Pagina 1 van 1

Overtreding handelspraktijken

Geplaatst: 19 sep 2005, 10:42
door netdata
Na even wat zoekwerk ben ik er uit.
RealDSL gaat meerdere malen in de fout kwa goede handelspraktijken.
even een quote uit het handelswetboek

="handelswetboek"14 JULI 1991. - Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en
bescherming van de consument.

[snip]
Art. 2. § 1. Behalve bij openbare verkopen, moet elke verkoper die aan de
consument produkten te koop aanbiedt, de prijs hiervan schriftelijk en
ondubbelzinnig aanduiden.
Indien de produkten te koop uitgestald zijn, moet de prijs bovendien
leesbaar en goed zichtbaar zijn aangeduid.
§ 2. Elke verkoper die aan de consument diensten aanbiedt, moet het tarief
hiervan schriftelijk, leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig aanduiden.

Art. 3. De aangeduide prijs of het aangeduide tarief moet de door de
consument te betalen totale prijs of het totale tarief zijn, waaronder is
begrepen : de belasting over de toegevoegde waarde, alle overige taksen en
de kosten van alle diensten die door de consument verplicht moeten worden
bijbetaald.



Aangezien op hun website:

a) geen ondubbelzinnig prijzen staan vermeld
b) de meeste van hun klaten zijn particulieren wat met zich meebrengt dat art3 in rekening moet gehouden worden

dwz realDSL is verplicht een prijs te vermoemen incl. BTW alsook inclusief andere taxen zoals daar zijn recupel indien nodig.

Geplaatst: 19 sep 2005, 10:51
door NickG
de prijzen worden incl BTW getoond op de uiteindelijke "rekening". Hier ga je ze dus niet op pakken volgens mij, wat niet wegneemt dat ze zwaar de A2F toer opgaan en er hopelijk snel iets gaat gebeuren!

Sterkte!

Geplaatst: 19 sep 2005, 10:59
door netdata
NickG schreef:de prijzen worden incl BTW getoond op de uiteindelijke "rekening". Hier ga je ze dus niet op pakken volgens mij, wat niet wegneemt dat ze zwaar de A2F toer opgaan en er hopelijk snel iets gaat gebeuren!

Sterkte!


Dat doet er niet toe,
Het gaat over de aangeduide prijs, niet de gefactureerde prijs.
mav de prijs op de site MOET incl. BTW zijn.
Er MAG echter de prijs ook EXCL. BTW staan.
Indien het hier nog moeilijk gaat lopen ga ik hun daar op 'nemen'.

Ik geef hen nog enkele kansen en dan doe ik het volgende:

ik stel hen in gebreke voor de facturatie, alsook de diensten die ze leveren.
Ik geef hen 10 werkdagen.
Ik beschouw mijn abbonement als opgezegt.

Indien zij een factuur sturen of hun geld wensen betaal ik wat op de site staat. (dus niet nog eens + 21% BTW)

voor die 21% gaan ze maar naar de rechtbank van koophandel en de kans is groot dat ik in mijn recht wordt gesteld.

Geplaatst: 19 sep 2005, 16:26
door nickxbe
Ik ga niemand pakken. Enkel als er echt problemen zijn. Laat de ISP zich proberen op te starten. En wees blij dat je deel uit maakt van een community die probeerd op te starten.

Ik begrijp je frustaties wel hoor... maar ik wens hun het beste nu!

Geplaatst: 19 sep 2005, 16:28
door netdata
nickxbe schreef:Ik ga niemand pakken. Enkel als er echt problemen zijn. Laat de ISP zich proberen op te starten. En wees blij dat je deel uit maakt van een community die probeerd op te starten.

Ik begrijp je frustaties wel hoor... maar ik wens hun het beste nu!


Goed volledig mee eens

Wij bieden en garanderen:

* All-in-one package: zowel de DSL verbinding als de Internettoegang, hardware en installatie zijn inbegrepen.
* Schaalbaarheid: RealDSL Office groeit mee met de bandbreedtebehoeften van uw bedrijf.
* Kwaliteit: RealDSL is gekoppeld aan één van de grootste en best beheerde IP netwerken in België en Europa en gebouwd op glasvezelringen waarbij de datacapaciteit onbeperkt is.
* Snelheid: overeenkomsten met meer dan 240 andere IP netwerken in Europa en de US biedt uw bedrijf de perfecte toegang tot het wereldwijde net, met de kortste routes, zonder vertragingen en met gegarandeerde responstijden.
* Helpdesk: een team van support engineers is steeds voor u van dienst.


maar dan zet je zo'n dingen niet op de website...

btw heb je realdsl?

dan zou je al moeten weten dat er de laatste tijd nix anders dan problemen zijn

Geplaatst: 19 sep 2005, 16:44
door ubremoved_983
prodata schreef:maar dan zet je zo'n dingen niet op de website...


