Pagina 1 van 2
Vragen/Klachten Tele2
Geplaatst: 18 dec 2005, 12:50
door Koenpje
Ik heb al altijd Skynet GO gehad, maar mijn vader wou overschakelen naar Tele2 ADSL omdat we ook al Tele2 telefoon hadden. Dit dan maar gedaan, maar ben nogal teleurgesteld.
1) Heb een week moeten wachten voordat ik e-mail adres kon aanmaken
2) S'avonds gaat het soms trager dan normaal, wrs omdat de server overbelast zijn ofzo?
3) Waar kan ik in godsnaam mijn volume nakijken?? En ik krijg ook helemaal geen melding als ik over de limiet zit ofzo. Heb ook nog geen factuur gekregen, maar is het zo dat ze gewoon kijken, ah die zit erover, die gaan we laten bij betalen zonder een melding te geven?
Geplaatst: 19 dec 2005, 22:58
door Zuttasoxx
Daar gaat mijn lust om naar versatel te gaan :S.
Re: Vragen/Klachten Tele2
Geplaatst: 20 dec 2005, 00:02
door Shaoty
3) Waar kan ik in godsnaam mijn volume nakijken??
bij "mijntele2" zal dat wel staan zeker?
Re: Vragen/Klachten Tele2
Geplaatst: 20 dec 2005, 00:13
door kaween
Shaoty schreef:3) Waar kan ik in godsnaam mijn volume nakijken??
bij "mijntele2" zal dat wel staan zeker?
...inderdaad ?! (gewoon uit nieuwsgierigheid effe getest, want ik zit normaal altijd op de VersatelSite .... maar dat is inderdaad hetzelfde bij de Tele2 site)
Wat is het probleem eigenlijk, want hier gaat dat eigenlijk probleemloos ?
*ietwat verbaasde blik*
Geplaatst: 20 dec 2005, 06:54
door Koenpje
Ik kan dat dus niet zijn.
Bij "mijn tele2" kan ik alleen maar mijn e-mail settings veranderen en die 10mb webruimte. Ik heb gewoon geen meter, en download zeker meer als 10gb in de maand maar ga nooit op smallband en krijg nooit een melding dat ik erover zit ofzo.
Zal vanavond eens screenshot posten van die mijn tele2.
Geplaatst: 20 dec 2005, 08:58
door wype
Koenpje schreef:, en download zeker meer als 10gb in de maand maar ga nooit op smallband en krijg nooit een melding dat ik erover zit ofzo.
Zal vanavond eens screenshot posten van die mijn tele2.
wat is dan in godsnaam het (jouw) probleem, je gaat nooit op smalband en je hoeft in het slechtste geval max. 5 € meer te betalen !!!
Geplaatst: 20 dec 2005, 11:45
door kerstman
algemene voorwaarden tele2 - volgens mij staat daar niks in van die tot 5 euro maximum en daarna gratis dus denk als we dit tekenen dan zijn we gezien - heb me op de eerste dag ingeschreven en een brief gehad dat ze me ten laatste in de week van 19 december gingen aansluiten en contacteren. Als ik alles lees ben ik al huiverig met wat me te wachten staat... wil enkel tele2 als ik ongelimiteerd kan downloaden want anders bleef ik wel bij telenet
Geplaatst: 20 dec 2005, 12:16
door dietervanb
Wet op de handelspraktijken : de publiciteit maakt deel uit van de overeenkomst.
Zoals hier ooit geadviseerd werd : alles uitdrukken.
Geplaatst: 20 dec 2005, 14:33
door kerstman
kan er mij die iemand mailen aub? heb ze niet meer - heb me ingeschreven op 16 november thanks
Geplaatst: 20 dec 2005, 14:49
door HANs
mijn ook aub.
of zet ze hier als attach in het forum.
Geplaatst: 20 dec 2005, 14:55
door legolas233
zou iemand mij die screens aub willen doorsturen
[email protected]
Geplaatst: 20 dec 2005, 15:14
door Krusty
HANs schreef:mijn ook aub.
of zet ze hier als attach in het forum.
