Pagina 1 van 1

e-mail: pop3 reageert niet

Geplaatst: 10 dec 2005, 11:07
door memyselfandi
hallo,

ik zit met een probleem. ik haal steeds mijn mails binnen via outlook express. nu dit kan soms gebeuren dat de server ofzo niet reageert maar bij het heropstarten van programma, computer,... is het probleem meestal opgelost en zo niet is het "de volgende dag" meestal wel weer in orde.

nu duurt het echter veel langer ik slaag er al een hele week niet in mijn e-mails binnen te halen eerst dacht ik dat het aan de server ofzo lag [email protected] (vevida.be host) maar bij andere mail adressen zoals bv [email protected] lukt het ook niet
dus vermoed ik dat het probleem inter op de computer zit kan dit zijn? weten jullie wat ik moet doen? outlook volledig opnieuw installeren ofzo?



ik krijg steeds melding dat de pop3 server al meer dan 60 seconden niet gereageerd heeft... norton heb ik ook al uitgeschakeld zonder reslutaat


alvast bedankt voor de hulp

groeten Jurgen

Geplaatst: 10 dec 2005, 11:10
door memyselfandi
dit is de melding die ik krijg na het "stopzetten" van het binnenhalen


Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'info ', Server: 'relay.skynet.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

Geplaatst: 10 dec 2005, 11:46
door Ubremoved_2106
Ik ga soms iemand zijne PC fixen die ook skynet en outlook express heeft, ik heb al gezien dat de skynet server soms plat ligt...

Die andere emails, isdat een andere pop3 server ? (niet van skynet dus)

Geplaatst: 10 dec 2005, 12:29
door netdata
wat vaak gebeurd bij de pop3 server van skynet is dat mails blijven hangen. hij weigert (geeft time out) op het binnenladen van de webepaalde mail.

Je kan dit zelf oplossten door een telnet te doen naar de pop3 op poort 110

of de klantendienst bellen.

Geplaatst: 10 dec 2005, 14:03
door Vieten
Met een corrupte mail heb ik dat ook eens gehad, toen ben ik gewoon eens via webmail gaan zien en de betreffende mail daar gewist, probleem opgelost.

Geplaatst: 10 dec 2005, 14:08
door netdata
Vieten schreef:Met een corrupte mail heb ik dat ook eens gehad, toen ben ik gewoon eens via webmail gaan zien en de betreffende mail daar gewist, probleem opgelost.
:lol:

Ja ik zat nog me de vervlogen tijden bezig van scarlet toen webmail nog niet bestond :lol:

Ja via webmail mail deleten of zoals ik zei via telenet :-D

Geplaatst: 10 dec 2005, 14:26
door meon
prodata schreef:Ja via webmail mail deleten of zoals ik zei via telenet :-D
Ik ga echt geen kabelprovider binnenhalen om een mail te deleten hoor :?

Re: e-mail: pop3 reageert niet

Geplaatst: 10 dec 2005, 14:49
door Blue-Sky
memyselfandi schreef:ik krijg steeds melding dat de pop3 server al meer dan 60 seconden niet gereageerd heeft... norton heb ik ook al uitgeschakeld zonder reslutaat
Heb je soms per vergissing de instellingen in Internet Explorer, bij verbindingen de beveiliging niet gewijzigd?
Ik bedoel, de verbindingen naar het Internet, beveiliging. (die Globe dus, hier staat dat op Normaal)

Ook dit is van belang, bij instellingen van NIS.
Het hokje met popup advertenties mag niet aangevinkt zijn, voor de URL waar je naartoe wilt.
Je kan bovenaan dat screenshot dat wijzigen als je op (algemene - gebruikers instellingen) klikt kan je dat aanpassen.

Geplaatst: 11 dec 2005, 01:15
door Seal
Kijk hier eens.

back

Geplaatst: 21 dec 2005, 16:33
door memyselfandi
hallo mensen super bedankt al voor jullie hulp
sorry voor mijn laat tijdige antwoord maar ik ben lange tijd offline geweest.

het e-mail probleem is nog steeds niet opgelost. de 2 ingestelde e-mail accounts zijn verschillend 1 e-mail account is van belgacom (al oeroud en nog door bekomen door een gratis analoog abonnement) en 1 is een aangekocht mailadres dus [email protected] bij de 2de gaan de verzonden e-mails via skynet maar de inkomende natuurlijk niet.

maar als ik norton uitschakel en dan de emails binnenhaal lukt dit zonder probleem dus veronderstel ik dat alle e-mails binnengehaald zijn op de computer maar van zodra ik norton weer inschakel krijg ik weer het zelfde probleem.

wat ik wel opmerk is dat bovenaan outlook volgende melding achter de hoofding van outlook staat (SURFRIGHT) kan dit het probleem zijn ?

alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

groeten jurgen

Geplaatst: 21 dec 2005, 16:40
door Blue-Sky
Bekijk dit eens, ik denk dat het aan je instellingen in Norton zal liggen.

Zie ook de link in mijn vorig bericht hierboven...

:wink:

Geplaatst: 21 dec 2005, 17:09
door memyselfandi
bedankt blue sky

sorry ik had je vorige link wel aangklikt maar begreep er niet zoveel van lol ik herkende het 'schermpje' niet maar toen je me de laatste link doorgaf en vermelde schuifbalk verlagen viel men frank..euro :-p die wist ik wel staan in norton ;-) dus nu naar beneden gezet (op laagste positie) en nu is het probleem weer opgelost dank je wel je hebt weer een goede (kerst)daad verricht :-)

nu ik norton op laag gezet heb loop ik niet meer risco op inbraak ofzo? of is de minimuim beveiliging verhoogd?

vele groetjes jurgen :-)

Geplaatst: 21 dec 2005, 17:43
door Blue-Sky
Goed dat het opgelost is, en waarvoor de The Old toch nog niet te oud is. :-D

Graag gedaan.
Nu, of je meer risico loopt? Ik denk het niet, misschien heb je van Norton zonder dat je het weet inmiddels ook die update automatisch ontvangen, deze veroorzaakt schijnbaar een hogere beveiliging.
(normaal had ik die ook moeten krijgen via autom. update maar ik was ze dus vóór, manueel)