Pagina 1 van 2

Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 21 nov 2005, 00:59
door Dizzie
Ik zal beginnen bij het begin:

Lang lang lang geleden hielp ik basm met problemen @hun helpdesk. Bij wijze van compensatie kreeg ik van hun het domein disturbed.be, nu dat was mooi meegenomen maar ik heb er nooit echt naar omgekeken.
Nu krijg ik vorig jaar een factuur van Lazernet om de domeinnaam te verlengen voor een jaar. Nooit betaald aangezien ik ook niet over de domeinnaam beschik, ik maak er geen gebruik van en de nameservers staan niet naar 1 van mijn servers/hosting gericht... Vandejaar terug factuur, daarom eens mailtje gestuurd naar lazernet om aub te vragen om geen facturen meer te sturen etc.

Hun reactie:

Beste,

U heeft deze domeinnaam nooit bij ons opgezegd hoor.
Ik verneem dat de factuur van vorig jaar ook nog niet betaald zou zijn. U heeft ook daar nooit op gereageerd.
Gelieve DRINGEND alle achterstallige facturen te betalen, om gerechtsprocedures te vermijden. Wij hebben ook alle kosten aan DNS BE reeds voor u doorbetaald.

We aanvaarden deze e-mail nu als uw opzeg voor dit domein en zullen deze volgend jaar niet meer verlengen.

Met vriendelijke groet,
LazerNet Support


1. Ik heb aan lazernet nooit een domein aangevraagt
2. Ook nooit voor een domein betaald
3. ik beschik er al een heeelleeeee tijd niet meer over ... vroeger nog zelfs nog vhosts @irc zien passeren met disturbed.be
4. van basm nooit facturen gekregen, en nu plots van lazernet 2 jaar wel?
5. wtf zijn da voor praktijken?

==> Wat denken jullie van heel dit verhaal? Ik ben allesinds niet vanplan de facturen te betalen

Grtz Bart

Geplaatst: 21 nov 2005, 01:41
door Ofloo
Ik snap eigenlijk niet dat men een domein stilzwijgend verlengd.

Geplaatst: 21 nov 2005, 02:15
door 50cent
Is volgens mij niet eens mogelijk, want je hebt geen contract met hen dat ze de domeinnaam moeten verlengen dus zou ik als ik ook niet betalen.

Geplaatst: 21 nov 2005, 08:19
door nephilimhell
wat je eigenlijk had moeten doen bij ontvangst van uw eerste factuur, was die gewoon aangetekend terugsturen met de vermelding dat je die niet wenste te gebruiken/verlengen...

daarmee zou de kous af geweest zijn.

als je een factuur krijgt, die volgens u niet terecht is, MOET je die altijd protesteren door middel van een aangetekend schrijven.

zo ben je ingedekt

'k heb dit ook zelf moeten leren door een dispuut die ik had met de facturatiedienst van Planet Internet een paar jaar geleden. 'k had ook een (volgens mij) onterechte factuur niet betaald en er niet verder op gereageerd, en had 't ook zitten. maar het ging wel over een bedrag van meer dan 1000 euro. 'k heb dan via hun ombudsman toch met m'n argumenten kunnen overtuigen de factuur te annuleren. Maar in feite had ik niet echt een poot om op te staan, enkel en alleen omdat ik de factuur niet geprotesteerd had. Sindsdien ben ik geleerd...

Geplaatst: 21 nov 2005, 09:21
door meon
Het is wel de eerste .be-registrar waar ik van hoor dat het domeinnamen stilzwijgend verlengd .
Probeer de verkoopsovereenkomst te pakken te krijgen waar in staat dat jij om dit domein gevraagd hebt. Iedereen kan namelijk op iemand anders' naam een domein registreren, er wordt nergens een check gedaan naar de identiteit van de persoon.

hm... disturbed.be komt me bekend voor (de domeinnaam dan), al kan ik niet meer zeggen waar ik het van ken...
//edit: aaaah nu weet ik het weer... Werd voor nogal niet-zo-legale-doeleinden gebruikt ... Ben je daar zelf van op de hoogte?

brrrr... basm ....

