Pagina 1 van 1

lijnprobleem

Geplaatst: 10 okt 2005, 01:06
door nohablo
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------

Attainable line rate : 6692 kbit/sec

Attainable Atm rate : 6240 kbit/sec

Used line rate : 5080 kbit/sec

Fast used Atm rate : 4640 kbit/sec

Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec

Rel. capacity occupation : 76

Noise Margin : 9 dB

Line attenuation : 39 dB

Output Power : 19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)

--------------------------------------------

Attainable line rate : 1144 kbit/sec

Attainable Atm rate : 1024 kbit/sec

Used line rate : 608 kbit/sec

Fast used Atm rate : 512 kbit/sec

Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec

Rel. capacity occupation : 53

Noise Margin : 22 dB

Line attenuation : 19 dB

Output Power : 12 dBm

kan 1 vd kenners zijn mening hierover eens geven ?

kzit op +- 4 km vd centrale , 400 m vd kvd

Geplaatst: 10 okt 2005, 01:18
door Limburg
Mooie lijn, niets mee fout.
Maar bedenk wel dat deze cijfers een momentopname zijn, wanneer uw buur zijn modem aanzet kan het weer anders zijn.

Pas na langere tijd de cijfers in de gaten te houden kun je zien of hij constant van kwaliteit is.
Een kraakstoring door een slecht kontakt kan op korte momenten ook de lijn verzieken.

Geplaatst: 10 okt 2005, 01:25
door nohablo
niets mee fout , hahaha grappig

rel cap voor de downstream is 76 procent

mijn line sync valt om de 5 min weg en jij zegt prima lijn

wel toch bedankt voor de moeite :lol:

Geplaatst: 10 okt 2005, 01:38
door Limburg
nohablo schreef:niets mee fout , hahaha grappig

rel cap voor de downstream is 76 procent

mijn line sync valt om de 5 min weg en jij zegt prima lijn

wel toch bedankt voor de moeite :lol:

Nou en?

Dat betekent dat je lijn een overcapaciteit heeft (6692/5080=0.759=76%) van 24%
Nogmaals, een prima lijn met die cijfers.
Let ook eens op mijn andere opmerkingen.

Geplaatst: 10 okt 2005, 01:54
door nohablo
tja , het rare is dat ik er ook geen uur op kan plakken

soms is het tijdens de dag al , meestal tussen 18 uur en 23 uur

nu bv is de lijn echt super , "overal" 430 kb dl speed , vlot surfen enz

Geplaatst: 10 okt 2005, 08:31
door Blue-Sky
nohablo schreef:tja , het rare is dat ik er ook geen uur op kan plakken

soms is het tijdens de dag al , meestal tussen 18 uur en 23 uur

nu bv is de lijn echt super , "overal" 430 kb dl speed , vlot surfen enz
In welke regio woon je? Ook ik heb de laatste dagen teveel sync verlies.
Gewoonlijk begint dat rond 18:00 uur. Heb al gebeld naar de helpdesk (0800-23451) lijn OK zeggen ze daar.
Hier regio Limburg Heusden-Zolder
Netspanning nu is ca. 230 Volt 's avonds rond 18:00 uur ca. 225 volt
Aan de netspanning schijnt het niet te liggen.
Zie ook screenshot:

Geplaatst: 10 okt 2005, 11:57
door nohablo
ik woon in de 016 regio , vlak tegen limburg , tienen en omstreken

nooit problemen gehad en nu wel , ze hebben hier nu iets verder wel voor de zoveelste keer de straat opgebroken voor gas etc...

misschien ligt het daaraan maar ik betwijfel het

Geplaatst: 10 okt 2005, 14:51
door Edward
@Blue-Sky,
Ik woon in de Bieststraat.
Ik heb hier geen problemen.
Dit zie ik hier:
SNR MArgin : Down/Up 26 /23
Line Attenuation: Down/Up 9 / 10
Ik weet wel niet meer wat het betekent, :oops:
Kan je dit nog eens verduidelijken aub?
Verbindingssnelheden:4640/512.
Sinds ik hier woon, eind juli, geen syncverlies voor zover ik weet.

