Pagina 1 van 1

versatel down sinds 10-01-2006 +- 18u00

Geplaatst: 10 jan 2006, 22:11
door strife
Mijn router kan blijkbaar niet meer inloggen.

---
log van speedtouch 510:
01:01:42 PPP PAP authentication failed (PPPoA_1)
01:01:41 PPP PAP Authenticate Request sent
01:01:06 PPP PAP Authenticate Nack received
---

www.versatel.be is blijkbaar ook niet meer te bereiken. (via mijn skynet connectie)

Zijn er mensen die hetzelde aan de hand hebben ?
Ik heb zelf niet naar de helpdesk gebeld omdat ik er wel vertrouwen in had dat in een paar uur opgelost zou worden. Zijn er mensen die naar de helpdesk hebben kunnen bellen ?

Enige info ?

Bedankt !
Strife

Geplaatst: 10 jan 2006, 22:27
door skindred
Lees men topic is
En ik denk dat het hier weer werkt

Geplaatst: 11 jan 2006, 01:32
door Xe0n
Dit probleem had ik ook... met de "tele2box" (grootste rommel dat ik ooit van een isp gekregen heb :p) geraak ik wel online...

en ik heb ook een paar websites gehad die niet werkte... nl:
- games.telenet.be (site zelf + forum)
- userbase.be :s
- forcom.be

(site van versatel werkt ook weer trouwens)

Geplaatst: 11 jan 2006, 08:07
door strife
Rond 23u00 had ik weer een verbinding.

Strife

Geplaatst: 11 jan 2006, 09:02
door Parin
Ik heb thuis nog steeds geen verbinding. Ben nu op mijn werk...
Dit vind ik schandalig! Sinds gisteren (10/01) omstreeks 16u40 geen verbinding meer.

Versatel ging goed tot Tele2 erbij kwam. Dit is echt zeer jammer!

Geplaatst: 11 jan 2006, 09:30
door Parin
Net 7 minuten op "on hold" gehangen op de telefoon van Versatel.

Ik krijg gewoon niemand aan de lijn.

Geplaatst: 11 jan 2006, 09:48
door GeertAki
Gisterenavond kon ik ook niet connecteren. Ik heb de ADSL-lijn van tele2 all-in, maar ik gebruik mijn gewone modem-router van vroeger, aangezien ik de tele2-installatie geweigerd heb, wegens de veiligheidsproblemen enzo.

Soit, deze morgen geraakte ik wel terug online.

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:11
door legolas233
ik kan momenteel wel op internet
maar de telefoon gaan steeds nog niet :twisted:

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:33
door Parin
Nog steeds geen internet thuis... :evil:

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:50
door FST
Aangezien deze boodschappen over de downtime over meerdere topics verspreid zijn moet ik er een kiezen en pak de meest relevante, deze dus.

Bij mij is het nog redelijk meegevallen:

Gisteren rond 19:40 internet weg, op de modem het lampje "PPP"
uit en dat wil zeggen dat de modem niet ingelogd(tele2 username/pass) was, maar zoals het lampje "DSL" aan was was er wel een verbinding met de DSLAM.

Heb dan maar verder op de telenet conn die nog loopt (heb al wel opzegbrief gestuurd) gesurft.

Rond 21uur klikt de tele2 box en is terug ingelogd. Ik switchte terug naar tele2 internet. Wat er ook is gebeurd: telefoon van telenet was uit, als ik oppak hoor ik "tututututut..." Wel was het zo dat ik al reeds kon bellen met tele2 voip. Gebeld worden kwam nog op telenet. Als tele2 terug up was heb ik direct getest en juist wat ik dacht: gebeld worden komt nu via de tele2box ! Volledig overgeschakeld ben ik dus met telefonie. (telenet telefonie is dus nu uitgeschakeld)

Verder geen problemen gehad met websites ofzo zoals anderen hier postten, zelfs de versatel site ging terug (hier was ie down van de middag al zo ongeveer) nadat tele2 online was. Heden kan ik ook terug inloggen op "Mijn Versatel"

Toch iet serieus misgelopen(als dit niet een geplande downtime om werken uit te voeren was) daar bij T2/VTel, maar niet alleen bij hun blijkt, ook bij belgacom/telenet enz ?

grtz

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:53
door Parin
Mijn lampje van de WAN-verbinding op de router is en blijft oranje.

