newsserver

Plaats reactie
xtra
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:26

ben nu al een tijdje klant en na initiele modemproblemen gaat alles vlot nu
op een ding na
de newsserver :-(
de afgelopen weken ligt die meer plat dan wat anders
nu de laatste week ook al. Status pagina zegt groen maar mijn newsreader krijgt maar geen connectie.
heb zelf al eens met foutlook geprobeerd :-(
mensen die nog problemen hebben met de newsserver?
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

yep hier ook..

kan der ni op connecten.. nog ni gelukt :)
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nieuwsserver kan je beter vergeten.
eweka.nl 7.5 euro per maand, goeie retentie en snelheid (sneller dan realdsl toch)
xtra
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:26

ondertussen is de newserver terug in actie na 8 dagen plat gelegen te hebben :-(

duidelijk te zien laatste bericht op 10/8 en dan plotseling 18/8

tja betalen voor enkel de .be groepen te lezen?
de newsserver van easynet was slecht maar die van realdsl kan ook nog wat leren.
beter dat ze een isp account nemen bij supernews ofzo
ik denk dat scarlet het zo nu doet
Gast

Volgens mij zijn ze de newsserver aan het updaten, wat positief is en wat aangemoedigd moet worden.


Ten tweede, eweka is niet sneller (bij de twee download je gewoon weg tegen het maximum snelheid van je abbo). Maar inderdaad, alleen met de newsserver van realdsl ben je niet veel, je kan deze wel aanduiden als priority 1 (intern trafiek = goed voor isp). En wie weet zullen ze later nog uitbreiden. Momenteel ben je natuurlijk best om een abbonment bij eweka te nemen. (Bij elke isp is dat trouwens best)


Het is al toch een pak verbeterd dan t.o.v de eerste dagen, waar er maar 50mb outgoing traffiek was <o/

Nu zitten ze al aan 20GB+




http://news.realdsl.be/
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

En weeral vergeten in te loggen... Je zou geen berichten mogen plaatsen als Guest :-D
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Anonymous schreef:Ten tweede, eweka is niet sneller (bij de twee download je gewoon weg tegen het maximum snelheid van je abbo).


ik bedoelde dus dat eweka makkelijk een realdsl verbinding volpompt. De max haalbaar met eweka ligt VEEL hoger dan de max van realdsl

En realdsl als primary newsserver zetten? Doe geen meoite, je secundary zal toch altijd gebruikt worden :P
Realdsl als secundary kan misschien nuttig zijn als je heeeel erg veel geluk hebt dat toevallig een part wel aanwezig is op realdsl server en niet op een payserver.

Dit alles gezegd zijnde, moet'k wel zeggen dat'k het niet meteen de taak vind van een provider om een binaries newsserver op te zetten.
xtra
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:26

wel ik zoek geen binaries op de newsserver
met de gewone be.* structuur ben ik al tevreden
alhoewel op dit moment :-(
nu werkt de newsserver wel maar ik denk dat je heel snel wilt zijn als je een bericht wilt lezen. Ik denk dat post binnen be.* binnen het uur al vervallen :-(

zal ergens een freebee server gaan zoeken.
iemand suggesties? geen alt.* stuff nodig
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

fb1.euro.net
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

poohbeer schreef:En realdsl als primary newsserver zetten? Doe geen meoite, je secundary zal toch altijd gebruikt worden :P
Realdsl als secundary kan misschien nuttig zijn als je heeeel erg veel geluk hebt dat toevallig een part wel aanwezig is op realdsl server en niet op een payserver.


:') Realdsl op secundary is totaal nutteloos vermits deze nooit een part zal hebben dat niet op een payserver staat. Omgekeerd is het wel aangeraden, de snelheid naar de newsserver van realdsl is stabieler (en kan de gaten vullen van de bandwidth die niet wordt gebruikt door eweka), en dit is intern traffiek voor realdsl, wat hun wel ten goede zal komen, en het netwerk.
En als de newsserver gebruikt zou worden zullen ze misschien inzien dat dit een goede investering is, en deze verder upgraden.
Anyways, als je het op secundary zet kun je evengoed niets zetten :)
Gast

Welke is de newsserver van realroot ?
En waar op het forum staat hoe je kan verbinden met newszilla ?
Ynx
xtra
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:26

de newserver is news.realdsl.be
maar als je iets wilt lezen moet je snel zijn
de meeste berichten houden het ongeveer 3u uit en dan zijn ze al weg

ik heb het opgegeven en gebruik nu een andere server
ik lees toch enkel de be.* groepen
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”