Zet ze hier opt forum ja!
Geplaatst: 20 dec 2005, 15:44
door FST
damn, een volledige screen heb ik niet meer
, alleen stukjes...
Kan iemand anders beter ?
Geplaatst: 20 dec 2005, 15:53
door fred_be9300
FST schreef:damn, een volledige screen heb ik niet meer
, alleen stukjes...
Kan iemand anders beter ?
'k heb thuis nog screenshots
Oorspronkelijke voorwaarden Tele2
Geplaatst: 20 dec 2005, 15:54
door antem
Ik denk dat jullie dit zoeken?
Zit in RAR-file omdat ik geen html-extensies als attachement mag bijvoegen.
Re: Oorspronkelijke voorwaarden Tele2
Geplaatst: 20 dec 2005, 16:08
door yoho
antem schreef:Ik denk dat jullie dit zoeken?
Zit in RAR-file omdat ik geen html-extensies als attachement mag bijvoegen.
Bedankt, hopelijk hoef ik dit niet te gebruiken in de toekomst om mijn recht tov tele2-versatel te bewijzen bij een eventuele vroegtijdige opzegging.
bedankt voor het posten.
Geplaatst: 20 dec 2005, 16:28
door kerstman
allemaal goed en wel maar hetgeen op die screenshots staat zou op die algemene voorwaarden moeten komen anders maken we geen kans als we die algemene voorwaarden tekenen hé ze mogen beloven wat ze willen tis op papier dat het telt
Geplaatst: 20 dec 2005, 16:37
door BungaMan
inderdaad, helaas pindakaas maar screenshots gaan niet kunnen dienen als bewijsmateriaal. Kan ik meteen 20 screenshotjes laten zien waar iedere keer verschillende voorwaarden op staan. Een pdfje met de voorwaarden gegenereerd door versatel is al wat aanvaardbaarder.
maar maak je geen zorgen, ze gaan niet plots iets anders beweren voor de reeds aangesloten abonnees. anders is het een grote oplichterij en het feit dat dan bijna al hun abonnees hierover klagen wordt dan al als bewijs aanzien.
Geplaatst: 20 dec 2005, 16:39
door kerstman
ik vrees dat die voorwaarden nooit op een pdf hebben gestaan ... we're doomed
Geplaatst: 20 dec 2005, 17:31
door dietervanb
En het kan nog erger.
Krijg mijn factuur van Versatel.
Alhoewel mijn VOIP geactiveerd en geinstalleerd is op 10/12 en ik voor de formule free tiem gekozen heb (gratis oproepen na 17u), worden er mij toch gesprekken aangerekend gevoerd op 14 en 16/12 NA 17u !!!!
Telefonisch zijn die onozelaars weer niet te breieken. Weet andere zaken te doen dan weer 30 minuten aan de telefoon te hangen.
Geplaatst: 21 dec 2005, 00:14
door Tele2Tech
dietervanb schreef:En het kan nog erger.
Krijg mijn factuur van Versatel.
Alhoewel mijn VOIP geactiveerd en geinstalleerd is op 10/12 en ik voor de formule free tiem gekozen heb (gratis oproepen na 17u), worden er mij toch gesprekken aangerekend gevoerd op 14 en 16/12 NA 17u !!!!
Telefonisch zijn die onozelaars weer niet te breieken. Weet andere zaken te doen dan weer 30 minuten aan de telefoon te hangen.
Zijn problemen geweest met VOIP, waarschijnlijk heb je gebeld terwijl VOIP niet actief was?
Denk niet dat ze moeilijk zullen doen als je hen hierop attent maakt. Ben niet zeker natuurlijk.
Mvg,
Tele2Tech
Geplaatst: 21 dec 2005, 00:16
door fred_be9300
BungaMan schreef:inderdaad, helaas pindakaas maar screenshots gaan niet kunnen dienen als bewijsmateriaal. Kan ik meteen 20 screenshotjes laten zien waar iedere keer verschillende voorwaarden op staan. Een pdfje met de voorwaarden gegenereerd door versatel is al wat aanvaardbaarder.
maar maak je geen zorgen, ze gaan niet plots iets anders beweren voor de reeds aangesloten abonnees. anders is het een grote oplichterij en het feit dat dan bijna al hun abonnees hierover klagen wordt dan al als bewijs aanzien.
