Pagina 1 van 1
hulp gevraagd :(
Geplaatst: 10 nov 2005, 19:23
door vipezz
hoi iedereen ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een realdsl abo, wel, dat d8 ik toch, ik heb mijn verbinding aan de praat gekregen maar ze werkt eeeerg traag, zo'n 21KB/s down en 23KB/s up,(upload die groter is dan de download :s) weet iemand hiervoor de oplossing ik heb reeds gebeld naar realdsl maar mijn lijn is perfect in orde, ik werk met een thomson blue ethernet modem.
Geplaatst: 10 nov 2005, 19:36
door bke
Ik vrees dat het afwachten is voor jou en hopen dat het verbeterd in de toekomst.
Geplaatst: 10 nov 2005, 19:40
door MaRtO
Dit komt omdat RealDSL je lijn gecapped heeft, omdat ze te weinig bandbreedte over hebben. Correct me if I'm wrong.
Geplaatst: 10 nov 2005, 20:03
door vipezz
ik ben net terug online na een uur van verloren verbinding, dit is dus normaal? ik kan er niks aan doen?
Re: hulp gevraagd :(
Geplaatst: 10 nov 2005, 20:04
door netdata
vertel ons liever waar je ergens zit.
Kanten van Turnhout aslook een stukje van antwerpen zitten ze me zware snelheidsprobs.
Alst ergens anders is bel ne keer realDSL en vraag hoe het komt.
Teveel users of te ver van dslam
cappen doen ze heel zeker niet...
Geplaatst: 10 nov 2005, 20:08
door vipezz
ik zit in hooglede west-vlaanderen, bij de tomson modems heb je een menu waar je al je info over je modem en je verbinding enzo ziet, dit is me hier wel opgevallen "DSL-type = ADSL over POTS
Gereserveerde bandbreedte (in kbps) (verzenden/ontvangen) = 512 / 288" is dit niet wat weinig?
wat ik raar vind is als ik een speedtest doe, dan is mijn uploadsnelheid perfect in orde en mijn downloadsnelheid is eeerg traag, veel trager dan de upload zelfs
Geplaatst: 10 nov 2005, 20:34
door netdata
vipezz schreef:ik zit in hooglede west-vlaanderen, bij de tomson modems heb je een menu waar je al je info over je modem en je verbinding enzo ziet, dit is me hier wel opgevallen "DSL-type = ADSL over POTS
Gereserveerde bandbreedte (in kbps) (verzenden/ontvangen) = 512 / 288" is dit niet wat weinig?
wat ik raar vind is als ik een speedtest doe, dan is mijn uploadsnelheid perfect in orde en mijn downloadsnelheid is eeerg traag, veel trager dan de upload zelfs
Ja das best weinig
dus even bellen naar RealDSL of ze een check willen laten doen door belgacom
Geplaatst: 11 nov 2005, 22:10
door bjansens
MaRtO schreef:Dit komt omdat RealDSL je lijn gecapped heeft, omdat ze te weinig bandbreedte over hebben. Correct me if I'm wrong.
*zucht*
Geplaatst: 12 nov 2005, 07:44
door vipezz
bjansens schreef:*zucht*
ik begrijp je frustratie over het cappen, maar je moet ons ook begrijpen, we leggen toch min. 50euro neer voor een abonnement met voor mij toch wel de perfecte formule, maar als je dan een verbinding krijgt met een respectievelijke down en upload van:
Your current download speed:
136kbit/s
or
17kbyte/s
Your current upload speed:
345kbit/s
or
43kbyte/s
dan heb ik in mijn geval toch recht om te klagen, ik heb deze formule gekozen voor de ongelimiteerde download mar met deze snelheid moet ik zelfs niet beginnen te denken aan downloaden.
Geplaatst: 12 nov 2005, 10:29
door netdata
De problemen die realDSL ervaart, ervaart een andere proverder net zo goed hoor...
Ik weet van belgacom SKYNET dat er ook dagelijjks techiekers de baan op zijn om mensen hun patch op een andere aderpaar te steken...
Afgezien van enkele bottleneck punten (turnhout e.d.) zijn de andere speed problemen voor bijna 90% te wijten aan signaal.
Dus:
Te ver af centrale
slecht aderpaar (overspraak met andere lijnen)
Slechte binnenhuisinstalatie.
