Pagina 1 van 2
Alle RealDSL gebruikers moeten hun gebruikersnaam aanpassen.
Geplaatst: 30 dec 2005, 15:34
door zertox
In voorbereiding van de overschakeling naar ons eigen netwerk zal de klant een aanpassing moeten doen aan zijn gebruikersnaam. Deze aanpassing houd in dat de gebruiker de extensie "@realdsl.be" toevoegt aan zijn gebruikersnaam. Let op! Alles is in klein letters!
Hier een voorbeeld:
rdsl0123 word
[email protected]
Beide logins zullen de eerste 3 weken van januari blijven werken. Na die 3 weken zal de oude manier van inloggen gedeactiveerd worden.
Deze melding zal ook nog via post verstuurd worden naar alle RealDSL klanten.
Je kan deze post ook terugvinden op
onze nieuwe support site
PS: Deze site moet nog geïntegreerd worden met de realdsl site.
Geplaatst: 30 dec 2005, 15:39
door Robbe
Het ziet er in elk geval veelbelovend uit, nu nog ni vergeten het rond te mailen en g(e/ijle) zijt goe bezig
Enneuh bedankt voor de waarschuwing VOORAF
Edit : "AOL Users Click Here" erhm ...
Geplaatst: 30 dec 2005, 15:46
door zertox
Robbe schreef:Edit : "AOL Users Click Here" erhm ...
waar krijg je dat?
Geplaatst: 30 dec 2005, 15:51
door Robbe
RealDSL mail schreef:Thank you for registering at our Support Desk. You will need to activate your account before you can login, you can do so by clicking on the link below. You have to complete this last step only once and your account will be activated:
Activate:
http://support.realdsl.be/index.php?_<a href="http://support.realdsl.be/index.php?_">AOL Users Click Here</a>
Please do let us know if you have any questions.
Bij de activatie mail, die met het "Registratie in afwachting voor RealROOT Helpdesk" label
Re: Alle RealDSL gebruikers moeten hun gebruikersnaam aanpas
Geplaatst: 30 dec 2005, 16:26
door Limburg
jwouters schreef:Beide logins zullen de eerste 3 weken van januari blijven werken. Na die 3 weken zal de oude manier van inloggen gedeactiveerd worden.
Zal dat het moment van omschakeling naar het nieuwe netwerk zijn?
(en de daaruit voortvloeiende snelheidsverbetering?)
Re: Alle RealDSL gebruikers moeten hun gebruikersnaam aanpas
Geplaatst: 30 dec 2005, 16:31
door zertox
Limburg schreef:jwouters schreef:Beide logins zullen de eerste 3 weken van januari blijven werken. Na die 3 weken zal de oude manier van inloggen gedeactiveerd worden.
Zal dat het moment van omschakeling zijn naar het nieuwe netwerk?
(en de daaruit voortkomende snelheidsverbetering?)
Dat zullen we toch in een ver stadium moeten zijn ... maar dat wil niet zeggen dat we dan overschakelen.
Geplaatst: 30 dec 2005, 16:32
door Tracer07
de login dan pas aanpassen in de eerste weken van januari.. als ik nu aanpas werkt het dus nimeer ?
Geplaatst: 30 dec 2005, 16:35
door zertox
Tracer07 schreef:de login dan pas aanpassen in de eerste weken van januari.. als ik nu aanpas werkt het dus nimeer ?
je mag hem vanaf nu aanpassen.
Geplaatst: 30 dec 2005, 17:40
door rsca
hehe eindelijk goed nieuws
Geplaatst: 30 dec 2005, 19:41
door alfadude
Tja, nieuws is het in elk geval.
Nu nog even hopen dat het een verbetering inhoud.
Ik hoop in elk geval van wel.
Geplaatst: 30 dec 2005, 22:25
door soul
Sinds vandaag kan ik geen enkele site meer bezoeken na 5 min geconnect te zijn.
Als ik iets ping heb ik meestal timeout of echt hoge ms.
Als'k disconnect en terug connect dan werkt et terug voor paar minuten en dan is et weer gedaan, ik heb mijn username verandert en heb nog steeds hetzelfde probleem dus
Zijn er nog mensen die dit hebben of is dit normaal omwille van de overschakeling ?
