbrief naar moet sturen (staat in art. 2.3 van hun algemene voorwaarden). Volgens hun algemene voorwaarden moet dit niet aangetekend gebeuren, maar ik kan je aanraden om dit wel te doen. Op de website van de post (http://www.post.be) kan je dan nagaan wanneer je zending werd afgeleverd.
Het is misschien handig dat één of andere moderator hier een sticky van maakt?
Edit: adressen toegevoegd die in de post van The Conquer vermeld werden. Bedankt!
Edit2: De gegevens die door FST werden vermeld heb ik toegevoegd aan deze post. Ook Bedankt!
Als je telefonisch met hen contact opneemt, vraag dan altijd wie je aan de lijn hebt. Doe dit ook telkens je doorverwezen wordt. Noteer deze gegevens, die zal je later nodig hebben als je ze via aangetekende brief in gebreke stelt om zo kosteloos te kunnen opzeggen.
Via email
Je kan het formulier invullen op de website, maar dan sturen ze je een standaard mailtje terug met daarin een valse belofte om je mail binnen de vijf dagen te beantwoorden. Je eigen bericht staat niet vermeld in die mail, dus je kan drie weken later onmogelijk nog weten wat je wanneer verstuurd hebt.
Het is dus beter om te emailen naar het adres [email protected].
Dat is het adres vanwaar ze die bevestigingsmails versturen en mail die je naar daar stuurt, krijg je niet terug wegens 'undeliverable'.
Blijkbaar bestaan deze emailadressen ook:
Telefonisch (duur nummer)
- Helpdesk & klantendienst: (070) 22 44 64
Dezelfde dienst tegen zonaal tarief: (078) 15 44 64
Fax van de klantendienst: (070) 22 55 05
Telefonisch (gratis nummer voor leden van testaankoop)
Je kan dit nummer ook gebruiken als je geen lid bent van testaankoop. Aan mij hebben ze toch niets gevraagd en als ze iets vragen, dan zeg je gewoon dat je wel lid bent van testaankoop, dan gaan ze je sneller en vriendelijker helpen, aangezien ze bang zijn dat je klacht indient bij testaankoop.
- Helpdesk & klantendienst: (0800) 321 30
Telefonische nummers Versatel
Blijkt dat de helpdeskers van tele2 (070,078 enz) niet de bevoegdheid hebben om op de modem in te loggen. Als je naar de 078 belt voor een setup-change aan modem moeten zij dat doorsturen en duurt dat meestal lang. Voor dat soort zaken kan je dus beter naar de helpdesk van Versatel bellen. Om poorten te laten openzetten, wifi af te laten zetten, ... heb je dus de technische helpdesk nodig:
- Technische helpdesk: (02) 60 80 100
Administratieve helpdesk: (02) 60 80 300
Per post
Dit is het normale adres van tele2:
- TELE2 België N.V.
Postbus 3
1140 Brussel 14
En dit is het adres waar je uw (aangetekende) opzeggingsbrief naar moet sturen (staat in art. 2.3 van hun algemene voorwaarden). Volgens hun algemene voorwaarden moet dit niet aangetekend gebeuren, maar ik kan je aanraden om dit wel te doen. Op de website van de post (http://www.post.be) kan je dan nagaan wanneer je zending werd afgeleverd.
- tele2
Koningin Astridlaan 166
1780 Wemmel
Het is misschien handig dat één of andere moderator hier een sticky van maakt?
Edit: adressen toegevoegd die in de post van The Conquer vermeld werden. Bedankt!
Edit2: De gegevens die door FST werden vermeld heb ik toegevoegd aan deze post. Ook Bedankt!