Geplaatst: 12 nov 2005, 11:25
door vipezz
maar waarom is mijn upload dan in orde? als er iemand met een thomson blue ethernet modem is diet dit leest gelieve anders een je settings door te geven dan kan ik al 1 van die opties uitsluiten, en voor die afstand van de centrale, ik denk niet dat ik ongeacht de afstand, mijn verbinding zo laag zou liggen
Geplaatst: 12 nov 2005, 15:59
door Ofloo
MaRtO schreef:Dit komt omdat RealDSL je lijn gecapped heeft, omdat ze te weinig bandbreedte over hebben. Correct me if I'm wrong.
Nee, als ik het goed voor heb heeft het daar niks mee te maken. Trouwens die waardes zijn nogal laag, caps waren op de download en niet op de upload. Vandaar, zou ik toch maar eens je sync checken, je weet maar nooit, los contactje misschien..??
Geplaatst: 12 nov 2005, 20:14
door bjansens
vipezz schreef:bjansens schreef:*zucht*
ik begrijp je frustratie over het cappen
Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we
heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica
)), en dat er toch nog altijd zo van die (*uit-ge-edit*), die er totaal niets vanaf weten, en duidelijk niet eens de moeite doen om de forums te lezen (en dan heb ik het op MaRtO) moeten komen exclameren dat we cappen.
Belachelijk gewoon.
Geplaatst: 12 nov 2005, 21:27
door Ofloo
Misschien vragen een sticky te maken met een faq of iets dergelijk.. om herhaling te vermijden ?
Geplaatst: 12 nov 2005, 23:32
door Wanderer
Mss kunt ge uwe klant dan eens helpen ipv te zuchten op de negatieve commentaar, kwestie van aan die mensen te laten zien dat er wel degelijk interesse is in 'customer satisfaction'.
Geplaatst: 13 nov 2005, 05:49
door bjansens
Wanderer schreef:Mss kunt ge uwe klant dan eens helpen ipv te zuchten op de negatieve commentaar
Het gaat hier niet over "negatieve commentaar", het gaat hier over (al dan niet bewuste) misinformatie, door een persoon die absoluut niet gekwalificeerd is, nog de juiste kennis bezit om zo'n uitspraken te doen. Gelukkig zijn er nog andere mensen die zo'n personen corrigeren ook.
Wanderer schreef:kwestie van aan die mensen te laten zien dat er wel degelijk interesse is in 'customer satisfaction'.
Als die klant
tijdens de week en
gedurende de kantooruren belt naar ons support-nummer, of mailt naar
[email protected], zal hij zeker verdergeholpen worden.
Userbase is echter geen helpdesk, het is een forum. Afgezien van dat feit staat er in vipezz' profiel geen naam ofzo, dus zelfs als zou ik hem
willen verderhelpen, zou het nog niet gaan (en nee ik ga niet beginnen met PMs),
Geplaatst: 13 nov 2005, 09:11
door vipezz
voor zover ik weet heb ik niks negatiefs gezegd, enkel feiten, neen, ik ben niet gekwalificeerd en wist ook niet dat je een netwerkbeheerder moest zijn om met internet te kunnen werken, ik vroeg enkel wat hulp bij mensen die mss in dezelfde zituatie als mij gezeten hebben en er een oplossing voor gevonden hebben, heb ik iets gezegd over de 2 maanden die ik moeten wachten heb op mijn internet, heb ik iets gezegd over het feit dat ik zelf moest bellen naar realdsl om te vragen wanneer mijn verbinding in orde ging zijn en als antwoord kreeg "die is reeds geactiveerd", waarna ik dan nog eens moeten bellen heb om mijn gebruuikersnaam en wachtwoord te krijgen? ik probeer zelf zoveel mogelijk te doen, als ik het niet meer weet kom ik op fora zoals deze om wat raad te vragen, btw, ik heb een vriend over de vloer gehad die wel netwerkbeheerder is en die heeft hetzelfde resultaat als ik had, welja nu heb ik nog 3kbyte download terwijl mijn upload nog steeds in orde is, zoals ik al zei, ik ben mss niet gekwalificeerd maar dat wil niet zeggen dat ik het recht niet heb op spreken
Geplaatst: 13 nov 2005, 11:01
door Silence
Ik denk dat je de post van bjansens eens moet herlezen. Het gaat hier niet over een verzuchting met betrekking tot uw probleem maar klaarblijkelijk (!?) over het feit dat men graag ronstrooit met verhalen over caps terwijl daar niets van aan is.
