Pagina 1 van 1

Problemen met versturen mail en surfen

Geplaatst: 02 sep 2005, 17:25
door Jethz
Ik kan al sinds gisteren geen mail meer versturen via de smtp server van realdsl en nu zie ik ook al geen website meer. Bepaalde sites kan ik niet meer bereiken via mijn browser.

Zijn er nog mensen met problemen? Weet er iemand iets meer wat er gaande is?

//edit by meon: probeer in het vervolg wat duidelijker te zijn in je topic-titel

Geplaatst: 02 sep 2005, 18:07
door X-2datop
Beste,

Dat lijkt op een DNS probleem. Aangezien er volgens mij geen probleem is met de DNS van rdsl denk ik dat je het binnenshuis moet zoeken ? Draai je misschien een eigen dns server ?

Grtz,
X

Geplaatst: 02 sep 2005, 21:34
door roo
Zelfde hier.
Website = down..tenzij je de testpagina van apache als up beschouwd ;)
smtp is idd ook down

Geplaatst: 02 sep 2005, 21:48
door netdata
roo schreef:Zelfde hier.
Website = down..tenzij je de testpagina van apache als up beschouwd ;)
smtp is idd ook down


same here.

SMTP mail lukt me nu ook niet.
Draai interne DNS en die heeft al wel eens wa kuren,
heb settings veranderd (van client) zodat de dns mijn router is (Thomson 510) en heb hetzelfde prob.

Geplaatst: 02 sep 2005, 21:58
door X-2datop
Hier geen enkel probleem ondervonden ... regio 03

Geplaatst: 02 sep 2005, 23:42
door deej
Als je Windows gebruikt, die durft nogal aggressief spullen cachen dus je kan eens hetvolgende doen in een command promptje:

Code: Selecteer alles

ipconfig /flushdns


Weg DNS cache.

P.S.: doe ipconfig /displaydns om je DNS cache eens te bekijken.

Geplaatst: 03 sep 2005, 03:48
door poohbeer
014 hier ook geen smtp meer

Geplaatst: 03 sep 2005, 04:08
door Robbe
X-2datop schreef:Hier geen enkel probleem ondervonden ... regio 03


dito voor zone 02 8) no probs :-)

Deej_1977 schreef:Als je Windows gebruikt, die durft nogal aggressief spullen cachen dus je kan eens hetvolgende doen in een command promptje:

Code: Selecteer alles

ipconfig /flushdns

Weg DNS cache.


Tenzij er echt zone gebonden problemen zijn, moet Deej_1977 zijn command(os) het wel doen

Geplaatst: 03 sep 2005, 07:08
door Perkele
poohbeer schreef:014 hier ook geen smtp meer


idem 014 en ook geen smtp en ik krijg Realdsl Apache page.
Flushen van Win DNS en Speedtouch 510 DNS helpt iig niet.

Ping vanaf mijn PC naar smtp.realdsl.be levert IP 217.22.50.183 (time out), ping vanaf http://centralops.net/co/Ping.vbs.asp levert 217.22.50.132 en die werkt in mijn mailprogramma.

Speedtouch 510 krijgt als Primary DNS 217.22.50.3 en als Secondary DNS 83.217.75.130, is dat juist, want ik dacht op de statuspagina een andere DNS gezien te hebben. Wanneer ik de DNS server van de 510 uitschakel en die 2 DNS adressen opgeef in Windows, krijg ik hetzelfde.

[edit] Zojuist andere PC opgestart met Knoppix Linux (vanaf CD) en dat geeft hetzelfde resultaat: Apache Webpage wanneer ik naar www.realdsl.be surf, probleem ligt dus niet bij Windows.

[edit2] Ik heb een ander (open en traag) DNS IP ingevuld in het netwerk en dan werkt het wel, fout ligt dus bij de bovenstaande RealDSL DNS servers, op de statuspagina staan idd andere IP adressen (217.22.57.155 en 217.22.57.129).

Geplaatst: 03 sep 2005, 08:25
door Jethz
Mijn excuses voor de onduidelijke topic titel.

Voor zover ik weet, ligt het niet aan mijn configuratie. Ik draai geen eigen dns server en gebruik gewoon de settings die automatisch binnenkomen via mijn router.

Zone 053

edit: Tnx Perkele voor de tijdelijke oplossing, nu kan ik tenminste terug mail versturen.