Geplaatst: 21 nov 2005, 09:34
door NickG
meon schreef:hm... disturbed.be komt me bekend voor (de domeinnaam dan), al kan ik niet meer zeggen waar ik het van ken...
//edit: aaaah nu weet ik het weer... Werd voor nogal niet-zo-legale-doeleinden gebruikt ... Ben je daar zelf van op de hoogte?


Zoals? Ik dacht dat ik disturbed.be ook als een soort blog heb gekend?

Geplaatst: 21 nov 2005, 09:39
door meon
Hm, ik ga hier niet verder op in gaan omdat ik niet meer weet wie hier mee bezig was, maar het ging in elk geval niet om een website.

Geplaatst: 21 nov 2005, 10:13
door SiD3WiNDR
meon schreef:Het is wel de eerste .be-registrar waar ik van hoor dat het domeinnamen stilzwijgend verlengd .


Het is verlengT, en het is zeker niet de eerste - alle registrars die ik ken doen dit automatisch, en maar best ook, ik zie me mezelf nog niet bezighouden met elke maand x keer een overschrijvingske te doen.

T

Geplaatst: 21 nov 2005, 10:22
door nephilimhell
het principe is bij de meeste registrars zo:

een klant heeft een domeinnaam die bv. vervalt in de 8e maand (augustus)

dan zal de registrar het volgend jaar in juli een factuur versturen voor verlenging van de domeinnaam. Als hier geen reactie op komt, wordt die domeinnaam dus degelijk verlengd voor een jaar

indien de klant de domeinnaam niet meer wilt, heeft hij toch een maand de tijd om te reageren en te laten weten of dat hij die domeinnaam niet meer wilt...

eenvoudig toch?

want de meeste klanten van registrars hebben geen benul van wanneer hun domeinnaam komt te vervallen en 't zou nogal wiedes zijn moesten de klanten zelf hun registrar ieder jaar moeten verwittigen dat ze hun domeinnaam willen verlengen

Geplaatst: 21 nov 2005, 10:30
door The_Borg
Het is verlengT, en het is zeker niet de eerste - alle registrars die ik ken doen dit automatisch, en maar best ook, ik zie me mezelf nog niet bezighouden met elke maand x keer een overschrijvingske te doen.


Per jaar hé simpelen :P .

Geplaatst: 21 nov 2005, 10:55
door SiD3WiNDR
The_Borg schreef:
Het is verlengT, en het is zeker niet de eerste - alle registrars die ik ken doen dit automatisch, en maar best ook, ik zie me mezelf nog niet bezighouden met elke maand x keer een overschrijvingske te doen.


Per jaar hé simpelen :P .


Misschien, heel misschien, hebben sommige mensen wel meer dan één domeinnaam, en zijn die niet allemaal in dezelfde maand geregistreerd... simpelmans :D

T

Geplaatst: 21 nov 2005, 12:11
door meon
Als ik kijk hoe het bij mijn registrar loopt (waar ik 13 domeinen heb): ik krijg ruim voor de vervaldatum (3 maand op voorhand denk ik) de uitnodiging om deze alvast te verlengen. Reageer ik daar niet op en ga je uiteindelijk over de vervaldatum heen, dan gaat de domein in quarantaine (da's een dns.be-procedure waarbij een tijdje het domein geblokkeerd wordt en enkel hernieuwbaar is door de oorspronkelijke eigenaar).
Aangezien die procedure er is zie ik niet in waarom domeinen automatisch zouden worden verlengd ...
Bovendien kan ik op de klantensite van m'n registrar een mooi overzichtje krijgen van welk domein wanneer vervalt. Simpel toch?

Maar goed, de oorspronkelijke vraag is natuurlijk: IS er een overeenkomst in de eerste plaats!
En op die vraag zal Lazernet een antwoord moeten kunnen geven. Een eenzijdige overeenkomst is namelijk geen overeenkomst!

Geplaatst: 21 nov 2005, 14:21
door Dizzie
het ziet er naar uit dat Basm deze domeinnaam een tijdje gebruikt heeft buiten mijn weten. dus gewoon voor hun gebruik het domein op MIJN naam heeft voortgehuurd...

