Pagina 1 van 3
Realdsl plat? (17/12/'05)
Geplaatst: 17 dec 2005, 08:52
door poohbeer
Krijg geen connectie meer.. algemene storing of moet'k het bij mezelf gaan zoeken?
014 Turnhout hier trouwens.
Geplaatst: 17 dec 2005, 09:07
door GaGo
hier ook niet (Leuven), en "the person on extension 9003 is unavailable"
Geplaatst: 17 dec 2005, 09:16
door poohbeer
GaGo schreef:hier ook niet (Leuven), en "the person on extension 9003 is unavailable"
Leuven ook al.. peins dat we niet veel reactie gaan krijgen op dit topic dan
Geplaatst: 17 dec 2005, 10:12
door Limburg
05:33 PPP link down
Iemand met uitleg?
Mmmm, Meon heeft ook problemen:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (111) in /usr/local/psa/home/vhosts/anigraphics.be/web_users/adslbox/na/db_connect.php on line 2
inderdaad, het ligt plat
Geplaatst: 17 dec 2005, 10:49
door warp
hier ligt het ook plat, ik woon in schilde
05:34:42 ipcop PPP has gone down on ppp0
5 uur later nog steeds niets
algoe dat we hier nog telenet hebben
Geplaatst: 17 dec 2005, 11:17
door zeppos4
Yup, Realdsl ligt hier(013) ook op zen buik. Dat nen technieker dat maar rap gaat fixen op hunne router. Eerste keer dat ik hinder ondervind bij realdsl, voor de rest altijd een snelle, stabiele connectie gehad.
Geplaatst: 17 dec 2005, 11:38
door doolbyd
Hier in het Gentse ligt realdsl eveneens plat.
Van 60kbyte/seconde naar 0kbyte/seconde download !
Indien er na deze downtime geen verbetering van het netwerk komt, dan doe ik het nodige.
Geplaatst: 17 dec 2005, 11:57
door avatara
Hier in Latem, zone Gent ligt ook alles plat, en die klote hulplijn staat op antwoordapparaat.
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:10
door The_Borg
Geen flame, maar RealDSL is nu toch al een tijdje een grap. Blijkbaar kan unlimited niet voor de prijs die ze aanbieden. Dit is iets dat je al van in het begin kon zien, snap niet dat er zich zoveel mensen op ingeschreven hebben.
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:25
door BMaster
Ik heb net terug verbinding.. at least. Nog een maand en ik ben weg bij realdsl, ik zie er al naar uit!
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:29
door UB_removed1963
Het is weeral zover..de zoveelste keer. zone 089 ook alles plat sinds 4u vanmorgen..pas zonet connectie terug. Blij dat ik binnekort naar Tele2 kan omschakelen...Realdsl is echt een ramp, benieuwd hoeveel klanten ze nog gaan overhouden als die problemen blijven aanhouden
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:30
door Jethz
Ja ik vind het zeer vervelend dat de laatste tijd de problemen steeds meer de kop opsteken, maar ik herinner mij van de beginperiode van Telenet dat het daar niet veel beter was.
Let wel... ze zeggen dat de kruik zolang te water gaat tot ze breekt. Dus realdsl heeft nog respijt van mij, maar mijn geduld is ook niet oneindig.
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:31
door iBob
Lag hier eveneens plat van rond 5.30 (denk ik) tot 12.15.
Eerste keer dat ik zo'n downtime meemaak en ben klant 22.
Over het algemeen vrij tevreden over realdsl, ben geen grote downloader maar de vrijheid van een vast ip, reverse dns, hogere upload en geen blokkering van de poorten is hun grootste troef.
Support en zelfs sales per telefoon of email kan stukken verbeteren, zelfs voor hun meer business gerichte producten zoals afname van rackspace.
De snelheid ligt merkelijk lager dan een doorsnee adsl skynet verbinding en pings/routes naar bepaalde sites zijn vaak hoger.
Aangezien ik geen gamer ben stoort dit me nauwelijks, alles is meer dan goed werkbaar wat mij betreft.
Geen klote disconnects zoals bij skynet en geen infantiele volumemeter zoals bij telenet.