Geplaatst: 31 dec 2005, 01:09
door rds
Zal je nu jullie een eigen netwerk hebben nog 121 euro aansluitkosten moeten betalen? Eigenlijk moet je bij jullie prijzen 10 euro/maand bijrekenen voor die 121 euro op een jaar gezien.
Geplaatst: 01 jan 2006, 17:33
door wh4t3v3r
rds schreef:Zal je nu jullie een eigen netwerk hebben nog 121 euro aansluitkosten moeten betalen? Eigenlijk moet je bij jullie prijzen 10 euro/maand bijrekenen voor die 121 euro op een jaar gezien.
het eerste deel van je verbinding gaat nog steeds via belgacom en je zal nog altijd ene bgc abo moetten hebben als ik mij niet vergis dus dit zal naar alle waarschijnlijkheid niets veranderen aan de aansluitkost
Geplaatst: 02 jan 2006, 03:52
door Ofloo
wh4t3v3r schreef:rds schreef:Zal je nu jullie een eigen netwerk hebben nog 121 euro aansluitkosten moeten betalen? Eigenlijk moet je bij jullie prijzen 10 euro/maand bijrekenen voor die 121 euro op een jaar gezien.
het eerste deel van je verbinding gaat nog steeds via belgacom en je zal nog altijd ene bgc abo moetten hebben als ik mij niet vergis dus dit zal naar alle waarschijnlijkheid niets veranderen aan de aansluitkost
als ik mij goed herinner was die hoge setup vanwege telenet solutions..
Geplaatst: 02 jan 2006, 09:38
door Braincel
Bedankt voor de info.
Ik hoop dat het ook een kwaliteitsverbetering van de downstream inhoud
want die is de laatste tijd niet te doen.
Geplaatst: 02 jan 2006, 11:14
door ubremoved_539
Ofloo schreef:als ik mij goed herinner was die hoge setup vanwege telenet solutions..
Wat men een mens toch allemaal kan wijsmaken... TN Solutions was gewoon een carrier (prijs is puur voor bandbreedte) en heeft dus absoluut geen weet van het aantal gebruikers, laat staan aansluitingskosten voor een specifieke gebruiker.
Geplaatst: 02 jan 2006, 11:27
door netdata
die 120 euro is voor een technieker van belgacom te sturen die jou tel lijntje op een dslam poort hangt die dedicaded is voor realdsl
Geplaatst: 02 jan 2006, 11:33
door ubremoved_539
prodata schreef:die 120 euro is voor een technieker van belgacom te sturen die jou tel lijntje op een dslam poort hangt die dedicaded is voor realdsl
Kosten die voor andere ADSL providers dus identiek zjn, alléén moet je die daar niet betalen en verdienen ze die terug in de hoop dat je lang een geoede klant blijft.
RealDSL is eerder het princiepe van hit and run... zo weinig mogelijk onkosten, en zoveel mogelijk eruit trachten te halen. De resultaten zijn dan ook zoals verwacht...
Geplaatst: 03 jan 2006, 11:08
door paradaf
wanneer zal ik eens wat goed nieuws lezen ???
paradaf
Geplaatst: 03 jan 2006, 11:44
door ubremoved_983
r2504 schreef:Kosten die voor andere ADSL providers dus identiek zjn, alléén moet je die daar niet betalen en verdienen ze die terug in de hoop dat je lang een geoede klant blijft.
RealDSL is eerder het princiepe van hit and run... zo weinig mogelijk onkosten, en zoveel mogelijk eruit trachten te halen. De resultaten zijn dan ook zoals verwacht...
Joeng joeng ... RealDSL moet wel degelijk die aansluitkosten doorbetalen aan Telenet Solutions ! Als ge der nix van af weet stuur dan zo geen verhaaltjes de wereld in ! Informeer u eerst maar eens beter !
Geplaatst: 03 jan 2006, 11:51
door ubremoved_983
paradaf schreef:wanneer zal ik eens wat goed nieuws lezen ???
paradaf
Ik denk trouwens dat deze thread goed nieuws is ! Overschakeling naar hun eigen netwerk ...
Geplaatst: 03 jan 2006, 12:08
door zeppos4
Wanneer gaan alle realdsl gebruikers overgeschakeld zijn naar hun eigen netwerk? Gaat dit grote gevolgen hebben voor snelheid/stabiliteit/pings ?
Ik zou toch graag de lage pings van telenet solutions willen behouden. De toekomst zal het wel uitwijzen.
