Pagina 1 van 1

disconnects

Geplaatst: 18 aug 2005, 17:34
door Tracer07
heb men realdsl nu een paar dagen.. en krijg random disconnects..
om de zoveel uur valt men verbinding weg..

soms een volledige disconnect
soms heb ik gewoon een "pauze" op men trafic.. alles meld af.. sites timen out.. maar geen disconnect..

iemand nog dit probleem ofzo..

its weird ^^

Geplaatst: 18 aug 2005, 18:09
door nocredits
same here

Geplaatst: 18 aug 2005, 19:20
door nickx.be
Nergens last van,

Ik moet wel zeggen let goed op bij je eigen configuratie. Ik merk wel eens dat vrienden zeer creatief zijn met verbindingen enz. Probeer eens een andere modem of sluit alles zo kort als mogelijk aan (pstn naar modem) noem maar op. Hang hem 1 op 1 aan de modem enz.

laat ff weten wat gebeurd.

Geplaatst: 18 aug 2005, 21:03
door Tracer07
njah bij skynet nooit iets van gemerkt.. dermee dak dacht dat het aan realdsl zou moeten liggen..

geen toegang tot een andere modem.. en bekabeling inhuis zou in orde moetne izjn .. ( cfr. skynet )

Geplaatst: 18 aug 2005, 21:57
door Sub Zero
Tracer07 schreef:geen toegang tot een andere modem.. en bekabeling inhuis zou in orde moetne izjn .. ( cfr. skynet )

Die kan stuk gaan hoor. 't Is niet omdat het 500 jaar (een beetje overdrijven) geleden werkte dat het dat nog steeds doet ;)

Geplaatst: 18 aug 2005, 22:12
door Braincel
modem D-Link +300G,geen enkel probleem.Geen disconnect
Kan daar dus idd ook van afhangen.

Geplaatst: 18 aug 2005, 22:45
door rapweg
hier ook D-Link 300, had wel disconnects als mijn lijn onder stress stond maar heb dat kunnen verhelpen door lcp-echo-interval op 0 te zetten in mn linux router.
Sinds die wijziging geen enkele disconnect meer zelf bij hevige traffiek.

Re: disconnects

Geplaatst: 18 aug 2005, 22:48
door netdata
Tracer07 schreef:soms heb ik gewoon een "pauze" op men trafic.. alles meld af.. sites timen out.. maar geen disconnect..

iemand nog dit probleem ofzo..

its weird ^^


Yep,

Same here.

Zo op random tijdstippen kan ik ook niet bepaald veel meer doen. Downloaden stop, MSN meld af, time-out errors etc
Als ik ga kijken naar de modem is die nog geconnecteerd.
Al kan ik niet pingen naar bijvb de DNS server van realDSL

Enkele ogenblikken later (tot max 20 min) is alles terug in orde.

Heb er al mee leren leven :wink:

maar is wel lastig

Geplaatst: 19 aug 2005, 08:00
door Ofloo
ik krijg af en toe om de dag of 2 een choke .. dat em zo een paar seconden raar doet maar dat is het maar dat is volgens mij te wijten aan slechte firmware op mijn router..

echt disconnects niet ondervonden..

Geplaatst: 19 aug 2005, 09:36
door nickx.be
Ik kom hier nog eens even op terug. ik heb hier thuis een lange tijd een vrij dure us-robotics WLAN 100mbit gehad. App was niet al te goedkoop en heeft .... gewerkt. Kreeg regelmatig wel wat foutjes of de wireless liep vast enz. Nadat ik scarlet had aangevraagd en mijn download meter niet werkte (foutje daar?) ben ik eens GOED t downloaden geweest op bittorent enz. De ene naar de andere keer kreeg ik een disconect.

Nu heb ik een ASUS Wlan hangen en dat ding ramt het dataverkeer er door heen alsof 't niets is. Gisteren was ik even TOMTOM maps of europe aan het downloaden. Eerst even kijken of 't werkt voordat ik 't koop :oops:

Maar ik trok toch een gemiddelde van 250 tot 350 KBs niet slecht vondt ik.

Kortom, andere router in mijn geval en 't probleem is opgelost. Tevens indien jullie een Speedtouch ADSL modem hebben download hier de nieuwste drivers

http://www.speedtouch.nl/drivers.html

dit heeft mijn verbinding ook te goede gedaan. En natuurlijkj ook voor andere modems nieuwste drivers ff leechen installen.

