wat vinden jullie van de site ?

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
herontdek.be
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2005, 11:37
Locatie: gent
Contacteer:

beste mensen wat vinden jullie vinden nu al van de site we zijn nog niet officeel open wat vinden jullie heden al van de site ?
vriendelijke groeten het herontdek team
http://www.herontdek.be
Mogen reizen leuker worden
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vluchtig bekeken, alvast een paar opmerkingen:
  • De luchtfoto van la place de l'étoile is niet kleurrijk genoeg om "vakantiesfeer" op te roepen
  • Te weinig grafische elementen die vakantiesfeer oproepen, ligt mogelijk ook aan de kleurstelling
  • Verschillende grafische stijlen door mekaar: de Engelstalige termen bovenaan zijn in pixel-stijl, het menu links is door z'n anti-aliasing een beetje wazig geworden, misschien daar ook een pixelfont gebruiken
  • Her en der wat foutjes, maar daar ben je ongetwijfeld van op de hoogte, de site is namelijk duidelijk nog niet af
  • Je hyperlink-kleuren zijn standaard, pas die aan aan iets leesbaarders in je kleurenpallet
  • Lettertype/grootte banner-gedeelte... ik ben er niet wild van. Herontdek.be is nogal groot uitgevallen.

Dat zijn een paar opmerkingen die me zo meteen opvallen.
Daarnaast misschien de tip om redactioneel ook alvast wat teksten uit te werken, want momenteel is het niet duidelijk wat waarvoor dient en hoe ik de site dien te gebruiken. Je hebt namelijk meerdere ingangen en ze komen niet allemaal bij mekaar uit...
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

een aantal "technische" opmerkingen:

95 errors bij het valideren van je site, dat mag geen probleem zijn om deze op te lossen lijkt me? ;-)

gebruik een apparte css-file in plaats van layout inline te definiëren.

probeer tabellen enkel te gebruiken voor waar je echt visueel tabellen wil gebruiken, niet om je prentjes op een goede manier te schikken, daar kan je css voor gebruiken.
Dit maakt het later makkelijker om de opmaak van je site te wijzigen zonder de inhoud te moeten aanpassen.

Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van javascript in code, maar dat is iets dat je zelf moet weten.

En vermijd tags als "<center>", maar dat zit eigenlijk ook in m'n eerste punt verwerkt. :-)


Edit: ook nog vermelden natuurlijk dat het wel een mooi ontworpen site is enzo, je bent duidelijk op de goeie weg!
Plaats reactie

Terug naar “Test”