Pagina 1 van 1
hoge pings bij fulladsl
Geplaatst: 04 jan 2006, 19:48
door ph4t
Ik heb sinds deze morgen hoge pings. Iemand nog bij fulladsl met deze probleem?
screenshot van hoge pings bij gameservers:
http://ph4t.be/ping.PNG
Van 1300 game servers is 149ms de laagste ping:
http://ph4t.be/ping2.PNG
Geplaatst: 04 jan 2006, 20:04
door Kokki
zoiets?

Geplaatst: 04 jan 2006, 20:09
door ph4t
Kokki schreef:zoiets?
idd. Probleem bij realdsl?
Geplaatst: 04 jan 2006, 20:11
door Kokki
ook Fulladsl
Ik heb even gepingd naar een van je gameservers
Geplaatst: 04 jan 2006, 20:15
door ph4t
Kokki schreef:ook Fulladsl
Ik heb even gepingd naar een van je gameservers
Toevallig is die server in V.S. dus zou ik hoge ping ook verwachten. Maar de servers in Nederland of Duitsland hebben ook abnormaal hoge ping.
Geplaatst: 04 jan 2006, 20:27
door ubremoved_983
ph4t schreef:
idd. Probleem bij realdsl?
Gelieve u te informeren ! RealDSL != Fulladsl !!!
Geplaatst: 04 jan 2006, 21:33
door ph4t
ditCh schreef:ph4t schreef:
idd. Probleem bij realdsl?
Gelieve u te informeren ! RealDSL != Fulladsl !!!
fulladsl maakt gebruik van realroot(realdsl) netwerk.

Geplaatst: 05 jan 2006, 04:07
door rapweg
traceroute to 24.169.225.181 (24.169.225.181), 30 hops max, 40 byte packets
1 193.27.64.25 (193.27.64.25) 9.376 ms 9.906 ms 9.339 ms
2 ge1-1-0-21.br0.bebru1.realroute.net (83.143.241.49) 10.514 ms 10.298 ms 10.321 ms
3 ge2-0-0-32.br0.uklon1.realroute.net (193.27.64.178) 16.917 ms 15.621 ms 16.313 ms
4 v101-r4.thn.telecomplete.net (213.160.96.121) 28.370 ms 28.040 ms 28.744 ms
5 v901-r3.tcw.telecomplete.net (193.0.255.226) 38.746 ms 37.006 ms 38.141 ms
6 ge-4-2-106.hsa1.Manchesteruk1.Level3.net (212.133.7.53) 24.532 ms 24.670 ms 23.618 ms
7 so-6-1-0.mp2.Manchesteruk1.Level3.net (4.68.113.118) 23.552 ms 26.924 ms 119.960 ms
8 as-1-0.bbr1.Chicago1.Level3.net (64.159.0.237) 113.855 ms ae-0-0.bbr2.Chicago1.Level3.net (64.159.1.34) 112.499 ms as-1-0.bbr1.Chicago1.Level3.net (64.159.0.237) 113.443 ms
9 ge-7-0-0-56.gar1.Chicago1.Level3.net (4.68.101.171) 112.722 ms 112.575 ms ge-6-0-0-51.gar1.Chicago1.Level3.net (4.68.101.11) 115.337 ms
10 ROADRUNNER.gar1.Chicago1.Level3.net (4.79.72.50) 132.186 ms 124.813 ms 122.874 ms
11 pos0-0.lvnami1-rtr1.twmi.rr.com (65.25.128.162) 134.233 ms 135.885 ms 134.520 ms
12 pos0-0.fmhlmi1-rtr1.twmi.rr.com (24.169.225.65) 136.085 ms 135.397 ms 134.429 ms
13 pos1-0.fmhlmi1-rtr2.twmi.rr.com (24.169.225.70) 136.088 ms 134.687 ms 134.648 ms
14 network-024-169-225-181.twmi.rr.com (24.169.225.181) 137.070 ms 136.146 ms 136.154 ms
toch naar normen voor een ping naar de usa?
Geplaatst: 05 jan 2006, 09:50
door ubremoved_983
ph4t schreef:ditCh schreef:ph4t schreef:
idd. Probleem bij realdsl?
Gelieve u te informeren ! RealDSL != Fulladsl !!!
fulladsl maakt gebruik van realroot(realdsl) netwerk.