Succes!

Geplaatst: 19 aug 2005, 10:42
door netdata
nickx.be schreef:Ik kom hier nog eens even op terug. ik heb hier thuis een lange tijd een vrij dure us-robotics WLAN 100mbit gehad. App was niet al te goedkoop en heeft .... gewerkt. Kreeg regelmatig wel wat foutjes of de wireless liep vast enz. Nadat ik scarlet had aangevraagd en mijn download meter niet werkte (foutje daar?) ben ik eens GOED t downloaden geweest op bittorent enz. De ene naar de andere keer kreeg ik een disconect.

Nu heb ik een ASUS Wlan hangen en dat ding ramt het dataverkeer er door heen alsof 't niets is. Gisteren was ik even TOMTOM maps of europe aan het downloaden. Eerst even kijken of 't werkt voordat ik 't koop :oops:

Maar ik trok toch een gemiddelde van 250 tot 350 KBs niet slecht vondt ik.

Kortom, andere router in mijn geval en 't probleem is opgelost. Tevens indien jullie een Speedtouch ADSL modem hebben download hier de nieuwste drivers

http://www.speedtouch.nl/drivers.html

dit heeft mijn verbinding ook te goede gedaan. En natuurlijkj ook voor andere modems nieuwste drivers ff leechen installen.

Succes!


Kan inderdaad veel veranderen aan de connectie een nieuwe modem.
Maar vermoed dat het probleem wel bij RealDSL ligt aangezien ik een Cisco ADSL modem/router heb. Deze dingen zijn niet bepaald goedkoop (400€) en instellingen zijn ook ok...

Geplaatst: 19 aug 2005, 10:58
door cptKangaroo
Ik denk niet dat de kostrpijs veel uitmaakt als er een instelling verkeerd staat :?

RealDSL zou zich veel tijd en moeite kunnen besparen indien ze eens een volledige guide schrijven over hoe iemand de Belgacom firmware van een Speedtouch kan vervangen door de normale versie, en dan ook een step-by-step gids om de juiste instellingen in de router te zetten en die even veilig te maken als voorheen. Momenteel vind ik zelfs niet of het nu PPPoE of PPPoA is dat ze gebruiken :roll: Of misschien voelt een UB'er zich nu geroepen ? :wink:

En als ze dan die torenhoge installatiekost (121€ incl BTW) ook wat inkrimpen... :-)

Geplaatst: 19 aug 2005, 12:57
door Tracer07
de router hier is ongeveer 3weken oud..dus daar zal het wel niet aan liggen..

wordt hier wel zot van..
EN ook van de nalatigheid van realdsl om er iets aan te doen..
ik stuur maar mailtjes maar krijg nooit antwoord..
ik bel 1x "we gaan het nazien" en ik krijg de kiestoon..

qua helpdesking hebben ze blijkbaar wel nog veel te leren
ik begin bijna te denken.. het geld is binnen.. de vriendelijkheid is weg

Geplaatst: 19 aug 2005, 15:04
door Tracer07
net nog maar eens gebeld. ticket aangemaakt voor bgc.. zullen zien zeker..

Geplaatst: 19 aug 2005, 15:49
door X-2datop
Tracer07 .... wie had jij daar aan de lijn ?

Geplaatst: 19 aug 2005, 23:36
door Tracer07
denk da em andy noemde.. iemand van realroot zelf denk ik ..karel was al weg voor het weekend ( en dat om 11u smiddags op en vrijdag .. ^^ )

Geplaatst: 20 aug 2005, 10:38
door poohbeer
Tracer07 schreef:
qua helpdesking hebben ze blijkbaar wel nog veel te leren
ik begin bijna te denken.. het geld is binnen.. de vriendelijkheid is weg


hehe, da's hun insteek he.
Groot volume = nerds als klant = geen helpdesk nodig.
Vergeten ze natuurlijk ook dat voor al de problemen die niet bij de eindgebruiker ligt ook een helpdesk nodig is. :D

Denk dat dit dus nog wel tijdje blijft voorkomen tot ze alles een paar keer hebben gehad en zelf geleerd hebben wat waar en hoe van het ISP zijn :)

Geplaatst: 20 aug 2005, 13:03
door netdata
Groot volume = nerds als klant = geen helpdesk nodig.
Vergeten ze natuurlijk ook dat voor al de problemen die niet bij de eindgebruiker ligt ook een helpdesk nodig is. :D


"Maar ik heb in mijn situatie liever ervaren computerfreaks als klant dan beginnende internetters. Die downloaden misschien niet veel, maar doen wel vaak een beroep op de klantendienst. En dat is een enorme kostenpost."

bron: http://www.trends.be/CMArticles/ShowArticle.asp?articleID=38198&sectionID=1296


Zo zie je maar he, hierbij bevestigt realDSL nauwelijks tot geen helpdesk nodig te hebben...