Enfin 't werkt terug, nu kan ik ook weer aan de slag.
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:34
door netdata
De nieuwe Internet routers (zover ik weet, annoucement van RealDSL volgt...) lagen terug op hun gat.
Ze zijn nu terug up and running
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:37
door BMaster
2 vraagjes voor u prodata:
1) hoe weet jij dat, als je niets met realroot/realdsl te maken hebt?
2) hoe kan dergelijke panne in godsnaam 7u duren???
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:40
door UB_removed1963
Weet je wat. het interesseert mij echt niet meer aan wat het deze keer lag... Dit is niet de eerste keer dat het spel gans op zijn gat lag! ONAANVAARDBAAR en amateuristisch.
Geplaatst: 17 dec 2005, 12:46
door flt
sailormars2k schreef:Weet je wat. het interesseert mij echt niet meer aan wat het deze keer lag... Dit is niet de eerste keer dat het spel gans op zijn gat lag! ONAANVAARDBAAR en amateuristisch.
eigen schuld dikke bult?
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:00
door Jethz
Lag er net weer 20 minuten uit ...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:01
door BMaster
't was net weer effe down:
Dec 17 12:44:11 gateway pppd[2232]: Serial link appears to be disconnected.
Dec 17 12:44:11 gateway pppd[2232]: Connect time 20.4 minutes.
geweldig, zo'n provider...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:03
door netdata
BMaster schreef:2 vraagjes voor u prodata:
1) hoe weet jij dat, als je niets met realroot/realdsl te maken hebt?
2) hoe kan dergelijke panne in godsnaam 7u duren???
1)
IRC channel #realroot alsook #realdsl is handig voor zulke dingen...
Heb nogal goed contact met Jonas... Hij houd me goed op de hoogt van zulke dingen
2) omdat ik hem vanmorge heb wakkergebeld (hihi sorry daarvoor) om te zeggen dat hun netwerk plat lag. dit was rond half 10 ofzo.
Toen is men in actie geschoten. bijkomstig probleem was dat de netwerktechnieker van dienst niet wakker werd
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:05
door rapweg
heb zo de indruk dat sinds de werkzaamheden de stabiliteit er alleen maar achteruit is op gegaan, daarvoor had ik echter zelden disconnects
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:09
door UB_removed1963
flt schreef:eigen schuld dikke bult?
Wat is dat nu voor een reactie? Dus je wilt zeggen dat ik niet mijn ongenoegen mag uiten wanneer ik ontevreden ben over mijn ISP? Ik vind gewoon dat het de spuigaten uitloopt, het is om de haverklap wel iets waardoor hun netwerk uitligt of er iets *weeral* niet werkt. Ze moeten hun beloftes nakomen en dat doen ze duidelijk niet.
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:10
door Jethz
Liggen de internationale routers er nu uitofzo ?
Ik kan BE sites bereiken maar geen internationale sites.
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:13
door UB_removed1963
Jethz schreef:Liggen de internationale routers er nu uitofzo ?
Ik kan BE sites bereiken maar geen internationale sites.
Yup. Internationale sites liggen er compleet uit.
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:13
door rapweg
Jethz schreef:Liggen de internationale routers er nu uitofzo ?
Ik kan BE sites bereiken maar geen internationale sites.
hier werken internationale verbindingen..
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:14
door netdata
Jethz schreef:Liggen de internationale routers er nu uitofzo ?
Ik kan BE sites bereiken maar geen internationale sites.
Had ik ook al opgemerkt ja.
Hij doet nog perfect een NSlookup
maar op een tracert stopt hij op ne internet router van RealDSL...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:14
door BMaster
prodata schreef:2) omdat ik hem vanmorge heb wakkergebeld (hihi sorry daarvoor) om te zeggen dat hun netwerk plat lag. dit was rond half 10 ofzo.
