Probleem met telefoonlijn
Geplaatst: 12 sep 2005, 14:49
We hebben hier thuis sinds gisteren een raar probleem met onze Belgacom telefoonlijn.
We hebben dus al 20 jaar ofzo een Belgacom telefoonlijn en sinds 2 maanden heb ik ADSL via RealDSL (voorheen hadden we internet via Telenet). We hebben ook een alarmsysteem waarvoor een Belgacom technieker zo'n 2 maanden geleden een speciale splitter heeft komen installeren opdat we ADSL zouden kunnen nemen. Ook steekt op alle gebruikte telefoonaansluitingen een splitter.
Nu hebben we sinds gisteren op willekeurige momenten problemen met telefoneren. Als we een telefoon gewoon opnemen horen we enkele luide pieptonen (7 geloof ik) en een stem die zegt dat het gekozen nummer niet geldig is. Dat blijft doorgaan en als we de telefoon toeleggen en weer opnemen blijft het ofwel verder gaan, ofwel krijgen we de gewone kiestoon. Dus we kunnen op sommige momenten absoluut niet telefoneren. Hoe het gesteld is met onze bereikbaarheid weet ik al helemaal niet. Het is net alsof er iets in huis probeert te bellen naar een ongeldig nummer.
Ik heb mijn ADSL modem en verschillende telefoons al uitgetrokken om te zien of het daar niet aan ligt, maar tevergeefs.
Heeft er iemand enig idee aan wat dit rare probleem kan liggen?
[edit]
Het is blijkbaar niet sinds gisteren, een maand geleden is het ook al eens gebeurd. Na een telefoontje met Belgacom blijkt de lijn in orde te zijn en het is dus een probleem met een van onze toestellen of alarm. Zelf de alarmcentrale testen gaat niet, ik kan niet zomaar die telefoonlijn eruit trekken, en zelfs als dat zou gaan, vrees ik dat het alarm onmiddellijk afgaat
We hebben dus al 20 jaar ofzo een Belgacom telefoonlijn en sinds 2 maanden heb ik ADSL via RealDSL (voorheen hadden we internet via Telenet). We hebben ook een alarmsysteem waarvoor een Belgacom technieker zo'n 2 maanden geleden een speciale splitter heeft komen installeren opdat we ADSL zouden kunnen nemen. Ook steekt op alle gebruikte telefoonaansluitingen een splitter.
Nu hebben we sinds gisteren op willekeurige momenten problemen met telefoneren. Als we een telefoon gewoon opnemen horen we enkele luide pieptonen (7 geloof ik) en een stem die zegt dat het gekozen nummer niet geldig is. Dat blijft doorgaan en als we de telefoon toeleggen en weer opnemen blijft het ofwel verder gaan, ofwel krijgen we de gewone kiestoon. Dus we kunnen op sommige momenten absoluut niet telefoneren. Hoe het gesteld is met onze bereikbaarheid weet ik al helemaal niet. Het is net alsof er iets in huis probeert te bellen naar een ongeldig nummer.
Ik heb mijn ADSL modem en verschillende telefoons al uitgetrokken om te zien of het daar niet aan ligt, maar tevergeefs.
Heeft er iemand enig idee aan wat dit rare probleem kan liggen?
[edit]
Het is blijkbaar niet sinds gisteren, een maand geleden is het ook al eens gebeurd. Na een telefoontje met Belgacom blijkt de lijn in orde te zijn en het is dus een probleem met een van onze toestellen of alarm. Zelf de alarmcentrale testen gaat niet, ik kan niet zomaar die telefoonlijn eruit trekken, en zelfs als dat zou gaan, vrees ik dat het alarm onmiddellijk afgaat
