digitale satelliet in België

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Ik heb een vraagje rond digitale satelliet in België. Wij zijn aan het bouwen en gaan tijdelijk al in onze nog niet afgewerkte woning inhuizen. Nu kunnen we zowiezo geen kabel krijgen (gaat enkel bij nieuwe electriciteitsaansluiting en keuring van electriciteit). Ik dacht om voor een jaar over te schakelen op digitale satelliet. Nu is er in België geen kl*** op satelliet, en zouden het dus de Nederlandse zenders moeten worden. Ik heb al wat rondgeneusd en de Dreambox lijkt me wel iets. Enkel is het momenteel als Belg onmogelijk om een Nederlandse Canaldigitaal kaart officieel te kopen. Enig alternatief? Heeft iemand toevallig een Canaldigitaal kaart? Hoe heb je die verkregen?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Je kunt ook met 'n digitale receiver genoeg (vrije) digitale kanalen ontvangen. Een kleine parabool van ca 60 cm diameter volstaat.
Voor Astra moet je wel vrij zicht hebben richting zuiden. (zie screenshot 19,2 ° oost)

Voor meer Info zie hier en hier.

Elevatie en Azimuht: (Ook voor België) http://www.dutchsat.com/elevatie_azimuth.html

Als voorbeeld: standplaats Genk:
162,56 ° als je daar de 19,2 ° aan toevoegd dan kom je op waarde van de tekening in het screenshot circa 180 ° )

pluppie schreef:Heeft iemand toevallig een Canaldigitaal kaart? Hoe heb je die verkregen?
Op je vraag in quote kan ik je niet antwoorden.
Afbeelding
Opus

dreambox is zeer goed , heb je geen kaartjes nodig want je kan gewoon cardsharing doen dus ik stel voor om naar www.luxsat.be te gaan voor al je vragen over sat :)
zowat het enige en beste nerderlandstalige satforum dat er is en het is eigendom van een belg :)

ps: daar vind je ook wel informatie over je vraag ivm c+ nederland hehe , je kan aan alles geraken als je maar wil.

dreambox + cardsharing rules belgacomtv en telenet.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”