Geplaatst: 20 aug 2005, 18:12
door wh4t3v3r
de quote van Caine klopt ja idd ... MAAR dan moet het wel eerst werken he !!!!

Geplaatst: 20 aug 2005, 20:40
door Tracer07
zolang het idd bij mij ligt.. np.. dna zal ik wel dagen en dagen prullen.. maar als de lijn niet werkt.. dan zou het wel opgelost mogen worden


zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..

al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk

als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten

Geplaatst: 20 aug 2005, 21:39
door netdata
Tracer07 schreef:zolang het idd bij mij ligt.. np.. dna zal ik wel dagen en dagen prullen.. maar als de lijn niet werkt.. dan zou het wel opgelost mogen worden


zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..

al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk

als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten


Ja is vree lastig natuurlijk...
RealDSL steekt wat dat betreft wat moeilijk in elkaar...

Je moet een koperpaar van belgacom hebben en begacom zorgt dus voor het ATM signaal op de lijn.
Eens belgacom de connectie doet naar de DSLAM van reaDSL kom je op het IP-netwerk van telenet terecht. Telenet verzorgt verdere service

Zie je.
Wat is hier nu fout...
Ja zoek maar als je met derde parijen bezig zijt e.

Ik hoop voor jou dat je er snel uit geraakt.

Je kan dus connecteren op de DSLAM???
en daarna krijg je geen IP van PPPoE server?

lijkt me raar dat ze dan de fout zoeken bij belgacom...
Zenet verzorgt de IP transits...


correct me if I'm wrong

Geplaatst: 20 aug 2005, 22:01
door Tracer07
njah weet ni juist wa het is da ik krijg

heb sync.. de boel werkte tot vanmorgend..
en nu gewoon kan niet inbellen..

Geplaatst: 25 aug 2005, 22:06
door Tracer07
ah joy..1 probleem opgelost. blijft ik maar disconecten.. verdomd irritant.. morgen weer maari s bellen en weer een week aant lijntje gehouden worden en prolly uiteindelijk nix hebben.. sigh..

begin het bos niet meer door de bomen te zien

Geplaatst: 27 aug 2005, 21:06
door Tracer07
hmm men modem wou blijkbaar nimeer mee.. reboote continu.. nieuwe modem gezet.. en lijkt in orde nu.. so far terug goed :)

Geplaatst: 27 aug 2005, 21:51
door patrickc
Vermits dit verhaal enkel bij RealDSL voorkomt (net alle andere fora even bekenen) vermoed ik dat de oplossing heel eenvoudig is: Telenet Solutions heeft de boel aangesloten op haar digitale televisie backbone! Als er eens iemand een tv zou aansluiten op zijn ADSL modem dan kan dat gechecked worden...



prodata schreef:
Tracer07 schreef:zolang het idd bij mij ligt.. np.. dna zal ik wel dagen en dagen prullen.. maar als de lijn niet werkt.. dan zou het wel opgelost mogen worden


zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..

al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk

als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten


Ja is vree lastig natuurlijk...
RealDSL steekt wat dat betreft wat moeilijk in elkaar...

Je moet een koperpaar van belgacom hebben en begacom zorgt dus voor het ATM signaal op de lijn.
Eens belgacom de connectie doet naar de DSLAM van reaDSL kom je op het IP-netwerk van telenet terecht. Telenet verzorgt verdere service

Zie je.
Wat is hier nu fout...
Ja zoek maar als je met derde parijen bezig zijt e.

Ik hoop voor jou dat je er snel uit geraakt.

Je kan dus connecteren op de DSLAM???
en daarna krijg je geen IP van PPPoE server?

lijkt me raar dat ze dan de fout zoeken bij belgacom...
Zenet verzorgt de IP transits...


correct me if I'm wrong


Grapje....