Niets is ambetanter dan keer op keer hetzelfde moeten weerleggen. Het is vervelend en het zorgt er trouwens voor dat mensen daar nuttelloze energie en tijd in moeten steken. Heb je uw helpdesk al eens gecontacteerd trouwens ?
Geplaatst: 25 nov 2005, 12:13
door vipezz
ik heb vandaag nieuws ontvangen over mijn verbinding, de eerste twee weken lag mijn snelheid zo laag omdat er hier "volgens realdsl"een capaciteitsprobleem was, vandaag heb ik ff naar hen gebeld en nu kreeg ik een totaal andere reden, ik woon dus te ver van de centrale en ik zal nooit een stabiele verbinding krijgen(waarom werd dit me niet verteld toen ik mijn aanvraag ingediend heb??) nu hebben ze mij gevraagd om mij te downgraden naar een 1Mbit verbindingdan zou ik wel een stabiele lijn hebben, ik kan dus niks anders doen dan downgraden, maar betaal ik hiervoor zoveel geld? dan kon ik evengoed naar versatel gaan, zou ik hier stappen tegen kunnen ondernemen om evt. mijn maandelijkse betaling te laten verminderen? want 54euro betalen voor een 1mbit verbinding terwijl ik er 3.3 zou moeten hebben vind ik toch overdreven. ook nog nen dikken proficiat voor jonas die aan de telefoon ondanks alles toch vriendelijk is gebleven. iemand suggestie?
Geplaatst: 25 nov 2005, 14:24
door netdata
vipezz schreef:ik heb vandaag nieuws ontvangen over mijn verbinding, de eerste twee weken lag mijn snelheid zo laag omdat er hier "volgens realdsl"een capaciteitsprobleem was, vandaag heb ik ff naar hen gebeld en nu kreeg ik een totaal andere reden, ik woon dus te ver van de centrale en ik zal nooit een stabiele verbinding krijgen(waarom werd dit me niet verteld toen ik mijn aanvraag ingediend heb??) nu hebben ze mij gevraagd om mij te downgraden naar een 1Mbit verbindingdan zou ik wel een stabiele lijn hebben, ik kan dus niks anders doen dan downgraden, maar betaal ik hiervoor zoveel geld? dan kon ik evengoed naar versatel gaan, zou ik hier stappen tegen kunnen ondernemen om evt. mijn maandelijkse betaling te laten verminderen? want 54euro betalen voor een 1mbit verbinding terwijl ik er 3.3 zou moeten hebben vind ik toch overdreven. ook nog nen dikken proficiat voor jonas die aan de telefoon ondanks alles toch vriendelijk is gebleven. iemand suggestie?
Jammer genoeg is dit waar...
Dit is trouwens dan voor iedere xDSL provider hoor.
Belagcom en consoorten doet net hetzelfde. Zit je te ver af, of heb je een slecht aderpaar en kan hier niets aan gedaan worden.
Downgraden naar 1Mbit is de oplossing.
Uiteraard betaal je evenveel. (wat totaal niet logisch is)
Mss kan je best even contact op nemen met belgacom rechstreeks en vragen of ze jou lijn niet kunnen verleggen op een ander aderpaar moest dat helpen.
Ander punt is vragen aan realDSL dat ze redelijk zijn.
Jij kan immers nooit zoveel leechen als iemand met een 3,3Mbit lijn.
Geplaatst: 25 nov 2005, 15:41
door rtl
hmm, staat er iets over gegarandeerde snelheden?
zoniet kan je niets doen
Geplaatst: 25 nov 2005, 15:53
door netdata
_rEuTeL_ schreef:hmm, staat er iets over gegarandeerde snelheden?
zoniet kan je niets doen
Ik vind het volgende terug:
voorwaarden schreef:6.2. De Aanvaarding van een Abonnementsaanvraag door RealROOT BVBA geldt onder uitdrukkelijk voorbehoud en is afhankelijk van de aanvaarding van de aanvraag door Belgacom.