Daarna blijkbaar de geregistreerde domeinen doorgegeven aan lazernet met mijn naam op dat domein..

Offcourse => basm reageert niet, is ondertussen al failliet...

+ lazernet dwingt mij te betalen of er volgen gerechtelijke sancties ...

Moraal => is het weer de kleine man die dupe wordt van de onkunde van basm?

Ik betaal in alle geval niet...

ondertussen al post gedaan op het basmsupportfailiet forum :-)
http://forum.basm.be/viewtopic.php?t=11

Grtz Bart

Geplaatst: 21 nov 2005, 16:38
door Ofloo
SiD3WiNDR schreef:
meon schreef:Het is wel de eerste .be-registrar waar ik van hoor dat het domeinnamen stilzwijgend verlengd .


Het is verlengT, en het is zeker niet de eerste - alle registrars die ik ken doen dit automatisch, en maar best ook, ik zie me mezelf nog niet bezighouden met elke maand x keer een overschrijvingske te doen.

T


registraties zijn jaarlijks.. jij zult het over hosting hebben

Geplaatst: 21 nov 2005, 16:40
door Ofloo
SiD3WiNDR schreef:
The_Borg schreef:
Het is verlengT, en het is zeker niet de eerste - alle registrars die ik ken doen dit automatisch, en maar best ook, ik zie me mezelf nog niet bezighouden met elke maand x keer een overschrijvingske te doen.


Per jaar hé simpelen :P .


Misschien, heel misschien, hebben sommige mensen wel meer dan één domeinnaam, en zijn die niet allemaal in dezelfde maand geregistreerd... simpelmans :D

T


ik krijg een login systeem dat een totaal overzicht geeft waar ik kan opteren voor automatische verlenging of niet.. kan der alles zelf aanpassen. inclusief glue records.. kan me niet voorstellen dat een provider zomaar u domein blijft registeren.

Geplaatst: 26 nov 2005, 09:25
door Silence
Beste is zoals hierboven al is aangegeven wanneer je een factuur krijgt om te verlengen een aangetekend schrijven te doen waar je kenbaar maakt de domein niet te verlengen en je dus gaat protesteren.

Toevallig heb ik vorige week bij lazernet hetzelfde gedaan.

Ze zeiden mij ook dat je domeinnaam niet zou worden verlengt als je uw factuur niet betaalde maar je moet op veilig spelen met zo'n zaken om later geen gepeperde factuur te krijgen.

In mijn geval ging het echter over een verhuis naar een andere hoster.

Geplaatst: 28 nov 2005, 13:15
door BungaMan
Dizzie schreef:het ziet er naar uit dat Basm deze domeinnaam een tijdje gebruikt heeft buiten mijn weten. dus gewoon voor hun gebruik het domein op MIJN naam heeft voortgehuurd...

Daarna blijkbaar de geregistreerde domeinen doorgegeven aan lazernet met mijn naam op dat domein..

Offcourse => basm reageert niet, is ondertussen al failliet...

+ lazernet dwingt mij te betalen of er volgen gerechtelijke sancties ...

Moraal => is het weer de kleine man die dupe wordt van de onkunde van basm?

Ik betaal in alle geval niet...

ondertussen al post gedaan op het basmsupportfailiet forum :-)
http://forum.basm.be/viewtopic.php?t=11

Grtz Bart


Zoals hierboven al aangehaald, als er geen bewijs is kunnen ze je niet aanklagen. Een bewijs zou kunnen zijn dat jij voor dat domein betaald hebt aan Basm of een contract met jouw handtekening.

Het is ook geen normale procedure dat zij de betaling regelen aan dns.be en dan jou een factuur opsturen. Ten eerste is het contract maar voor 1 jaar en ten tweede zou ieder gezond bedrijf wachten met de betaling aan dns.be tot ze van jou een overschrijving ontvangen hebben om de verlenging te bevestigen.

En dan laten ze ook nog eens een jaar tussen het uitsturen van een factuur en het opeisen van het 'verschuldigde' bedrag? Raar boekhoudpakket dat ze gebruiken. Als je niks had laten weten hadden ze waarschijnlijk niks gemerkt.

