Pagina 1 van 1
Lage downloadsnelheid
Geplaatst: 29 dec 2005, 07:38
door Henkmi
Hallo,
Sedert gisteren heb ik een ontzettend trage verbinding, als ik webpaginas wil openen. Terwijl ik vroeger maar 3-10 sec nodig had om websites volledig te openen, duurt dit nu wel soms tot 1 minuut.
bv luisteren naar internetradio2 lukt niet meer, valt uit na 3-4 seconden.
Vroeger moest ik wel atijd 2x de modem starten en dan ging altijd alles perfect, zonder uitvallen. Nu valt hij ook niet uit, soms 1-2 keer gedurende 5-6uur verbinding.
modem Speed Touch Home POTS, Alcatel
10.0 mbps
Heb een speedtest gedaan en ik krijg volgende :
Your current download speed:
54kbit/s or 7kbyte/s
Your current upload speed:
313kbit/s or 39kbyte/s
Toch niet normaal?
Henk
PS: Hoe zoek je het best naar spyware etc... op je computer?
Heb al geprobeerd om virusscanner te downloaden maar verbindfing valt dan uit. En snelheid vermindert constant.
Geplaatst: 29 dec 2005, 08:26
door ZeRoC
bellen naar 0800 22 312 en vragen om een lijnmeting te doen
Geplaatst: 29 dec 2005, 08:31
door netdata
Jou upload speed ziet er normaal uit, enkel je download speed.
Je zit verdacht sterk op een 64Kbps lijntje.
Ik denk dat je op smallband staat...
Geplaatst: 29 dec 2005, 08:56
door Henkmi
Dus als ik het goed begrijp (ben niet echt sterk in al die termen):
Heb ik deze maand al te veel gedownload en zetten ze mij op minder om dan in januari weer normaal te gaan of wa?
Toch wel bedrog, als je nu nog een waarschuwing kreeg...
Geplaatst: 29 dec 2005, 09:01
door netdata
Henkmi schreef:Dus als ik het goed begrijp (ben niet echt sterk in al die termen):
Heb ik deze maand al te veel gedownload en zetten ze mij op minder om dan in januari weer normaal te gaan of wa?
Toch wel bedrog, als je nu nog een waarschuwing kreeg...
Bellen zou ik zeggen hoor...
Maar ja indien je teveel gedownload hebt zetten ze je zonder pardon op smallband, dit zonder waarschuwing.
Geplaatst: 29 dec 2005, 09:33
door Patje
Henkmi schreef:Heb ik deze maand al te veel gedownload en zetten ze mij op minder om dan in januari weer normaal te gaan of wa?
Toch wel bedrog, als je nu nog een waarschuwing kreeg...
Beste is regelmatig uw volume meter te bekijken op
https://e-care.skynet.be/index.cfm?func ... .getVolume
inloggen met gebr en pasw
sla mss deze link op in jou favorieten zodat je makkelijker alles in de gaten kan houden
Geplaatst: 29 dec 2005, 09:54
door Teebee
prodata schreef:Maar ja indien je teveel gedownload hebt zetten ze je zonder pardon op smallband, dit zonder waarschuwing.
Ik krijg toch elke maand een waarschuwing. Telkens ik op 3 GB van die achterlijke limiet kom. Dus dit is telkens rond de 20ste van de maand.
300Mb per dag gemiddeld, zonder illegal downloads.
Geldklopperij is het.
Ik heb netlimiter eens geinstalleerd, en ik val achterover als ik zie hoeveel sommige programma's verbruiken.
Ik zelf neem bijvoorbeeld deel aan BOINC (Distributed project, 3 PC's) , wat sommige onder jullie waarschijnlijk wel kennen, en kom tot afgrijselijke conclusies. Het komt er op neer dat per PC/core ik ongeveer 25MB per dag verbruik. 3*25*30 = 2,25 GB, enkel en alleen maar om te helpen bij het zoeken van proteinen, en andere zaken.
Geplaatst: 03 jan 2006, 17:16
door zaf
ZeRoC schreef:bellen naar 0800 22 312 en vragen om een lijnmeting te doen
Is het mogelijk om de afstand te weten te komen via een site of via mail? Ik probeer namelijk al heel de dag tevergeefs binnen te geraken.
Op de gewone helpdeks konden ze mij niet helpen omdat ik voorlopig nog bij Telenet zit. Omdat ik ontevreden ben van het telenetinternet wil ik overstappen naar een kleinere adslprovider. Maar de reden waarom we paar jaar geleden voor telenet kozen was omdat we te ver van een centrale zaten. Op de helpdesk zeiden ze dat het mogelijk zou zijn dat we hier geen adsl kunnen ontvangen (heb ook geen zin in een trage adsl-verbinding)
Geplaatst: 03 jan 2006, 17:28
door MeYeR
zaf schreef:Is het mogelijk om de afstand te weten te komen via een site of via mail? Ik probeer namelijk al heel de dag tevergeefs binnen te geraken.