Geplaatst: 03 jan 2006, 12:36
door netdata
man man, hoe weet jij nu dat die lage pings bij telenet zitten...
Telenet speelt een kleine doch belangrijke rol, maar lage pings is het geheel van het netwerk dat telt, dus van jou PC tot op de server, heel dit path dient goed te zijn...
Geplaatst: 03 jan 2006, 12:51
door Silence
Niet dat het persee mijn zaken zijn maar wie is die r2504 ? concurrent, misnoegde oud werknemer,... ?
Nu RealDSL zou ik nu ook niet direct pakken om eerlijk te zijn, zit goed waar ik zit (Easynet) maar die kerel valt mij door zijn anti houding zo enorm op.
Geplaatst: 03 jan 2006, 13:43
door ubremoved_983
Silence schreef:Nu RealDSL zou ik nu ook niet direct pakken om eerlijk te zijn, zit goed waar ik zit (Easynet) maar die kerel valt mij door zijn anti houding zo enorm op.
Wel spijtig dat Easynet geen particulieren meer doet
... anders een toppie provider !
Geplaatst: 03 jan 2006, 13:55
door zeppos4
prodata schreef:man man, hoe weet jij nu dat die lage pings bij telenet zitten...
Telenet speelt een kleine doch belangrijke rol, maar lage pings is het geheel van het netwerk dat telt, dus van jou PC tot op de server, heel dit path dient goed te zijn...
Dat ze nu via telenet solutions gaan en ik lage pings heb, wijst er in ieder geval op dat telenet solutions geen slechte zwakke schakel is. Je gaat me niet vertellen dat als ze via een andere partij gaan dit geen gevolgen gaat hebben op mijn pingtijden etc. Goed of slecht, tzal wel iets verschil maken.
Geplaatst: 03 jan 2006, 14:14
door ubremoved_983
zeppos4 schreef:Dat ze nu via telenet solutions gaan en ik lage pings heb, wijst er in ieder geval op dat telenet solutions geen slechte zwakke schakel is. Je gaat me niet vertellen dat als ze via een andere partij gaan dit geen gevolgen gaat hebben op mijn pingtijden etc. Goed of slecht, tzal wel iets verschil maken.
Heb jij al eens een traceroute gedaan naar je gameserver ? Heb je daar 1 keer telenet zien verschijnen ( tenzij de gameservers bij telenet zijn gehost )! Alle routing gebeurt door RealROUTE !
Geplaatst: 03 jan 2006, 14:56
door ubremoved_539
Silence schreef:Niet dat het persee mijn zaken zijn maar wie is die r2504 ? concurrent, misnoegde oud werknemer,... ?
Nope, heb nooit bij welke provider dan ook gewerkt... niet bij TN (ben er wel klant), niet bij BGC, niet bij A2F, niet bij RealDSL... Ik heb gewoon ooit een keer de stommiteit gedaan A2F aan te bevelen aan vrienden welke mij een jaar lang hebben verweten dat het rommel was (konden amper surfen of iets downloaden en geloofde ook hopeloos dat het wel ging beteren).
Silence schreef: die kerel valt mij door zijn anti houding zo enorm op.
Je begrijpt blijkbaar het verschil niet tussen "anti" en "realistisch". Ten tijde van het A2F debacle is mij ook veel negativiteit verweten... wel, je mag de postings er altijd eens op nalezen...
In het ganse RealDSL heb ik mij tot op heden zeer stil gehouden... maar het verhaal is identiek aan A2F en het is droevig dat sommige mensen zo naief blijven in dit alles. Ik beschouw het dus moreel m'n plicht af en toe eens een nuchtere en correcte opmerking te geven over de nonsens die ik hier lees. (want buiten wat rond de pot te draaien en de opmerking te negeren heeft RealDSL er trouwens nooit een antwoord op gegeven)
Het is aan jou om er iets mee te doen of niet !
Geplaatst: 03 jan 2006, 18:35
door wh4t3v3r
pff zie niet in wat er negatief is aan realdsl .. geef eens wat concrete voorbeelden ? ik ben al enkele maanden klant .. de activatie is niet erg vlot verlopen, facturen zijn altijd te laat, en 3 dagen ben ik gecapped geweest .. maar dit stelt echt absoluut niets voor in mijn ogen, je moet idd realistisch blijven, Realroot is een relatief klein bedrijf die probeert op een innovatieve manier zich op de ISP markt te gooien, ik zou graag iedereen die altijd zit te klagen beter zien doen. ik ben zeer tevreden over mijn abo en zou niet meer terug naar telenet gaan, zelfs niet met de 20mbit die ze eind januarie beloven.
