Pagina 1 van 1

RealDSL - Limburg - ervaring

Geplaatst: 26 sep 2005, 17:00
door mackey
Zijn hier mensen die RealDSL hebben en in Limburg wonen. Indien ja, wat zijn de gehaalde snelheden ? Heet u last van downtime ? Zou u opnieuw voor RealDSL kiezen!

Voor het moment twijfel ik tussen RealDSL en Versatel want ik ben op zoek naar een FUPke!

Thx!

mackey, fxp rulez!

Geplaatst: 26 sep 2005, 17:03
door NickG
hmmm, surf es wat rond op dit forum...

Geplaatst: 29 sep 2005, 08:07
door Ofloo
eerlijk ik zou het terug nemen .. ik vind dat ze wel proberen.. wat voor mij het belangrijkste, wel in de veronderstelling als je probeert dat het zal lukken en dat zulke zaken niet blijven aanhouden.

dit statisch ip is gewoon iets wat ik al heeeeeeeeeeeeeel erg lang wou.. en het is betaalbaar dus

heb juist een testje gedaan en ik haal 100kb/s download dus ja blijkbaar in de ochtend is het wat trager maar 100kb/s is toch nog mooi vind ik.. de upload stream is 50kb/s en dat is het belangrijkste voor mij .. spijtig dat het geen 1mbit upload is .. :/ download vind ik niet zo erg belangrijk dus.. zolang het maar tussen 1mbit - 2mbit ligt ben ik tevreden.

maar wou het wel melden aangezien er mensen blijkbaar last van hadden en wou daarbij bevestigen dat het in antwerpen blijkbaar ook voorvalt

Geplaatst: 29 sep 2005, 12:35
door mackey
ok, thx

Als het af en toe uitvalt vind ik niet erg. De vraag is enkel hoe lang het uitligt.

Bij cheapass.be, sub-company van realroot/realadsl liggen de web servers soms het hele weekend uit.

Blijkbaar werken ze daar maar van 9.00 tot 17.00 en is er geen weekenddienst.

Geplaatst: 30 sep 2005, 07:12
door Ofloo
mackey schreef:ok, thx

Als het af en toe uitvalt vind ik niet erg. De vraag is enkel hoe lang het uitligt.

Bij cheapass.be, sub-company van realroot/realadsl liggen de web servers soms het hele weekend uit.

Blijkbaar werken ze daar maar van 9.00 tot 17.00 en is er geen weekenddienst.


is misschien maar een minuut maar ik vind het erg :p ge word het niet echt gewaar maar ik wel..

als je alleen maar zaken doet zoals surfen enz..

Geplaatst: 30 sep 2005, 22:45
door doolbyd
Die cheapass server ligt dus al aan hele tijd down.

Geen goede basis om een professionele site uit te bouwen.

Waar gaat dit eindigen...

Geplaatst: 30 sep 2005, 23:18
door Perkele
Dat de site down is, is voor mezelf niet zo erg, maar ik kan al heel de dag niet aan mijn mails. Een paar dagen geleden was hetzelfde voorgevallen en veel van de mails heb ik gewoon nooit ontvangen.

Totaal onbetrouwbaar dus en met de ervaring die ik tot nu heb zou ik niet opnieuw voor RealDSL kiezen voordat ze hun netwerk op orde krijgen.

Geplaatst: 01 okt 2005, 00:54
door cL
Ik kan ook al uren niet aan mijn mail, hopelijk duurt het niet tot maandag :(

Hoe is dat nou eigenlijk mogelijk als hostingprovider... :?

Geplaatst: 01 okt 2005, 01:18
door Perkele
Dit is gewoon belachelijk aan't worden.
Hoog tijd om een andere pop3-server op te zoeken en mijn mailadressen aan te passen *zucht*

Geplaatst: 01 okt 2005, 08:53
door Ofloo
doolbyd schreef:Die cheapass server ligt dus al aan hele tijd down.

Geen goede basis om een professionele site uit te bouwen.

Waar gaat dit eindigen...


ik gebruik geen hosting ik host het zelf dus zou het niet kunnen zeggen maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..

Geplaatst: 01 okt 2005, 09:38
door netdata
Ofloo schreef:
doolbyd schreef:Die cheapass server ligt dus al aan hele tijd down.

Geen goede basis om een professionele site uit te bouwen.

Waar gaat dit eindigen...


ik gebruik geen hosting ik host het zelf dus zou het niet kunnen zeggen maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..


Mijn hosting zit ook ergens anders...

Maar de gratis domeinnaam zit uiteraard bij hun.
Maar die heeft al meer down geweest dan wat anders.
Maarja tzal er hopelijk alleen maar op vooruitgaan

Geplaatst: 01 okt 2005, 12:49
door Perkele
Ofloo schreef:maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..

Als Cheapass niet (van) RealDSL is, waarom staat de FTP en pop3 info dan op hun statuspagina? En waarom is de helpdesk van Cheapass dan dezelfde als die van RealDSL? En waarom is de loginnaam bij Cheapass dezelfde als die van RealDSL?

Mails die gisteren na 15u00 zijn verstuurd naar mijn adres (via alias naar de cheapass mailbox) zijn tot nu toe niet toegekomen noch gebounced ('k heb zelf een paar mails naar dat adres vanuit gmail verstuurd). Misschien komen ze alsnog binnen, maar van een paar dagen geleden mis ik nog steeds mails, toen lag de server ook plat.

edit: Het kan aan mijn forwardservice liggen die mails niet doorzendt wanneer die een mailserver meermaals niet vindt, dat krijg je wanneer de pop3 server meer dan 12 uur plat ligt.