Toen is men in actie geschoten. bijkomstig probleem was dat de netwerktechnieker van dienst niet wakker werd
Blijkbaar hebben ze dus geen systeem dat automatisch de nodige mensen opbelt/waarschuwt als er ergens iets cruciaals de dieperik ingaat. Zou een handige investering zijn. Ik vermoed dat jij Jonas z'n prive telefoonnummer hebt ofzo? Want als je naar realdsl zelf belt dan krijg je een soort foutbericht... ze bedoelen het allemaal goed, en 't is goedkoop voor fup enzo, maar dergelijke zaken mogen niet gebeuren. Wie weet hoe lang we nog mochten wachten als jij Jonas niet gebeld had!
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:19
door netdata
BMaster schreef: als je naar realdsl zelf belt dan krijg je een soort foutbericht... ze bedoelen het allemaal goed
Hihi, ja je krijgt inderdaad die boodschap omdat jonas ook RealDSL heeft en VoIP gebruik...
vandaar.
Zover ik weet heeft realDSL nagios als netwerk monitoring tool gekoppeld aan een SMS send systeem. Dus ja er zal wel iemand een boodschap gekregen hebben. Maar daarom nog niet gereageerd hebben he...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:21
door BMaster
prodata schreef:BMaster schreef: als je naar realdsl zelf belt dan krijg je een soort foutbericht... ze bedoelen het allemaal goed
Hihi, ja je krijgt inderdaad die boodschap omdat jonas ook RealDSL heeft en VoIP gebruik...
vandaar.
Zover ik weet heeft realDSL nagios als netwerk monitoring tool gekoppeld aan een SMS send systeem. Dus ja er zal wel iemand een boodschap gekregen hebben. Maar daarom nog niet gereageerd hebben he...
Dat zegt allemaal heel veel over hoe serieus die mannen hun job nemen. Niks verantwoordelijkheid. Trouwens, als je van thuis uit support doet voor realdsl, dan neem je toch op z'n minst zelf een andere provider! Het moment dat veel mensen je proberen bellen, is het moment dat er iets niet werkt.. en dat is dan per definitie het moment dan Jonas niet te bereiken is. Het gaat m'n petje te boven hoor
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:22
door Suratrat
Ben blij dat het terug in orde is.
Ze mogen de organisatie van realdsl toch eens duidelijk gaan structureren. Te beginnen met een duidelijkere communicatie naar de klant toe, daarvoor zouden ze hun website eens kunnen aanpassen. Velen weten nog niet eens waar en hoe ze hun webspace/ mailadressen kunnen activeren, waar trouwens ook niks van wordt gezegd als je aangesloten bent. Een sectie op de website zou dus handig zijn, dat bespaart vele telefoontjes. Voor vele vragen kan je wel op dit forum , maar een duidelijke site is een must. Realdsl kan er alleen maar beter van worden. En die technische problemen bij een groeiend? bedrijf, die zijn er nu eenmaal.
Deze morgen (11:30) belde ik naar realdsl om te vragen wat er loos was, maar daar kreeg ik een melding dat er niemand beschikbaar was. Dat ze dan toch een een bericht achterlaten met vermelding dat er tijdelijk storingen zijn...
Hun organisatie tot nu toe , trekt nog steeds nergens op
Als ze zo door gaan , dan gaan ze klanten zien vertrekken ipv bijkomen.
Ik geef ze nog even tijd, maar als het doorgaat zoals nu, zien ze ook mij vertekken.
Communicatie naar de klant is zeer belangrijk, dat ze dat eens beginnen in te zien !!!!
Laten we hopen dat ze hier hun lessen eens uit gaan leren.
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:24
door BMaster
Suratrat schreef:op de website stond een melding van onderhoudswerken, dit zou een halfuur duren. Blijkbaar heeft dit geresulteerd in een downtime van toch wel meer als 10 uur.
Je moet eens naar de datum zien van de werken die je daar vernoemt
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:25
door SpoBo
de laatste week is men inet denk ik al 5 a 6 keer weggevallen. Ik zit op zone 016 trouwens .. eneuh nu begint het mij toch wel zwaar te ambeteren. Deze morgend, nu ... waarschijnlijk sewwes en straks ook nog is dan :s
Fix die bugs in het netwerk zodat wij allen vrij kunnen surfen
En snel wat
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:25
door rapweg
Suratrat schreef:op de website stond een melding van onderhoudswerken, dit zou een halfuur duren. Blijkbaar heeft dit geresulteerd in een downtime van toch wel meer als 10 uur.