Merk ook op: Algemene voorwaarden artikel 2.1: "Contract bestaat uit aanvraag tot activering + schriftelijke bevestiging + algemene voorwaarden + tarieflijst". En 3.5 "Tele2 ... contractsvoorwaarden wijzigen ... klant mogelijkheid zonder kosten op te zeggen".
Het belangrijke zijnde dus dat ze zelf aangeven dat tarieflijst deel is van contract.
Ik heb bij mijn schriftelijke bevestiging een folderke gekregen met op de voorkant "tarieflijst Tele2 All-in". Daarin wordt HELEMAAL NIET gesproken over een extra te betalen 1eur/GB. Dus als ik lastig wil doen, ben ik daar meteen weg de dag dat ze mij extra aanrekenen. Natuurlijk, ik kan ook wat flexibeler zijn, en tot 5eur maand bijbetalen omdat dat op hun website stond de dag dat ik order plaatste. MAAR BIJ MEERKOST ben ik weg.
Wat me trouwens veel meer stoort is die afgeschermde tele2 box... maar dat verhaal zit in een andere thread.
cheers.
Fred
Geplaatst: 21 dec 2005, 01:43
door dietervanb
Tele2Tech schreef:dietervanb schreef:En het kan nog erger.
Krijg mijn factuur van Versatel.
Alhoewel mijn VOIP geactiveerd en geinstalleerd is op 10/12 en ik voor de formule free tiem gekozen heb (gratis oproepen na 17u), worden er mij toch gesprekken aangerekend gevoerd op 14 en 16/12 NA 17u !!!!
Telefonisch zijn die onozelaars weer niet te breieken. Weet andere zaken te doen dan weer 30 minuten aan de telefoon te hangen.
Zijn problemen geweest met VOIP, waarschijnlijk heb je gebeld terwijl VOIP niet actief was?
Denk niet dat ze moeilijk zullen doen als je hen hierop attent maakt. Ben niet zeker natuurlijk.
Mvg,
Tele2Tech
VOIP was wel actief. Van het moment dat de installateur langs geweest is is er geen andere mogelijkheid om te bellen dan met VOIP.
Zeg Tele2Tech werk jij wel bij Tele2/Versatel ? Ik heb al met vele mensen daar gesproken, maar niemand tegengekomen die zo vriendelijk en behulpzaam was als jij .....
Geplaatst: 21 dec 2005, 09:48
door antem
Kan Tele2Tech ons vertellen waarom de voorwaarden van Tele2 All In veranderd werden? Kan hij ons ook bevestigen dat deze oude voorwaarden behouden blijven voor klanten die intekenden voor 19 december?
Ik ken verschillende mensen die al redelijk aan het panikeren zijn over deze veranderingen en weet dat velen van hen onmiddelijk hun contract verbreken indien men terugkomt op de eerdere condities.
Geplaatst: 25 dec 2005, 09:25
door antem
Het is blijkbaar een moeilijke vraag die ik stelde. Al 4 dagen en nog geen antwoord.
Geplaatst: 25 dec 2005, 11:59
door FST
Kan Tele2Tech ons vertellen waarom de voorwaarden van Tele2 All In veranderd werden? Kan hij ons ook bevestigen dat deze oude voorwaarden behouden blijven voor klanten die intekenden voor 19 december?
Ik heb het ook ergens gevraagd:
Zou je ook aan de TELE2 tech die komt installeren een bevestiging kunnen vragen? heb wel ergens gezien hier dat iemand dat gedaan heeft, maar dan zou die alleen maar iets snel kunnen schrijven met een stylo ofzo...
Welke mogelijkheden zijn er nog, behalve mailen en hopen dat ze terug sturen?