RealDSL == BROBAII
FullADSL = Turboline
Geplaatst: 05 jan 2006, 13:22
door netdata
ditCh schreef:
RealDSL == BROBAII
FullADSL = Turboline
Sorry dat ik je tegenspreek, maar das maar de halve waarheid.
Dit is het belgacom netwerk dat gebruikt word.
de IP peering komt steeds van RealROOT.
RealDSL en FullADSL zijn wel 2 verschilende ATM switches. Maar die hoge ping is dus NIET afkomstig van het belgacom netwerk.... Want anders zou het geen algemeen probleem zijn.
Geplaatst: 05 jan 2006, 15:47
door ph4t
ditCh schreef:
RealDSL == BROBAII
FullADSL = Turboline
Ja, dat wel.
Maar als je naar traceroute van rapweg kijkt dan komt realroute.net voor.
Geplaatst: 05 jan 2006, 15:48
door netdata
ph4t schreef:ditCh schreef:
RealDSL == BROBAII
FullADSL = Turboline
Ja, dat wel.
Maar als je naar traceroute van rapweg kijkt dan komt realroute.net voor.
zie mijn vorige post

Geplaatst: 05 jan 2006, 20:26
door ph4t
ping google.be
Pinging google.be [216.239.39.104] with 32 bytes of data:
Reply from 216.239.39.104: bytes=32 time=553ms TTL=240
Reply from 216.239.39.104: bytes=32 time=545ms TTL=241
Reply from 216.239.39.104: bytes=32 time=553ms TTL=241
Reply from 216.239.39.104: bytes=32 time=559ms TTL=241
ping
www.fulladsl.be
Pinging
www.fulladsl.be [217.22.58.163] with 32 bytes of data:
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=485ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=477ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=484ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=480ms TTL=123
ping tweakers.net
Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=420ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=408ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=422ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=423ms TTL=57
edit: 70% verloren packets:
http://ph4t.be/packetlost.PNG
Dit gaat te ver.
Geplaatst: 05 jan 2006, 22:38
door Kokki
Zo erg is het bij mij niet. Google duurt het langste met 54 ms en 0% verlies. Fulladsl zelf geeft 22 ms.
Mijn snelheid is toch ook al wat gestegen sinds 5 uur vanavond: 111.8 KByte/sec (=894 kbps)
Geplaatst: 06 jan 2006, 00:24
door netdata
normaal zou het beter moeten zijn.
Net even geinformeerd bij de technieker van RealDSL
Geplaatst: 07 jan 2006, 10:03
door Wright
Mijn speedtest result na ong 10min wachten
9kbit/s
or
1kbyte/s
222kbit/s
or
28kbyte/s
Bij mij is er nog steeds geen verbetering maar ik kan al terug surfen wat ik gisteren niet kon maar dan wel super traag.
Ik kan al beter men inbelmodem terug bovenhalen vorige maand was het ook een paar dagen zo traag en toen zat ik ook niet over mijn limiet en nu ook niet

Geplaatst: 07 jan 2006, 10:45
door ubremoved_983
prodata schreef:normaal zou het beter moeten zijn.
Net even geinformeerd bij de technieker van RealDSL
Denk niet dat het de bedoeling is u te wenden voor FullADSL problemen tot RealROOT ! Fulladsl is een product van signpost, zij hebben dan ook een eigen support outsourced bij IPG ! DWZ dat RealROOT second line is ...
Verder ging het mij niet om het feit dat het ene brobaII is en het andere turboline !! Ik wil er gewoon op wijzen dat ze hier niet door mekaar moeten gehaald worden ! Het zijn gewoon 2 verschillende producten !
Geplaatst: 07 jan 2006, 12:12
door netdata
ditCh schreef:prodata schreef:normaal zou het beter moeten zijn.
Net even geinformeerd bij de technieker van RealDSL
Denk niet dat het de bedoeling is u te wenden voor FullADSL problemen tot RealROOT ! Fulladsl is een product van signpost, zij hebben dan ook een eigen support outsourced bij IPG ! DWZ dat RealROOT second line is ...
Verder ging het mij niet om het feit dat het ene brobaII is en het andere turboline !! Ik wil er gewoon op wijzen dat ze hier niet door mekaar moeten gehaald worden ! Het zijn gewoon 2 verschillende producten !
Yep gelijk !
Maar de hoge pings liggen op het realroot stuk, niet op het netwerktype dat belgacom levert.
Ik heb nogal veel contact met Thevoke

dus vragen doet veel he
Ik ben dan ook geen klant van fulladsl moest dat wel zijn zou ik de normale weg volgen hoor
Geplaatst: 09 jan 2006, 10:27
door Wright
Speeds zijn eindelijk terug in orde.
Dit mag ook gezegd worden.
Down:
3373kbit/s
or
422kbyte/s
up:
276kbit/s
or
35kbyte/s
Als het zo blijft ben ik tevreden