Mijn advies, niks betalen en hen nog eens contacteren en uitleggen dat er helemaal geen overeenkomst is en dat zij dus ook over geen enkel bewijs kunnen beschikken. De kosten die deze 2 facturen voor hun meebrengen is lager dan een gerechtelijke procedure te starten en verliezen (kan je als laatste overtuiging gebruiken :) ).

Geplaatst: 28 nov 2005, 14:04
door RvO
Er wordt duidelijk blufpoker gespeeld door de registrar. Laat je niet intimideren! Dit zijn onfrisse praktijken die je eigenlijk zou moeten melden (aan wie weet ik niet zeker, misschien eens navragen bij de http://www.ombudsmantelecom.be of hij bevoegd is.

Het probleem is dat vooral het verkrijgen van de domeinnaam en het oneigenlijk gebruik/verlengen ervan nogal informeel verlopen is.

Geplaatst: 03 jan 2006, 14:15
door Silence
Lap zelf met een aangetekend schrijven dat ik de laatste factuur protesteer, sturen die mij nu een factuur van 128€. Wat moet ik daar nu mee aanvangen ?

Die domein en webspace zit tussentijds allang bij een andere firma.

Geplaatst: 03 jan 2006, 18:17
door Sub Zero
Terug protesteren?

Geplaatst: 04 jan 2006, 20:47
door Silence
Sub Zero schreef:Terug protesteren?

Ze hadden de domeinnaam verlengd in september. De factuur daarintegen heb ik gekregen rond november. En dan direct geprotesteerd en mijn nieuwe host laten het domein transfereren.

Nu Ik was volgens hen "te laat". Nu bij mijn andere providers kreeg ik altijd een maand op voorhand een factuur, leek mij de logica zelve. Men wees mij op de kleine lettertjes dat ze automatisch verlengen en ik dus 30 dagen voordien hen op de hoogte moest stellen. Lepe truuk als je het mij vraagt.

Soit na wat communiceren heb een creditnota gekregen van enkele tientallen euro's dus het bedrag is niet zo hoog dus ja zal maar betalen zekers voor de minste misserie.

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:18
door matthiasb
Ik vond dit onderwerp via google. Ik ben onlangs ook op dezelfde wijze gefactureerd door lazernet. Een domein dat via email was opgezegd enkele jaren geleden. 2 maal gemaild zonder reactie. Hun facturen vermelden duidelijk dat je om op te zeggen enkel moet mailen naar het admin adres @lazernet.be.

In 2005 geen factuur gekregen (??), en dan in 2006 plots van 2 jaar. De factuur eerst wat laten liggen. En nu een herinnering gekregen met gigantische intresten (bijna verdriedubbeling).

Wettelijk gezien heeft hij natuurlijk geen basis voor deze praktijken.

Doch ik heb die emails indertijd nooit bevestigd gekregen + ik kan ze waarschijnlijk zelf niet meer boven halen. Dus ik heb ook geen basis voor een protest.

Ik ben reeds te laat om de factuur te protesteren. Hij heeft weliswaar nog geen wettelijke basis voor zijn intresten. Er staat duidelijk op zijn verkoopsvoorwaarden dat die pas worden aangerekend na een aangetekend schrijven.

Gisteren via de controller ook zijn jaarrekeningen en financiële rapporten laten opvragen. En het ziet er voor lazernet allesbehalve rooskleurig uit, ik wil nu geen details geven.

Dus volgens mij is lazernet een zinkend schip, ik geef het geen jaar meer.

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:39
door Generic Human
Lazernet want " speed is all you need, en dat is niet om mee te lachen " :-)

Geplaatst: 24 jan 2007, 10:49
door deej
matthiasb schreef:Gisteren via de controller ook zijn jaarrekeningen en financiële rapporten laten opvragen. En het ziet er voor lazernet allesbehalve rooskleurig uit, ik wil nu geen details geven.

Dus volgens mij is lazernet een zinkend schip, ik geef het geen jaar meer.