Je quote gaat wel over de de Office DSL's (voor bedrijven) ! Naar mijn weten heb jij geen office dsl !

Geplaatst: 19 sep 2005, 16:59
door BMaster
Zo kan je nog dingen vinden hoor. Weet niet of het allemaal mag, maar misleidend is het in elk geval:

"Sluit je nu aan bij RealDSL en geniet van een down- en upload snelheid van respectievelijk 3Mbit/s, 512 Kbit/s,een onbeperkte downloadlimiet én een vast IP adres voor slechts € 54 / maand !"

Dus helemaal zonder sterretje om de FUP erbij te vermelden. Kan je ook als misleidende reclame bezien!

Plus, ik vraag me af of het wettelijk in orde is als ze verschillende maanden geen factuur sturen, om daarna alle facturen in 1x te sturen...

Geplaatst: 19 sep 2005, 17:15
door laris
BMaster schreef:Plus, ik vraag me af of het wettelijk in orde is als ze verschillende maanden geen factuur sturen, om daarna alle facturen in 1x te sturen...


Een vriend van me had dit bij telenet; een half jaar geen facturen gezien en dan kwamen ze allemaal tegelijk
Hij heeft ze niet betaald en heeft er geen problemen mee gehad

Geplaatst: 19 sep 2005, 17:20
door Ken
Mja ik heb jammergenoeg nog geen problemen gehad met achtergebleven facturen bij Skynet en EDPnet nu :twisted:

Geplaatst: 19 sep 2005, 18:03
door Perkele
ditCh schreef:
prodata schreef:maar dan zet je zo'n dingen niet op de website...


Je quote gaat wel over de de Office DSL's (voor bedrijven) ! Naar mijn weten heb jij geen office dsl !


Is deze quote dan beter:

    Dankzij z'n ervaring en expertise als ISP weet RealROOT als geen ander in welke mate onze klanten gevoelig zijn voor de kwaliteit van de aangeboden dienst. We garanderen dan ook een snelle gegevensoverdracht van zeer hoge kwaliteit. Hierbovenop bieden we een gepersonaliseerde ondersteuning als antwoord op al uw vragen van technische of informatieve aard betreffende uw RealROOT DSL account.

Geplaatst: 19 sep 2005, 21:47
door netdata
ditCh schreef:
prodata schreef:maar dan zet je zo'n dingen niet op de website...


Je quote gaat wel over de de Office DSL's (voor bedrijven) ! Naar mijn weten heb jij geen office dsl !


bedankt

was weer even te snel :wink:

Nu zou het inderdaad wel eerlijk zijn als je ook eens reageerde op andere posts ipv alle foutive posts te verbeteren (wat ook kan e :wink: )

btw Ditch welke provider heb je zelf?

heb even aant snollen geweest tussen alle berichtjes die je op UserBase gepost hebt.

En blijkbaar toen je nog studeerde vond je alle puntjes die hier zo dikwijls worden aangehaald ook belangrijk...

Er is trouwens niets verkeerd mee je persoonlijke meening even te geven ...

Hopend op een antwoord (zoals velen hier denk ik dan)

ahja, wou ik nog zeggen ik kan wel de laatste tijd niet klagen aan de telefoon service... op zen minst als ik je aan de lijn krijg :|

Geplaatst: 19 sep 2005, 21:55
door ubremoved_983
prodata schreef:Nu zou het inderdaad wel eerlijk zijn als je ook eens reageerde op andere posts ipv alle foutive posts te verbeteren (wat ook kan e :wink: )

btw Ditch welke provider heb je zelf?

heb even aant snollen geweest tussen alle berichtjes die je op UserBase gepost hebt.

En blijkbaar toen je nog studeerde vond je alle puntjes die hier zo dikwijls worden aangehaald ook belangrijk...

Er is trouwens niets verkeerd mee je persoonlijke meening even te geven ...

