Pagina 1 van 1

Ng iemand last van onstabiele lijn?

Geplaatst: 13 nov 2005, 19:17
door PowerSoft
ISP Monitor Speedtest (13/11/2005 19:13) / Provider: Scarlet Belgium
Downstream: 1934 Kbps (241,77 KB/s)
Upstream: 312 Kbps (39,02 KB/s)
Ping: 61 ms (0% Packet Loss)

Userbase:
Your current download speed: 890kbit/s or 111kbyte/s
Your current upload speed: 317kbit/s or 40kbyte/s

speedtest.nl:
down: 33.1 KByte/sec
Up 36.1 KByte/sec

Re: Ng iemand last van onstabiele lijn?

Geplaatst: 13 nov 2005, 20:30
door Kurt Breezer
Your current download speed:
2807kbit/s or 351kbyte/s

Your current upload speed:
314kbit/s or 39kbyte/s

Geplaatst: 13 nov 2005, 20:44
door Orcie
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3402 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 304 kbit/s or 38 kbyte/s
Sun Nov 13 2005 at 20:43:06 UTC+0100

Valt nog mee de laatste dagen, op andere dagen heb ik wel veel sync verlies.

Geplaatst: 13 nov 2005, 21:34
door Patje
Dat is niet enkel jou lijn hoor, maar het hele netwerk van scarlet die onstabiel is.
Ik lees nog op andere forums of fora... en er zijn idd nog mensen met dit probleem.
Bekijk maar even de speedtest resultaten hier op userbase van scarlet,... de ene keer zo hoog de andere zo laag.

userbase:
Down 3402 kbps (425 KB)
upload 364 kbps (46 KB)
provider : skynet

Geplaatst: 13 nov 2005, 21:54
door PowerSoft
patje schreef:Dat is niet enkel jou lijn hoor, maar het hele netwerk van scarlet die onstabiel is.
Ik lees nog op andere forums of fora... en er zijn idd nog mensen met dit probleem.
Bekijk maar even de speedtest resultaten hier op userbase van scarlet,... de ene keer zo hoog de andere zo laag.

userbase:
Down 3402 kbps (425 KB)
upload 364 kbps (46 KB)
provider : skynet


bedankt voor de informatie :) het is idd al enkele dagen dat ik merk dat er iets niet klopt maar vandaag is het toch wel extreem

scarlet

Geplaatst: 13 nov 2005, 22:16
door redpepper
Ik merk een fantastisch verschil wanneer ik uitmeet met userbase en wanneer ik uitmeet met netspeed (testaankoop): bij userbase downlaod tussen 2400 en 2800 kbit/s; bij netspeed tussen 900 en 1800 kbit/s. Deze test worden bijna tergelijkertijd uitgevoerd.
Oorzaak?
Mijn grootste probleem is de instabiliteit van scarlet. Bijna dagelijks moet ik resetten omdat zowel telefoon als internetverbinding verbroken is. Vele telefoontjes en het bezoek van 2 techniekers hebben daar niets aan verholpen
abonnement: scarlet one
3,3Mbps

Geplaatst: 13 nov 2005, 23:54
door Block
patje schreef:Dat is niet enkel jou lijn hoor, maar het hele netwerk van scarlet die onstabiel is.

Bekijk maar even de speedtest resultaten hier op userbase van scarlet,... de ene keer zo hoog de andere zo laag.


Er zijn ook 1.1 Mb verbindingen bij scarlet. Bij scarlet one is het trouwens standaard 1.1 Mb/s

Re: scarlet

Geplaatst: 13 nov 2005, 23:56
door Block
redpepper schreef:Ik merk een fantastisch verschil wanneer ik uitmeet met userbase en wanneer ik uitmeet met netspeed (testaankoop): bij userbase downlaod tussen 2400 en 2800 kbit/s; bij netspeed tussen 900 en 1800 kbit/s. Deze test worden bijna tergelijkertijd uitgevoerd.
Oorzaak?


Dat probleem zal waarschijnlijk te wijten zijn aan de servers. En natuurlijk het aantal nodes dat er bij de verbinding nodig is.

Geplaatst: 15 nov 2005, 12:35
door Sparky
Block schreef:
patje schreef:Dat is niet enkel jou lijn hoor, maar het hele netwerk van scarlet die onstabiel is.

Bekijk maar even de speedtest resultaten hier op userbase van scarlet,... de ene keer zo hoog de andere zo laag.


Er zijn ook 1.1 Mb verbindingen bij scarlet. Bij scarlet one is het trouwens standaard 1.1 Mb/s


Maar je kunt een optie bestellen voor 3.3Mbit 384kb up :) (zie)

En hier geen probemen met snelheden (scarlet one).

Geplaatst: 15 nov 2005, 21:55
door Kurt Breezer
Normaal heb ik ook geen problemen. Ik heb de ADSL Premiuim.
Vandaag lag hij er toch een half uurtje uit, maar anders terug volle bak :-D

scarlet

Geplaatst: 15 nov 2005, 22:05
door redpepper
ik heb dus wel blijvend problemen. Deze avond 3 maal moeten resetten.
Niemand, ook de techniekers niet, begrijpen hoe dit komt.
Ik woon 400 meter van een telefooncentrale. Dus daar kan het niet aan liggen.
Kan het aan het draadloos netwerk liggen?

Het ergste probleem vind ik wel dat er geen communicatie mogelijk is. Je komt steeds bij de eerste hulpslijn die dan beloven om het door te geven. En dan is er totale stilte....! :evil:

Geplaatst: 21 nov 2005, 15:25
door Fluppeke
Het is natuurlijk wel zo dat je scarlet niet aansprakelijk kan stellen voor je eigen (draadloos) netwerk. Je kan best zelf even uittesten met een wired netwerk en met een andere modem of die disconects blijven voorkomen.

@kurt breezer . Ook edpnet en andere hebben last gehad vorige week.ik heb van van dinsdag(15/11) 22 uur tot vrijdag morgen inlogprobs gehad. Heb dus 3 dagen zonder adsl gezeten maar de telefoon deed het nog wel.Waarschijnlijk een voordeel van VOATM want met tele2 VOIP zou met internet ook de telefoon wegvallen.

Er zijn algemene problemen geweest met broba2 lees ik op de site van edpnet.Want edpnet neemt toch bandbreedte af van scarlet ? .Ik dacht dat scarlet eigen dslams en atm netwerk had en dus niet afhankelijk was van belgacom broba2 ?

scarlet

Geplaatst: 21 nov 2005, 17:12
door redpepper
Andere modem? Ik heb alleen de box en een bridge daarop aangesloten die de signalen doorstuurt. Deze bridge deed het prima toen ik nog geen scarlet one abonnee was.
Het is een Nortel Wlan access point 2221 die dienst doet als bridge.
De techniekers hebben de hele opstelling gezien en goedgekeurd.