Da's inderdaad een typisch teken van firma's in nood: zwaar beginnen factureren en zoeken naar de laatste € om te overleven. A2F is zo ook ten onder gegaan "in den tijd". Laat het dus maar wat betijen en speel het spel der traagheid, wie weet hoor je er binnenkort niks meer van.

Geplaatst: 24 jan 2007, 12:21
door netdata
Toch even reageren...

DNS.be werkt met een pepaid systeem.
De registar zal dus bijna altijd al betaal hebben voor zij geld innen van hun klant.

DNS.be verlengt zelf ook stilzwijgend de naam indien er voldoende credits op de registar zijn account staat.

Anders gaat hij zowiso in quarantene.

Maargoed, om terug bij de vraag te komen.
een factuur die je niet protesteerd aanvaard je.
maw indien zij kunnen aantonen dat er op factuur 1 geen protest kwam aanvaarde je de factuur en bijgevolg ook de dienst...

Toen ik enkele jaren geleden nog op een andere firma werkte waren er bedrijven die zo proberen te verkopen.
Door een factuur te sturen over een onbestaande dienst en vervolgens indien jij niet protesteerd een rechtzaak starten...

Geplaatst: 24 jan 2007, 12:42
door Goendi
Er is een nuance. Een domein een jaar betalen, wil niet zeggen dat je dat domein daarna ook wenst. Het is even simpel om een maand of zo op voorhand de persoon in kwestie te contacteren en te vragen of hij het wenst te verlengen. Ik volg eveneens dat het automatisch verlengd word, het stilzwijgend heb ik het moeilijker mee. Strikt juridisch zal dit wel in orde zijn (de klant weet nl dat hij een domein heeft, en zal dus wel weten dat hij dit dient te betalen), maar echt klantvriendelijk is dit niet.

Maw, ik vrees dat het kantje-boordje is. De vraag is, waar is de factuur van jaargang 1 naartoe? Dat je dit jaar reageert, tot daar aan toe, maar dat ze een jaar wachten om je te verwittigen dat je een factuur eerder ook niet betaalde getuigd niet echt van oplettendheid eh :p

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 17 aug 2010, 20:08
door frnsvnbck
Ik heb - had domeinnamen bij lazernet.

voor eentje kregen we na betaling van de factuur 4 herinneringen - zeg maar dreigbrieven uiteindelijk om te betalen. Elke keer netjes geantwoord met bijlagen van gescande betalingsbewijzen. Niets gekort.

1 brief van de advocaat en alles was plots ok, geen probleem meneer een vergissing!

Nu heb ik het volgende : ik poog een domeinnaam te verhuizen alles loopt zoals het moet met een automatische mail van dns.be , ik bevestig met de nodige code maar blijkbaar houden ze bij lazernet het boeltje vast.
al een maand zit ik nu te mailen naar hen : geen enkel antwoord op geen enkel ban hun mailadressen

Dikke bedriegers als je het me vraagt
Iedereen daar weg!

als het me lukt dan toch - of weet er iemand een dwingende methode ?

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 17 aug 2010, 20:28
door BMaster
frnsvnbck schreef: ik poog een domeinnaam te verhuizen alles loopt zoals het moet met een automatische mail van dns.be , ik bevestig met de nodige code maar blijkbaar houden ze bij lazernet het boeltje vast.
Als je inderdaad van dns.be een mail hebt gekregen waarin gevraagd wordt de transfer te bevestigen, en je bevestigt dat dan ook, dan kan de vorige registrar (lazernet in dit geval) niets doen om die transfer tegen te gaan. Je kan dan best eens bij de nieuwe registrar informeren denk ik, zij kunnen wel nakijken hoe het zit met de transfer...

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 30 sep 2010, 07:46
door Lazer1
Beste,

Ik ben de zaakvoerder van LazerNet.
Ik ben naar hier verwezen door een klant.
Ik wil hier toch even duidelijk stellen dat :
1. LazerNet springlevend is
2. wij ALTIJD EN OVERAL eerlijk werken, zoals het een Vlaamse KMO betaamt !

Maar het is o zo makkelijk om anoniem en zonder enige kans op verweer hier indianenverhalen te posten.
Eenieder kan mij voor elk dossier persoonlijk contacteren via [email protected].