Geplaatst: 03 sep 2005, 09:58
door netdata
Tis toch allemaal raar
ga nu is ff alle problemen achtereen zetten die je hier op al de Fora tegen komt:

RealDSL stuurt geen factueren ze moeten blijkbaar ons geld niet hebben.
RealDSL hun commerciƫle website komt uit op 'apache test'
RealDSL beantwoord slechts een kleine selectie vragen van users.
RealDSL (niet alleen door realdsl) laat mensen soms lang op hun honger wachten
RealDSL hun newsserver ligt er om de haverklap uit en stelt (naar verluid) niets voor.
RealDSL hun mail ligt eruit.

allez wil nu nie negatief klinke e.
Ok RealDSL staat in haar kinderschoenen maar bepaalde dingen vind in onaanvaardbaar van een ISP...

Geplaatst: 03 sep 2005, 11:00
door Gast
Blijkbaar dienen de klanten als proefkonijnen, 't is maar best dat ze dan geen factuur sturen :-D

Waarschijnlijk zijn ze servers aan't migreren en veroorzaakt dat de problemen. Hun nieuwsserver stelt idd niet veel voor maar dankzij de native IPv6 ondersteuning kan je voorlopig op een externe newsserver die wel iets voorstelt :wink:

Geplaatst: 03 sep 2005, 11:34
door Gast
Anonymous schreef:Blijkbaar dienen de klanten als proefkonijnen, 't is maar best dat ze dan geen factuur sturen :-D

Waarschijnlijk zijn ze servers aan't migreren en veroorzaakt dat de problemen. Hun nieuwsserver stelt idd niet veel voor maar dankzij de native IPv6 ondersteuning kan je voorlopig op een externe newsserver die wel iets voorstelt :wink:


Ben een beetje newbie in newsservers...
kan iemand me ff toelichten wat IPv6 te maken heeft met newsservers. kan de link niet goed leggen..
btw weet wel wat IPv6 is

Geplaatst: 03 sep 2005, 14:00
door Robbe
prodata schreef:Tis toch allemaal raar
ga nu is ff alle problemen achtereen zetten die je hier op al de Fora tegen komt:

RealDSL stuurt geen factueren ze moeten blijkbaar ons geld niet hebben.
RealDSL hun commerciƫle website komt uit op 'apache test'
RealDSL beantwoord slechts een kleine selectie vragen van users.
RealDSL (niet alleen door realdsl) laat mensen soms lang op hun honger wachten
RealDSL hun newsserver ligt er om de haverklap uit en stelt (naar verluid) niets voor.
RealDSL hun mail ligt eruit.

allez wil nu nie negatief klinke e.
Ok RealDSL staat in haar kinderschoenen maar bepaalde dingen vind in onaanvaardbaar van een ISP...


het zou eigelijk ook wel praktisch zijn moestr voor elke isp een sticky worden gemaakt, waar de algemene informatie wordt bijgehouden & de antwoorden op de vaakst voorkomende vragen 8)

Geplaatst: 03 sep 2005, 15:06
door poohbeer
Anonymous schreef:Ben een beetje newbie in newsservers...
kan iemand me ff toelichten wat IPv6 te maken heeft met newsservers. kan de link niet goed leggen..
btw weet wel wat IPv6 is



Realdsl levert ipv6 ondersteuning. Dat wiul dus zeggen dat je kan connecten naar een ipv6 network of server.

XS4all op zijn beurt levert dan weer een erg degelijke ipv6 newsserver gratis ende voor niks: newszilla6.xs4all.nl.

De twee tesamen zorgen dus dat een realdsl klant (met degelijke ipv6 kennis) een werkende newsserver heeft die door XS4all wordt verzorgd.

Geplaatst: 03 sep 2005, 15:08
door poohbeer
Anonymous schreef:Blijkbaar dienen de klanten als proefkonijnen, 't is maar best dat ze dan geen factuur sturen :-D


Als ze nu eens echt niet kwamen kan'k erin komen. Alleen mag je er wel heel erg zeker van zijn dat je die facturen vroeg of laat nog kan gaan betalen.

Geplaatst: 03 sep 2005, 16:19
door Jethz
Het zou wel leuk zijn als die factuur toestanden worden uitgeklaard.

Ik ben van plan om elke maand mijn abbonement te betalen zoals het moet zonder factuur. Ik wil wel achteraf niet moeten horen dat andere klanten als proefkonijn niks hebben moeten betalen.

Ik ben zeker tevreden van mijn connectie, maar voor meer 'gewone' internetgebruikers met minder technische bagage enzo is de user support redelijk mager.