Geplaatst: 01 okt 2005, 13:52
door cL
Bij mij zijn de mails die tijdens de downtime zijn toegekomen niet verdwenen, ik heb nog alles binnengekregen van gisteren.

Geplaatst: 01 okt 2005, 16:33
door Suratrat
Hier bij mij in Lanaken ligt de downloadsnelheid rond de 300-330 kBps en upload rond de 50-60 kBps. Nog maar 1 keer een downtime gemerkt en die was snel opgelost.

Mijn domein heb ik nog niet geactiveerd, blijkbaar zijn er daar nog wat downtimes aanwezig. Gelukkig heb ik een externe mailserver die betrouwbaar is.

Geplaatst: 01 okt 2005, 17:09
door Robbe
Perkele schreef:
Ofloo schreef:maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..

Als Cheapass niet (van) RealDSL is, waarom staat de FTP en pop3 info dan op hun statuspagina? En waarom is de helpdesk van Cheapass dan dezelfde als die van RealDSL? En waarom is de loginnaam bij Cheapass dezelfde als die van RealDSL?

Mails die gisteren na 15u00 zijn verstuurd naar mijn adres (via alias naar de cheapass mailbox) zijn tot nu toe niet toegekomen noch gebounced ('k heb zelf een paar mails naar dat adres vanuit gmail verstuurd). Misschien komen ze alsnog binnen, maar van een paar dagen geleden mis ik nog steeds mails, toen lag de server ook plat.


idd, volgens mij is dat gewoon een onder of sub bedrijfje van RealDSL
als ge cheapass.be pingt dan krijgt ge 83.217.xx.xx, wat toch op RealDSL wijst ... of zitk fout :-)

Al heeft het wel een ander adresdan RealDSL

Geplaatst: 01 okt 2005, 18:46
door Perkele
www.registratie-domein.be staat wel op naam van Realroot en is hetzelfde als cheapass.be, je kan er zelfs inloggen met dezelfde login en beide sites staan op dezelfde server.

Maak er maar eens een helpticket aan, je krijgt antwoord van de cheapass helpdesk.

Geplaatst: 02 okt 2005, 13:05
door netdata
Perkele schreef:www.registratie-domein.be staat wel op naam van Realroot en is hetzelfde als cheapass.be, je kan er zelfs inloggen met dezelfde login en beide sites staan op dezelfde server.

Maak er maar eens een helpticket aan, je krijgt antwoord van de cheapass helpdesk.


Inderdaad dat wist ik niet !
Waarom ze deze site niet opgeven als registratie en hosting site snap ik niet goed.

Met die cheapass komen ze in mijn oven zeeeer onprofessioneel over...

Geplaatst: 02 okt 2005, 15:14
door Perkele
prodata schreef:Waarom ze deze site niet opgeven als registratie en hosting site snap ik niet goed.

Met die cheapass komen ze in mijn ogen zeeeer onprofessioneel over...

Cheapass is een geregistreerde agent, registratie-domein.be niet.

Een hosting waarvan de servers regelmatig meerdere uren plat liggen zou ik niet professioneel durven noemen.

Geplaatst: 02 okt 2005, 15:23
door netdata
Perkele schreef:
prodata schreef:Waarom ze deze site niet opgeven als registratie en hosting site snap ik niet goed.

Met die cheapass komen ze in mijn ogen zeeeer onprofessioneel over...

Cheapass is een geregistreerde agent, registratie-domein.be niet.

Een hosting waarvan de servers regelmatig meerdere uren plat liggen zou ik niet professioneel durven noemen.


Ik bedoelde eerder met mijn opmerking waarom zij zo'n belachelijke look'n feel hebben gekozen...
Ja inderdaad dat is echt niet professioneel.
Ik host zelf achter mijn realDSL connectie 2 site's (kleine) en die zijn al meer UP geweest (zelfs met de disconnect problemen) dan cheapass

goed bezig zou ik dan zegge.
Ik denk niet dat men daar redundent webhosten kent...
of meerdere IP providers...

Geplaatst: 06 okt 2005, 17:00
door wmostrey
We hebben inderdaad problemen gehad met een van de servers waarop de RealDSL klanten gehost staan. Sinds gisteren zijn die problemen van de baan en kunnen we een gezonde uptime garanderen. Laat hier zeker iets weten indien er zich nog problemen zouden voordoen.

Geplaatst: 18 okt 2005, 20:15
door mackey
En het is weer down!

Cheapass kan je zeker niet gebruiken voor profesionele toepassingen. Ik ga zeker voor Versatel kiezen want het is altijd REAL gezeik!

Geplaatst: 20 okt 2005, 12:21
door JurgenP
Ben sinds een maand klant bij RealDSL. Alles gaat vlot tot nu toe...

Gebruik wel geen mail en andere zaken van RealDSL omdat ik zelf mijn mail server host.

Geplaatst: 21 okt 2005, 01:56
door nengast
mackey schreef:En het is weer down!

Cheapass kan je zeker niet gebruiken voor profesionele toepassingen. Ik ga zeker voor Versatel kiezen want het is altijd REAL gezeik!

ZEER verstandige beslissing!

Geplaatst: 21 okt 2005, 09:00
door UB_removed1963
RDSL never again!