Maar aan het antwoord van dietervanb zie ik al genoeg:
En die installateur : die kan je echt niet verder helpen. Dat is een zelfstandige. Die werkt zelfs niet eens rechtstreeks voor TELE2. Die krijgt alleen de opdracht alles komen te installeren. Bij mij heeft hij ook vastgesteld dat de snelheid beneden alle peil was, heeft dat zelfs op de bon vermeld, en ik heb het onmiddellijk doorgegeven aan Versatel. Kreeg een mail 2 dagen terug dat het nu wel in orde was. NIKS VAN. Was niet in orde, maar ik moet nu maar weer reageren.
PS: staat in thread: OPGELET Verandering "Extra volume", page 7
best ook eens in die topics kijken
Geplaatst: 25 dec 2005, 19:51
door Tele2Tech
antem schreef:Kan Tele2Tech ons vertellen waarom de voorwaarden van Tele2 All In veranderd werden? Kan hij ons ook bevestigen dat deze oude voorwaarden behouden blijven voor klanten die intekenden voor 19 december?
Ik ken verschillende mensen die al redelijk aan het panikeren zijn over deze veranderingen en weet dat velen van hen onmiddelijk hun contract verbreken indien men terugkomt op de eerdere condities.
Geen idee, en sorry, is momenteel nogal druk, heb weinig topics gelezen...
Mvg,
Tele2Tech
Geplaatst: 25 dec 2005, 19:54
door Tele2Tech
dietervanb schreef:Tele2Tech schreef:dietervanb schreef:En het kan nog erger.
Krijg mijn factuur van Versatel.
Alhoewel mijn VOIP geactiveerd en geinstalleerd is op 10/12 en ik voor de formule free tiem gekozen heb (gratis oproepen na 17u), worden er mij toch gesprekken aangerekend gevoerd op 14 en 16/12 NA 17u !!!!
Telefonisch zijn die onozelaars weer niet te breieken. Weet andere zaken te doen dan weer 30 minuten aan de telefoon te hangen.
Zijn problemen geweest met VOIP, waarschijnlijk heb je gebeld terwijl VOIP niet actief was?
Denk niet dat ze moeilijk zullen doen als je hen hierop attent maakt. Ben niet zeker natuurlijk.
Mvg,
Tele2Tech
VOIP was wel actief. Van het moment dat de installateur langs geweest is is er geen andere mogelijkheid om te bellen dan met VOIP.
Zeg Tele2Tech werk jij wel bij Tele2/Versatel ? Ik heb al met vele mensen daar gesproken, maar niemand tegengekomen die zo vriendelijk en behulpzaam was als jij .....
Nadat je geïnstalleerd bent kan je nog rustig over je oude belgacom-telefoonlijn bellen. Zolang de nummer niet geporteerd is (duurt gemiddeld 5 werkdagen) komen je inkomende gesprekken over Belgacom (daarom zijn er 3 RJ11 connectors aangesloten aan je router.). Indien VOIP gedurende die periode wegvalt bel je dus rustig over je Belgacom lijn...
En ja ik werk voor Tele2, sorry dat ik de mensen wil helpen
Mvg,
Tele2Tech
Geplaatst: 25 dec 2005, 21:26
door dietervanb
Beste Tele2Tech,
Hoezeer ik het ook op prijs stel dat je wil helpen, het is toch eigenlijk de taak van de helpdesk om de klanten verder te helpen.
Waarom doen ze dat niet ?
Ik zit op dit moment weer met een miserabele snelheid
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 563 kbit/s or 70 kbyte/s
- Upload speed : 140 kbit/s or 18 kbyte/s
Sun Dec 25 2005 at 21:22:41 UTC+0100
Dit is voor mij onaanvaardbaar.
Ook het feit dat ik een abonnement moet betalen om via VOIP te bellen, en ik dan maar (zonder dat ik er weet van heb) zit de bellen met mijn dure discovery line is ook niet aanvaardbaar. Anders had ik wel met Skype gebeld.
Ik ben niet naar ALL-IN overgeschakeld om Versatel een plezier te doen, maar om er wat voordeel bij te hebben.