Hopend op een antwoord (zoals velen hier denk ik dan)

ahja, wou ik nog zeggen ik kan wel de laatste tijd niet klagen aan de telefoon service... op zen minst als ik je aan de lijn krijg :|


Ik heb reeds jaren Skynet ! Dat ik niet altijd antwoord op die vragen hier is 1. omdat ik gewoon niet de nodige informatie heb om er op te antwoorden (als first liner ben je wel afhankelijk van second line of verder) ! Als ik hier mijn persoonlijke mening geef wordt ik meestal onmiddellijk aangevallen, dus heb ik het al opgegeven ! En dat je mij niet altijd of niet onmiddellijk aan de lijn krijgt heeft zo zijn redenen, die Wim hier ook al heeft aangehaald ! Nogmaals ik zit al reeds enige tijd op Userbase en dit is louter ter ontspanning ! Aan die puntjes die hier aangehaald worden kan ikzelf echter weinig doen, ik leg ze alleen maar voor aan de directie !

Geplaatst: 19 sep 2005, 22:50
door netdata
ditCh schreef:Ik heb reeds jaren Skynet ! Dat ik niet altijd antwoord op die vragen hier is 1. omdat ik gewoon niet de nodige informatie heb om er op te antwoorden (als first liner ben je wel afhankelijk van second line of verder) ! Als ik hier mijn persoonlijke mening geef wordt ik meestal onmiddellijk aangevallen, dus heb ik het al opgegeven ! En dat je mij niet altijd of niet onmiddellijk aan de lijn krijgt heeft zo zijn redenen, die Wim hier ook al heeft aangehaald ! Nogmaals ik zit al reeds enige tijd op Userbase en dit is louter ter ontspanning ! Aan die puntjes die hier aangehaald worden kan ikzelf echter weinig doen, ik leg ze alleen maar voor aan de directie !


Ja, k das een eerlijk antwoord...

Zoals ik al zei doe ik ook al enige tijd dees een helpdesk functie
Ik krijg ook klachten e.d.

Het is ook niet aan mij om bepaalde beslissingen van hogerhand te gaan kelderen...

Maar versta wel dat internet (voor de meeste hier ook) wss even belangrijk is als jou.

Indien skynet jou ook het gevoel zou geven je in de kou te laten wordt het allemaal niet meer zo fijn...

Dat realDSL als ISP nog in de kinderschoenen staat heb ik alle respect voor hoor...

Ik denk overigens dat jou persoonlijke meningen (althans niet door mij) zullen aangevallen worden integendeel gewaardeerd zouden worden...

zoals ik al reeds zei 'zien' klanten jou als RealDSL
als er iets verkeerd gaat wijzen ze dan ook jou richting uit...
is denk ik bij iedere helpdesker zo...

Geplaatst: 20 sep 2005, 02:08
door nocredits
prodata ,

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit topic
behalve aan te tonen dat je over veel te veel
vrije tijd beschikt en de "dt"-regels niet je
sterkste punt zijn ?

mvg,

K

Geplaatst: 20 sep 2005, 02:16
door Robbe
nocredits schreef:prodata ,

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit topic
behalve aan te tonen dat je over veel te veel
vrije tijd beschikt en de "dt"-regels niet je
sterkste punt zijn ?

mvg,

K


Een éénduidige, duidelijke, niet misverstaanbare tekst van RealDSL, op hun website, vragen :twisted:

Allez, da 's toch wat ik er van opmaak.
En wat de schrijfregels betreft ... who cares :P

It's all about the content 8)

Geplaatst: 20 sep 2005, 08:41
door netdata
nocredits schreef:prodata ,

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit topic
behalve aan te tonen dat je over veel te veel
vrije tijd beschikt en de "dt"-regels niet je
sterkste punt zijn ?

mvg,

K


Bedankt Robbe!
Precies wat ik wou zeggen...
En mijn fout als het jou stoort (wat blijkbaar het geval is) let er dan niet op want ik ga ze niet verbeteren

Dat niet iedereen een kei is in het nederlands mag duidelijk zijn...
Wel probeer ik er wat op te letten.

En wat de bedoeling van dit topic is, dat vis je zelf maar uit...
Ik haal gewoon enkele dingen aan die mij dan weer lichtelijk storen das al.

Geplaatst: 20 sep 2005, 16:02
door netdata
nocredits schreef:prodata ,

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit topic
behalve aan te tonen dat je over veel te veel
vrije tijd beschikt en de "dt"-regels niet je
sterkste punt zijn ?

mvg,

K


Nog even dit:

Ga maar eens zien op de website!

De prijzen zijn nu incl BTW !

Het helpt blijkbaar wel om het even te vermelden op UserBase

zo zie je ineens het nut van mijn post.