Geplaatst: 16 jan 2006, 20:28
door ph4t
ping
www.fulladsl.be -n 20
Pinging
www.fulladsl.be [217.22.58.163] with 32 bytes of data:
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=295ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=288ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=296ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=286ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=294ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=282ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=287ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=285ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=295ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=286ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=285ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=289ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=281ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=288ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=286ms TTL=123
Request timed out.
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=286ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=292ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=285ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=291ms TTL=123
Ping statistics for 217.22.58.163:
Packets: Sent = 20, Received = 19, Lost = 1 (5% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 281ms, Maximum = 296ms, Average = 288ms

Geplaatst: 16 jan 2006, 20:53
door Wright
Pinging
www.fulladsl.be
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=266ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=264ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=264ms TTL=123
Reply from 217.22.58.163: bytes=32 time=274ms TTL=123
Ping statistics for 217.22.58.163:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 264ms, Maximum = 274ms, Average = 267ms
Je bent niet alleen het is weer zover

Geplaatst: 01 feb 2006, 20:52
door ro0tz
Ik ben nieuw van deze week bij FullADSL, en ik heb ook enorm veel last van die superhoge pings!
Dit is meestal 's avonds, na 18u het geval, overdag heb ik er geen last van.
Aan wat ligt dit, en wat doet FullLADSL er aan? Ik heb ze al 5x gemaild, maar tot nu toe geen reactie...
Geplaatst: 02 feb 2006, 00:37
door ph4t
Ik denk niet dat ze veel kunnen doen. Netwerk van realroot is de oorzaak van hoge pings
Geplaatst: 02 feb 2006, 09:27
door ro0tz
ph4t schreef:Ik denk niet dat ze veel kunnen doen. Netwerk van realroot is de oorzaak van hoge pings
Maar FullADSL huurt toch gewoon een lijn van Belgacom?
Wat heeft RealRoot er dan mee te maken?
Geplaatst: 02 feb 2006, 10:16
door ph4t
ro0tz schreef:ph4t schreef:Ik denk niet dat ze veel kunnen doen. Netwerk van realroot is de oorzaak van hoge pings
Maar FullADSL huurt toch gewoon een lijn van Belgacom?
Wat heeft RealRoot er dan mee te maken?
Lees eerste pagina van deze thread

Geplaatst: 03 feb 2006, 12:16
door ro0tz
Pff ik heb contact opgenomen met FullADSL, RealROOT, Signpost, en zelfs Belgacom.
Maar elk van die ondernemingen probeert de verantwoordelijkheid naar elkaar door te schuiven.
Met als resultaat dat ik 20 € telefoonkosten kwijt ben van al die 0900-nummers, en nog steeds met een onstabiele adsl verbinding zit.
Geplaatst: 03 feb 2006, 12:26
door ph4t
Enkel fulladsl(signpost) is verantwordelijk voor je verbinding. Het heeft geen zin om Belgacom of realroot te contacteren.
Iederen heeft last van hoge ping dus ik denk dat fulladsl bewust is van deze probleem.
Geplaatst: 03 feb 2006, 12:42
door netdata
ro0tz schreef:Pff ik heb contact opgenomen met FullADSL, RealROOT, Signpost, en zelfs Belgacom.
Maar elk van die ondernemingen probeert de verantwoordelijkheid naar elkaar door te schuiven.
Met als resultaat dat ik 20 € telefoonkosten kwijt ben van al die 0900-nummers, en nog steeds met een onstabiele adsl verbinding zit.
Verbreek dan het contract?
Indien duidelijk is dat het probleem het volgende is:
- Niet krijgen waarvoor u betaald
- Niet de fout bij u ligt
dan bent u met bijna ieder ISP contract snel van de baan...
Geplaatst: 03 feb 2006, 12:48
door ro0tz
prodata schreef:ro0tz schreef:Pff ik heb contact opgenomen met FullADSL, RealROOT, Signpost, en zelfs Belgacom.
Maar elk van die ondernemingen probeert de verantwoordelijkheid naar elkaar door te schuiven.
Met als resultaat dat ik 20 € telefoonkosten kwijt ben van al die 0900-nummers, en nog steeds met een onstabiele adsl verbinding zit.
Verbreek dan het contract?
Indien duidelijk is dat het probleem het volgende is:
- Niet krijgen waarvoor u betaald
- Niet de fout bij u ligt
dan bent u met bijna ieder ISP contract snel van de baan...
Ik denk niet dat FullADSL akkoord is dat ik het contract verbreek, simpelweg omdat ik 's avonds last heb van hoge pings, en lagere snelheden...
In het contract staat dat je pas kan opzeggen na het 1e jaar!
Geplaatst: 03 feb 2006, 12:57
door netdata
Je hebt heel erg zeker die mogelijkheid!
Dit is bij telenet zo, zelfs bij realdsl ook.
Lees dit dan maar eens:
dit is wss evengoed bij Signpost.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 0&start=75