Op de gewone helpdeks konden ze mij niet helpen omdat ik voorlopig nog bij Telenet zit. Omdat ik ontevreden ben van het telenetinternet wil ik overstappen naar een kleinere adslprovider. Maar de reden waarom we paar jaar geleden voor telenet kozen was omdat we te ver van een centrale zaten. Op de helpdesk zeiden ze dat het mogelijk zou zijn dat we hier geen adsl kunnen ontvangen (heb ook geen zin in een trage adsl-verbinding)
Ik was gisteren een kijkje aan het nemen op de site van de provider dommel en daar kan je je telefoon nummer ingegeven om te zien of je ADSL bij je thuis kan hebben.
Gewoon dommel.be en dan links zie je "adsl beschikbaar?" en daar je telefoonnummer ingeven.
Henkmi schreef:Dus als ik het goed begrijp (ben niet echt sterk in al die termen):
Heb ik deze maand al te veel gedownload en zetten ze mij op minder om dan in januari weer normaal te gaan of wa?
Toch wel bedrog, als je nu nog een waarschuwing kreeg...
Wel als je aan 7 Gb zit krijg je ook een waarschuwing op je skynet mail. Dan moet je die natuurlijk wel controleren
En het staat wss ook wel in de gebruikersovereenkomst als je over je limiet gaat wordt je op smallband gezet. Een oplossing is een volumepack bijkomen.
Geplaatst: 03 jan 2006, 17:34
door Blue-Sky
Op de gewone helpdeks konden ze mij niet helpen omdat ik voorlopig nog bij Telenet zit.
Voorlopig zal je geen steun krijgen zonder login of telefoon nummer waar zij altijd naar vragen, vrees ik toch.
Enkel wanneer je officieƫl aangemeld bent bij Belgacom/Skynet zal dat lukken.
Niemand die je kent in het Dorp / Stad (lokatie) die wel een ADSL verbinding heeft. Dan kan je eventueel die provider te weten komen waar deze bij aangesloten is.
Geplaatst: 03 jan 2006, 17:37
door zaf
MeYeR schreef:Ik was gisteren een kijkje aan het nemen op de site van de provider dommel en daar kan je je telefoon nummer ingegeven om te zien of je ADSL bij je thuis kan hebben.
Gewoon dommel.be en dan links zie je "adsl beschikbaar?" en daar je telefoonnummer ingeven.
Ik heb het tel-nr van mijn buurman ingegeven (omdat hij bij belgacom zit en ik nu nog bij telenet) en adsl is hier beschikbaar. Maar ik heb geen zin om tegen max 100kb/s te dl'en.
Als ze zeggen het is beschikbaar wilt dit dan zeggen dat je die 4Mbps zult halen? (of toch min of meer)
Geplaatst: 03 jan 2006, 17:44
door Blue-Sky
zaf schreef:Als ze zeggen het is beschikbaar wilt dit dan zeggen dat je die 4Mbps zult halen? (of toch min of meer)
Ja, in principe wel.
Als je buurman niet al te ver af woont zou dat moeten lukken, wat haalt je buur dan aan down en up-load?
Dan heb je toch al een goeie referentie...
Geplaatst: 03 jan 2006, 18:06
door Sub Zero
zaf schreef:Als ze zeggen het is beschikbaar wilt dit dan zeggen dat je die 4Mbps zult halen? (of toch min of meer)
Beschikbaar wil zeggen: 1Mbit of hoger
Vraag het gewoon even aan je buurman. Dan ben je zeker.
Geplaatst: 03 jan 2006, 18:12
door Kokki
vertrouw toch maar niet teveel op dat beschikbaar zijn. Ik heb net even gecontroleerd met het telnr. van mijn ouders. ADSL is idd beschikbaar, maar in werkelijkheid hebben ze Skynet met 1,1 Mbps als maximum snelheid
Aan je buur vragen zal het beste zijn.
Geplaatst: 03 jan 2006, 19:25
door zaf
Mja, mijn hier in de buurt zijn het meestal allemaal gepensioneerde
heb gewoon zijn nr gebruikt omdat die bij belgacom zit (hij heeft dus geen adsl), ik kan dit nog niet controleren omdat ik nog bij telenet zit. Ik ken wel iemand die adsl heeft maar daar zit dan weer 500m tussen.
Zal hem toch eens die speedtest laten doen