nee heb je, ja kun je krijgen.
Geplaatst: 25 sep 2005, 18:59
Telenet heeft een goed product, maar de service dienst is ... it s**** ik heb verschillende keren op verschillende manieren, e-mail, telefoon, zelfs fax, op hun website, aangetekend schrijven en telkens kreeg ik een positief antwoord ... de feiten dateren van april ... tot op dag van heden is het nog niet in orde. Dat is ook de reden dat ik telenet bedankt heb voor hun diensten.
Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.
Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...
Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf
Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.
Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...
Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.
Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.
Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc
Men zegge het voort.
veel succes
Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.
Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...
Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf
Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.
Naar aanleiding van het lezen van jullie algemene voorwaarden komt het bij ons over of jullie niet geloven in jullie eigen product, daar alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid wordt afgeschoven. Daarom zouden wij volgende voorwaarden willen voorstellen.
Betaling:
overschrijving (je ontvangt je factuur maandelijks via e-mail)
domiciliering (vul hiervoor het domicilieringsformulier in)
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van SURFADSL die momenteel op de website http://www.surfadsl.net (in bijlage) te vinden zijn, met uitzondering van Alle dagen in de algemene voorwaarden zijn werkdagen (NIET kalenderdagen), tenzij expleciet vermeld kalenderdagen.
Geen wijzigingen mogen geschieden tijdens de schoolvakantieperiodes, om de afwezigheid van mensen gedurende deze periodes, niet in hun nadeel te laten spelen.
SurfADSL verbindt er zich toe om via twee verschillende communicatie middelen om veranderingen/wijzigingen te melden, zodat de klant geen vorm van correspondentie kan ontkennen en omgekeerd dat SurfADSL niet kan beweren dat er een schrijven bestaat. Zodat bij verlies van post er een tweede vorm communicatie is, ofwel één vorm; aangetekend schrijven.
(3.7) + maandelijks wordt er een factuur op papier bezorgd.
(3.9) SurfADSL heeft het recht de kenmerken, de voorwaarden en/of de tarieven van de Overeenkomst en/of de Dienst te wijzigen of te indexeren zonder andere formaliteit dan het aanbrengen van de wijzigingen in de voorwaarden on-line. Alleen als de wijzigingen minder voordelig zijn voor de Klant worden ze per post (zie tweede punt), fax, e-mail of enig ander publiek communicatiemiddel bekend gemaakt uiterlijk vijftien (15) dagen voorafgaand aan de invoegetreding ervan.
Gewijzigde tarieven worden pro rata temporis toegepast en aangerekend.
De Klant die de nieuwe voorwaarden en/of tarieven niet aanvaardt, kan de Overeenkomst opzeggen - voor zover de nieuwe voorwaarden en/of tarieven minder gunstig zouden zijn voor de Klant - door de verzending van een per post aangetekende brief, per e-mail (zie 12.3), per fax of enig ander publiek communicatiemiddel [jullie eigen schrijven, zoals voorgaand beschreven is] uiterlijk acht (8) dagen voor de invoegetreding van de wijzigingen. De Overeenkomst wordt vervolgens beëindigd met ingang van de datum waarop de wijziging van kracht wordt, mits betaling van de nog verschuldigde bedragen en pro rata berekende abonnementsbijdragen. De nieuwe tarieven zullen pas na de datum van invoegtreding die in de correspondentie staat vermeld worden toegepast. De voorwaarden en/of tarieven on-line (op http://www.surfadsl.be) hebben voorrang op de gedrukte versie ervan. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. [tegenstrijdig met voorgaande, veranderingen/wijzigingen dienen medegedeeld te worden indien ze in het nadeel zijn van de klant zijn en de klant moet de kans krijgen om dit te aanvaarden of te verwerpen.]
Alle correspendentie en (12.2) eventuele betwistingen dienen te gebeuren (in het Nederlands), in dezelfde taal als de opmaak van het contract/verbintenis.
SurfADSL kan niet zonder waarschuwingen, zoals bij het overschrijven van up-/downloadlimiet of een andere reden, eenzijdig contract breuk doen
Tijdens de periode (kalenderdagen) dat de klant niet kan genieten van de diensten van SurfADSL, ongeacht de oorzaak, heeft de klant recht op een tegemoetkoming, een vermindering van abonnementsgeld en andere rechten (ondanks artikel 5, 6 & 8)
Beginnende van de dag van melding.
SurfADSL verplicht er zich toe om dit dit punt, automatisch wordt toegepast bij de eerste volgende afrekening en ten laatste de tweede opvolgende facturatie, indien niet kan de klant al de kosten/onkosten verhalen in juridisch kortgeding om zijn gelijk te halen.
kalenderdagen................percentage vermindering..................opschorting en ontbinding van de overeenkomst
vanaf 03...............................10%
vanaf 10...............................35%
vanaf 12...............................50%
vanaf 15...............................65%............................onmiddelijk mogelijk voor de klant zonder meer uitleg
vanaf 17...............................100%
vanaf 20...............................110%
vanaf 23...............................120%
… +3 ....................................+10%
De dagen zijn optelbaar in een periode van 31 kalenderdagen (1maand). Vanaf de 20ste dag krijgt de klant 10% terugbetaald als schade vergoeding voor de geleden ongemakken, dit wordt bij elke 3 dagen meer verhoogt met 10% en er is geen maximum eindbedrag.
SurfADSL zal trachten om problemen, van welke aard dan ook op te lossen binnen een redelijk termijn.
(12.3) De Klant erkent dat de e-mail communicatie tussen hem en SurfADSL de rechtskracht van een schriftelijk bewijs bezit, na een bevestiging van de leesbevestiging. SurfADSL erkent dit ook, naar de klant toe.
onderstreept betekent schrappen
Bij het activeren van dit abonnement gaat SurfADSL akkoord met deze veranderingen en dat deze blijvend en bindend zijn, ondanks het anders schrijven in, of in tegenstrijdigheid met, de terms and conditions/algemene voorwaarden en acceptable use policy van SurfADSL.
Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...
Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.
Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.
Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc
Men zegge het voort.
veel succes