Geplaatst: 03 jan 2006, 18:57
door Ofloo
wh4t3v3r schreef:pff zie niet in wat er negatief is aan realdsl .. geef eens wat concrete voorbeelden ? ik ben al enkele maanden klant .. de activatie is niet erg vlot verlopen, facturen zijn altijd te laat, en 3 dagen ben ik gecapped geweest .. maar dit stelt echt absoluut niets voor in mijn ogen, je moet idd realistisch blijven, Realroot is een relatief klein bedrijf die probeert op een innovatieve manier zich op de ISP markt te gooien, ik zou graag iedereen die altijd zit te klagen beter zien doen. ik ben zeer tevreden over mijn abo en zou niet meer terug naar telenet gaan, zelfs niet met de 20mbit die ze eind januarie beloven.
duh wie ingodsnaam neemt er nu telenet .. die mogen zelfs 1gigabit aanbieden.. wat is het punt 8gig download.. 2gig is upload zelfs als het 30 gig is, dan zijn er nog de poort blokkeringen .. -_-
ik heb eens gebeld naar die idioten, vroeg of de poorten openstonden.. ja ja ja zegde ze.. na nog eens te benadrukken dat andere abo's van hun het wel doen.. en ik vroeg of ze zeker waren .. kwam eindelijk uit dat het dus wel geblokkeerd was. Dan vroegen ze waarvoor ik die poorten nodig had en deden ze of ik een misdaad ging begaan en dachten ze het te weten
, "Je mag geen vpn draaien ze".. zegde ze uiteindelijk..
er zijn geen woorden voor
Geplaatst: 03 jan 2006, 20:07
door BMaster
wh4t3v3r schreef:pff zie niet in wat er negatief is aan realdsl .. geef eens wat concrete voorbeelden ? ik ben al enkele maanden klant .. de activatie is niet erg vlot verlopen, facturen zijn altijd te laat, en 3 dagen ben ik gecapped geweest .. maar dit stelt echt absoluut niets voor in mijn ogen
Jij bent snel tevreden!
Geplaatst: 03 jan 2006, 23:31
door Sensei Zeon
Ofloo schreef:ik heb eens gebeld naar die idioten, vroeg of de poorten openstonden.. ja ja ja zegde ze.. na nog eens te benadrukken dat andere abo's van hun het wel doen.. en ik vroeg of ze zeker waren .. kwam eindelijk uit dat het dus wel geblokkeerd was. Dan vroegen ze waarvoor ik die poorten nodig had en deden ze of ik een misdaad ging begaan en dachten ze het te weten
, "Je mag geen vpn draaien ze".. zegde ze uiteindelijk..
er zijn geen woorden voor
Ze hebben gelijk, jij mag geen servers draaien met hun abonnement, dsu waarom heb je dan open ports nodig?
Geplaatst: 04 jan 2006, 00:31
door netdata
SeNsEi Ze0n schreef:Ze hebben gelijk, jij mag geen servers draaien met hun abonnement, dsu waarom heb je dan open ports nodig?
Algoed dat er passive FTP bestaat, want anders had je wel inkomende poort nodig.
Geplaatst: 04 jan 2006, 01:53
door Ofloo
SeNsEi Ze0n schreef:Ofloo schreef:ik heb eens gebeld naar die idioten, vroeg of de poorten openstonden.. ja ja ja zegde ze.. na nog eens te benadrukken dat andere abo's van hun het wel doen.. en ik vroeg of ze zeker waren .. kwam eindelijk uit dat het dus wel geblokkeerd was. Dan vroegen ze waarvoor ik die poorten nodig had en deden ze of ik een misdaad ging begaan en dachten ze het te weten
, "Je mag geen vpn draaien ze".. zegde ze uiteindelijk..
er zijn geen woorden voor
Ze hebben gelijk, jij mag geen servers draaien met hun abonnement, dsu waarom heb je dan open ports nodig?
correctie je mag geen publieke servers draaien dacht ik..