16.09.05 - 00:00 - 02:00 | Status: gesloten
Vanacht worden er onderhoudswerken uitgevoerd. Hierdoor kan er een mogelijke downtime zijn +- een halfuur !
toch niet deze melding? :p
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:27
door Suratrat
rapweg schreef:Suratrat schreef:op de website stond een melding van onderhoudswerken, dit zou een halfuur duren. Blijkbaar heeft dit geresulteerd in een downtime van toch wel meer als 10 uur.
16.09.05 - 00:00 - 02:00 | Status: gesloten
Vanacht worden er onderhoudswerken uitgevoerd. Hierdoor kan er een mogelijke downtime zijn +- een halfuur !
toch niet deze melding?
hehe ja foutje
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:28
door Suratrat
Suratrat schreef:rapweg schreef:Suratrat schreef:op de website stond een melding van onderhoudswerken, dit zou een halfuur duren. Blijkbaar heeft dit geresulteerd in een downtime van toch wel meer als 10 uur.
16.09.05 - 00:00 - 02:00 | Status: gesloten
Vanacht worden er onderhoudswerken uitgevoerd. Hierdoor kan er een mogelijke downtime zijn +- een halfuur !
toch niet deze melding?
hehe ja foutje, nu ja dat er helemaal niets stond, dat maakt het alleen maar erger
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:28
door poohbeer
prodata schreef:BMaster schreef:2) omdat ik hem vanmorge heb wakkergebeld (hihi sorry daarvoor) om te zeggen dat hun netwerk plat lag. dit was rond half 10 ofzo.
Toen is men in actie geschoten. bijkomstig probleem was dat de netwerktechnieker van dienst niet wakker werd
My god, ben zelf ook fieldservice engineer met wachtdienst maar als me dat moest overkomen :o 'k Zou serieus klapke mogen gaan doen denk'k.
Trouwens, SMS als waarschuwingssysteem is ABSOLUUT niet voldoende. SMS slaap je zonder veel moeite doorheen.
Wij gebruiken voorlopig nog steeds een lekker ouderwetse beper die blijft janken tot ik de centrale heb teruggebeld. Semafoon gaat er volgend jaar wel uit bij Belgacom blijkbaar dus vanaf volgend jaar precies hetzelfde maar dan met GSM. Ding blijft opnieuw bellen tot de engineer van dienst terugbelt.
BMaster schreef:Dat zegt allemaal heel veel over hoe serieus die mannen hun job nemen. Niks verantwoordelijkheid. Trouwens, als je van thuis uit support doet voor realdsl, dan neem je toch op z'n minst zelf een andere provider! Het moment dat veel mensen je proberen bellen, is het moment dat er iets niet werkt.. en dat is dan per definitie het moment dan Jonas niet te bereiken is. Het gaat m'n petje te boven hoor
Als het SMS is zal dat eerder goeie slaper dan slechte wil zijn. Is ook die netwerkengineer zijn schuld niet dat zijn werkgever een slecht systeem heeft voor de wachtdienst.
Je klaagt nu ook richting Jonas maar is Jonas wel een netwerkengineer met standby dienst? Heb eerder de indruk dat die een binnendienst functie heeft en 's zaterdags gewoon hoort uit te slapen.
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:32
door rapweg
ach het kan altijd wel wat beter maar al bij al vind ik het toch nog beter als mijn skynet connectie een tijd terug, véél meer geavanceerde mogelijkheden , niet die lastige limiet in het oog moeten houden en geen 36 uurlijke disconnects (brr the horror).
Komen er wel momenten als deze bij maar dat had ik bij skynet ook van tijd tot tijd dat het voor een paar momenten op zn gat lag.
Tele2 lijkt voor het moment nog geen deftig alternatief dus kan het wel verdragen :) (zolang het binnen de perken blijft)
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:34
door netdata
Mijn gevoel zegt - en dit is natte vinger werk - dat realDSL niet zo echt goed is in security...