Lijkt volgens dit punt een fout van Belgacom, zij hadden dan deze lijn maar moeten weigeren ipv aanvaarden.
voorwaarden schreef:6.3. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor problemen betreffende de 'Onderliggende Dienstverlening' door Belgacom
snip
RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Dat omvat, maar is niet beperkt tot de herhaalde problemen van snelheidsverlaging die een Gebruiker kan ondervinden:
doordat de Gebruiker op een afstand van 4 tot 6 km verwijderd is van de centrale. Het netwerk van Belgacom kan op die plaats oude telefoonlijnen herbergen.
RealDSL dekt zich op deze wijze goed in he.
Ze geven gewoon Belgacom de schuld (is ook zo uiteindelijk)
De vraag is natuurlijk of dit soort beweringen in een ISP wettelijk aanvaardbaar zijn natuurlijk.
en eigenlijk is het ook niet netjes van ReaLDSL
voorwaarden schreef:5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker.
snip
indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Dus samengevat komt het op het volgende neer:
- ligt de fout bij belgacom, betalen aan RealDSL en f*** off
- ligt de fout bij RealROOT, mag je stoppen met betalen, maar hoe dan ook f*** off
vandaar ik in mijn vorige post zei "Vraag aan realDSL of ze
redelijk willen zijn"
Los van dat zijn deze dingen zoals ik al zij zeer betwistbaar.
omdat:
je het hier hebt tegen een ISP die zijn verantwoordelijkheden afschuift op zijn derde partijen.
Dit is iets wat je zelden tegenkomt.
Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.
Maar als een van de derde partijen faalt laat telenet de klant niet in de kou staan...
Geplaatst: 25 nov 2005, 16:05
door ubremoved_983
prodata schreef:Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.
De helpdesk bij Telenet is wel degelijk outsourced naar IPG (ipglobalnet)
Geplaatst: 25 nov 2005, 16:08
door netdata
ditCh schreef:prodata schreef:Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.
De helpdesk bij Telenet is wel degelijk outsourced naar IPG (ipglobalnet)
Dan toch ook nog niet langer dan 2 jaar aangezien ik daarvoor rechtstreeks bij telenet gewerkt heb
Geplaatst: 25 nov 2005, 16:09
door ubremoved_983
Best wel lang hoor ... der zitten misschien nog een 15 tal agenten in mechelen zelf (en die doen dan enkel de 015) !
070 / 0800 / customer retention enzoverder komen allemaal bij ipglobalnet terecht !
Geplaatst: 25 nov 2005, 16:10
door netdata
btw ben ik eigenlijk de enigste GEEK die de algemene voorwaarden altijd deftig uitpluist
Geplaatst: 25 nov 2005, 16:15
door uf
bjansens schreef:vipezz schreef:bjansens schreef:*zucht*
ik begrijp je frustratie over het cappen
Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we
heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica
)),
Volgens mij ben je zelf niet sterk in grammatica. ‘Wij hebben gedaan” is namelijk voltooid tegenwoordige tijd. Voltooid verleden tijd is “Wij hadden gedaan”.
Geplaatst: 25 nov 2005, 16:37
door netdata
uf schreef:bjansens schreef:vipezz schreef:bjansens schreef:*zucht*
ik begrijp je frustratie over het cappen
Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we
heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica
)),
Volgens mij ben je zelf niet sterk in grammatica. ‘Wij hebben gedaan” is namelijk voltooid tegenwoordige tijd. Voltooid verleden tijd is “Wij hadden gedaan”.
It's all about the content dude...
Geplaatst: 25 nov 2005, 18:44
door Robbe
prodata schreef:btw ben ik eigenlijk de enigste GEEK die de algemene voorwaarden altijd deftig uitpluist
LoL, voor RealDSL heb'k da nu ook wel gedaan
Ge zijt dus ni helemaal alleen
Geplaatst: 25 nov 2005, 22:07
door poohbeer
Robbe schreef:prodata schreef:btw ben ik eigenlijk de enigste GEEK die de algemene voorwaarden altijd deftig uitpluist
LoL, voor RealDSL heb'k da nu ook wel gedaan
Ge zijt dus ni helemaal alleen
hahah, copy van toen'k het afsluit in hardcopy en digitaal.
Dezelfde dag nog waren er al veranderingen in opgetreden btw!!
