Digicorder.. the next generation (HDTV en HDMI)

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blijkbaar bestaat hij dan toch (denk dat deze info vrij recent is)... http://www.adbglobal.com/products/docum ... Series.pdf

Inclusief MPEG4, HDTV support en HDMI uitgang ! De grote vraag is wanneer TN deze zal leveren en hoe zij nog ooit gaan overschakelen naar MPEG4 (alle huidige kopers van Digibox/corder zijn dan gezien, en voor de signalen er dubbel op te zetten is er geen plaats).
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Zeer interessante informatie, gisteren nog las ik info over verbetering in MP3 geluid, waar men het het had over MP3 geluid terug toelaten om een streling voor het oor te zijn.
Moet het even opzoeken...waar dit stond.

Nog niet gevonden wat ik zocht, maar toch is dit misschien nuttig.


:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 09 jan 2006, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik zie geen MPEG4 support, maar wel H.264 en VC1.
Mochten ze deze boxen gaan inzetten dan zal (denk ik) de gewone kanalen zoals nu op de digibox gewoon DVB-C blijven (mpeg 2), en hdtv worden doorgegeven via H264 of VC1
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

H.264 is MPEG4 AVC.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Phuncz schreef:H.264 is MPEG4 AVC.

Zie ook het Erratum in mijn vorige reply en Info over FlexWave met image.

:wink:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zou je die Digicorder kunnen verbinden met je PC ? Lijkt me wel interessant om mediabestanden kunnen af te spelen via die digibox ...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

spacekiek schreef:Zou je die Digicorder kunnen verbinden met je PC ? Lijkt me wel interessant om mediabestanden kunnen af te spelen via die digibox ...


Indien hij de HDMI uitgang krijgt en mits de nodige kraak software op de PC, ja dan kan je digitaal kijken op de PC
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

spacekiek schreef:Zou je die Digicorder kunnen verbinden met je PC ? Lijkt me wel interessant om mediabestanden kunnen af te spelen via die digibox ...


Volgens de marketing brochure van ADB zelf is dit basisfunctionaliteit, het streamen naar andere toestellen in je huis. Onder welk protocol dit zou plaatsvinden is men karig (al kan ik me niet inbeelden dat TN dit niet zou disablen).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Eindelijk is eentje met een defige output. Ik kan hier IN Di nemen, maar zolang ze hun decoders niet leveren met enige HD output (component, DVI of HDMI) stap ik niet over.
Het probleem is ook dat al die kabelmaatschappijen er een soort eigen standaard proberen op na te houden zodat niet elke DVB-C doos werkt.
Hopelijk duurt het niet te lang meer, uitzendingen op minimum 576p zouden toch moeten kunnen (dat zou al een hele verbetering zijn voor mensen met een LCD/Plasma). 1080i zou natuurlijk nog leuker zijn (720p is misschien wat teveel bandbreedte gevraagd en in feite is 1080i wel beter).

Hopelijk blijven ze niet steken bij hun SDTV/PAL overdracht, dat zou heel jammer zijn, zeker gezien de groei van LCD/plasma tv's in de vlaamse huiskamers.
NuKeM
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

NuKeM schreef:Het probleem is ook dat al die kabelmaatschappijen er een soort eigen standaard proberen op na te houden zodat niet elke DVB-C doos werkt.


Ik dacht dat INDI daar de laatste tijd heel open in was... zeker nu hun basiskanalen niet meer gecodeerd zijn.

NuKeM schreef:1080i zou natuurlijk nog leuker zijn (720p is misschien wat teveel bandbreedte gevraagd en in feite is 1080i wel beter).


Ik heb nochtans een vermoeden dat de gebruikte resolutie 1280x720p zal zijn.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

r2504 schreef:
NuKeM schreef:Het probleem is ook dat al die kabelmaatschappijen er een soort eigen standaard proberen op na te houden zodat niet elke DVB-C doos werkt.


Ik dacht dat INDI daar de laatste tijd heel open in was... zeker nu hun basiskanalen niet meer gecodeerd zijn.

NuKeM schreef:1080i zou natuurlijk nog leuker zijn (720p is misschien wat teveel bandbreedte gevraagd en in feite is 1080i wel beter).


Ik heb nochtans een vermoeden dat de gebruikte resolutie 1280x720p zal zijn.


De kanalen die momenteel in HD uitzenden doen dit op 1080i
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PHO schreef:De kanalen die momenteel in HD uitzenden doen dit op 1080i


Het zijn er nu ook niet echt veel...

Moest dit zo zijn dan zullen er maar zeer weinig mensen native naar HDTV kunnen kijken, ik denk dat meer dan 90% vandaag de dag een plasma of LCD koopt die in het beste geval 720 lijnen heeft. (alhoewel, 1080i zijn ook maar 540 lijnen per keer).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nog erger veel schermen worden aangeboden als klaar voor HD maar dan met bijv. maar 1024x768 native resolutie en dan ook nog eens zonder HDMI (en HDCP)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
PHO schreef:De kanalen die momenteel in HD uitzenden doen dit op 1080i


Het zijn er nu ook niet echt veel...

Moest dit zo zijn dan zullen er maar zeer weinig mensen native naar HDTV kunnen kijken, ik denk dat meer dan 90% vandaag de dag een plasma of LCD koopt die in het beste geval 720 lijnen heeft. (alhoewel, 1080i zijn ook maar 540 lijnen per keer).

De kwaliteit van 1080i hangt dan ook af van de deinterlacer in de tv. Als deze goed is, dan ziet 1080i er zeker beter uit dan 720p.
Ik heb een native 1080 LCD TV (Benq DV3750) en 1080i ziet er toch wat scherper uit.
Tegenwoordig is alles inderdaad meer gericht op 720p resoluties, maar de laatste productaankondigen van de meeste fabrikanten omvatten ook 1080 native TV's in hun budgetlijn. Hier kan dus wel eens verandering in komen.
Neem hierbij nog eens het feit dat 1080i minder bandbreedte in beslag neemt dan 720p en 1080i wordt nog maar eens aantrekkelijker.
Het is natuurlijk een discussiepunt waar zelfs de experts nog niet uit zijn. De ene is voor 720p en de andere voor 1080i... ik veronderstel dat we in de toekomst dus beiden wel zullen tegenkomen.
1080p zie ik in ieder geval niet in de nabije toekomst als broadcastnorm komen, maar eerder weggelegd voor consoles en HD-players.
NuKeM
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

NuKeM schreef:Hopelijk blijven ze niet steken bij hun SDTV/PAL overdracht, dat zou heel jammer zijn, zeker gezien de groei van LCD/plasma tv's in de vlaamse huiskamers.
Een LCD scherm welke daar ruimschoots aan voldoet was hier al eens gemeld, kost ook aardig wat centen. (ca. € 2.300) High Definition LCD WXGA-scherm met een resolutie van 1366 X 768 pixels
Kan men actueel van zeggen; het neusje van de zalm.

8)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

In mijn directe omgeving zie ik toch ook niet echt zo een groei. Je ziet wel dat electro zaken dit bijna uitsluitend aanbieden. Maar ik denk toch niet dat een normaal gezin meer dan 1000€ + over heeft voor een tv toestel.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”