@ RealDSL bedankt om dit even aan te passen !

Geplaatst: 20 sep 2005, 17:14
door BMaster
Lol! Vind ik eigenlijk grappig :-)

Geplaatst: 20 sep 2005, 17:51
door laris
BMaster schreef:Zo kan je nog dingen vinden hoor. Weet niet of het allemaal mag, maar misleidend is het in elk geval:

"Sluit je nu aan bij RealDSL en geniet van een down- en upload snelheid van respectievelijk 3Mbit/s, 512 Kbit/s,een onbeperkte downloadlimiet én een vast IP adres voor slechts € 54 / maand !"

Dus helemaal zonder sterretje om de FUP erbij te vermelden. Kan je ook als misleidende reclame bezien!

Plus, ik vraag me af of het wettelijk in orde is als ze verschillende maanden geen factuur sturen, om daarna alle facturen in 1x te sturen...


Ik zie wel een sterretje staan naar FUP

Geplaatst: 20 sep 2005, 17:52
door netdata
laris schreef:
BMaster schreef:Zo kan je nog dingen vinden hoor. Weet niet of het allemaal mag, maar misleidend is het in elk geval:

"Sluit je nu aan bij RealDSL en geniet van een down- en upload snelheid van respectievelijk 3Mbit/s, 512 Kbit/s,een onbeperkte downloadlimiet én een vast IP adres voor slechts € 54 / maand !"

Dus helemaal zonder sterretje om de FUP erbij te vermelden. Kan je ook als misleidende reclame bezien!

Plus, ik vraag me af of het wettelijk in orde is als ze verschillende maanden geen factuur sturen, om daarna alle facturen in 1x te sturen...


Ik zie wel een sterretje staan naar FUP


Ja dit is ook reeds aangepast bij RealDSL daarvoor was het zonder
Nu zijn de prijzen ook incl BTW ipv excl

Geplaatst: 21 sep 2005, 02:12
door beatvader
Mmmmmm :? :-( :cry:
Hebben ze mij goed liggen. Ik dacht dat een GeekDSL abonnement 43€ incl. BTW kostte. Als ex-telenetter leek mij dit wel een juiste prijs voor dit abonnement. Maar nu zijn inderdaad de prijzen aangepast. Kan dit zomaar??? :x Dat is wel heel duur voor een ISP waarvan niets het doet zoals het moet. En is de hosting daar maandelijks inbegrepen of is dat een een-jaarlijkse betaling?

Weet je, en het ironische van de zaak is dat ik bel op zaterdag omdat het niet werkt en men mij doogewoon zegt dat er voor dat bedrag geen 24- op-24 support kan geboden worden. Mmmm...woonde ik maar in Frankrijk. Geldklopers. Dit krijgt nog een staartje, let maar eens op. :wink:

Geplaatst: 21 sep 2005, 07:28
door Ofloo
vind niet dat je dit bedrijf met a2f mag vergelijken aangezien a2f opzettelijke disconnects deed, en realdsl tja misschien hadden ze het beter moeten inschatten enz maar al bij al proberen ze toch wat voor mij het belangrijkste is vind het wel heel vervelend dat je gedisconnect word enorm..

zolang dit niet maandelijks gebeurt en maar een enig voorval is hoor je mij niet klagen..

a2f was erop uit om je te disconnecten hoe raar dat ook mag klinken, iedere maand hadden ze wel een ander excuus. gewoon om gek van te worden !

en over die btw kijk eens op hun site mijn punt exact ze proberen, het goed te doen wat voor mij het belangrijkste is

Geplaatst: 21 sep 2005, 07:54
door khsw
Die 43 euro was zonder BTW, stond eigenlijk best wel duidelijk op de website. Hun prijzen zijn dus niet aangepast.
Lees contracten steeds goed door, hoe saai het ook mag zijn...

Trouwens, als eens gekeken wat een vast IP jou zou kosten bij Telenet??

Geplaatst: 21 sep 2005, 07:59
door Ofloo
khsw schreef:Die 43 euro was zonder BTW, stond eigenlijk best wel duidelijk op de website. Hun prijzen zijn in die zijn niet aangepast.
Lees contracten steeds goed door, hoe saai het ook mag zijn...

Trouwens, als eens gekeken wat een vast IP jou zou kosten bij Telenet??


inderdaad of evonet.. vergelijk maar zoon 170 euro voor het zelfde abonnement laat niet weg dat de disconnects ambetant zijn maar als het maar tijdelijk is heb ik het er wel voor over