Voor diegenen die hier over hun eigen dossier willen praten, geen enkel probleem, maar dan eerst de FEITEN en dan zal ik zonder probleem reageren.

Met vriendelijke groet,

Rudy Ryckewaert
zaakvoerder LazerNet bvba
http://www.lazernet.be
BMaster schreef:
frnsvnbck schreef: ik poog een domeinnaam te verhuizen alles loopt zoals het moet met een automatische mail van dns.be , ik bevestig met de nodige code maar blijkbaar houden ze bij lazernet het boeltje vast.
Als je inderdaad van dns.be een mail hebt gekregen waarin gevraagd wordt de transfer te bevestigen, en je bevestigt dat dan ook, dan kan de vorige registrar (lazernet in dit geval) niets doen om die transfer tegen te gaan. Je kan dan best eens bij de nieuwe registrar informeren denk ik, zij kunnen wel nakijken hoe het zit met de transfer...
de huidige registrar kan inderdaad NOOIT een transfer van een BE domein verhinderen.
Best even nakijken of de transfer wel door u bevestigd is geweest.

R
frnsvnbck schreef:Ik heb - had domeinnamen bij lazernet.
voor eentje kregen we na betaling van de factuur 4 herinneringen - zeg maar dreigbrieven uiteindelijk om te betalen. Elke keer netjes geantwoord met bijlagen van gescande betalingsbewijzen. Niets gekort.
1 brief van de advocaat en alles was plots ok, geen probleem meneer een vergissing!
Nu heb ik het volgende : ik poog een domeinnaam te verhuizen alles loopt zoals het moet met een automatische mail van dns.be , ik bevestig met de nodige code maar blijkbaar houden ze bij lazernet het boeltje vast.
al een maand zit ik nu te mailen naar hen : geen enkel antwoord op geen enkel ban hun mailadressen
Dikke bedriegers als je het me vraagt
Iedereen daar weg!
als het me lukt dan toch - of weet er iemand een dwingende methode ?
Beste,

als u mij even zegt waarover het gaat, wil ik hier gerust ook even de WAARHEID posten.
Maar ons uitmaken voor bedriegers omdat u uw facturen niet betaalt, kan alvast niet.
Ik herinner mij ook geen dossier waar we niet zouden geantwoord hebben naar een advocaat, want dat verandert niets aan de zaak.
Als u mij zegt waarover het gaat, kan ik u zeggen of de zaak opgelost is, of dat het dossier naar de deurwaarder is voor invordering.

MVG
[email protected]

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 30 sep 2010, 16:04
door localhost
Langs de ene kant positief dat de zaakvoerder van het betrokken bedrijf reageert. Als hij het inderdaad is, want iedereen is een hond op internet of hoe gaat dat gezegde. Maar goed.

Langs de andere kant heb ik er een klein beetje een ongemakkelijk gevoel bij, als ik dat vergelijk hoe andere bedrijven reageren op klachten die op internet te lezen zijn. Vooral de toon is... ik weet het niet... het is niet wat ik gewoon ben van bijvoorbeeld Aveve, Kinepolis, Mobile Vikings, Eurostar,...
Ik zou dhr. Ryckewaert aanraden om vooral niet in discussie te gaan met ontevreden klanten, zeker niet op een publiek forum, maar om zich in eerste instantie te beperken tot het vragen van bijkomende informatie. Wat dus ook gebeurd is.

Het is in ieder geval geen juwelier Timmermans en dat is ook al iets. Zoals we allemaal weten: "iedere klacht is een opportuniteit om het beter te doen".

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 30 sep 2010, 16:39
door netdata
Lazer1 schreef: 2. wij ALTIJD EN OVERAL eerlijk werken, zoals het een Vlaamse KMO betaamt !
Beste Rudy,

Ik weet niet of de website van LaserNet nog up2date is maar bij zaakvoerders staat ook Cain Ransbottyn bij tussen.
Als dit niet meer van toepassing is zou ik de naam schrappen in het andere geval verteld dit niet veel goeds over LaserNet.

Ik ken de praktijken van Cain (Ben een ex-werknemer van RealROOT ) alsook UserBase staat vol met zijn praktijken.

