Pagina 1 van 1

(niet al te beste) Fulladsl ervaringen

Geplaatst: 07 sep 2005, 11:02
door DW
Academic Broadband is onlangs overgeschakeld naar fulladsl.be.

Vanaf dat moment worden de video fragmenten op vrtnieuws.net schokkerig weergegeven, alsof het om een smalband aansluiting gaat.
Ik heb mijn instelling op de PC gecontroleerd en alles is OK.

Ik heb al herhaaldelijk de support van fulladsl gecontacteerd via mail. Blijkbaar vinden ze het niet belangrijk om te reageren. Ik hoor veel klachten op dat gebied bij Scarlet. Bij fulladsl gaan ze blijkbaar dezelfde weg op. Zijn er nog mensen met die ervaring of heb ik gewoon bad luck.

Weet er iemand hoe je mails automatisch kan forwarden van de ene mailbox naar de andere. Ik kan niet terugvinden waar je dit op hun site kan instellen en opnieuw krijg ik van hun kant geen reactie los.

Geplaatst: 07 sep 2005, 11:53
door deej
Als het echt dringend is zou ik zeggen: bellen. Da's nog altijd betrouwbaarder dan e-mail.

Geplaatst: 09 sep 2005, 19:06
door TeTsuo
dit komt omdat fulladsl een iprange gebruikt die niet ingedeeld is bij "Belgische IP's"
vrtnieuws.net gebruikt namelijk een herkenning op basis van ip-adres om zo full motion streaming toe te laten voor de bezoeker.
mensen mogen/kunnen vanuit het buitenland niet full motion streamen, maar krijgen een soort slide show van 1 beeld om de vijf seconden te zien (tel maar is).

Ik heb hetzelfde probleem met latribu, omdat deze een IP-range gebruiken die in Luxemburg/Europa geregistreerd staat.

Dus, wat is je ip en doe dan is wat nakijkwerk bij ripe.net

Ik heb voor mijn probleem al de support van vrtnieuws.net gecontacteerd ... echter geen antwoord.

Misschien moeten we onze krachten wel bundelen, want we zullen de enige niet zijn.
Bij latribu zijn er nu niet zoveel nederlandstaligen, maar full-adsl zal een ander paar mouwen zijn.

Geplaatst: 09 sep 2005, 19:31
door Berghe
Fulladsl beloofde mij gisteren terug te bellen over mijn mailprobleem, zie andere topic. Geen telefoon gekregen, in het begin van de overschakeling eens gemaild met een vraag, probleem was al lang opgelost tegen dat er reactie kwam. En hun helpdesk is mega duur om te bellen, en mega lang op wachtmuziek. De eerste telefoon koste me 15 euro. Dan mail ik toch liever. Nu ja, is mijn fout, moest maar niet zo lang geluisterd hebben naar een compleet concert van Beethoven en Mozart :?

Geplaatst: 09 sep 2005, 20:06
door DW
Ik heb gisteren dan maar zelf naar fulladsl gebeld. Ik moet toegeven dat ik vrij vlug antwoord kreeg. Men was heel beleefd maar vertelde me dat het probleem van vrtnieuws.net niet op de eerste lijnshulp opgelost kon worden. Men zou dit doorgeven naar de 2de lijn die me telefonisch binnen de 24 uur zou contacteren. Voor alle zekerheid mijn GSM nummer doorgegeven, maar dat hadden ze al.

Ondertussen zijn die 24 uur reeds geruime tijd verstreken en nog steeds niet gebeld door fulladsl. Ik neem aan dat niet alles dadelij kan maar als men zich engageert, dan moet men zich er maar aan houden, vind ik.

Afwachten maar...
Wat kan een mens anders doen.
Hopelijk is dit ooit van toepassing: Op een dag vind je de ISP van je leven en dan ben je weg natuurlijk !

Alleen ziet het er nu naar uit dat het overal hetzelfde is.

Spijtig maar helaas.

Geplaatst: 10 sep 2005, 10:25
door Berghe
Ze wisten ook mijn nummer, ze zouden terugbellen, niets gehoord uiteraard. Is dus gewoon hun systeem van werken.