Geplaatst: 04 jan 2006, 03:39
door rapweg
ff terug on topic: geprobeerd met de @realdsl.be suffix in te loggen maar lijkt hier nog niet te werken, iemand soortgelijke ervaringen?
Geplaatst: 04 jan 2006, 03:50
door Robbe
rapweg schreef:ff terug on topic: geprobeerd met de @realdsl.be suffix in te loggen maar lijkt hier nog niet te werken, iemand soortgelijke ervaringen?
bij mij werkt het allemaal perfect
als ge
deze informatiegebruikt en het gaat nog mis, dan kunt ge u best is een ticket maken op hun gloednieuw support systeem
Geplaatst: 04 jan 2006, 09:05
door ubremoved_539
wh4t3v3r schreef:Realroot is een relatief klein bedrijf die probeert op een innovatieve manier zich op de ISP markt te gooien, ik zou graag iedereen die altijd zit te klagen beter zien doen.
Wat een nonsens... ISP spelen is een kwestie van je DSLAM poorten bij BGC te huren, en te zorgen (lees huren) voor een achterliggend netwerk met voldoende capaciteit. Voor de rest zo effcient mogelijk werken door zoveel mogelijk te besparen op administratie en helpdesk.
Als je echter te dom bent om de belasting van je netwerk verkeerd in te schatten, en een compleet foute overbookingsfactor gebruikt, tja dan zit je met een hoop ellende die je enkel kan oplossen met meer geld... dat je niet hebt omdat je teveel belooft voor te weinig centen.
Ieder verstandig mens kan hier de gevolgen op lange termijn van zien ! (we hebben hier verleden jaar nog een mooi voorbeeld van gezien)
De opmerking van beter doen is trouwens al even grote nonsens... als je een produkt verkoopt moet dit goed zijn, niet meer, niet minder (of ben je ook tevreden als je met een nieuwe auto ook maar 30 km/u kan rijden ?). Verstandige mensen beginnen er trouwens niet aan op de Belgische markt (of waarom dacht je dat er zo weinig ISP's zijn met een FUP).
Geplaatst: 04 jan 2006, 09:35
door deej
r2504 schreef:Wat een nonsens... ISP spelen is een kwestie van je DSLAM poorten bij BGC te huren, en te zorgen (lees huren) voor een achterliggend netwerk met voldoende capaciteit.
Helaas heb je daar een prijs geplakt door een monopolist en da's by default niet-marktconform.
r2504 schreef:Verstandige mensen beginnen er trouwens niet aan op de Belgische markt (of waarom dacht je dat er zo weinig ISP's zijn met een FUP).
Omdat we 2 parallele monopolies hebben (kabel / telefoon) m.a.w. concurrentie te laag, prijs te hoog. Want de ISPs die ADSL aanbieden door de DSLAMs van BGC gebruiken kun je bezwaarlijk concurrenten van BGC noemen, ze moeten zwaar in de pas lopen van wat BGC hen dicteert.
Geplaatst: 04 jan 2006, 09:37
door Ofloo
rapweg schreef:ff terug on topic: geprobeerd met de @realdsl.be suffix in te loggen maar lijkt hier nog niet te werken, iemand soortgelijke ervaringen?
bij mij werkt het perfect ze..
Geplaatst: 04 jan 2006, 12:54
door ubremoved_539
Deej_1977 schreef:Omdat we 2 parallele monopolies hebben (kabel / telefoon) m.a.w. concurrentie te laag, prijs te hoog. Want de ISPs die ADSL aanbieden door de DSLAMs van BGC gebruiken kun je bezwaarlijk concurrenten van BGC noemen, ze moeten zwaar in de pas lopen van wat BGC hen dicteert.
Daar gaat heel de discussie niet over... dat zijn feiten die door iedereen bekend zijn (en ik ben daar al evenmin blij mij als jij), en als je een nieuwe ISP start hou je daar dan ook rekening mee. Een ISP (of welk bedrijf dan ook) starten doe je niet met een zotte kop, maar hopelijk met een deftig business plan !
Spijtig genoeg doen ISP's met FUP het nog steeds met een zotte kop, of zijn ze wel heel naief over wat hun klanten er gaan doorsleuren. Feit blijft dat het hun eigen domme fout is (spijtig voor de klanten) want al het overige is bekend (je kan achteraf moeilijk afkomen met het feit dat BGC te duur was).