Al zijn je bedoelingen mischien eerlijk en zuiver, met Cain aan je zijde gelooft niemand jou...

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 30 sep 2010, 16:45
door Jelly
Ik dacht dat Cain de functie van zaakvoerder niet meer mocht uitoefenen in België?

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 01 okt 2010, 10:52
door localhost
Ha, de Cain. Dat is dé man om aan te spreken als je een paar Bulgaarse "kuisvrouwen" nodig hebt om een feestje op te vrolijken. :mrgreen:
(grapje)

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 01 nov 2010, 23:17
door Fluppeke
Ne maat van mij heeft ook problemen met zijn domein bij lazernet. Hij krijgt voor de verlenging van zijn domein een betalingsuitnodiging (was een .net) rechtreeks van joker.com. Hij betaald en sindsdien staat zijn domein al een paar maand " clientTransferProhibited " . Om van alle zever vanaf te zijn is hij gewoon van domeinnaam veranderd voor zijn site.
Hier is dus duidelijk iets misgegaan, en bij lazernet doet men niets buiten geld eisen.

Maar dan zeggen dat er geen problemen zijn bij lazernet en dat het springlevend is?? Ik vrees dat het tegendeel waar is!
Tim peeters gebruikt percies liever zelf andere registrars voor zijn projecten en probeert met movemedia net hetzelfde te doen als lazernet maar dan onder een andere naam .
Cain bij de zaakvoerders?? Ik denk dat dat geen uitleg hoeft ;)
Door reclame (in ruil voor streams) op enkele lokale radio's/ketens is lazernet nog nét niet in de vergeetput :p

Pas aub die procedure aan ivm domeinnamen.... zuiver juridisch gezien zit je misschien wel goed, maar dit is geen manier van werken! Waarom stilzwijgende verlenging en waarom zijn zo weinig klanten daarvan op de hoogte , is het zo dat je ze moet binden? Zoals de andere prepaid werken kan veel procedures voorkomen.

Re:

Geplaatst: 02 nov 2010, 11:52
door koekie
netdata schreef:Toch even reageren...

DNS.be werkt met een pepaid systeem.
De registar zal dus bijna altijd al betaal hebben voor zij geld innen van hun klant.

DNS.be verlengt zelf ook stilzwijgend de naam indien er voldoende credits op de registar zijn account staat.

Anders gaat hij zowiso in quarantene.

Maargoed, om terug bij de vraag te komen.
een factuur die je niet protesteerd aanvaard je.
maw indien zij kunnen aantonen dat er op factuur 1 geen protest kwam aanvaarde je de factuur en bijgevolg ook de dienst...

Toen ik enkele jaren geleden nog op een andere firma werkte waren er bedrijven die zo proberen te verkopen.
Door een factuur te sturen over een onbestaande dienst en vervolgens indien jij niet protesteerd een rechtzaak starten...

Het moet zijn een "aangetekende brief", met een gewone brief ben je in geval Lazernet en leveranciers tout court niets. Het is woord tegen woord.

Ik kan ook beweren tegenover jou dat ik 10 facturen met rappels heb gestuurd, maar juridisch gezien heb je geen poot om op te staan. De adresgegevens staan wel degelijk vermeld bij de registratie van het domein. Het is aan de leverancier om aan zijn geld te komen via de juiste wettelijke pistes. In tegenstelling tot de pistes zonder rechtsgrond (telefoontje, brief, e-mail, etc ...) is een aangetekend schrijven een piste mét wettelijke grond.

De firma Lazernet is algemeen bekend. Zelf ook mee gewerkt indertijd, evenals collega's in het milieu. Altijd miserie, dreigementen en meer van deze fraaie praktijken. Heb daar gelukkig al lang niets meer mee te maken. De domeinnamen die ik lopen heb, zijn allemaal bij dezelfde registrar. 60 dagen voor einde krijg je een e-mail. Op 30 dagen nog eens een herhaling. En ik dacht net ervoor ook. Indien je niet betaalt, wordt het domein niet meer verlengd. Zo simpel is het.