Geplaatst: 26 nov 2005, 18:57
door uf
prodata schreef:uf schreef:bjansens schreef:vipezz schreef:bjansens schreef:*zucht*
ik begrijp je frustratie over het cappen
Ik zucht omdat wij al tot in den treure hebben uitgelegd dat wij niet cappen (dat hebben we
heel tijdelijk gedaan (hebben ... gedaan is voltooid verleden tijd btw, voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica
)),
Volgens mij ben je zelf niet sterk in grammatica. ‘Wij hebben gedaan” is namelijk voltooid tegenwoordige tijd. Voltooid verleden tijd is “Wij hadden gedaan”.
It's all about the content dude...
Jij hebt ook niet veel zin voor humor. Wanner iemand het nodig acht om grammatica uit te leggen "voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica" en dan zelf niet sterk in grammatica blijkt te zijn, vind ik dat best wel grappig.
Geplaatst: 26 nov 2005, 20:16
door Blue-Sky
uf schreef: Jij hebt ook niet veel zin voor humor. Wanner iemand het nodig acht om grammatica uit te leggen "voor zij die niet al te sterk zijn in grammatica" en dan zelf niet sterk in grammatica blijkt te zijn, vind ik dat best wel grappig.
Goed begin na je 2é dag als member.
(ofwel had je een donkere bril op) ->
Geplaatst: 26 nov 2005, 21:07
door meon
Moet ik deze topic hernoemen naar "de grammatica-post"?
En nu terug waar we gebleven waren! RealDSL-problemen dus!
Geplaatst: 26 nov 2005, 21:40
door ubremoved_983
meon schreef:En nu terug waar we gebleven waren! RealDSL-problemen dus!
Zijn er dan problemen oefwa ?
Geplaatst: 26 nov 2005, 22:57
door Ofloo
prodata schreef:_rEuTeL_ schreef:hmm, staat er iets over gegarandeerde snelheden?
zoniet kan je niets doen
Ik vind het volgende terug:
voorwaarden schreef:6.2. De Aanvaarding van een Abonnementsaanvraag door RealROOT BVBA geldt onder uitdrukkelijk voorbehoud en is afhankelijk van de aanvaarding van de aanvraag door Belgacom.
Lijkt volgens dit punt een fout van Belgacom, zij hadden dan deze lijn maar moeten weigeren ipv aanvaarden.
voorwaarden schreef:6.3. RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor problemen betreffende de 'Onderliggende Dienstverlening' door Belgacom
snip
RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Dat omvat, maar is niet beperkt tot de herhaalde problemen van snelheidsverlaging die een Gebruiker kan ondervinden:
doordat de Gebruiker op een afstand van 4 tot 6 km verwijderd is van de centrale. Het netwerk van Belgacom kan op die plaats oude telefoonlijnen herbergen.
RealDSL dekt zich op deze wijze goed in he.
Ze geven gewoon Belgacom de schuld (is ook zo uiteindelijk)
De vraag is natuurlijk of dit soort beweringen in een ISP wettelijk aanvaardbaar zijn natuurlijk.
en eigenlijk is het ook niet netjes van ReaLDSL
voorwaarden schreef:5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker.
snip
indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Dus samengevat komt het op het volgende neer:
- ligt de fout bij belgacom, betalen aan RealDSL en f*** off
- ligt de fout bij RealROOT, mag je stoppen met betalen, maar hoe dan ook f***- off
vandaar ik in mijn vorige post zei "Vraag aan realDSL of ze
redelijk willen zijn"
Los van dat zijn deze dingen zoals ik al zij zeer betwistbaar.
omdat:
je het hier hebt tegen een ISP die zijn verantwoordelijkheden afschuift op zijn derde partijen.
Dit is iets wat je zelden tegenkomt.
Bij telenet bijvb word alles uitbesteed aan derde parijen behalve de helpdesk.
Maar als een van de derde partijen faalt laat telenet de klant niet in de kou staan...
Hmm ik weet niet ze .. maar als ik een probleem heb acht ik dat mijn isp het oplost. Waar ze dan ook denken dat belgacom verantwoordelijk is heb ik geen zakens mee.. er is een lijn er is internet ik verwacht dat dit werkt en klaar, heb geen zin om hun derde contracten na te gaan. Zij hebben dit contract afgesloten ik niet. Als men natuurlijk de bedoelt dat, als er morgen een kabel wordt overgetrokken en een week zonder internet zit, dat men dan in die zin bedoelt belgacom is verantwoordelijk, "ja duh". Maar dan is er ook geen telefoon. 'k Vind het een beetje dubbel zinnig want elke situatie verschilt van de andere..