Bij Versatel gaat de telefoon nu niet eens meer over, gewoon stilte aan de andere kant van de lijn. :evil:

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:59
door eldiablo
was gisteren ook offline van 16u tot 23u, vanaf dan ging het internet terug maar bepaalde .be sites niet, nu lijkt alles terug in orde te zijn

Geplaatst: 11 jan 2006, 12:59
door svenska
Gisteren vanaf 20u tot 23u kon ik niet meer inloggen op het netwerk.
Heb Versatel Always ADSL en Philips Router.

BTW: allen naar byebyetele2.be :twisted:

Geplaatst: 11 jan 2006, 13:05
door Parin
Ben ik dan enige die nog offline is? :evil: :evil:

Of is Limburg weer de laatste aan de beurt om een fix te krijgen?

Geplaatst: 11 jan 2006, 13:09
door svenska
Het is een soepje aan het worden daar bij Tele2-Versatel... :?
In die 2 jaar dat ik klant was heb ik NOOIT problemen gehad.
Nu Tele2 er zich mee komt moeien is er wekelijks wel iets.
(tragere snelheid, niet meer kunnen inloggen, klantendienst onbereikbaar)
"Wat zeggen we dan? Danku Tele2!"

Geplaatst: 11 jan 2006, 13:36
door strife
Ik van Maasmechelen .. dus neen, den Limburg is niet als laatste online :P

Geplaatst: 11 jan 2006, 18:53
door spacekiek
Kon gisteren ook niet online ... maar lijkt nu in orde te zijn (regio GENT)

Geplaatst: 12 jan 2006, 08:20
door mousty
Op 10 en 11 januari geen internet noch telefoon sedert 16-17 uur tot
8 uur 's morgens !!!
Ongelooflijk.
Aangezien ik lid ben van Testaankoop zet ik mij met hen in verbinding
voor de volgende klachten :

- 2 dagen onderbreking van internet en telefoon;
- zeer trage verbinding;
- helpdesk met een 070 nummer met onbekwaam personeel;

Geplaatst: 12 jan 2006, 08:24
door kaween
mousty schreef:Op 10 en 11 januari geen internet noch telefoon sedert 16-17 uur tot
8 uur 's morgens !!!
Ongelooflijk.
Aangezien ik lid ben van Testaankoop zet ik mij met hen in verbinding
voor de volgende klachten :

- 2 dagen onderbreking van internet en telefoon;
- zeer trage verbinding;
- helpdesk met een 070 nummer met onbekwaam personeel;


Kwak er dan ook maar direct het "locked modem" en "onbereikbare ports" bij.

Geplaatst: 12 jan 2006, 08:35
door Parin
Ik heb nog steeds geen verbinding!
Dat is nu al bijna 2 dagen dat ik geen verbinding kan leggen!

Geplaatst: 12 jan 2006, 09:22
door Parin
Oef, eindelijk terug connectie!

Geplaatst: 12 jan 2006, 09:52
door Nadesj
Mijn vader heeft nog steeds geen connectie, dat is nu al 2 dagen.

Bellen naar hen om te vragen wat er aan de hand is, heeft niet veel zin, het is altijd bezet.

Dit is niet echt wat men noemt een goede provider, ik werk in de IT branche en outages van meer dan een uur zijn al een ramp, maar 2 dagen, wel dat is niet normaal.

Geplaatst: 12 jan 2006, 09:58
door Parin
Nadesj, gewoon laten rinkelen bij Versatel, deze morgen kreeg ik na 15 minuten :!: toch iemand aan de lijn. Die man heeft mijn paswoord gereset naar het originele (ik had het wel nooit veranderd, maar toch maar laten doen) en even later kon ik verbinden. Laat je vader eens nakijken of de username / paswoord nog correct zijn ingevuld in de router. Bij mij was paswoord leeggemaakt.

Geplaatst: 12 jan 2006, 10:41
door Nadesj
Parin schreef:Nadesj, gewoon laten rinkelen bij Versatel, deze morgen kreeg ik na 15 minuten :!: toch iemand aan de lijn. Die man heeft mijn paswoord gereset naar het originele (ik had het wel nooit veranderd, maar toch maar laten doen) en even later kon ik verbinden. Laat je vader eens nakijken of de username / paswoord nog correct zijn ingevuld in de router. Bij mij was paswoord leeggemaakt.


Ok bedankt voor de info, ik laat hem nog eens bellen.

Geplaatst: 30 jan 2006, 00:17
door mikezwet
Ehm ik las dit bericht, klopt precies met wanneer mijn verbinding uitviel, alleen ik heb nog steeds geen verbinding :cry:

Zie: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9753