Dit is tot nu toe nog altijd niet het geval.
Integendeel.
Geplaatst: 26 dec 2005, 11:23
door dietervanb
Ik hoop dat binnen enkele dagen mijn problemen verholpen zullen zijn, maar heb een goed adres gevonden om klact in te dienen :
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/inde ... haal-.html
Dit is een officiele instantie.
Zelf geef ik hen nog enkele dagen.
Geplaatst: 26 dec 2005, 12:43
door dicamillo
Vraagje aan de kenners: omdat ik nooit boven de 100kbyte/s kom, denk ik dat ze bij Tele2 mijn All-In snelheid verkeerdelijk op 1Mbit/s dl gezet hebben, kan ik dat zelf ergens checken?
Thx
Geplaatst: 26 dec 2005, 13:18
door Sensei Zeon
Hang er eens een andere modem aan, een waar je wel in kan, en kijk dan naar de sync snelheid, als er een andere cap gebeurt, kan je het volgens mij niet nakijken
Misschien eens om 4uur 's nachts een speedtest doen en kijken of het nog zo traag is.
Geplaatst: 26 dec 2005, 13:38
door dietervanb
Probleem is dat we hier niet allemaal nog een reserve modem hebben liggen.
Ik denk dat gewoon de snelheid van allin beneden all peil is.
Zelf haal ik heel af en toe 10 a 15 % meer dan mijn vroeger "always more'.
Geplaatst: 26 dec 2005, 21:30
door Tele2Tech
Ik kan je zeker geen ongelijk geven... maar kan er natuurlijk ook zelf niets aan veranderen
*Hoopt dat alle problemen snel van de baan zijn*
Mvg,
Tele2Tech
Geplaatst: 26 dec 2005, 21:42
door dietervanb
Via PM had je me laten weten dat je zo vriendelijk zou zijn eens te informeren daar. Weet je ondertussen iets meer ?
Snelheid om 21u30
26/12
Your current download speed:
620kbit/s
or
78kbyte/s Your current upload speed:
146kbit/s
or
18kbyte/s
Geplaatst: 27 dec 2005, 04:29
door skindred
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1898 kbit/s or 237 kbyte/s
- Upload speed : 164 kbit/s or 21 kbyte/s
Tue Dec 27 2005 at 04:29:14 UTC+0100
Geplaatst: 27 dec 2005, 09:58
door hanniballetje
Ik zal in ieder geval ook gebruik maken van de klachtensite van de ombudsman!
Hopelijk doen meer mensen dat.....hoe meer klachten, des te serieuzer wordt denk ik de klacht genomen.
Geplaatst: 27 dec 2005, 10:10
door dietervanb
Nu ja, vanmorgen ietsje beter :
Your current download speed:
799kbit/s
or
100kbyte/s Your current upload speed:
161kbit/s
or
20kbyte/s
Geplaatst: 27 dec 2005, 14:52
door dietervanb
Misschien komt er toch schot in de zaak ????
Mijn vrouw heeft vandaag telefoon gehad van een zekere Jeroen van Tele2 die informeerde hoe het zat met als die problemen.
Alhoewel ze niet alle details wist kon ze hem toch in grote lijnen vertellen wat er allemaal mis was.
Er werd haar beloofd dat alles met prioriteit zou opgelost worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
Want heel eerlijk : het liefst zou ik willen dat alles gewoon werkte zoals het moest. Geen klachtenbrieven, geen aangetekende schrijven ....
Geplaatst: 27 dec 2005, 17:14
door legolas233
Belgacom heeft vandaag gebeld om te melden dat ze mijn internet verbinding gingen desactiveren, maar ik was niet thuis
en mijn ma heeft gezegd dat ze het zo moesten laten en dat ik morgen ging terugbellen.
mijn vraag is nu of mijn versatel lijn al geactiveerd zou zijn, want normaal gezien ging dit pas gebeuren in januari????
indien dit niet het geval is, kan ik meer dan 2 weken zonder internet zitten?