Dit probleem zag ik van gistere al aankomen...
Als je het topic hieronder leest dan zal je merken dat er spontaan klachten binnen kwamen van snelheidsprobs.
Ik heb mijn snelheid zien droppen met het uur.
Hier leid ik 2 dingen uit af die mogelijk zijn met routers...
Verkeerde routing table (of verkeerde config van bijvb Split MLT ofzo) en de router gooit zichtzelf dicht door een interne loop, dit kan traag gebeuren maar zag je aankomen
ander punt is een DDoS aanval
Ik vind de routers niet echt zo schitterend van RealROOT vooral het beheer.
Je kont tot voor kort gewoon via HTTP aan de config page van de backbone routers...
Goed das al uitgezet, maar ik slaag er nog altijd in een Telnet op te starten naar de routers...
Normaal word managment van zulke dingen via outbound managment gedaan waardoor het zelfs niet mogelijk is een telnet op te starten.
en indien toch publiek zou ik er een IP restricted iets van maken...
Ik zou wel is een audit willen doen bij RealROOT eens zien wat daar aan het licht gaat komen, maar zulke dingen kunnen dus voor mij niet echt...
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:34
door BMaster
poohbeer schreef:BMaster schreef:Dat zegt allemaal heel veel over hoe serieus die mannen hun job nemen. Niks verantwoordelijkheid. Trouwens, als je van thuis uit support doet voor realdsl, dan neem je toch op z'n minst zelf een andere provider! Het moment dat veel mensen je proberen bellen, is het moment dat er iets niet werkt.. en dat is dan per definitie het moment dan Jonas niet te bereiken is. Het gaat m'n petje te boven hoor
Als het SMS is zal dat eerder goeie slaper dan slechte wil zijn. Is ook die netwerkengineer zijn schuld niet dat zijn werkgever een slecht systeem heeft voor de wachtdienst.
Je klaagt nu ook richting Jonas maar is Jonas wel een netwerkengineer met standby dienst? Heb eerder de indruk dat die een binnendienst functie heeft en 's zaterdags gewoon hoort uit te slapen.
Ok je hebt gelijk, Jonas kan er ook niet aan doen. Maar ik blijf erbij dat het niet kan. En dat iemand die van thuis uit support doet voor Realdsl, een andere provider dan Realdsl moet hebben. Desnoods telenet en adsl. Hoe gaat hij anders in de loop van de week, overdag, support geven als de boel eruit gaat?
Geplaatst: 17 dec 2005, 13:38
door rapweg
prodata schreef:Mijn gevoel zegt - en dit is natte vinger werk - dat realDSL niet zo echt goed is in security...
Dit probleem zag ik van gistere al aankomen...
Als je het topic hieronder leest dan zal je merken dat er spontaan klachten binnen kwamen van snelheidsprobs.
Ik heb mijn snelheid zien droppen met het uur.
Hier leid ik 2 dingen uit af die mogelijk zijn met routers...
Verkeerde routing table (of verkeerde config van bijvb Split MLT ofzo) en de router gooit zichtzelf dicht door een interne loop, dit kan traag gebeuren maar zag je aankomen
ander punt is een DDoS aanval
Ik vind de routers niet echt zo schitterend van RealROOT vooral het beheer.
Je kont tot voor kort gewoon via HTTP aan de config page van de backbone routers...
Goed das al uitgezet, maar ik slaag er nog altijd in een Telnet op te starten naar de routers...
Normaal word managment van zulke dingen via outbound managment gedaan waardoor het zelfs niet mogelijk is een telnet op te starten.
en indien toch publiek zou ik er een IP restricted iets van maken...
Ik zou wel is een audit willen doen bij RealROOT eens zien wat daar aan het licht gaat komen, maar zulke dingen kunnen dus voor mij niet echt...
idd dit is echt wel ongehoord, zelf bij bedrijven maakt men meestal gebruik van een managment vlan zodat de "gewone" gebruikers totaal geen toegang hebben tot deze (zelf al zijn ze met passwords securede) devices, laat staan dat een isp heel het Internet toelaat van te connecten op zn apparatuur.