En zo werken ook de meeste deftige registrars.

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 02 nov 2010, 14:02
door koekie
Hier wordt gesteld dat de registrar vooraf aan dns.be dient te betalen? Dat zou me toch wel erg verwonderen gezien de procedure van de meeste registrars:

http://fr.faqs.bookmyname.com/frfaqs/renouvellement#1

Je domein gaat gewoon in "on hold", daarna "quarantaine". En daarachter is het domein weer vrij ter registratie. Wie eerst registreert, het eerst krijgt.

De registrar betaalt helemaal niet op voorhand temeer hij het domein zonder toestemming van de klant niet automatisch verlengt.

Wat lazernet echter wel doet is zonder toestemming het domein verlengen. Kwestie dat de klant nogmaals een jaar lang vast ligt. Tja, als je zo'n praktijken toepast moet je niet verwonderd zijn dat je vroeg of laat je boeken mag dicht doen.

Re:

Geplaatst: 02 nov 2010, 17:17
door Ofloo
SiD3WiNDR schreef:
meon schreef:Het is wel de eerste .be-registrar waar ik van hoor dat het domeinnamen stilzwijgend verlengd .
Het is verlengT, en het is zeker niet de eerste - alle registrars die ik ken doen dit automatisch, en maar best ook, ik zie me mezelf nog niet bezighouden met elke maand x keer een overschrijvingske te doen.
maand ? da's wel jaarlijks he en ik heb 40 domeinen en ja ik doe dat zelf da's nog geen 10 seconden ik heb wel de optie om het automatisch te doen maar dat doe ik gewoon niet, maar dit is dan wel een optie die je zelf kiest.

Re: Re:

Geplaatst: 03 nov 2010, 10:00
door koekie
Ofloo schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
Klopt, automatisch een domein verlengen is door Lazernet geen correcte manier van handelen. Tenzij je via een optie dit als klant zelf inschakelt.

Mijns inziens is dat automatisch verlengen (zonder toestemming van de klant dus) zelfs volkomen de verantwoordelijkheid van de leverancier van het domein. Het gaat hier niet om een levensnoodzakelijk product, zoals gas, water of elektriciteit. En dus heeft een leverancier van domeinen niet het recht om zelf het domein te verlengen.

Dat Lazernet automatisch verlengt heeft vooral te maken met het feit dat ze een klant weer een jaartje aan zich binden (in de meeste gevallen dan nog met hosting). Met of zonder toestemming, dat maakt voor Lazernet niet uit. En wanneer je er commentaar op hebt en niet akkoord gaat met de automatische verlenging komen ze af met allerhande dreigementen waar je best niet op ingaat en je je beter niets van aantrekt, want ze hebben juridisch geen poot om op te staan.

1 tip: ver weg blijven van Lazernet.

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 09 dec 2010, 13:42
door Lazer1
Ik vind het hemeltergend dat mijn bedrijf, en dus ikzelf, hier zomaar beschuldigd worden van oneerlijke handelspraktijken, en dit zonder enig bewijs, zonder enig concreet voorbeeld.

Geef mij een CONCREET voorbeeld en ik zal er eerlijk op antwoorden, namen mag je desgewenst weglaten, bezorg mij per mail het betreffende klantnummer of naam waarvan u meent slachtoffer geweest te zijn, en ik zal de zaak hier ook anoniem uit de doeken doen indien gewenst.

Wij zijn een EERLIJKE, Vlaamse KMO die probeert met een CORRECTE dienstverlening aan lage prijzen zaken te doen, niet meer, niet minder.

Rudy Ryckewaert
zaakvoerder
LazerNet bvba

Re: Domein naam: oneerlijke handelspraktijken lazernet?

Geplaatst: 09 dec 2010, 17:02
door localhost
Oei oei zo'n boze reactie, er moet hier dringend iemand eens een advies inwinnen op het vlak van social media. Informeer eens bij juwelier Timmermans. Of toch maar beter niet...

Hoe zit het trouwens met de vraag over uw mede-zaakvoerder Cain Ransbottyn? Zit hij nog altijd Zattevrienden-mails te spammen naar al zijn LinkedIn contacten?