Hoe raak ik aan hetgeen je laat zien in dat screenshot?
Thnx
IVM het bijgevoegde screenshot:dit is draadloos naar de router(usb1.1)
Als ik rechtstreeks via lankabel verbonden ben gaan die snelheden naar 420 en 40???

Geplaatst: 10 okt 2005, 16:58
door Sub Zero
Edward schreef:Dit zie ik hier:
SNR MArgin : Down/Up 26 /23
Line Attenuation: Down/Up 9 / 10

Die line attentuation wijst er op dat je op ongeveer 1km van de centrale woont. Je neemt die waarde x 100m en das ongeveer de afstand. Voor de rest ziet jouw lijn er inderdaad prima uit.

Ik kan er maar 1 ding op zeggen: vraag een technieker aan huis. Als het aan BGC ligt is de interventie gratis. Als het bij jou thuis ligt, dan moet je die technieker natuurlijk wel betalen. Je hebt dus weinig te verliezen.

Geplaatst: 10 okt 2005, 17:49
door Patje
Data Rate:
Stream Type
Actual Data Rate

Up Stream
448 (Kbps.)
Down Stream
4640 (Kbps.)

Operation Data

Upstream/Downstream
Noise Margin: 24 dB/13 dB
Attenuation: 40 dB/41 dB

:lol:

Geplaatst: 10 okt 2005, 17:50
door Edward
Bedankt Sub Zero,

Maar ik was niet degene met problemen. :wink:
Ik antwoordde enkel op een berichtje van Blue-Sky.

Hetgeen je me vertelt klopt wel. De BGC-man die hier de aansluiting is komen uitvoeren zei me dat ik op 400 m van een BGC punt zit, dat zal dan in vogelvlucht zijn. 8)

Geplaatst: 10 okt 2005, 18:07
door Vieten
Die noise-margin in downstream van 9dB zou wat hoger mogen.
Controleer die waarde 's avonds maar eens, dan zal die allicht nog lager liggen.

Test eens rechtstreeks op de invoerkabel zonder je binneninstallatie er aan.
Als die dan gevoelig beter (hoger) ligt zit de fout bij jou binnen.

Geplaatst: 10 okt 2005, 20:09
door Krekkie
Sub Zero schreef:Die line attentuation wijst er op dat je op ongeveer 1km van de centrale woont. Je neemt die waarde x 100m en das ongeveer de afstand.

Bij mij is de line attenuation 20 dB downstream en 11 dB upstream. Hoe ver is dat dan? Tussen 1 en 2 kilometer?

Geplaatst: 10 okt 2005, 20:25
door Sub Zero
Zoiets Krekkie. 't Is maar een indicatie he. Voor een precieze afstand bel je best eens :)

Geplaatst: 10 okt 2005, 20:29
door Krekkie
Bellen voor de afstand tot de centrale heb ik in de begindagen van ADSL eens geprobeerd. Ik kon nergens een afstand vastkrijgen, zelfs in de Belgacom boetiek stonden ze met hun mond vol tanden. Ondertussen is het hopelijk gebeterd...

Geplaatst: 10 okt 2005, 21:45
door bke
SN Margin (Up/Down) [dB]: 24,0 / 11,0

En da op 1 mbit :x Beat me! :twisted: :roll: :-( :eek:

Geplaatst: 10 okt 2005, 23:14
door Blue-Sky
Krekkie schreef:Bellen voor de afstand tot de centrale heb ik in de begindagen van ADSL eens geprobeerd. Ik kon nergens een afstand vastkrijgen, zelfs in de Belgacom boetiek stonden ze met hun mond vol tanden. Ondertussen is het hopelijk gebeterd...
Ofwel stel eens je vraag aan ZeRoC die kan je wel verder helpen, als je het schoon vraagt. :-)

Geplaatst: 24 okt 2005, 23:28
door nohablo
de ellende blijft duren

keb eens een test gedaan bij dslreports , OMG , zie dat af

http://www.broadbandreports.com/quality/nil/1884032

klik en geef me je gedacht , ligt het probleem bij mij of bij BC